2013-01-07
PASIŪLYMAS
VYSTOMOJO BENDRADARBIAVIMO IR HUMANITARINĖS PAGALBOS
ĮSTATYMO PROJEKTUI NR. XIIP-111
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
||
Straipsnis |
Straipsnio dalis |
Punktas |
|
3 |
2 |
|
Argumentai: Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatymo projekte koncentruojamasi į skurdo mažinimą ir demokratijos plėtrą, o kitų Jungtinių Tautų paskelbtų vystymosi tikslų įgyvendinimui skiriamas nepakankamas dėmesys, nors turimi Lietuvos resursai, tokie kaip išvystytos sveikatos apsaugos paslaugos, paruošiamas medikų kiekis kaip tik labiau tinkami kitų vystymosi tikslų, pavyzdžiui, sveikatos apsaugos vystymo įgyvendinimui. Jungtinės Tautos, Pasaulio sveikatos organizacija, Pasaulio bankas, Jungtinių Tautų gyventojų fondas pabrėžia sveikatos paslaugų vystymą, kaip vieną esminių vysomojo bendradarbiavimo tikslų. Atsižvelgiant į Lietuvos galimybes, siūlau išskirti sveikatos paslaugų plėtojimą ir švietimo apie sveikatos apsaugą stiprinimą, kaip vieną vystomojo bendradarbiavimo prioritetų. Toks išskyrimas būtų naudingas ir plėtojant Lietuvos sveikatos apsaugos darbuotojų ruošimo sistemą, stiprinant Lietuvos, kaip humanitarinės pagalbos teikėjos, pasaulinį vaidmenį optimaliai panaudojant turimus išteklius.
Pasiūlymas: Siūlau pakeisti 3 straipsnio 2 dalį nauja 2 dalimi, o buvusias 2, 3, 4 dalis laikyti atitinkamai 3, 4 ir 5 dalimis ir visą straipsnį išdėstyti taip:
„3 straipsnis. Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo politikos tikslai
Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo politika – neatsiejama Lietuvos užsienio politikos dalis, kuria siekiama šių tikslų:
1) prisidėti prie pasaulinių skurdo mažinimo besivystančiose valstybėse pastangų ir kitų Jungtinių Tautų (toliau – JT) paskelbtų vystymosi tikslų įgyvendinimo;
2) prisidėti prie pasaulinių sveikatos apsaugos paslaugų plėtojimo ir sveikatos apsaugos švietimo stiprinimo;
3) prisidėti prie demokratijos, saugumo ir stabilumo erdvės, tvaraus vystymosi plėtojimo Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nustatytose šalyse ir regionuose;
4) stiprinti politinius, ekonominius, socialinius ir kultūrinius ryšius su Vyriausybės nustatytomis šalimis ir regionais ir, jeigu yra galimybė, su kitomis šalimis;
5) informuoti ir šviesti Lietuvos visuomenę apie vykdomą vystomąjį bendradarbiavimą, jo tikslus ir rezultatus, siekti didesnės visuomenės paramos šiai veiklai..“ |
5 |
3 |
|
Argumentai:
Kai kuriose kultūrose tam tikros gyventojų grupės laikomos vertingesnėmis už kitas gyventojų grupes (pavyzdžiui, kastų sistema, moterų, mergaičių nuvertinimas ir pan. ). Negalima taikstytis su kultūros ypatumais, kurie diskriminuoja ar žemina žmones. Projekte šalia nešališkumo principo turėtų būti įtrauktas ir lygių galimybių principas, kuris užtikrintų, kad teikiant pagalbą ir paramą bus laikomasi universalaus visų asmenų lygybės principo.
Pasiūlymas: Siūlau pakeisti 5 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
3) nešališkumo, lygiateisiškumo ir lygių galimybių – pagalba nukentėjusiems gyventojams ar jų grupėms teikiama nepriklausomai nuo tautybės, rasės, religijos, lyties, etninės kilmės, politinių pažiūrų ar kitų požymių, vadovaujantis tik jų reikmėmis. Teikiant pagalbą vadovaujamasi lygių galimybių principu.
|
Teikia:
Seimo narė Marija Aušrinė Pavilionienė