LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MĖGĖJIŠKOS ŽŪKLĖS ĮSTATYMO 9 STRAIPSNIO 9 DALIES PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2012-12-20 Nr. XIIP-126

Vilnius

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Įvertinę projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabas:

1. Atkreiptinas dėmesys, kad 2012 m. gruodžio 20 d. įsigalioja Lietuvos Respublikos mėgėjiškos žūklės įstatymo pakeitimo įstatymas Nr. XI-2211, kuriame Mėgėjiškos žūklės įstatymas išdėstomas nauja redakcija, taip pat keičiasi įstatymo pavadinimas. Atsižvelgiant į tai, projektu siūlomus pakeitimus reikėtų teikti naujos redakcijos Mėgėjų žvejybos įstatymo ir jo pakeitimų įstatymo nuostatoms.

2. Projektu siūloma panaikinti žūklės plotų naudotojų teisę suteikti nemokamą teisę žvejoti. Šis siūlymas kelia abejonių ir yra diskutuotinas dėl jo atitikties asmenų lygiateisiškumo principui. Pažymėtina, kad pagal Mėgėjų žvejybos įstatymą žūklės plotų naudotojais laikomi asmenys, pagal leidimą naudoti žūklės plotą naudojantys valstybinį vandens telkinį. Pagal minėto įstatymo 11 straipsnio 7 dalį žvejoti nemokamai turi teisę fiziniai asmenys iki 16 metų, valstybinio socialinio draudimo pensininkai ir neįgalieji bei Nemuno deltos regioninio parko vandens telkiniuose – Rusnės seniūnijos gyventojai; o pagal šio straipsnio 8 dalį teisę nemokamai žvejoti šiems asmenims turi teisę suteikti ne tik žvejybos plotų naudotojai, bet ir privačių žuvininkystės vandens telkinių savininkai. Atkreiptinas dėmesys, kad Mėgėjų žvejybos įstatymo 12 straipsnio 5 dalyje nustatyta, jog valstybiniuose žuvininkystės vandens telkiniuose žuvų išteklius saugo ir atkuria žvejybos ploto naudotojai, o privačiuose žuvininkystės vandens telkiniuose - vandens telkinių savininkai, todėl projekto siūlymas, pagal jo aiškinamąjį raštą leisiantis užtikrinti “bent minimalius finansinius išteklius, itin reikalingus palaikyti optimalų vandens telkinių produktyvumą, išvengti neigiamų vandens ekosistemų pakitimų, atkurti ir išsaugoti žuvų išteklius“ žūklės plotų naudotojams yra, manytume, neteisingas privačių žuvininkystės vandens telkinių savininkų, kuriems įstatymas nustato tą pačią žuvų išteklių saugojimo ir atkūrimo pareigą, bet šios pareigos vykdymui neužtikrina „bent minimalių finansinių išteklių“, atžvilgiu.

3 Atsižvelgiant į juridinės technikos reikalavimus, projektas taisytinas:

3.1. įstatymo pavadinime brauktini žodžiai „9 dalies“, „ir papildymo“;

3.2. projekto ir jo lyginamojo varianto 1 straipsnio pakeitimų esmės išdėstymas turėtų būti vienodas.

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė

M. Masteikienė