AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

DĖL PATOBULINTO LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO 2013 METŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

1.      Projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant projektą

Teikiamas patobulintas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto 2013 metų rodiklių patvirtinimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas), kuriuo siūloma patvirtinti patobulintą Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo 2013 metų biudžetą (toliau  - Fondo 2013 metų biudžetas). Įstatymo projektas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 2001, Nr. 91-3190; 2007, Nr. 77-3047) 9 straipsniu, numatančiu, kad Fondo biudžeto projektas sudaromas biudžetiniams metams.

Įstatymo ir Fondo 2013 metų biudžeto projektai patobulinti, atsižvelgiant į Finansų ministerijos lapkričio mėnesį paskelbtas naujas pagrindinių makroekonomikos rodiklių perspektyvas 2012 ir 2013 metams, šešioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, Seimo IX (Rudens) sesijos metu priimtų įstatymų nuostatas.

Projektus parengė Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

 
2.      Parengto projekto tikslai ir uždaviniai

Įstatymo projekto pagrindinis tikslas – patvirtinti Fondo biudžeto 2013 metų rodiklius.

 

3.      Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai
Šiuo metu Fondo biudžetas vykdomas pagal Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gruodžio 20 d. priimtą Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto 2012 metų rodiklių patvirtinimo įstatymą (Žin., 2012, Nr. 161-7620). Ateinantiems metams Fondo biudžeto rodikliai bus tvirtinami šiuo Įstatymo projektu.
 
4.      Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama
Bus patvirtinti Fondo biudžeto 2013 metų rodikliai, pagal kuriuos bus vykdomas Fondo biudžetas.
 
5.      Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
Neigiamų priimto įstatymo projekto pasekmių nenumatoma.
 
6.      Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai
Įstatymas įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.
 
7.      Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Įstatymo įgyvendinimas verslo sąlygoms ir plėtrai įtakos neturės. 
 
8.      Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja (pateikiamas šių aktų sąrašas) ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą
Priėmus teikiamą Įstatymo projektą, kitų teisės aktų keisti nereikės.
 
9.        Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekto sąvokos ir terminai atitinka Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinimo teisės aktų nustatytus reikalavimus.

 
10.  Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus
Teikiamame Įstatymo projekte reglamentuojami klausimai neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijai ir Europos Sąjungos teisės nuostatoms.
 
11.  Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, - kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys

                Įstatymui įgyvendinti lydimųjų teisės aktų parengti ir priimti nereikės.

 
12.  Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas (pateikiami įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai)

Lėšų, reikalingų valstybinio socialinio draudimo išmokoms, trūkumas dengiamas skolintomis lėšomis arba prireikus – Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimu iš kitų šaltinių.

 
13.  Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Negauta.

 

14.Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai

Fondo 2013 metų biudžeto projektą parengė Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Įstatymo projektą parengė Socialinio draudimo ir pensijų departamento (direktorė Asta Aranauskienė (tel. 26681 00, el. p. [email protected]) Socialinio draudimo skyrius (vedėjas Vaidotas Kalinauskas, tel. 2664215, el. p. [email protected]). 
 
15.     Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę  paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc
„Valstybinis draudimas“, „pataisytasis biudžetas“.
 

 

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Algimanta Pabedinskienė