LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
UŽSIENIO REIKALŲ komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮSTATYMO DĖL SUSITARIMO DĖL TARPTAUTINĖS ORGANIZACIJOS – ANTIKORUPCIJOS AKADEMIJOS – ĮSTEIGIMO RATIFIKAVIMO PROJEKTO PROJEKTO (XIIP-15)
2012 m. gruodžio 14 d.
Vilnius
Užsienio reikalų komiteto biuras: biuro vedėjas Evaldas Zelenka, patarėjai Salvinija Jurėnaitė ir Diana Kopilevič, padėjėja Laima Uktverytė.
Kviestieji asmenys: Teisingumo ministerijos Administracinės ir baudžiamosios justicijos departamento patarėjas Marius Vainauskas, Teisingumo ministerijos Tarptautinės teisės departamento Tarptautinių sutarčių teisės skyriaus vyriausioji specialistė Agnė Veršelytė, Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybos Korupcijos prevencijos valdybos viršininkas Romualdas Gylys, Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybos Administravimo valdybos Teisės skyriaus viršininkas Egidijus Radzevičius.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2012-11-26 |
|
|
|
Įvertinus projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, svarstytina, ar, atsižvelgiant į Susitarimo dėl Tarptautinės organizacijos – Antikorupcijos akademijos – įsteigimo V straipsnio 2 dalį, projektu neturėtų būti paskiriamas Lietuvos atstovas į Antikorupcijos akademijos valdymo organą Šalių asamblėją (apie poreikį paskirti kompetentingą instituciją rašoma ir projekto aiškinamajame rašte).
|
Nepritarti. |
Susitarimo V straipsnio 1 dalyje, numatyta, kad „Asamblėja yra šio Susitarimo šalių susibūrimas, siekiant pasikonsultuoti dėl bendros Akademijos politikos ir dėl kitų šiame Susitarime nurodytų aktualių klausimų“. V straipsnio 2 dalyje numatyta, kad „<...> Kiekviena šalis paskiria atstovą į Susirinkimą.<...>“. Manytume, kad susibūrimui ir pasikonsultavimui nėra tikslinga ratifikavimo įstatyme ar kitame teisės akte numatyti, kaip yra skiriamas atstovas į Susirinkimą.
Pagal tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo taisyklių 1 punktą „Atsakinga ministerija yra ta, kuri inicijavo sutarties sudarymą, jeigu Lietuvos Respublikos Vyriausybė nenusprendė kitaip.“ Įstatymo projekto Aiškinamajame rašte parašyta, kad institucija dalyvausianti valdymo organuose galėtų būti Specialiųjų tyrimų tarnyba, tačiau manytume, kad tai turėtų būti sprendžiama vėlesniuose etapuose, geriau susipažinus su Antikorupcijos akademijos veikla ir svarstomais klausimais. Todėl racionalu būtų sprendimus dėl atstovų priimti darbine tvarka, teisingumo ministrui informuojant Antikorupcijos akademiją diplomatiniais kanalais. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: nebuvo.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nebuvo.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1 |
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas, 2012-12-05 |
|
|
|
|
Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms. |
Atsižvelgti. |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai. Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIP-15 ir Komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai:.. 5 už; 1 prieš; susilaikė 2.
9. Komiteto paskirtas pranešėjas. V. Simulik.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nebuvo.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas.
Komiteto pirmininkas Benediktas Juodka