LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO ir FINANSŲ  komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D O S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2012 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 1, 2, 13 straipsnių ir 1, 3, 4, 10 priedėlių pakeitimo įstatymO

PROJEKTO  (XIP-4987)

 

 

2012 m. lapkričio 13  d. Nr. 109-P-37

 

 

Vilnius

            1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Kęstutis Glaveckas, Vitas Matuzas, Petras Luomanas, Rytas Kupčinskas, Algimantas Salamakinas, Vytautas Galvonas, Jurgis Razma. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai Janina Baltrušaitienė, Gediminas Morkūnas, Jolanta Dzikaitė, padėjėja Danguolė Zabulėnienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2012-11-07

 

 

 

Alternatyvių įstatymo projektų Teisės departamente negauta.

Įvertinus įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams bei juridinės technikos taisyklėms, pastabų neturime.

 

Pritarti.

 

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

 

Lietuvos savivaldybių asociacija

2012-11-08

 

 

 

Lietuvos savivaldybių asociacija (toliau – LSA) iš dalies nepritaria Lietuvos Respublikos 2012 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 1, 2, 13 straipsnių ir 1, 3, 4, 10 priedėlių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-4987 (toliau – įstatymo projektas).

LSA nepritaria įstatymo projekte išdėstytam siūlymui 2012 metais nepanaudotų dėl nuo š. m. rugsėjo 1 d. sumažėjusio vaikų skaičiaus mokinio krepšelio specialiųjų tikslinių dotacijų 22,096 mln. Lt dalį paimti iš savivaldybių ir atiduoti valstybės valdymo institucijų kreditiniams įsiskolinimams sumokėti ir kitiems poreikiams finansuoti, kurie niekaip nėra susiję su ugdymo procesu.

LSA prašo pakeisti įstatymo projektą taip:

1. Išdėstyti 2 straipsnio 1 dalies 2 punkto pakeitimą taip (pateikiame lyginamąjį variantą):

„2 straipsnio 1 dalies 2 punkto pakeitimas

2 straipsnio 1 dalies 2 punkte vietoj skaičiaus „3 208 387“ įrašyti skaičių „3 320 357 3 342 453“ ir šį punktą išdėstyti taip:

„2) valstybės biudžeto specialiąsias tikslines dotacijas savivaldybių biudžetams – 3 320 357 3 342 453 tūkst. litų (4 ir 5 priedėliai);“

2. Papildyti įstatymo projektą tokiu straipsniu:

4 straipsnio 2 dalies pakeitimas

            Nustatyti, kad vykdant savivaldybių biudžetus nepanaudotos specialiosios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti, įvykdžius ugdymo planą, gali būti ketvirtame ketvirtyje naudojamos tik švietimo reikmėms finansuoti, pirmiausia - įsiskolinimams dengti.

2. Nepanaudota specialiosios tikslinės dotacijos dalis mokinio krepšeliui dėl sumažėjusio mokinių skaičiaus nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. ketvirtąjį ketvirtį grąžinama į valstybės biudžetą.

3. Įstatymo projekte išdėstytuose įstatymo 4 priedėlio pakeitimuose Švietimo ir mokslo ministerijos eilutėje numatytas savivaldybių biudžetams specialiąsias tikslines dotacijas mokinio krepšeliui finansuoti nemažinti 22 096 tūkst. litų, įstatymo 4 priedėlio eilutėje „IŠ VISO:“ vietoj skaičiaus „3 099 829“ įrašyti skaičių „3 233 895“ ir įstatymo 4 priedėlio pakeitimą išdėstyti taip (pateikiame lyginamąjį variantą):

Įstatymo 4 priedėlio pakeitimas

28. Įstatymo 4 priedėlio eilutėje „Socialinės apsaugos ir darbo ministerija“ vietoj skaičiaus „884 640“ įrašyti skaičių „1 014 608“ ir šią eilutę išdėstyti taip:

„Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

1 014 608“.

884 640

29. Įstatymo 4 priedėlio Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos eilutėje „socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti“ vietoj skaičiaus „656 415“ įrašyti skaičių „786 383“ ir šią eilutę išdėstyti taip:

 

 

„socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti

786 383“.

656 415

30. Įstatymo 4 priedėlio Susisiekimo ministerijos eilutėje „Valstybės investicijų 2012–2014 metų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti“ vietoj skaičiaus „5 162“ įrašyti skaičių „9 260“ ir šią eilutę išdėstyti taip:

„Susisiekimo ministerija

 

Valstybės investicijų 2012–2014 metų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti

9 260“.

5 162

31. Įstatymo 4 priedėlio eilutėje „Švietimo ir mokslo ministerija“ vietoj skaičiaus „2 032 762“ įrašyti skaičių „2 010 666“ ir šią eilutę išdėstyti taip:

„Švietimo ir mokslo ministerija

 

2 010 666“.

2 032 762

32. Įstatymo 4 priedėlio Švietimo ir mokslo ministerijos eilutėje „mokinio krepšeliui finansuoti“ vietoj skaičiaus „2 018 592“ įrašyti skaičių „1 996 496“ ir šią eilutę išdėstyti taip:

 

„mokinio krepšeliui finansuoti

1 996 496“.

2 018 592

33. Įstatymo 4 priedėlio eilutėje „IŠ VISO:“ vietoj skaičiaus „3 099 829“ įrašyti skaičių „3 233 895“ ir šią eilutę išdėstyti taip:

„IŠ VISO:

 

3233 895“.

3 099 829

33.Įstatymo 4 priedėlio eilutėje „IŠ VISO:“ vietoj skaičiaus „3 099 829“ įrašyti skaičių „3 211 799“ ir šią eilutę išdėstyti taip:

„IŠ VISO:

3 211 799“.

3 099 829

Norime pažymėti, jog mokinio krepšelį ketinama sumažinti savivaldybėms remiantis 2012 m. rugsėjo 1 d. duomenimis, visiškai neįvertinus ir neišanalizavus savivaldybių mokyklų ugdymo planų vykdymo iki metų pabaigos, o aritmetiškai vertinant tik sutartinį mokinių skaičiaus mažėjimą, nesudarant galimybių savivaldybėms mokinio krepšelio lėšas panaudoti kitoms švietimo reikmėms, kurios tiesiogiai yra susijusios su ugdymo proceso užtikrinimu.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. gruodžio 28 d. nutarimu Nr. 1542 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“ buvo nustatyta, kad nuo 2012 m. sausio 1 d. iki 2012 m. gruodžio 31 d. savivaldybėms 0,91915 procento, arba 19 mln. Lt sumažinama mokinio krepšelio perskirstomos dotacijos dalis. Šias lėšas, kaip ir ankstesniais metais, savivaldybės būtų galėjusios panaudoti mokinio krepšelio metodikos netolygumams išlyginti bei atleistų iš darbo dėl savivaldybių vykdomos mokyklų tinklo pertvarkos pedagogų išeitinėms kompensacijoms išmokėti.

Savivaldybėms 2012 metams trūksta 7,162 mln. Lt atleistų iš darbo dėl savivaldybių vykdomos mokyklų tinklo pertvarkos pedagogų išeitinėms kompensacijoms išmokėti.

Savivaldybės 2012 metais negavo lėšų švietimo (ir kitų) įstaigų darbuotojų padidintai nuo 2012 m. rugpjūčio 1 d. 50 Lt (nuo 800 Lt iki 850 Lt) minimaliai algai išmokėti (įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmoką). Vien Kauno m. savivaldybei 2012 metais trūksta daugiau nei 1 mln. Lt švietimo įstaigų darbuotojų padidintai minimaliai algai išmokėti (įskaitant mokytojų padėjėjus, kuriems darbo užmokestis yra mokamas iš mokinio krepšelio lėšų).

Savivaldybių biudžetams tenka daug kartų didesni, nei valstybės valdymo institucijoms, pradelsti kreditiniai įsiskolinimai. Savivaldybių pradelsti kreditiniai įsiskolinimai per 2012 m. II ketvirtį padidėjo 42,9916 mln. Lt, arba 9,7 procento, ir išaugo iki 487,66 mln. Lt. 2012 metų rugsėjo 30 dieną tik švietimo įstaigų pradelsti kreditiniai įsiskolinimai už šildymą, elektrą ir t. t. Kauno m. savivaldybėje sudarė 10 mln. Lt, Panevėžio m. savivaldybėje – 14,6 mln. Lt, Šiaulių m. savivaldybėje – 10,2781 mln. Lt, Vilniaus m. savivaldybėje – 37 mln. Lt.

LSA ne kartą prašė leisti savivaldybėms mokinio krepšelio lėšas naudoti ir kitoms būtinoms švietimo reikmėms finansuoti, pirmiausia - įsiskolinimams dengti. Todėl ir dabar prašo netaikyti 2012 metais ir nuo 2013 metų tokios nuostatos, kuria būtų numatyta prievolė savivaldybėms ketvirtajame ketvirtyje grąžinti į valstybės biudžetą nepanaudotą specialiąją tikslinę dotaciją mokinio krepšeliui dėl sumažėjusio mokinių skaičiaus nuo rugsėjo 1 d.

Mokinio krepšelio lėšų išėmimas dėl sumažėjusio mokinių skaičiaus, turės labai skaudžių pasekmių visam ugdymo procesui, nes ugdymo planas dar neįvykdytas. Iš mokyklos atėmus mokinio krepšelio lėšas, mokyklų administracijos bus priverstos mažinti (ar net nustatytu laiku neišmokėti) pedagogams atlyginimus, o tai prieštarauja teisės aktams bei pažeidžiami pedagoginių darbuotojų teisėti lūkesčiai – jiems turi būti užtikrinamas toks pats, jo kvalifikaciją ir stažą atitinkantis atlyginimas. Dėl sumažintų mokinio krepšelių lėšų 2012 m. daugumoje mokyklų iki minimumo sumažėjo mokytojų atlyginimai, nebemokami teisės aktais numatyti priedai dėl įgytos aukštesnės kvalifikacijos, sąsiuvinių taisymo ir kt.

Vienam ar keliems mokiniams išėjus iš klasės (-ių), mokykloje klasių komplektų skaičius proporcingai nesumažėja, o savivaldybė atsiskaito su kitomis savivaldybėmis už visus metus dėl mokinių, perėjusių į kito subjekto finansuojamas mokyklas. Jeigu sumažėjus mokinių skaičiui, reikia ir mažiau mokytojų, pastarieji yra atleidžiami ir savivaldybė privalo jiems išmokėti išeitines išmokas iš mokinio krepšelio lėšų.

Be to, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 29 d. nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimo Nr. 1950 „Dėl kelių eismo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ 8 punktu savivaldybės įpareigotos nuo 2012 m. lapkričio 1 d. įrengti įspėjamosios mirksinčios oranžinės šviesos signalus ant 776 transporto priemonių: savivaldybių nusipirktų 204 mokyklinių autobusų ir centralizuotai nupirktų mokykloms 572 geltonųjų autobusų.

Įspėjamosios mirksinčios oranžinės šviesos signalams įrengti ant mokyklinių autobusų savivaldybėms 2012 m. nebuvo skirta 1 mln. Lt.

Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus argumentus, LSA prašo nemažinti 22,096 mln. Lt savivaldybėms 2012 metams skirtų mokinio krepšelio lėšų.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš dalies pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš dalies pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Svarstyti Vyriausybei.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasiūlyti svarstyti Vyriausybei atsižvelgiant į argumentuotą lėšų poreikį.

 

 

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo narys

Artūras Melianas

2012-11-08

 

 

 

 

Argumentai:

 

Vidaus reikalų ministerija (toliau – VRM) 2008 m. gruodžio 31 d. baigė diegti saugią skaitmeninę mobiliojo radijo ryšio sistemą (toliau – SMRRS), kuria naudojasi ne tik VRM statutinės įstaigos, bet ir kitos teisėsaugos institucijos. Sistema įdiegta iš ES Šengeno priemonės lėšų, tam tikslui panaudota 94,5 mln. Lt.

SMRRS infrastruktūrą sudaro Mobiliojo ryšio komutavimo stotys Vilniuje ir Šiauliuose, Tinklo valdymo centras, Radijo prieigos tinklas iš 229 bazinių stočių, 9 Komandų kontrolės centrai.

2010 m. gruodžio 31 d. baigėsi šios sistemos garantinis aptarnavimas. Šios sistemos priežiūrai ir palaikymui reikalinga per 7 mln. Lt metams. 2011 metams šiam tikslui lėšos iš biudžeto nebuvo skirtos, UAB „Motorola“ priežiūrą vykdė „į skolą“.

Siekiant bent iš dalies padengti skolą 2011 m. gruodžio 30 d. buvo sudaryta sutartis su VĮ „Infostruktūra“, turėjusia likutinio pelno, dėl skaitmeninės mobiliojo radijo ryšio sistemos techninio aptarnavimo ir funkcionalumo užtikrinimo paslaugų (pastaroji sudarė sutartį su „MOTOROLA GmbH“). Pagal šią sutartį „MOTOROLA GmbH“ už metinį aptarnavimo mokestį atlieka tokius darbus:

- nuolatinį SMRRS infrastruktūros profilaktinį techninį aptarnavimą bei priežiūrą;

- SMRRS infrastruktūros problemų bei gedimų lokalizavimą, diagnozavimą ir šalinimą, pasitelkiant reikalingos kvalifikacijos „MOTOROLA GmbH“ komandą;

- SMRRS infrastruktūros įrangos testavimą, pašalinus gedimą;

- SMRRS tinklo valdymą ir administravimą;

- DIMETRA-IP sistemos programinės įrangos pataisymų diegimą;

- DIMETRA-IP sistemos programinės įrangos naujos versijos diegimą;

- „MOTOROLA GmbH“ sertifikuotos trečiųjų šalių įrangos priežiūrą;

- „MOTOROLA GmbH“ ir trečiųjų šalių pateiktos DIMETRA-IP infrastruktūros apatinės dalies įrangos remontą ir pakeitimą;

- ekspertų lygio nuolatinių techninių konsultacijų teikimą.

Darbus atlieka „MOTOROLA GmbH“ vietinė palaikymo komanda, dirbanti 8 valandas per parą, 5 darbo dienas per savaitę ir nuolatinio palaikymo komanda, dirbanti 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę.

Iki šiol priežiūra vykdoma laiku ir kokybiškai.

Sutarties terminas 2 metai, bendra vertė 21,49 mln. Lt (didesnė suma siekiant kompensuoti 2011 m. skolą), iš jų Išorės sienų fondo (toliau – ISF) lėšos – 10,36 mln. Lt ir Lietuvos įnašas (Lietuvos biudžeto lėšos) – 11,13 mln. Lt. Rengiant SMRRS techninio aptarnavimo projektą buvo planuota, kad didžioji projekto vertės dalis bus apmokama iš ISF lėšų, o likusi dalis – bendrojo finansavimo lėšomis. Tačiau po konsultacijų su Europos Komisija projekto rengimo eigoje išaiškėjo, kad projektas negalės būti taip finansuojamas. Iš ISF lėšų pilnai galės būti finansuojama tik ta SMRRS techninio aptarnavimo dalis, kuri susijusi su radijo ryšio užtikrinimu Specialiosios tranzito schemos zonoje, o ne visoje Lietuvos teritorijoje.

Negaunant šiam tikslui asignavimų, VRM šiuo metu skolinga VĮ „Infostruktūra“ per 2,5 mln. Lt, laukiamas įsiskolinimas metų pabaigai 3,8 mln. Lt.

VĮ „Infostruktūra jau patiria nuostolius ir toliau mokėti už paslaugas neturi galimybių. „MOTOROLA GmbH“ grasina nutraukti sutartį, dėl ko skaitmeninio radijo ryšio sistema nustotų funkcionuoti, ko pasakoje tektų grąžinti 94,5 mln. Lt panaudotų Europos Sąjungos lėšų bei dalį ISF lėšų sumokėtų už SMRRS pagalba teikiamas paslaugas.

 

Pasiūlymas:

Skirti Vidaus reikalų ministerijai papildomus 2 700 tūkst. Lt esamai skolai, dėl Vidaus reikalų skaitmeninės mobiliojo radijo ryšio sistemos (SMRRS) funkcionalumo palaikymo.

Atsižvelgiant į pakeitimus, atitinkamai patikslinti Įstatymo projektu keičiamą Lietuvos Respublikos 2012 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 1 straipsnį ir 1 priedėlio eilutę „Vidaus reikalų ministerija“.

 

Lėšų šaltinis:

Nepanaudotos Europos Sąjungos paramos kofinansavimo lėšos ir nepanaudotos VIP lėšos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Svarstyti Vyriausybei

 

2.

Seimo narys

Jurgis Razma

2012-11-13

 

 

 

 

Argumentai:  Mokinių skaičiaus mažėjimą paprastai lydi ir mokytojų skaičiaus mažinimas, kartais ir mokyklų tinklo pertvarkymo sprendimai. Tai iššaukia mokytojų atleidimą ir išeitinių kompensacijų jiems išmokėjimo poreikį. Todėl tikslinga sprendžiant dėl sumažėjusi mokinių skaičiaus „krepšelio“ lėšų grąžinimo į biudžetą, iš jų atimti tas sumas, kurios skiriamos mokytojų išeitinėms kompensacijoms mokėti.

Siūlymas:  Įstatymo projektą papildyti nauju straipsniu ir jį išdėstyti taip:

 4 straipsnis. Įstatymo 4 straipsnio 2 dalies pakeitimas

„2.  Nepanaudota specialiosios tikslinės dotacijos dalis mokinio krepšeliui dėl sumažėjusio mokinių skaičiaus nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. ketvirtąjį  ketvirtį, atėmus iš jos mokytojų išeitinėms kompensacijoms išmokėtą sumą,  grąžinama į valstybės biudžetą.“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš dalies pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Svarstyti Vyriausybei

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Aplinkos apsaugos komitetas

2012-11-13

 

 

 

 

Pritarti 2012 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 1, 2, 13 straipsnių ir 1, 3, 4, 10 priedėlių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-4987.

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Audito komitetas

 

 

 

 

Išvados nepateikė.

 

Komiteto nuomone, siūlomo 2012 m. biudžeto pakeitimai nėra susiję su komiteto veiklos sritimis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Ekonomikos komitetas

2012-11-13

 

 

 

 

Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui (XIP-4987).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Europos reikalų komitetas

2012-11-13

 

 

 

 

pritarti įstatymo projektui XIP-4987.

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Informacinės visuomenės ir plėtros komitetas

 

 

 

 

Išvados nepateikė.

 

Komiteto nuomone, siūlomo 2012 m. biudžeto pakeitimai nėra susiję su komiteto veiklos sritimis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Kaimo reikalų komitetas

2012-11-12

 

 

 

 

Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIP - 4987.

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas

2012-11-13

 

 

 

 

Pritarti 2012 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 1, 2, 13 straipsnių ir 1, 3, 4, 10 priedelių pakeitimo įstatymo projektui XIP-4987.

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

2012-11-12

 

 

 

 

Pritarti įstatymo projektui.

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

Sveikatos reikalų komitetas

 

 

 

 

Išvados nepateikė.

 

Komiteto nuomone, siūlomo 2012 m. biudžeto pakeitimai nėra susiję su komiteto veiklos sritimis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas

2012-11-12

 

 

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekte XIP-4987 2012 metais dėl sumažėjusio mokinių skaičiaus nepanaudotų mokinio krepšelio specialiųjų tikslinių dotacijų 22096 tūkst. Lt siūloma paimti iš savivaldybių ir atiduoti valstybės valdymo institucijų kreditiniams įsiskolinimams sumokėti ir kitiems, ne ugdymo poreikiams finansuoti. Tačiau mažėjant mokinių skaičiui, klasių komplektų ir, pamokų skaičius, už kurį mokytojams mokamas atlyginimas,  nemažėja atitinkamai. Be to, atleidžiamiems pedagogams būtina mokėti kompensacijas.

Pasiūlymas:

1. Papildyti 2012 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 1, 2, 13 straipsnių ir 1, 3, 4, 10 priedėlių pakeitimo įstatymą tokiu straipsniu:

„4 straipsnio 2 dalies pakeitimas

Nustatyti, kad vykdant savivaldybių biudžetus nepanaudotos specialiosios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti, įvykdžius ugdymo planą, gali būti ketvirtame ketvirtyje naudojamos tik Švietimo reikmėms finansuoti, pirmiausia - įsiskolinimams dengti.

2. Nepanaudota specialiosios tikslinei) dotacijos daliu mokinio krepšeliui dėl sumažėjusio mokinių skaičiaus nuo 2012 m. rugsėjo l-d.-ketvirtąjį ketvirtį grąžinama į valstybės biudžetą."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš dalies pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Svarstyti Vyriausybei

 

 

 

 

 

 

 

2. Įstatymo priedėlio pakeitimo 11 dalį išdėstyti taip:

1.     Įstatymo 1 priedėlio eilutėje „Švietimo ir mokslo ministerija“ vietoj skaičių „3 553 118“ ir „3 521 365“ įrašyti atitinkamai skaičius „3 542 184“ ir „3 510 431“ ir šią eilutę išdėstyti taip:

„Švietimo ir mokslo

Ministerija   3 542 184    3 510 431   264 261     31 753“

                   3 553 118     3 521 365

Iš dalies pritarti

Pasiūlyti svarstyti Vyriausybei atsižvelgiant į argumentuotą lėšų poreikį.

 

 

 

 

 

 

3. Įstatymo 4 priedėlio Švietimo ir mokslo ministerijos eilutėje „mokinio krepšeliui finansuoti“ vietoj skaičiaus „2 018 592“ įrašyti skaičių „2 003 658“ ir šią eilutę išdėstyti taip:

„mokinio krepšeliui finansuoti             2 003 658

                                                             2 018 592

Lėšų šaltinis:

Nepanaudotos Europos Sąjungos paramos kofinansavimo lėšos ir nepanaudotos VIP lėšos.

Iš dalies pritarti

Pasiūlyti svarstyti Vyriausybei atsižvelgiant į argumentuotą lėšų poreikį.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

Teisės ir teisėtvarkos komitetas

2012-11-12

 

 

 

 

Siūlyti pagrindiniam komitetui pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui XIP-4987.

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

Užsienio reikalų komitetas

2012-11-13

 

 

 

 

Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir Komiteto išvadoms.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

2012-11-12

 

 

 

 

1. Pritarti iš esmės įstatymo projektui XIP-4987.

2. Siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti Įstatymo projektą XIP-4987, iš dalies atsižvelgiant į Lietuvos savivaldybių asociacijos pasiūlymus: 2012 metais nepanaudotų dėl nuo š. m. rugsėjo 1 d. sumažėjusio vaikų skaičiaus mokinio krepšelio specialiųjų tikslinių dotacijų dalis (ji konkrečiai išskaičiuotina) turi likti savivaldybėms ir turi būti skiriama:

 

 

 

 

 

 

 

 

1)  švietimo (ir kitų) įstaigų darbuotojų padidintai nuo 2012 m. rugpjūčio 1 d. 50 Lt (nuo 800 Lt iki 850 Lt) minimaliai algai išmokėti (įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmoką),

Svarstyti Vyriausybei

Svarstyti pasiūlymus  atsižvelgiant į argumentuotą lėšų poreikį.

 

 

 

 

 

 

2) atleistų iš darbo dėl savivaldybių vykdomos mokyklų tinklo pertvarkos ar dėl mokinių skaičiaus sumažėjimo nuo 2012 m. rugsėjo pedagogų išeitinėms kompensacijoms išmokėti,

Svarstyti Vyriausybei

Svarstyti pasiūlymus  atsižvelgiant į argumentuotą lėšų poreikį.

 

 

 

 

 

 

3) įspėjamosios mirksinčios oranžinės šviesos signalų ant 776 transporto priemonių įrengimui (įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 29 d. nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimo Nr. 1950 „Dėl kelių eismo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ 8 punktą),

Svarstyti Vyriausybei

Svarstyti pasiūlymus  atsižvelgiant į argumentuotą lėšų poreikį.

 

 

 

 

 

 

4) kitoms būtinoms savivaldybių švietimo reikmėms finansuoti (teisės aktais numatytų priedų dėl įgytos aukštesnės kvalifikacijos, sąsiuvinių taisymo mokėjimui ir pan.

Svarstyti Vyriausybei

Svarstyti pasiūlymus  atsižvelgiant į argumentuotą lėšų poreikį.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.

Žmogaus teisių komitetas

2012-11-12

 

 

 

 

Pritarti įstatymo projektui XIP-4987.

Pritarti.

 

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

 Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei patobulinti įstatymo projektą:

1) apsvarstyti  Seimo nario Jurgio Razmos, Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto  pasiūlymus pakeisti 2012 m. biudžeto rodiklių įstatymo 4 straipsnio 2 dalies nuostatas dėl sumažėjusio mokinių skaičiaus nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. nepanaudotos specialiosios dotacijos mokinio krepšeliui naudojimo;

2)  atsižvelgiant į argumentuotą lėšų poreikį apsvarstyti ir įvertinti šiuos Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto ir Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pasiūlymus:

·         dalį  (7 162 tūkst. Lt) dėl sumažėjusio mokinių skaičiaus nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. nepanaudotos specialiosios dotacijos mokinio krepšeliui skirti pedagogų išeitinėms kompensacijos išmokėti;

·         švietimo (ir kitų) įstaigų darbuotojų padidintai nuo 2012 m. rugpjūčio 1 d. 50 Lt (nuo 800 Lt iki 850 Lt) minimaliai algai išmokėti (įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmoką),

·         atleistų iš darbo dėl savivaldybių vykdomos mokyklų tinklo pertvarkos ar dėl mokinių skaičiaus sumažėjimo nuo 2012 m. rugsėjo pedagogų išeitinėms kompensacijoms išmokėti,

·         įspėjamosios mirksinčios oranžinės šviesos signalų ant 776 transporto priemonių įrengimui (įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 29 d. nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimo Nr. 1950 „Dėl kelių eismo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ 8 punktą),

·         kitoms būtinoms savivaldybių švietimo reikmėms finansuoti (teisės aktais numatytų priedų dėl įgytos aukštesnės kvalifikacijos, sąsiuvinių taisymo mokėjimui ir pan.

3) apsvarstyti Seimo nario Artūro Meliano pasiūlymą skirti Vidaus reikalų ministerijai papildomus 2 700 tūkst. Lt esamai skolai, dėl Vidaus reikalų skaitmeninės mobiliojo radijo ryšio sistemos (SMRRS) funkcionalumo palaikymo.

8. Balsavimo rezultatai:  už - 6;  prieš - 0;  susilaikė - 1.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Kęstutis Glaveckas

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra

 

 

 

Komiteto pirmininkas  

      Kęstutis Glaveckas