LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

APLINKOS APSAUGOS komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D A

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MIŠKŲ ĮSTATYMO 5 IR 11 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (NR. XIP-4901)

 

2012 m. spalio 31 d. Nr.107-P-41

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Justinas Urbanavičius, komiteto nariai: Andrius Burba, Stanislovas Giedraitis, Aurelija Stancikienė, Jonas Šimėnas.

            Komiteto biuras: vedėjas Danius Lygis, patarėja Jolita Jakučionytė, padėjėja Vida Katinaitė.

            Kviestieji asmenys: Seimo narys Česlovas Vytautas Stankevičius, Energetikos viceministras Žygimantas Vaičiūnas, Energetikos ministerijos Strateginio projektų skyriaus vedėja  Violeta Greičiuvienė,  Strateginio projektų skyriaus vedėjo  pavaduotojas   Renatas Šumskis, Aplinkos ministerijos Miškų departamento Miškų ūkio plėtros skyriaus vedėjas Nerijus Kupstaitis, AB Klaipėdos nafta konsultantas Karolis Vinciūnas, LITGRID AB atstovai Daiva Garbaliauskaitė, Mindaugas Mikalčius, Redvita Četkauskienė.

 

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2012-10-11

 

 

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Vertindami projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Iš teikiamo įstatymo projekto aiškinamojo rašto nuostatų matyti, kad projektu siekiama sudaryti teisines prielaidas paversti miško žemę, reikalingą įgyvendinti įvairius strateginės reikšmės arba ypatingos valstybinės svarbos projektus, kitomis naudmenomis ir suteikti servitutų šioje žemėje turėtojams teisę iškirsti mišką. Atkreiptinas dėmesys, kad privačios miško žemės dalį pavertus kitomis naudmenomis ir servituto turėtojui tokioje dalyje iškirtus mišką bei pastačius atitinkamus objektus, savininkas negalėtų jam nuosavybės teise priklausančios miško žemės dalies naudoti pagal nustatytą paskirtį, nes miškų ūkio veikla tokiuose plotuose būtų negalima. Taigi, pagal projektu siūlomą teisinį reguliavimą miško žemės sklypo savininko teisė naudotis jam nuosavybės teise priklausančio miško žemės sklypo dalimi būtų ne apribojama, bet praktiškai paneigiama. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar miško žemė, reikalinga įgyvendinti svarbius ekonominius projektus, neturėtų būti paimama visuomenės poreikiams, o ne joje nustatomi servitutai.

Nepritarti

Argumentai:

siūlymas nėra Miškų įstatymo reguliavimo dalykas. Tada turėtų būti keičiamos Civilinio kodekso, Elektros energetikos įstatymo, Žemės įstatymo nuostatos.

2.

 

1

3

4)

2. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 4 punkte siūloma nustatyti, kad Valstybinė miškų tarnyba Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduoda leidimus kirsti mišką miško valdytojams ir naudotojams, įskaitant servituto turėtojus. Atkreiptinas dėmesys, kad nei iš projekto nuostatų, nei iš keičiamo įstatymo nuostatų nėra aiškūs tokių leidimų išdavimo, jų galiojimo sustabdymo, panaikinimo esminiai reikalavimai, kurie paprastai yra nustatomi įstatymu. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų atitinkamai papildyti.

Nepritarti

Argumentai:

Projekto nuostatų pildyti netikslinga, nes dalis esminių reikalavimų, susijusių su teisėmis naudoti miško išteklius, įskaitant ir leidimus kirsti mišką, išdėstyta galiojančio Miškų įstatymo 10 straipsnyje, o leidimų kirsti mišką išdavimo tvarkos detalus reglamentavimas Miškų įstatymu nustatytas Vyriausybės nutarime „Dėl privačių miškų tvarkymo ir naudojimo nuostatų patvirtinimo“ ir Aplinkos ministro įsakyme „Dėl leidimų kirsti mišką išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3.

 

3

1

2

 

3. Projekto 3 straipsnio 1 dalyje po žodžio „įstatymas“ siūlytume įrašyti formuluotę „išskyrus šio straipsnio 2 dalį, o šio straipsnio 2 dalyje vietoj formuluotės „straipsnio 1 dalyje nurodytos datos“ – įrašyti formuluotę „įstatymo įsigaliojimo“.                                                    

Pritarti

 

4.

 

2

3

 

4. Projekto 2 straipsnio 3 dalyje siūloma, kad privačios miško žemės naudotojai, įskaitant servituto turėtojus, organizuojantys privačios žemės pavertimą kitomis naudmenomis, privalo sumokėti į valstybės biudžetą atitinkamą piniginę kompensaciją. Atsižvelgiant į Biudžeto sandaros įstatymo 17 straipsnio 2 dalį, svarstytina, ar neturėtų būti gauta Vyriausybės kaip biudžeto planuotojos nuomonė dėl siūlomo teisinio reguliavimo.

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Vyriausybės išvada gauta ir į ją atsižvelgta.

Siūlomu pakeitimu būtų tik nereikšminga dalimi praplėstas piniginę kompensaciją į valstybės biudžetą privalančių sumokėti asmenų ratas, bet nepakeistos jokios tos kompensacijos mokėjimo ir lėšų naudojimo nuostatos (lėšos tikslinės - naujiems miškams įveisti). Valstybės biudžetui toks pakeitimas jokios rimtesnės reikšmės neturėtų.

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Lietuvos miško savininkų asociacija

2012-10-29

 

 

 

Lietuvos miško savininkų asociacijos (LMSA) narius neramina, kad LR Energetikos ministerijos rengiamais LR miškų įstatymo 5 ir 11 str. pakeitimo projekto  XIP-4901 pakeitimais siekiama servitutų į mišką turėtojams suteikti teisę neatsiklausiant miško savininkų keisti tikslinę žemės paskirtį, gauti leidimus ir kirsti mišką be miško savininko žinios. Išeitų, kad servituto turėtojui siūloma suteikti didesnes teises netgi nei miško bendrasavininkui.

 

Jei būtų patvirtintas toks teisinis reglamentavimas, tuomet privačios miško žemės dalį pavertus kitomis naudmenomis ir servituto turėtojui tokioje dalyje iškirtus mišką bei pastačius atitinkamus objektus, savininkas negalėtų jam nuosavybės teise priklausančios miško žemės dalies naudoti pagal nustatytą paskirtį, nes miškų ūkio veikla tokiuose plotuose būtų negalima. Taigi, pagal projektu  XIP-4901 siūlomą teisinį reguliavimą miško žemės sklypo savininko teisė naudotis jam nuosavybės teise priklausančio miško žemės sklypo dalimi būtų ne apribojama, bet realiai eliminuojama. Tai paneigia privačios nuosavybės teisių neliečiamumo ir apsaugos principus, įtvirtintus LR Konstitucijoje.

 

Projekto rengėjai rengiamų LR miškų įstatymo 5 ir 11 str. pakeitimų dėl servitutų nustatymo miško žemėje su Lietuvos miško savininkų asociacija nederino, asociacijos pozicija nesidomėjo, nors LR Vyriausybės š.m. 2011-01-12 nutarimu Nr. 66 patvirtintos Teisėkūros taisyklės  (Žin., 2011, Nr. 8-350) numato tokias rengiamų teisės aktų derinimo procedūras.

 

Asociacija esame informuoti, kad svarstant servitutų miško žemėje nustatymo tvarkos pakeitimus, LR Energetikos ministerijos parengtiems siūlymams kategoriškai prieštaravo Aplinkos ministerija (2012-08-13 raštas Nr. (12-3)-D8-7153) . Argumentuotas abejones dėl rengiamų projektų reikalingumo yra išsakiusi  Teisingumo ministerija (2012-08-23 raštas Nr. (1.6.) 2T -1361), siūlydama naudoti jau esamą teisinį reglamentavimą kaip pakankamą. 

 

Tuo remiantis siūlome nepritarti LR miškų įstatymo 5 ir 11 str. pakeitimo projektui  XIP-4901 , o reikalingų įgyvendinti svarbių ekonominių projektų įgyvendinimo klausimus spręsti per jau galiojančias miško žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras.

Nepritarti

Argumentai: siūlymas nėra Miškų įstatymo reguliavimo dalykas. Tada turėtų būti keičiamos Civilinio kodekso, Elektros energetikos įstatymo, Žemės įstatymo nuostatos.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Specialiųjų tyrimų tarnyba

2012-10-26

1

3

4)

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (toliau - Specialiųjų tyrimų tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57-2297; 2008, Nr. 71-2700) 8 straipsnio 2 dalies nuostatomis, Lietuvos Respublikos Seimo Antikorupcijos

komisijos prašymu atliko Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 5 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4901 (toliau - Projektas) antikorupcinį vertinimą.

Dėl Projekto esminių antikorupcinio pobūdžio pastabų ar pasiūlymų neturime. Teikiame kitas, Specialiųjų tyrimų tarnybos nuomone, tobulinant Projektą aktualias pastabas ir pasiūlymus:

1. Kaip nurodoma Projekto aiškinamajame rašte, Projektu siekiama sudaryti galimybes servitutų miško žemės sklypuose turėtojams suteikti teisę gauti leidimus kirsti mišką.

Specialiųjų tyrimų tarnybos nuomone, minėti Projekto siūlymai svarstytini keliais aspektais:

Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau - Civilinis kodeksas) (Žin., 2000, Nr. 74-2262; 2012, Nr. 78-4015) nuostatomis reglamentuotas servituto teisių įgyvendinimo principas nustato, kad servituto suteikiamos teisės būtų įgyvendinamos sukeliant kuo mažiau nepatogumų tarnaujančiojo daikto savininkui, o servituto turėtojas privalo nepažeisti kitų savininkų teisių. Priėmus Projektą, servituto turėtojai privačiuose miško žemės sklypuose galėtų įgyti teisę iškirsti mišką ir tai gali neatitikti minėtų Civilinio kodekso nuostatų.

Atsižvelgdami į tai, kas išdėstyta, siūlome apsvarstyti kitas alternatyvas, siekiant Projekto tikslų, pavyzdžiui: miško žemės paėmimą visuomenės poreikiams pagal Lietuvos Respublikos žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymą (Žin., 2011, Nr. 49-2362; 2012, Nr. 76-3944).

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Atsižvelgta į  Vyriausybės išvadą ir susiaurintas atvejų skaičius, kai servituto turėtojams išduodami leidimai kirsti mišką.

 

2.

 

2

4

 

2. Projekte siūloma nustatyti, kad papildoma išimtis dėl žemės pavertimo kitomis naudmenomis taikoma ypatingos valstybinės svarbos projektams ir miško keitimas kitomis naudmenomis atskirais atvejais yra galimas pagal ypatingos valstybinės svarbos specialiųjų planų sprendinius. Tuo tikslu Projekte siūloma pakeisti galiojančio Lietuvos Respublikos miškų įstatymo (Žin., 1994, Nr. 96-1872; 2011, Nr. 163-7744) (toliau - Įstatymas) 11 straipsnio 2 dalies 4 punkto nuostatas ir nustatyti, kad „paversti miško žemę kitomis naudmenomis draudžiama kituose miškuose, esančiuose vieno kilometro atstumu nuo Baltijos jūros ir Kuršių marių, II grupės rekreaciniuose miškuose ir III grupės vandens telkinių apsaugos zonų, laukų apsauginiuose ir valstybinių parkų apsaugos zonų miškuose, išskyrus šio straipsnio 1 dalies 1, 2, 3 punktuose nurodytus atvejus (valstybinės svarbos objektų įrengimo, inžinerinės infrastruktūros teritorijų apimančių komunikacinius koridorius, inžinerinius tinklus, susisiekimo komunikacijas ir aptarnavimo objektus, formavimo bei visuomeninės paskirties ir bendrojo viešojo naudojimo teritorijų formavimo atvejais - mūsų pastaba), jeigu atitinkamų objektų statyba ar plėtra numatyta Teritorijų planavimo įstatymo nustatyta tvarka parengtuose ir patvirtintuose bendruosiuose planuose ar ypatingos valstybinės svarbos projektu specialiuosiuose planuose ir numatomas miško žemės pavertimas kitomis naudmenomis neprieštarauja valstybinių parkų ar biosferos rezervatų teritorijų planavimo dokumentams ir biosferos poligonų nuostatams arba jeigu tai numatyta šių saugomų teritorijų planavimo dokumentuose“ (mūsų pabrauktos Projekte siūlomos Įstatymo papildymo

nuostatos).

Projekto aiškinamajame rašte minėti Projekto pasiūlymai grindžiami, kad galiojančių bendrųjų planų sprendiniai dažnai yra nepakankamai detalizuoti, nesudaro galimybės vystyti ir plėsti valstybei svarbių infrastruktūros objektų. Bendrųjų planų keitimo procedūros yra itin ilgos ir sudėtingos, tačiau, net papildžius šių planų sprendinius numatomais statyti ar plėtoti infrastruktūros objektais, šie planai nebūtų pakankami pradėti tokių objektų statybą ar plėtrą vis tiek būtų reikalinga dar papildomai rengti ir specialiuosius planus. Projekto rengėjų manymu, esamas teisinis reglamentavimas kliudo sklandžiai ir operatyviai įgyvendinti ypatingos valstybinės svarbos projektus, todėl siūlomas papildymas sudarytų galimybes ypatingos valstybinės svarbos projektų atvejais, nekeičiant bendrųjų planų sprendinių, miško naudmenų keitimą numatyti ypatingos valstybinės svarbos projektų specialiųjų planų sprendiniuose taip užtikrinant racionalų ypatingos valstybinės svarbos projektų įgyvendinimo procesą išvengiant esminės žalos viešajam interesui ir valstybei.

Nors atsižvelgiant į Projekto aiškinamajame rašte išdėstytus argumentus, minėtos Projektu siūlomos nuostatos ir gali būti suvokiamos, kad Projekto nuostatų priėmimo atveju būtų įteisinama alternatyvi miško žemės pavertimo kitomis naudmenomis galimybė (t. y. ne tik pagal bendruosius planus, bet ir specialiuosius ypatingos valstybinės svarbos projektų planus), mūsų nuomone, Projektu siūlomas pakeitimas pakeičia galiojančio įstatymo 11 straipsnio 2 dalies 4 punktu nustatytą išimtinių atvejų įgyvendinimo esmę ir principus: pagal galiojančio Įstatymo nuostatas Įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1-3 punktuose nustatytais atvejais miško žemės pavertimas kitomis naudmenomis pagal parengtus ir patvirtintus bendruosius planus įmanomas tik tada, kai miško žemės pavertimas kitomis naudmenomis neprieštarauja valstybinių parkų ar biosferos rezervatų teritorijų planavimo dokumentams ir biosferos poligonų nuostatams arba jeigu tai numatyta šių saugomų teritorijų planavimo dokumentuose. Tuo tarpu atsižvelgdami į Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2012, Nr. 111-5635) 181 straipsnio 1 dalies nuostatas (kad taikant ypatingos valstybinės svarbos specialiųjų planų sprendinius, regiono ir žemesnio lygmens planų sprendiniai galioja tiek, kiek jie neprieštarauja ypatingos valstybinės svarbos projektų specialiųjų planų sprendiniams), manome, kad, priėmus Projekte siūlomas nuostatas, būtų sudaromos sąlygos miško žemę paversti kitomis naudmenomis neatsižvelgiant į galiojančių teritorijų planavimo dokumentų (taip pat ir specialiesiems teritorijų planavimo

dokumentams prilyginamus valstybinių parkų ar biosferos rezervatų teritorijų planavimo dokumentus, saugomų teritorijų planavimo dokumentus) sprendinius.

Kad būtų išvengta žalingų padarinių Įstatymu saugomoms vertybėms, siūlome Projekte atskleisti specialiųjų ypatingos valstybinės svarbos projektų planų sprendinių ir galiojančių teritorijų planavimo dokumentų santykį (išskyrus santykį dėl atitikties bendrojo teritorijų planavimo dokumentams).

Pritarti iš dalies

Pasiūlymas:

Papildyti 11 straipsnio 4 dalį ir išdėstyti ją taip:

„4. Šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nenurodytuose miškuose miško žemę paversti kitomis naudmenomis leidžiama, jeigu šio straipsnio 1 dalies 1–6 punktuose nurodyti atvejai yra numatyti Teritorijų planavimo įstatymo nustatyta tvarka parengtuose ir patvirtintuose bendruosiuose planuose ar ypatingos valstybinės svarbos projektų specialiuosiuose planuose ir numatomas miško žemės pavertimas kitomis naudmenomis neprieštarauja valstybinių parkų ar biosferos rezervatų teritorijų planavimo dokumentams ir biosferos poligonų nuostatams.“

 

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2012-10-30

1

3

4)

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko 2012 m. spalio 26 d. potvarkį Nr. PP-267, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 5 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-4901 (toliau – Įstatymo projektas) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui patobulinti jį pagal šį siūlymą:

Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projekto 1 straipsnio, kuriuo keičiamas Lietuvos Respublikos miškų įstatymo (Žin., 1994, Nr. 96-1872; 2001, Nr. 35-1161; 2011, Nr. 163-7744) 5 straipsnio 3 dalies 4 punktas, formuluotė gali būti aiškinama kaip suteikianti teisę servituto turėtojams gauti leidimus kirsti mišką ne tik tais atvejais, kai servituto teisių įgyvendinimui būtina miško žemę paversti kitomis naudmenomis, įskaitant ir miško nukirtimą, bet ir visiems kitų servituto turėtojams, kurių teisėms įgyvendinti visiškai nebūtina kirsti miško, ir siekiant, kad leidimai kirsti mišką servituto turėtojams būtų išduodami tik tais atvejais, kai miško kirtimas yra būtinas servituto suteikiamoms teisėms pagal teritorijų planavimo dokumentų sprendinius įgyvendinti, siūlytina Įstatymo projekto 1 straipsniu dėstomo Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 4 punktą išdėstyti taip:

„4) Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduoda leidimus kirsti mišką miško valdytojams ir naudotojams, įskaitant servituto turėtojus tais atvejais, kai miško kirtimas yra būtinas įgyvendinant servituto suteikiamas teises pagal teritorijų planavimo dokumentų sprendinius;“.

Pritarti

 

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Kaimo reikalų komitetas

2012-10-31

 

 

 

 

 

 

pritarti Lietuvos Respublikos Miškų įstatymo 5 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-4901 ir pasiūlyti pagrindiniam Aplinkos apsaugos komitetui jį patobulinti pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Vyriausybės išvadoje pateiktus pasiūlymus.

Pritarti

 

2.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

2012-10-31

 

 

 

siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projektą Nr. XIP-4901 atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Specialiųjų tyrimų tarnybos ir šias komiteto pastabas: 

1. Atsižvelgiant į tai, kad privačios miško žemės dalį pavertus kitomis naudmenomis ir servituto turėtojui tokioje dalyje iškirtus mišką bei pastačius atitinkamus objektus, savininkas negalėtų jam nuosavybės teise priklausančios miško žemės dalies naudoti pagal nustatytą paskirtį, šiame  įstatyme tikslinga numatyti, apmokėjimo miško žemės savininkui tvarką už iškirstą mišką ir žemę, nustačius servitutą,

 

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumentai:

apmokėjimo miško žemės savininkui tvarką už iškirstą mišką ir žemę, nustačius servitutą reglamentuoja Žemės įstatymo 23 straipsnio nuostatos bei Vyriausybės nutarimu patvirtinta metodika, numatanti miško žemės savininkams mokėtinos kompensacijos apskaičiavimo tvarką už administraciniu aktu nustatytą servitutą.

3.

 

 

 

 

2. Nustatyti, kad miško žemės savininkas turėtų pasirinkimo galimybę dėl  servituto nustatymo ar turimo miško žemės perdavimo valstybės poreikiams.

Nepritarti

Argumentai:

 siūlymas nėra Miškų įstatymo reguliavimo dalykas.

Tada turėtų būti keičiamos Civilinio kodekso, Elektros energetikos įstatymo, Žemės įstatymo nuostatos.

4.

 

 

 

 

3. Suderinti miško žemės savininko ir servituto turėtojo teises, nepaneigiant miško žemės savininko teisių į jo turėtą turtą.

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Servituto sukeliami apribojimai žemės savininkui yra kompensuojami vadovaujantis Žemės įstatymo 23 straipsnio bei Vyriausybės nutarimu patvirtintos metodikos, numatančios miško žemės savininkams mokėtinos kompensacijos apskaičiavimo tvarką už administraciniu aktu nustatytą servitutą, nuostatomis.

Servituto turėtojas, organizuojantis privačios miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis, už žemės sklypo savininką sumoka į valstybės biudžetą piniginę kompensaciją už miško žemės pakeitimą į kitas naudmenas.

                       

7. Komiteto sprendimas: : pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui, komiteto išvadoms dėl šio projekto ir teikti Miškų įstatymo 5 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-4901(2) ir jo lyginamąjį variantą.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Justinas Urbanavičius.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Justinas Urbanavičius