LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
IX (RUDENS) SESIJOS
plenarinio posėdžio NR. 480
STENOGRAMA
2012 m. spalio 17 d.
Pirmininkauja Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkė I. DEGUTIENĖ
PIRMININKĖ. Laba diena, gerbiamieji kolegos! Pradedame 2012 m. spalio 17 d. plenarinį posėdį. Registruojamės.
Deja, užsiregistravo tik 68 Seimo nariai. Gal, kol pasitvirtinsime darbotvarkę, ir daugiau atsiras.
14.02 val.
Darbotvarkę galime pasitvirtinti? Darbotvarkė patvirtinta bendru sutarimu. (Balsai salėje) Ne. Prašau. A. Burba.
A. BURBA (LiCSF*). Gerbiamieji kolegos, Liberalų ir centro sąjungos frakcijos vardu norėčiau paprašyti išbraukti iš darbotvarkės 1-10 klausimą, registracijos Nr. XIP-3290. Manome, kad būtų nekorektiška priimti sprendimą. Atėjęs naujas Seimas galėtų šitą klausimą nagrinėti. Prašom išbraukti.
PIRMININKĖ. Gerbiamasis kolega, aš jums noriu priminti: jeigu naujasis Seimas svarstys šitą klausimą, tai svarstys kitam Seimui, bet ne tam. Tai jau yra mūsų garbės reikalas galų gale išspręsti tuos klausimus, kurių ketverius metus negalėjome išspręsti. Bet jūsų valia yra pasiūlyta ir mes balsuojame.
Kas už tai, kad 1-10 klausimą išbrauktume iš darbotvarkės, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Balsavo 71: už – 43, prieš – 12, susilaikė 16. Iš darbotvarkės šis klausimas išbraukiamas.
D. Kuodytė.
D. KUODYTĖ (LSF). Aš tik vieną pastabą: norėčiau priminti, kad 73 Seimo nariai jau yra išrinkti ir jų kaip ir interesų konfliktas atsiranda.
PIRMININKĖ. Gerbiamoji kolege, kol išrinkti Seimo nariai neprisiekia, jie nėra Seimo nariai. Pasiskaitykite Konstituciją. Taigi čia jokio interesų konflikto nėra.
Ar galime dabar pasitvirtinti darbotvarkę? (Balsai salėje) Darbotvarkė patvirtinta.
Gerbiamieji kolegos, dabar dėl daugelio klausimų, kuriuos vakar faktiškai jau apsvarstėme ir priėmėme pastraipsniui, likęs tik balsavimas.
14.06 val.
Pirmiausia Gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2, 3, 5, 6, 9 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas. Balsuojame. Kas už tai, kad šis įstatymas būtų priimtas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 79 Seimo nariai: už – 77, prieš nėra, susilaikė 2. Gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2, 3, 5, 6, 9 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas priimtas.
14.07 val.
Korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio papildymo įstatymas. Kas pritariate šiam įstatymui, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 77 Seimo nariai: už – 76, prieš nėra, susilaikė 1. Korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio papildymo įstatymas priimtas.
14.08 val.
Vietos savivaldos įstatymo 26 straipsnio pakeitimo įstatymas. Kas pritariate jam, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Balsavo 70 Seimo narių. Gerbiamieji kolegos, būkite geri! (Balsai salėje) Tai kad dabar trūksta žmonių. Gerbiamieji kolegos, kas nors pakvieskite už stiklo esančius, nes septyni Seimo nariai jau dingo.
Balsuojame. Gerbiamieji kolegos, kas už tai, kad būtų priimtas Vietos savivaldos įstatymo 26 straipsnio pakeitimo įstatymas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 81: už – 78, prieš – 1, susilaikė 2. Vietos savivaldos įstatymo 26 straipsnio pakeitimo įstatymas priimtas.
14.10 val.
Įstatymo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Rusijos Federacijos Vyriausybės susitarimo dėl tilto per Nemuną tarp Panemunės ir Sovetsko bei jo prieigų statybos ratifikavimo“ projektas. Balsuojame. Kas pritariate šiam įstatymui, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 78 Seimo nariai: už – 76, prieš nėra, susilaikė 2. Įstatymas Nr. XIP-4640(2) priimtas.
14.11 val.
Mokėjimų, atliekamų pagal komercinius sandorius, vėlavimo prevencijos įstatymo pakeitimo įstatymo projektas. Kas pritariate šiam įstatymui, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 78 Seimo nariai: už – 76, prieš nėra, susilaikė 2. Mokėjimų, atliekamų pagal komercinius sandorius, vėlavimo prevencijos įstatymo pakeitimo įstatymas priimtas.
14.12 val.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo 24 straipsnio pakeitimo įstatymas. Kas jam pritariate, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 79 Seimo nariai: už – 74, prieš nėra, susilaikė 5. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo 24 straipsnio pakeitimo įstatymas priimtas.
14.12 val.
Žvalgybos įstatymo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIP-3552(5) (priėmimas)
Žvalgybos įstatymo pakeitimo įstatymo projektas. Priėmimas. Kviečiu į tribūną A. Anušauską, Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininką.
Pastraipsniui. Pirmas įžanginis straipsnis priimtas.
Žvalgybos įstatymo pirmasis skirsnis, 1 straipsnis. Priimtas.
2 straipsnis. Yra Seimo kanceliarijos Teisės departamento siūlymas, kuriam komitetas nepritarė. Ar galime priimti 2 straipsnį, redaguotą komiteto? Priimtas.
3 straipsnis. Priimtas. 4 straipsnis. Priimtas. 5 straipsnis. Priimtas. 6 straipsnis. Priimtas. 7 straipsnis. Priimtas. 8 straipsnis. Priimtas. 9 straipsnis. Priimtas. 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 straipsniai priimti.
Penktasis skirsnis. 19 straipsnis priimtas. 20 straipsnis. Priimtas.
21 straipsnis. Yra Seimo nario A. Anušausko siūlymas. Komitetas pritarė iš dalies. Gerbiamasis Anušauskai, ar jūs sutinkate su tokia?..
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Taip.
PIRMININKĖ. Balsuoti nereikia dėl to. 21 straipsnis pagal komiteto redakciją. Ir dar yra Seimo kanceliarijos siūlymas, kuriam irgi komitetas pritarė. Gerbiamojo A. Anušausko yra dar 3 analogiški siūlymai. Todėl priimame 21 straipsnį, reaguotą komiteto, atsižvelgdami tiek į Seimo nario A. Anušausko siūlymą, tiek į Seimo kanceliarijos Teisės departamento siūlymą.
22 straipsnis. Priimtas. 23 straipsnis. Priimtas.
24 straipsnis. Irgi Seimo nario A. Anušausko siūlymas, kuriam komitetas pritarė iš dalies. Jūs sutinkate?
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Čia analogiškai.
PIRMININKĖ. Analogiškai, vadinasi, priimtas 24 straipsnis, redaguotas komiteto.
25 straipsnis. Priimtas. 26 straipsnis. Priimtas.
Šeštasis skirsnis. 27, 28, 29, 30, 31 straipsniai. Priimti.
Septintasis skirsnis. 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 straipsniai. Priimti.
Aštuntasis skirsnis. 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 straipsniai. Priimti.
Devintasis skirsnis. 48, 49 straipsniai. Priimti.
Dešimtasis skirsnis. 50, 51, 52 straipsniai. 53 straipsnis su Teisės departamento siūlymu, kuriam komitetas pritarė. Taigi priimame ir 53 straipsnį, redaguotą komiteto, atsižvelgiant į Teisės departamento siūlymą.
54 straipsnis. Priimtas. 55 straipsnis. Priimtas. 56 straipsnis. Priimtas.
Vienuoliktasis skirsnis. 57, 58, 59, 60, 61 straipsniai. Priimti.
Dvyliktasis skirsnis. 62 straipsnis ir 63 straipsniai. Priimti.
Tryliktasis skirsnis. 64 straipsnis. 65 straipsnis.
66 straipsnis. Teisės departamento siūlymas, kuriam komitetas pritarė.
67, 68, 69, 70, 71straipsniai. Priimti.
Toliau 2 straipsnis – „Įstatymo įgyvendinimas“. Priimtas su Teisės departamento siūlymu, kuriam komitetas pritarė.
3 straipsnis. Priimtas. 4 straipsnis. Priimtas.
5 straipsnis. Irgi Seimo kanceliarijos Teisės departamento siūlymas. Priimame 5 straipsnį, redaguotą komiteto, su Teisės departamento siūlymu. Pastraipsniui visi straipsniai išnagrinėti. Ačiū pranešėjui. Dabar dėl viso įstatymo 4 – už, 4 – prieš. S. Pečeliūnas – už.
S. PEČELIŪNAS (TS-LKDF). Ačiū. Mielieji kolegos, ačiū Dievui, tai, ką kai kas norėjo padaryti per pirmuosius kadencijos mėnesius, galų gale per visą kadenciją pavyko padaryti – sustiprinti parlamentinę kontrolę. Dar Statutą reikia pataisyti ir kitas Seimas galės tuo užsiimti rimtai turėdamas tam tikrą juridinį pamatą.
Kitas dalykas, sugebėjom atskirti kriminalinę žvalgybą nuo klasikinės žvalgybos. Vieną bloką jau anksčiau esame priėmę, kitas štai dabar yra ant jūsų stalo. Kai kas, aš žinau A. Sysas dabar kalbės, kad gal čia mes pinigų išleisime šiek tiek daugiau tam reikalui, bet, drįstu pasakyti, nemokamų pietų nebūna. Nemokamų reformų nebūna, tie pinigai, kurie aukojami šitai reformai, yra kiek jau įmanoma minimaliausi. Gal ir naujoji Vyriausybė ras kokių būdų dar truputį ką nors pamažinti, bet iš principo šiek tiek mokėti darant reformą reikia, ir mes jau turime tokių pavyzdžių, kai pradėdavome reformą ir nepabaigus ji sustodavo, nutrūkdavo arba užklimpdavo, nes nebūdavo finansavimo. Tada reikėdavo stabdyti, atidėti, vienas statinys būdavo sugriautas, o kitas nepastatytas, kitaip sakant, labai bloga situacija. Tikiuosi, kad šitoje vietoje taip neatsitiks, nes rizikos per daug didelės. Kviečiu visus paremti visą šitą bloką, ne tik tą vieną įstatymą, dar ir lydimųjų bus daug. Ačiū.
PIRMININKĖ. A. Sysas – prieš.
A. SYSAS (LSDPF). Ačiū, Pirmininke. Taip jau nuskilo mano kolegai S. Pečeliūnui, kad žino, ką aš kalbėsiu, aš galėjau tą patį pasakyti, ką jis kalbės, bet leiskite, Sauliau, išsakyti man savo nuomonę dėl šito įstatymo. Aš nesu kontroliuojantis, aš esu greičiau kontroliuojamasis, ir daugelis iš sėdinčių čia, salėje. Mes su pirmininku šiek tiek diskutavome per posėdį dėl saugumo teisės klausyti mūsų pokalbių, skaityti žinutes ir kaip šitą procesą galima nekontroliuojamai daryti, ir kaip tai kontroliuojama. Pirmininkas man pasakė, kad jis užtikrina, kad dabartinės techninės sąlygos leidžia rasti nesąžiningus kurmius, kurie gali nutekinti. Bet gyvenimas rodo, kad karts nuo karto informacija tokia pasirodo. Jeigu mes kalbame apie patį įstatymą, tai ten iki šiol man, kaip inžinerinio mąstymo žmogui, baigusiam tam tikrus mokslus šitos srities, iki galo neaišku, kaip tas bus užtikrinta. Bet tikėsimės, kad kiti arba Saulius kitos kadencijos Seime užtikrins kontrolę mūsų bendravimo pasiklausymų, kad jie nepatektų į viešąją erdvę.
Teisingai jis pastebėjo dar vieną dalyką, tai yra kad šitame įstatyme aiškina, kad kitaip negalima padaryti, bet paprasčiausiai reikės papildomų lėšų. Kai mes kalbame apie kitas grupes žmonių, kuriems irgi labai reikia pinigų, tikiuosi, iš naujo biudžeto kažkam ir bus pasiūlyta, bet iš to, ką aš jau girdėjau, niekam nesiūloma didinti atlyginimo kitais metais, tai aš čia matau tam tikrą…
PIRMININKĖ. Laikas.
A. SYSAS (LSDPF). …neatitikimą kitų pareigūnų atžvilgiu ir kitų valstybės tarnautojų…
PIRMININKĖ. R. J. Dagys – už. 2 minutės kalbėti.
R. J. DAGYS (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, šitas projektas iš tikrųjų perėjo nemažai derinimo stadijų. Dabar pasiūlytas variantas yra suderintas kompromisinis variantas su darbo grupe, kuri rengia statutinių pareigūnų ir tarnautojų socialinių garantijų darbo apmokėjimo koncepciją, ją mes čia pateiksime, ir Seimas galės pasisakyti dėl jos, kur numatomas kompleksinis šios problemos sprendimas. Dabar jis jau neiškrenta iš konteksto. Suprantama, tai pareikalaus papildomų lėšų. Bet jeigu mes norime suvienodinti garantijas visiems, būtų turbūt labai nelogiška kalbėti, kad mes jas suvienodinsime į apatinės kartelės pusę. Vis tiek turime apsispręsti, ar mes darome šią reformą, ar darome pertvarką, ar ne, ir žmonės iš tų pertvarkų turėtų išlošti, o ne pralošti. Tas išlošimas yra minimalus ir, manau, tai yra toks kompromisas, kurį mums pavyko rasti ir tarp visų bederinančių institucijų, todėl siūlyčiau jį priimti ir nestabdyti šios reformos. O jeigu naujajam Seimui atrodys, kad yra dar kokių nors problemų, kitokių galimybių, jis visada galės prie jo sugrįžti, bet aš manau, kad jau dabar pasiektas toks kompromisinis sutarimas, kuris gali ilgai gyvuoti.
PIRMININKĖ. S. Šedbaras – už.
S. ŠEDBARAS (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, labai trumpai. Noriu atkreipti dėmesį, kad tikrai paklausytumėte ir atsakingai balsuotumėte. Kodėl? Yra keletas dalykų. Visų pirma tai yra pirmasis šios srities įstatymas, nes pareigūnai, kurie dirba žvalgybos, kontržvalgybos srityje, vadovavosi pasenusiu Operatyvinės veiklos įstatymu. Priėmėme Kriminalinės žvalgybos įstatymą ir šis įstatymas yra būtinas. Jie vienas nuo kito neatskiriami. Bet, pabrėžiu, tai yra visiškai naujas modelis, naujas reguliavimas ir, be jokios abejonės, jeigu jo taikymo praktika tiks, niekas netrukdo jo tobulinti.
Kitas dalykas, šiuo įstatymu išties žengiama į priekį, nes, kaip ir minėjo kolega R. Dagys, bandoma įdiegti visai kitokį pareigūnų darbo apmokėjimo modelį. Jeigu mes čia susitarę tokį modelį priimsime, jis bus kaip pavyzdys ir kitiems statutiniams pareigūnams, dėl kurių mes dar turime apsispręsti ar šioje kadencijoje, ar kitos kadencijos pradžioje. Tikrai atsakingai balsuokime už.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Gerbiamieji kolegos, dėmesio! Vėl kviečiu visus sugrįžti į salę ir į savo darbo vietas. Gerbiamoji Graužiniene, gerbiamasis Rameli, būtų malonu, kad… P. Saudargas, A. Kazulėnas! Balsuojame.
Kas už tai, kad būtų priimtas Žvalgybos įstatymo pakeitimo įstatymas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 79 Seimo nariai. Už – 63, prieš nėra, susilaikė 16. Žvalgybos įstatymo pakeitimo įstatymas priimtas.
14.25 val.
Lydimieji – Valstybės gynimo tarybos įstatymo 4 straipsnio papildymo įstatymo projektas. Pataisų nėra. Du straipsniai. 1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas. Balsuojame. Gerbiamieji kolegos, ar galite neišsiskirstyti? Balsuojame. Kas už tai, kad būtų priimtas Valstybės gynimo tarybos įstatymo 4 straipsnio papildymo įstatymo projektas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 79 Seimo nariai. Už – 66, prieš nėra, susilaikė 13. Valstybės gynimo tarybos įstatymo 4 straipsnio papildymo įstatymas priimtas.
14.26 val.
Seimo kontrolierių įstatymo 11 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas. Du straipsniai. Dėl 1 straipsnio yra Teisės departamento siūlymas, jam komitetas pritaria. Taigi priimame 1 straipsnį, komiteto redaguotą pagal Teisės departamento siūlymą. 2 straipsnis priimtas. Dėl viso įstatymo – keturi už, keturi prieš. Norinčių kalbėti nėra.
Balsuojame, kas už tai, kad būtų priimtas Seimo kontrolierių įstatymo 11 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymas?
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 77 Seimo nariai. Už – 67, prieš nėra, susilaikė 10. Seimo kontrolierių įstatymo 11 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymas priimtas.
14.27 val.
Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 2, 3, 9, 10, 38, 60, 72, 73, 74 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei 771 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas Nr. XIP-3557(2) (priėmimas)
Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 2, 3, 9, 10, 38, 60, 72, 73, 74 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei 771 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas. Kviečiu Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininką A. Anušauską. iš pradžių prieš 1 straipsnį yra siūlymų, t. y. Vyriausybės nutarimas įstatymo projekto pavadinime nurodyti visus keičiamus straipsnius. Komitetas tam pritaria bendru sutarimu, todėl tie straipsniai, kuriuos aš ir perskaičiau, jau yra nurodyti.
Seimo kanceliarijos Teisės departamento siūlymas, jam komitetas irgi pritarė iš dalies, taip, pirmininke?
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Taip.
PIRMININKĖ. 1 straipsnis. Pataisų nėra. Priimtas. 2 straipsnis priimtas. 3 straipsnis priimtas.
4 straipsnis. Vyriausybės siūlymas, jam komitetas pritarė iš dalies. Ar galime pritarti komiteto siūlymui ir redakcijai? Pritarta. 4 straipsnis priimtas.
5 straipsnis. Teisės departamento siūlymas. Komitetas pritarė. Priimame 5 straipsnį.
6 straipsnis. Vyriausybės siūlymas atsisakyti Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 2, 3, 9, 10, 38, 60, 72, 73, 74 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei 771 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekte Nr. XIP-3557(2) (toliau – įstatymo projektas Nr. XIP-3557(2) 6 (keičiančio įstatymo 38 straipsnį) straipsnio. Komitetas tam pritarė. Galime bendru sutarimu pritarti ir priimti 6 straipsnį? Išbrauktas 6 straipsnis, taip, pirmininke?
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Taip.
PIRMININKĖ. Gerbiamieji kolegos, anos redakcijos 6 straipsnis yra išbraukiamas. Tiems, kas redaguos patį įstatymą, – numeracija keisis. Aš toliau skaitysiu pagal tai, kaip yra dabar padaryta.
7 straipsnis. Irgi yra Vyriausybės nuomonė. Komitetas pritarė iš dalies, redagavo ir mes priimame 7 straipsnį.
8 straipsnis. Yra Vyriausybės siūlymas, komitetas tam nepritaria. Gal čia jūs pakomentuokite.
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Komitetas siūlė suvienodinti žvalgybos institucijose tarnaujančių pareigūnų tarnybinio atlyginimo dydžius ir siūlė vienodą darbo užmokesčio apmokėjimo sistemą. Tai yra padaryta pagal jau priimtą Žvalgybos įstatymą.
PIRMININKĖ. Mes paliekame komiteto redaguotą tekstą ir 8 straipsnį.
Seimo narės R. Juknevičienės siūlymas. Komitetas nepritarė. Gerbiamoji Rasa, prašom pasiūlyti, o mes tada žiūrėsime, ar yra 29 Seimo nariai, palaikantys jūsų siūlymą.
R. JUKNEVIČIENĖ (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, suprantu, kad procesas jau važiuoja į pabaigą ir labai sunku būtų salėje pradėti diskutuoti dėl klausimo, kuris yra susijęs su precedentu, nes dabar dviem komitetams ilgai diskutavus dėl žvalgybos institucijose dirbančių žmonių atlyginimų atsitiko taip, kad karių, dirbančių Antrajame operatyvinių tarnybų departamente, atlyginimų klausimų apibūdinimas yra išbraukiamas iš Krašto apsaugos sistemos organizavimo įstatymo ir perkeliamas į šį Žvalgybos ir į politikų, ir valstybės tarnautojų įstatymą. Taigi tai yra precedentas, kadangi iki šiol kariuomenė veikia kaip vieninga struktūra, ir nebuvo dalis karių iškeliama į kitų įstatymų kompetenciją. Taigi dėl šitų paskatų aš užregistravau pataisą, bet komitete nesulaukiau pritarimo. Suprantu, kad svarbu šitą įstatymą priimti, galima pabandyti. Jeigu Seimas pritartų mano pataisoms, tai aš džiaugčiausi, bet tik nenoriu, kad įsiveltumėte į dideles diskusijas ir didelius karus. Jeigu atsiras palaikančių, aš labai prašyčiau, bet jeigu ne, tai ne, tada galima atidėti kitai Seimo kadencijai.
PIRMININKĖ. Ar yra 29 Seimo nariai, palaikantys Seimo narės R. Juknevičienės siūlymą? Yra daugiau kaip 29. Taigi svarstome. Gerbiamieji kolegos, aš tik noriu pasakyti, kad mes jau priėmėme Žvalgybos įstatymo pakeitimo įstatymą, tai turėkite tą omeny, o ten šis klausimas, apie kurį dabar šnekame, jau yra inkorporuotas. To, ką siūlo R. Juknevičienė, ten tos nuostatos nėra.
Dabar motyvai dėl viso straipsnio. Atsiprašau, dėl R. Juknevičienės siūlymo. Nėra norinčių kalbėti. Balsuojame. Kas palaikote R. Juknevičienės siūlymą, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Gerbiamoji Juknevičiene, jūsų pasiūlymas laimėjo, tačiau Seimo nariai balsuoja vienu atveju vienaip, kitu atveju kitaip 5 minučių pertraukos metu. Dabar jūs arba išgelbėsite situaciją, arba…
R. JUKNEVIČIENĖ (TS-LKDF). Aš sakiau, kad tikrai nenoriu sukelti kokių nors… tik fiksuoju padėtį, kad šiuo įstatymų paketu mes išimame karius iš bendros krašto apsaugos sistemos apmokėjimo sistemos. Man buvo įdomi Seimo narių nuomonė ir ji yra, bet aš tikrai nenoriu stabdyti įstatymo priėmimo. (Balsai salėje)
PIRMININKĖ. Tai jūs atsiimate ar ne?
R. JUKNEVIČIENĖ (TS-LKDF). Jeigu dar buvo galima, tai dabar kaip, vėl balsuoti prieš? (Balsai salėje) Jau nubalsavote?
PIRMININKĖ. Autorius gali bet kada atsiimti.
R. JUKNEVIČIENĖ (TS-LKDF). Gerai, atidedame, bet vis tiek grįšime prie to klausimo svarstymo ateityje.
PIRMININKĖ. Gerbiamieji kolegos, netriukšmaukite, patys blaškotės triukšmaudami, tai toks ir rezultatas. Ačiū R. Juknevičienei, kuri šiuo metu atsiėmė, bet aiškiai matome, kad kada nors reikės grįžti prie šio klausimo.
Ar galime priimti 8 straipsnį, redaguotą komiteto? (Balsai salėje) Ar norite balsuoti, ar nenorite? Visi rėkia ir neaišku, kas ko nori. Balsuojame dėl 8 straipsnio be R. Juknevičienės pataisos, kurią ji atsiėmė. (Balsai salėje) Kas kam neaišku? Pirmininke, paaiškinkite, kas vyksta, jūs profesionalai.
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Kadangi pasiūlymas atsiimtas, lieka komiteto redakcija, nes mes Žvalgybos įstatymo nuostatas jau esame patvirtinę, lieka komiteto redakcija pagal Žvalgybos įstatymą.
PIRMININKĖ. Dar kartą komentuoju tą, ką sakė ir komiteto pirmininkas. 8 straipsnis yra redaguotas ir parašytas pagal mūsų ką tik priimtą Žvalgybos įstatymą, o ponia R. Juknevičienė atsiėmė savo siūlymą. Taigi lieka 8 straipsnis, redaguotas komiteto. Kadangi Seimo nariai reikalauja balsuoti, aš ir siūlau balsuoti. Kas už tai, kad 8 straipsnis būtų priimtas toks, kaip pateikė komitetas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Balsavo 67 Seimo nariai: už – 60, prieš nėra, susilaikė 7. Straipsnis priimtas.
Repliką po balsavimo – S. Pečeliūnas.
S. PEČELIŪNAS (TS-LKDF). Ačiū, kad pamatėte dabar, o ne po savaitės suteikėte žodį, ponia Pirmininke. Šio Rasos siūlymo iš principo nereikėjo teikti balsuoti, nes dėl jo jau apsisprendėme balsuodami dėl viso įstatymo, ir visos šitos nesusipratimų virtinės nebūtų buvę. Dabar patys sau sukuriame problemą ir paskui bandome kaip nors iš to išsisukti. Aš labai prašyčiau ateity ir pirmininko, ir jūsų žiūrėti atidžiau. Jeigu dėl to jau balsavome, tai tokių naujų siūlymų atsukimo atgal (ir taip ne kartą Seime jau yra buvę) tiesiog nebedaryti.
PIRMININKĖ. Gerbiamasis kolega, aš labai jums linkiu būti Seimo Pirmininku, pirmininkauti ir atmintinai atsiminti visų įstatymų, visų straipsnių redakcijas. Man Sekretoriatas pasufleravo, komiteto pirmininkas turbūt turėjo reaguoti, kad Žvalgybos įstatymą patys priėmėme, o dabar norime svarstyti tai, kas prieštarauja mūsų pačių priimtam įstatymui. Bet klaidas mes ištaisėme ir, man atrodo, tikrai aprimkime, viskas gerai, jokių nesusipratimų neįvyko ir viskas labai gerai.
J. Veselka.
J. VESELKA (TTF). Gerbiamoji Pirmininke, aš nežinau (…) neįvyko. Iš to suolo žiūrint, atrodo taip, kad dvi moterys pažiūrėjo viena į kitą, susitarė po Seimo balsavimo, kad viena atsiima, dar viena, trečia, moteris patikslino, ar iš tikrųjų taip yra, ir nutarė, kad Rasos pasiūlymas nepriimtinas. Gal bent reikėjo balsuoti, kad nepritartume, nes dabar Seimas nutarė, 34 balsais krašto apsaugos ministrės pasiūlymui pritarė. O paskui tik trys moterys pasitarė ir nutarė, kad čia jūs visi nieko nesuprantate.
PIRMININKĖ. Gerbiamasis kolega, trys išmintingos moterys žino, kad iš ne teisės negali būti teisės. Mes pamatėme, kad suklysta, ir iš karto klaidą ištaisėme. Kitu atveju galėjo būti ir kitaip.
J. VESELKA (TTF). Keitėte mano žodžius. Aš nesakiau, kad išmintingos. (Juokas salėje)
PIRMININKĖ. Mes pačios save taip įvertiname. (Balsai salėje) Vis dėlto dirbame toliau.
9 straipsnis priimtas. 10 straipsnis priimtas. 11 straipsnis priimtas. 12 straipsnis priimtas. 13 straipsnis priimtas. Ir pastraipsniui baigėme. Ačiū, pirmininke.
O dabar keturi – už, keturi – prieš dėl viso įstatymo projekto. Niekas nenori kalbėti. Balsuojame. Kas už tai, kad būtų priimtas Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 2, 3, 9, 10, 38, 60, 72, 73, 74 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei 771 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote. Gal dar gali kas nors ateiti? Trūksta trijų balsų. (Balsai salėje) Jau Aurelija grįžta. Gal dar kas?.. Gerbiamasis Saudargai, jūs, man atrodo, truputį pasiklydote? Gerbiamasis Saudargai, jūs pasiklydote ir nebalsuojate. (Balsai salėje) Bandome pakartoti. Paprašykite, kad kolega irgi dalyvautų balsuojant.
Balsuojame. Kas už tai, kad būtų priimtas Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymas, kurį jau daug kartų įvardinau, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Užsiregistravo 72. Balsavo 70: už – 59, prieš nėra, susilaikė 11. Įstatymas, kurio projekto Nr. XIP-3557(2), priimtas.
14.43 val.
Kovinių ginklų naudojimo krašto apsaugos sistemoje statuto 3, 10, 16 straipsnių pakeitimo ir 8, 18 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektas.
Pastraipsniui. 1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas. 3 straipsnis. Priimtas. 4 straipsnis. Priimtas. 5 straipsnis. Priimtas. 6 straipsnis. Priimtas.
Balsuojame. Kas už tai, kad būtų priimtas minėtas įstatymas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Užsiregistravo 71. Balsavo 68: už – 60, prieš nėra, susilaikė 8. Kovinių ginklų naudojimo krašto apsaugos sistemoje statuto 3, 10, 16 straipsnių pakeitimo ir 8, 18 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymas priimtas.
14.44 val.
Civilinės krašto apsaugos tarnybos statuto 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas. 1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas. Dėl viso įstatymo nėra norinčių kalbėti.
Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 74: už – 66, prieš nėra, susilaikė 8. Civilinės krašto apsaugos tarnybos statuto 2 straipsnio pakeitimo įstatymas priimtas.
14.45 val.
Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 2, 7, 16 ir 17 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas. 1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas. 3 straipsnis. Priimtas. 4 straipsnis. Priimtas. 5 straipsnis. Priimtas. Dėl viso įstatymo? Balsuojame. Kas už tai, kad jis būtų priimtas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 76. Mano kompiuteris viską ištrynė, nesuspėjau pasakyti. Balsavo 76: už – 69, prieš nėra, susilaikė 7. Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 2, 7, 16 ir 17 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas priimtas.
14.47 val.
Valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas. Kviečiu A. Anušauską, nes čia tame projekte, kuris mums pateiktas, labai daug kažkas… Iš komiteto gautas, manyčiau, netvarkingas projektas. Dabar prieš 1 straipsnį matau Teisės departamento siūlymą, A. Anušausko siūlymą, dar Teisės departamento siūlymą. Komitetas viskam pritarė, taip?
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Taip. Čia techninės…
PIRMININKĖ. Kas čia yra?
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Techninės pataisos.
PIRMININKĖ. Techninį darbą padarė kažkas kitas. Gerai.
1 straipsnis. Priimtas, nes tie pasiūlymai, kurie čia buvo, visai ne dėl to straipsnio.
2 straipsnis. Seimo kanceliarijos Teisės departamento siūlymas. Komitetas jo pirmajam pritarė, antrajam pritarė ir A. Anušausko siūlymui pritarė. Taigi priimame ir 2 straipsnį.
Dabar yra, man atrodo, čia neteisingai surašyta. Iš esmės 3 straipsnį čia siūloma naikinti, bet 3 straipsnis, kuris dabar yra 4… tiksliau, 4 straipsnis dabar turi tapti 3 straipsniu. Taip?
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Taip.
PIRMININKĖ. Kodėl jūs negalėjote iš karto taip ir pateikti? Tada tas 3, vadinamasis naujas straipsnis, yra su A. Anušausko siūlymu…
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Kurį aš atsiimu ir tada…
PIRMININKĖ. …ir su R. Dagio lentele.
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Taip.
PIRMININKĖ. A. Anušauskas savo siūlymą atsiima. Toliau yra Seimo nario R. Dagio siūlymas, tiksliau, žvalgybos pareigūnų pareiginės algos lentelė, kuriai komitetas pritarė. Toliau yra Seimo kanceliarijos Teisės departamento du siūlymai, kuriems komitetas irgi pritarė. Dar yra Teisės departamentas… Tikrai reikėtų atidžiau ir spausdinti, ir žiūrėti. Du siūlymai, kuriems komitetas pritarė. Ar galime 3 straipsnį priimti? Priimtas su R. Dagio siūlymu ir Teisės departamento redakcine pozicija.
Toliau vietoje 5 straipsnio (jau dabar bus 4)… Kadangi mes… Kaip čia? Tada bus 4 vietoje 5, taip? „Įstatymo įsigaliojimas“.
A. ANUŠAUSKAS (TS-LKDF). Taip.
PIRMININKĖ. Tada bus 4 straipsnis – „Įstatymo įsigaliojimas“. Galime priimti tokį straipsnį? Priimtas. Ačiū. Dabar dėl viso įstatymo nėra norinčių kalbėti.
Balsuojame. Kas už tai, kad būtų priimtas Valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 72: už – 61, prieš nėra, susilaikė 11. Valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymas priimtas.
14.51 val.
Valstybės tarnybos įstatymo 4 straipsnio ir 3 priedo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas. Trys straipsniai. 1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas. 3 straipsnis. Priimtas.
Balsuojame dėl viso įstatymo. Kas už tai, kad būtų priimtas Valstybės tarnybos įstatymo 4 straipsnio ir 3 priedo pakeitimo ir papildymo įstatymas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Vėl trūksta žmonių. Kaip pažadinti? Gerbiamoji Dangute, aš suprantu, kad jūs labai gražiai abu šnekatės, bet būtų malonu. Dar vieno trūksta, gal kas užklydęs. Ir jūs? Na, tai jau visi būsime vietoje. Pabandome iš naujo.
Kas už tai, kad būtų priimtas Valstybės tarnybos įstatymo 4 straipsnio ir 3 priedo pakeitimo ir papildymo įstatymas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote. Nežinau, ar A. Dumbrava jau balsavo, ar dar telefonu kalba.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 73: už – 62, prieš nėra, susilaikė 11. Valstybės tarnybos įstatymo 4 straipsnio ir 3 priedo pakeitimo ir papildymo įstatymas priimtas.
14.53 val.
Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymas. Yra Teisės departamento redakcinis pasiūlymas dėl preambulės, pritarta.
1 straipsnis. Teisės departamento du siūlymai. Komitetas pritarė. Priimtas. Ir 2 straipsnis. Priimtas.
Dėl viso įstatymo. Balsuojame. Kas už tai, kad būtų priimtas Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Na, gerbiamieji kolegos, aš tikrai negaliu būti toks cerberis, kuris… Matulai, Saudargai, ar grįšite šiandien į darbo vietą?! (Balsai salėje) M. Adomėnas! Mečislovai, ar jūs girdite šiandien mus? Bet dabar nebalsavote? Ne. Viską matau.
Na, pabandome dar kartą balsuoti. Kas už tai, kad būtų priimtas Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote. Aš kreipiuosi į A. Anušauską. Gal jūs pasergėkite Seimo narius, kol baigsime visą šitą paketą, nes tikrai yra sudėtinga. Aš matau ir už stiklo bent keturis stovinčius. Paprašykite kolegų, kad grįžtų iš užkulisių.
Šio įstatymo priėmimas
Užsiregistravo 72, balsavo 71: už – 64, prieš nėra, susilaikė 7. Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymas priimtas.
Replika po balsavimo – K. Daukšys.
K. DAUKŠYS (DPF). Gerbiamoji Pirmininke, paprašykite ministrės, nes kas bus, jeigu karas prasidėtų! Dabar įstatymo nepriimame, o kas bus tada?
PIRMININKĖ. Taigi, man atrodo, reikia rimčiau į viską žiūrėti. Dar liko nemažai priėmimų, tikrai neišsivaikščiokime.
14.56 val.
Nedarbo socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas.
1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas.
Balsuojame. Kas už tai, kad šis įstatymas būtų priimtas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Net du yra, matau, vienas pradžioje, kitas gale.
Šio įstatymo priėmimas
Užsiregistravo 72, balsavo 71: už – 63, prieš – 1, susilaikė 7. Nedarbo socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymas priimtas.
14.57 val.
Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas.
1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas.
Balsuojame už visą. Kas už tai, kad šis įstatymas būtų priimtas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 71: už – 61, prieš nėra, susilaikė 10. Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymas priimtas.
14.58 val.
Pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 1, 6, 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas. Priėmimas.
1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas. 3 straipsnis. Priimtas. 4 straipsnis. Priimtas.
Balsuojame dėl viso. Kas už tai, kad šis įstatymas būtų priimtas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 75 Seimo nariai: už – 68, prieš nėra, susilaikė 7. Pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 1, 6, 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas priimtas.
Ačiū. Žvalgybos bloką baigėme.
Dabar dar vienas.
14.59 val.
Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 2, 3, 4, 5, 16, 17, 21, 22 25, 26, 27, 29, 31 ir 36 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas. Priėmimas.
1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas. 3 straipsnis. Priimtas su Teisės departamento siūlymu. 4 straipsnis. Priimtas. 5 straipsnis. Priimtas. 6 straipsnis. Priimtas. 7 straipsnis. Priimtas. 8 straipsnis. Priimtas.
9 straipsnis. Irgi Teisės departamento siūlymas, kuriam komitetas pritarė ir mes pritarėme. 9 straipsnis priimtas.
10 straipsnis. Priimtas. 11 straipsnis. Priimtas.
12 straipsnis. Teisės departamento siūlymas, kuriam komitetas pritarė. Priimtas.
13 straipsnis. Priimtas. 14 straipsnis. Priimtas. 15 straipsnis. Priimtas.
Dėl viso įstatymo. A. Sysas nori kalbėti prieš? Nebenorite? Tada balsuojame.
Kas už tai, kad būtų priimtas minėtas įstatymas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 73: už – 65, prieš nėra, susilaikė 8. Įstatymas Nr. XIP-4747(2) priimtas.
Žodis komiteto pirmininkui.
R. J. DAGYS (TS-LKDF). Aš norėčiau, kad būtų pavedimas sujungti du įstatymų projektus – Nr. XIP-3564 ir Nr. XIP-4747, ką tik priimtą, nes tos pačios nuostatos, kad nebūtų dukart pasirašoma dėl to paties straipsnio pakeitimo.
PIRMININKĖ. Čia yra informacija Dokumentų skyriui, jeigu bus įmanoma tą padaryti. Gerai. Toliau.
15.01 val.
Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 22 ir 33 straipsnių pakeitimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas. Vienas straipsnis. Taigi iš karto balsuojame.
Kas pritariate minėtam įstatymui, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 74: už – 67, prieš nėra, susilaikė 7. Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 22 ir 33 straipsnių pakeitimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymas priimtas.
15.02 val.
Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatymo 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 13, 14 ir 15 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas. Gerbiamasis Dagy, gal ateikite. Gerbiamasis Dagy, į tribūną!
1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas. 3 straipsnis. Priimtas.
Dėl 4 straipsnio yra Seimo nario R. J. Dagio siūlymas. Komitetas jam pritarė.
R. J. DAGYS (TS-LKDF). Taip.
PIRMININKĖ. Ar galime priimti 4 straipsnį su Seimo nario R. J. Dagio siūlymu, kuriam komitetas pritarė? (Balsai salėje) Priimtas.
5 straipsnis. Priimtas.
Dėl 6 straipsnio yra Seimo nario R. J. Dagio siūlymas. Komitetas jam taip pat pritarė, taip?
R. J. DAGYS (TS-LKDF). Taip.
PIRMININKĖ. Taip. Priimam 6 straipsnį su R. J. Dagio siūlymu, kuriam komitetas pritarė.
7 straipsnis. Yra Teisės departamento siūlymas, kuriam komitetas nepritarė. Taigi priimam 7 straipsnį, redaguotą komiteto.
8 straipsnis. Komitetas pritarė Teisės departamento siūlymui. 8 straipsnis priimtas.
9 straipsnis priimtas.
Dėl 10 straipsnio yra Teisės departamento siūlymas, kuriam komitetas pritarė. 10 straipsnis priimtas.
Dėl 11 straipsnio yra trys Teisės departamento siūlymai. Komitetas jiems pritarė. Taigi 11 straipsnis priimtas. Ačiū komiteto pirmininkui.
Dabar dėl viso balsuojame. Kas už tai, kad būtų priimtas įstatymas Nr. XIP-4749(2), balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 71: už – 67, prieš nėra, susilaikė 4. Įstatymas Nr. XIP-4749(2) priimtas.
Gerbiamasis Dagy, dabar jau jūs saugokite, kad nepabėgtų Seimo nariai.
15.05 val.
Nedarbo socialinio draudimo įstatymo 2 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymas.
1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas. 3 straipsnis. Priimtas.
Dėl viso įstatymo nėra norinčių kalbėti. Balsuojame. Kas už tai, kad būtų priimtas šis įstatymas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 72: už – 67, prieš nėra, susilaikė 5. Nedarbo socialinio draudimo įstatymo 2 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymas priimtas.
15.06 val.
Nedarbo socialinio draudimo įstatymo 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 14, 15, 17, 20, 21, 23, 24 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei 19 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo 13 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas.
1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas. 3 straipsnis išnyksta, nes yra Seimo kanceliarijos Teisės departamento siūlymas atsisakyti įstatymo projekto 3 straipsnio. Jam komitetas pritarė. Taigi įstatymas iš dviejų straipsnių.
Balsuojame. Kas už tai, kad šis įstatymas būtų priimtas, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 74 Seimo nariai: už – 68, prieš nėra, susilaikė 6. Įstatymas Nr. XIP-4751(2) priimtas.
15.07 val.
Užimtumo rėmimo įstatymo 37 ir 38 straipsnių pakeitimo įstatymas.
1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas. 3 straipsnis. Priimtas.
Balsuojame dėl viso. Kas už šį įstatymą, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio įstatymo priėmimas
Užsiregistravo 71, balsavo 70: už – 65, prieš nėra, susilaikė 5. Užimtumo rėmimo įstatymo 37 ir 38 straipsnių pakeitimo įstatymas priimtas.
15.09 val.
Liko dar vienas priėmimas. Seimo nutarimo „Dėl Seimo nutarimo „Dėl Seimo IX (rudens) sesijos darbų programos“ papildymo“ projekto pateikimas, svarstymas ir priėmimas. Kadangi Energetikos įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas buvo pristatytas, pateiktas ir svarstytas dar pavasario sesijos metu, o komitetas kažkaip pamiršo įrašyti į rudens sesiją, todėl, gerbiamasis Kęstuti, jums reikia pristatyti šitą Seimo nutarimą.
K. DAUKŠYS (DPF). Ačiū, gerbiamoji Seimo Pirmininke. Gerbiamieji kolegos, prašau įtraukti į rudens sesijos programą Energetikos įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymą.
PIRMININKĖ. Tai, ką aš paaiškinau. Iš tikrųjų čia komitetas neapsižiūrėjo, nes pateikimas ir svarstymas buvo pavasario sesijoje, liko priėmimas, ir tik dabar pamatė, kad neįtraukta į darbų programą. Ar galime pritarti Seimo nutarimui po pateikimo? (Balsai salėje) Klausti dar nori A. Sysas.
Gerbiamasis Kęstuti, ateikite atsakyti į klausimus. Algirdai, klauskite.
A. SYSAS (LSDPF). Ačiū. Dar neatėjo Kęstutis.
K. DAUKŠYS (DPF). Ačiū. Algirdai, aš jau čia.
A. SYSAS (LSDPF). Gerbiamasis Kęstuti, mes šitą įstatymą svarstėme pavasario sesijos pabaigoje ir nustatėme darbo apmokėjimą komisijos pirmininkui ir jo pavaduotojui – jį padidinom. Gal reikėtų atsiimti jūsų siūlomą įstatymą, nes jūs siūlote vėl išskirtinai padidinti darbo užmokestį atskirai grupei – paimti iš bendro darbo apmokėjimo ir įrašyti į Energetikos įstatymą atskirai tik darbo užmokesčio klausimą?
K. DAUKŠYS (DPF). Komiteto pirmininke, iš tikrųjų ne šitą įstatymą jūs svarstėte – svarstėte kitą įstatymą ir padarėte to įstatymo pataisas.
Kodėl aš galvoju, kad reikia padaryti šitą Energetikos įstatymo pataisą? Todėl, kad tokios išimtys galioja ir kitoms grupėms, turiu jums pranešti, – Lietuvos bankui ir visiems kitiems, dėl kurių jūs nieko nepataisėte. O šiuo atveju kalbama apie keturis žmones, kurie realiai prižiūri rinką, vertą maždaug 10 mlrd. Lt. Jeigu mes norime geros priežiūros, tikriausiai reikėtų jiems normaliai ir mokėti.
PIRMININKĖ. Dėkui. Daugiau klausimų nėra, bet matau, kad reikia balsuoti po pateikimo. Balsuojame. Kas po pateikimo pritariate Seimo nutarimo „Dėl Seimo nutarimo „Dėl Seimo IX (rudens) sesijos darbų programos“ papildymo“ projektui, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Balsavo 71 Seimo narys: už – 34, prieš – 12, susilaikė 25. Nepritarta po pateikimo. Reikia grąžinti tobulinti. Tada ir klausimo 9b negalime svarstyti. (Balsai salėje) Dėkui kantriesiems, kurie viską gerai…
15.13 val.
Dabar Seimo statuto „Dėl Seimo statuto 115 ir 218 straipsnių pakeitimo“ projektas. Kviečiu S. Šedbarą, Teisės ir teisėtvarkos komitetas.
S. ŠEDBARAS (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, tai yra projektas, palengvinantis mums sprendimą, kai Seimui atskaitingų institucijų vadovai ar kiti pareigūnai, kurie čia išvardinti, prašosi patys atleidžiami iš pareigų arba baigiasi kadencija, arba sukanka amžius. Tokia yra paskirtis šito Statuto pakeitimo. Šiandien komitetas jį svarstė, dar šiek tiek patobulino ir bendru sutarimu už teikia jums svarstyti.
PIRMININKĖ. Ačiū. M. Zasčiurinską kviečiu diskutuoti. Nenorite? Gerai. Ar galime bendru sutarimu pritarti po svarstymo? Galime. Pritarta.
Aš siūlyčiau ypatingos skubos tvarka šį Seimo statuto pakeitimą priimti. Ar sutinkate? (Balsai salėje) Sutinkate.
1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis. Priimtas.
Galime pabandyti balsuoti, bet žmonių tiek nėra, nes Seimo statuto pakeitimui reikia, kad 71 balsuotų už. Čia tiek net nematau. Gerai, visas procedūras perėjome, paskui galėsime tik balsuoti.
15.15 val.
Darbo kodekso 2, 47, 96, 101, 108, 129, 136, 138, 147, 177, 183 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir 116 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas. Svarstymas. Į tribūną kviečiu A. Sysą.
A. SYSAS (LSDPF). Gerbiamoji Pirmininke, gerbiamieji kolegos, Socialinių reikalų ir darbo komitetas svarstė Darbo kodekso keleto straipsnių pakeitimo ir vieno straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektą. Buvo gautos Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabos, jų daugumai yra pritarta arba atsižvelgta. Taip pat buvo gautas kolegos G. Steponavičiaus pasiūlymas riboti darbą darbuotojų, kad galėtų dirbti iki 65 metų. Komitetas nepritarė, nes dėl to nebuvo Trišalės tarybos partnerių sutikimo. 6 balsavo už, susilaikė 1.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Dabar A. Sysas gali iš karto dalyvauti diskusijose.
A. SYSAS (LSDPF). Ačiū, Pirmininke. Gerbiamieji kolegos, aš pristačiau komiteto nuomonę, bet turiu savo nuomonę dėl vieno iš pateikto įstatymo projekto straipsnių. Džiaugiuosi, nors lyg ir komitete buvo sutarta, kad mes prie Darbo kodekso negrįšime, po pavasario sesijos sutarimo, kai mes priėmėme daug pataisų, jos įsigaliojo rugpjūčio 1 d., bet po to buvo rastas kompromisas, ir iš principo įstatymo pataisos, kurios lemia, kai keičiasi verslo, jo dalies perdavimo klausimai, kad nereikėtų priiminėti naujų ir perrašyti sutarčių, kiti dalykai yra visai priimtini.
Deja, šitame įstatyme buvo dvi nuostatos, kurios, manau, blogina darbuotojų padėtį, todėl džiaugiuosi, kad vienai komitetas nepritarė ir jos neliko šitame įstatymo projekte. Bet aš prašau kolegų nepritarti 11 straipsniui, 177 straipsnio, 2 dalies pakeitimui. Jame kalbama apie tai, kad jeigu žmogus atleidžiant turi neišnaudotų atostogų, jam yra kompensuojama už trejus metus. Visos kalbos apie tai, kad darbuotojai patys neišeina atostogų, yra iš tokių pasakų serijos, nes darbą ir poilsį organizuoja darbdavys, tai puikiai aprašyta Darbo kodekse. Kiekvienas darbuotojas turi dienos poilsio režimą, tai yra naktį žmonės ilsisi, nebent kas dirba, tada dieną poilsiauja, yra savaitinis poilsis šeštadienį ir sekmadienį ir yra metų poilsis, tai yra atostogos. Todėl dažniausiai darbdaviai neišleidžia atostogų, nes yra užsakymų, yra darbo daug, naujų žmonių nepriima. Siūlymas, kad atleidžiant jiems būtų kompensuojama tik už trejus metus, manau, yra neteisinga nuostata, nesvarbu, kad lyg ir buvo pasiektas kompromisas Trišalėje taryboje tarp profesinių sąjungų ir darbdavių. Bet jūs logiškai pamąstykite – žmonės, neišleidžiami atostogų, dirba darbdaviui, bijodami prarasti darbo vietą, neprieštarauja. Po to atleidžiant, jeigu jis turi penkerių metų neišnaudotas atostogas, jam sumokame už trejus metus. Man su logika tai niekaip nesueina, todėl aš ir pasisakau, kad Seimas, pritardamas visom kitom įstatymo pataisom, nepritartų 11 straipsniui. Labai ačiū.
PIRMININKĖ. Kviečiu R. J. Dagį.
R. J. DAGYS (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, tai, ką Algirdas pasakė, šitame siūlyme yra tam tikro racionalaus grūdo. Bet aš noriu atkreipti dėmesį į patį principą, kaip mes pasielgėme su visu Darbo kodekso pakeitimo projektu, kuris čia sukėlė daug visokių kontroversijų. Mes laikėmės principo, ir komitetas visą laiką laikosi tokio principo, kad Trišalės tarybos sutarimų mes nekvestionuojame, mes juos tvirtiname. Nes tokiu atveju ta socialinė partnerystė ir dialogas tarp profsąjungų, darbdavių ir Vyriausybės netektų prasmės. Jie taip sunkiai derasi, vienoje vietoje vieni nusileidžia, kitoje vietoje kiti nusileidžia, gali mums šiek tiek patikti ar nepatikti – jie taip sutarė. Tai šiuo atveju aš ir siūlyčiau laikytis to susitarimo, nes jeigu kitaip, tai tada mes nueisime į lankas, tada visos tos nuostatos mums atrodys vienaip, kitos kitaip. Tada trišalis dialogas, už kurį mes pasisakome, kad jis būtų plėtojimas, kad daugelis nuostatų būtų pasiekta sutarimu, kuris ne taip lengvai yra pasiekiamas, tiesiog praras prasmę.
Todėl ir kolegą Algirdą agituoju už tai, kad tas nuostatas, kurias mes palikome šitame įstatymo projekte, kurios yra sutartos, visas ir priimtume, nes tokiu atveju mes rizikuojame priėmimo stadijoje išbalansuoti visą įstatymo paketą. Kitos nuostatos bus netinkamos kitai grupei, kitos – kitai, ir tada mes vėl nieko nepriimsime. O tikrai tų nuostatų ten yra ganėtinai gerų ir, mano galva, tikrai reikalingų. Kompromisas visada reikalauja tam tikro sutarimo, ir aš manau, kad tą kompromisą mes turėtume palaikyti. O šiaip žmones alinti trejus metus be atostogų… tai yra žmogaus visiškas nualinimas. Mes turėtume kaip tik priešingai kaip įstatymo leidėjai galbūt kategoriškai teikti pataisas, kad nebūtų įmanoma taip alinti žmogaus. Negalima versti dirbti be poilsio trejus metus. Tai kas iš jo liks? Jis bus visiškai išeikvotas ir kas jam tos išeitinės atostogos? Jis neturės iš ko net savo gydymo padengti taip nualintas. Aš manau, kad yra ir kita logikos pusė. Aš tikrai visada palaikysiu A. Sysą, jeigu jis teiks įstatymo nuostatas, kurios griežčiau reglamentuoja privalomą atostogų suteikimą darbuotojams, kad negalėtų darbdaviai, lengvai motyvuodami dėl ekonominio būtinumo, priversti žmones dirbti ir eikvoti savo sveikatą, o po to mes iš sveikatos draudimo biudžeto turėtume amortizuoti visas pasekmes ir gydymą, ką mūsų ne visai išmintingi darbdaviai daro. Todėl siūlau pritarti visam paketui ir jo neskaidyti dalimis, nes mes tada turėsime blogesnį rezultatą.
PIRMININKĖ. Dėkui. A. Sysas vėl į tribūną, nes yra G. Steponavičiaus siūlymas. Gerbiamasis Gintarai, pristatykite savo siūlymą. Tuoj įjungs.
G. STEPONAVIČIUS (LSF). Labai ačiū. Dar birželio mėnesio pabaigoje įregistruotas mano pasiūlymas dėl bazinio Darbo kodekso 129 straipsnio atitinkamų dviejų punktų pakeitimo yra susijęs su natūraliu procesu, kurį priėmus šią pataisą mes galėtume turėti daugelyje įstaigų. Kalbu apie kaitų kartos procesą, todėl mano siūlymu yra numatyta galimybė (ne prievolė, bet galimybė) atleisti darbuotojus, kuriems yra sukakę 65 metai amžiaus. Tai nebūtų automatinis sprendimas, kiekvienu atveju būtų žiūrima atskirai, bet jeigu žiūrėsime ar į švietimo, ar į sveikatos apsaugos sektorius, mes matome, kad dėl nelankstaus Darbo kodekso formulavimo neretai mes turime įsisenėjusius ir vadybinius klausimus.
Kita vertus, mažėjant mokinių mažėja mokytojų skaičius. Norėtųsi matyti irgi tą kaitą užtikrinančias atitinkamas juridines nuostatas. Aš tik apgailestauju, kad dėl formalių su Trišale taryba nesuderintų dalykų komitetas lengva ranka nepritaria, bet kviečiu Seimo narius pritarti siūlymui.
PIRMININKĖ. Dėkui. V. Simulikas pritaria G. Steponavičiaus siūlymui.
V. SIMULIK (LSDPF). Dėkoju, Pirmininke. Aš tik noriu, kolegos, atkreipti dėmesį į švietimo darbuotojų problematiką. Šiandien dirbančių vyresnių nei 65 metų žmonių yra. Yra vienetinių atvejų, kai tokio amžiaus žmogus gali dirbti kūno kultūros ar pradinių klasių mokytoju. Tai turėtų būti susitarimas tarp darbdavio ir žmogaus. Šiuo atveju sena redakcija neleidžia galimybės žmogui kultūringai pasiūlyti pasitraukti. Manau, kad tai yra variantas, kai diskusijos pagrindu galima atrasti sprendimą.
PIRMININKĖ. R. J. Dagys – prieš.
R. J. DAGYS (TS-LKDF). Noriu atkreipti dėmesį, kad Darbo kodeksas taikomas ne kokiai nors vienai specifinei sferai, o visoms. Manau, kad tai yra perteklinė nuostata. Apskritai žmonių darbingumas nebūtinai sprendžiamas ties 65 metų riba. Žmogus įgyja teisę gauti bazinę pensiją, bet jis gali būti visiškai darbingas. Senėjimo procesai irgi yra akivaizdūs. Net nežinau, ar tai būtų išmintinga. Bet čia ne tie argumentai.
Aš lygiai dėl tų pačių priežasčių, kaip kalbėjau dėl A. Syso pataisos, tikrai raginu kolegas laikytis tos nuostatos, kad tai, kas yra sutarta, tą mes ir patvirtiname. Tai yra derybų tarp socialinių partnerių argumentų klausimas. Tikrai žmogus pats vienas be kolektyvinio susitarimo nėra apgintas prieš darbdavį. Vien tik darbo sutartis yra labai silpnas garantas prieš galimybę jiems pabloginti sąlygas. Todėl aš irgi siūlyčiau dabar kolegoms nepritarti, nes ši nuostata turi būti suderinta su kitomis nuostatomis, kurios leistų apginti žmogų. Dabar to nėra ir tai pablogintų esamą situaciją.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Gerbiamasis Algirdai, lyg ir nėra daugiau siūlymų?
A. SYSAS (LSDPF). Daugiau nėra. Aš tik galiu pritarti tam, ką sakė komiteto pirmininkas, ir galbūt pasakysiu dėl ministro kolegos G. Steponavičiaus pasiūlymo. Mūsų lydimieji teisės aktai leidžia daryti neeilines atestacijas, patikrinti, ar atitinka kvalifikaciją ir taip nepratęsti sutarties su mokytojais, kurie yra garbingo amžiaus ir negali toliau dirbti dėl sveikatos ir amžiaus, o ne įrašyti tą nuostatą į įstatymą.
PIRMININKĖ. Ačiū. Mes turime balsuoti dėl G. Steponavičiaus siūlymo. Kas pritariate jo siūlymui, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Balsavo 51: už – 26, prieš – 3, susilaikė 22. Po svarstymo pataisai pritarta.
Dabar po svarstymo vienas – už, vienas – prieš. Nėra norinčių. Ar galime bendru sutarimu po svarstymo pritarti? Balsuojame. Kas po svarstymo pritariate su G. Steponavičiaus pataisa Darbo kodekso kai kurių straipsnių pakeitimo įstatymo projektui, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Balsavo 51. Už – 34, prieš nėra, susilaikė 17. Po svarstymo projektui Nr. XIP-4613 pritarta.
15.29 val.
Toliau – Seimo nutarimo „dėl Seimo nutarimo „Dėl Klaipėdos universiteto statuto patvirtinimo“ priedėlio pakeitimo“ projektas. V. Stundys. Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas. Svarstymas.
V. STUNDYS (TS-LKDF). Komitetas įvertino Teisės departamento pastabas. Pagal jas pataisė projektą, suderino su akademine bendruomene ir siūlo svarstyti ir iš esmės šiandien priimti.
PIRMININKĖ. Dėkui. Diskusijoje nėra norinčių kalbėti. Ar galime po svarstymo pritarti? Pritarta. Siūlau priimti ypatingos skubos tvarka. Dėkui. Pritarta.
1 straipsnis. Klaipėdos universiteto statuto I skyrius. Tik 1 straipsnis. 1 straipsnis priimtas. Dėl viso balsuojame. Kas už tai, kad būtų priimtas Seimo nutarimas „Dėl Seimo nutarimo „Dėl Klaipėdos universiteto statuto patvirtinimo“ priedėlio pakeitimo“, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio nutarimo priėmimas
Balsavo 48: už – 45, prieš nėra, susilaikė 3. Seimo nutarimas dėl Seimo nutarimo „Dėl Klaipėdos universiteto statuto patvirtinimo“ priedėlio pakeitimo priimtas.
15.31 val.
Seimo nutarimas „Dėl Lietuvos kūno kultūros akademijos pavadinimo pakeitimo ir Lietuvos sporto universiteto statuto patvirtinimo“. Svarstymas. Irgi prašau V. Stundį.
V. STUNDYS (TS-LKDF). Trumpai ir iš esmės. Komitetas įvertino visas Teisės departamento pastabas. Iš esmės visoms pritarė. Pakeitimus suderino su universiteto akademine bendruomene ir siūlo ne tik svarstyti, bet ir priimti statutą, nes universitetas jo laukia.
PIRMININKĖ. Dėkui. Ar galime bendru sutarimu pritarti po svarstymo? Pritarta. Ypatingos skubos tvarka siūlau priimti.
Irgi 1 straipsnis. Priimtas. 2 straipsnis priimtas. 3 straipsnis priimtas. 4 straipsnis priimtas. Balsuojame dėl viso Seimo nutarimo. Kas už tai, kad būtų priimtas Seimo nutarimas „Dėl Lietuvos kūno kultūros akademijos pavadinimo pakeitimo ir Lietuvos sporto universiteto statuto patvirtinimo“, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Šio nutarimo priėmimas
Balsavo 43 Seimo nariai: už – 42, prieš nėra, susilaikė 1. Seimo nutarimas „Dėl Lietuvos kūno kultūros akademijos pavadinimo pakeitimo ir Lietuvos sporto universiteto statuto patvirtinimo“ priimtas.
15.32 val.
Sveikatos draudimo įstatymo 10, 26 ir 39 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas. A. Matulas. Pateikimas. (Balsai salėje) Ir iš karto lydimieji – Farmacijos įstatymo 2 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas ir Farmacijos įstatymo 35 straipsnio… Atsiprašau, vienas lydimasis – Farmacijos įstatymo 2 straipsnio pakeitimas.
A. MATULAS (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, iš esmės Seimo nariai medikai teikiame Sveikatos draudimo įstatymo 10 ir kitų straipsnių projektą ir, kaip minėjo Seimo Pirmininkė, Farmacijos įstatymo 2 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą. Tikslas – leisti imunobiologinius vaistus pirkti ne tik centralizuotai, bet įrašant juos į kompensuojamųjų vaistų sąrašą. Taip, gydytojui išrašius receptą, žmogus galėtų įsigyti vakciną ir būti paskiepytas. Šiuo metu yra gana sunku prognozuoti kiekius, todėl arba tų vaistų lieka, arba būna per mažai, ir visada kas nors, paprastai sveikatos apsaugos ministras, būna atsakingas. Tokia praktika jau yra įdiegta Belgijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Liuksemburge, Slovėnijoje, Čekijoje ir kitose Europos Sąjungos valstybėse. Labai prašyčiau jūsų pritarti po pateikimo.
Ir lydimasis įstatymo projektas yra analogiškas, tik tas bandoma siūlyti įteisinti Farmacijos įstatyme.
PIRMININKĖ. Jūsų nori paklausti du Seimo nariai. Pirmasis klausia M. Zasčiurinskas.
M. ZASČIURINSKAS (DPF). Gerbiamasis kolega, yra toks klausimėlis. Jūs rašote, kad apdraustiesiems yra kompensuojamos išlaidos pagal Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytą tvarką. Sakykite, ar Sveikatos apsaugos ministerija gali nustatyti tvarką, kad ne šimtu procentų yra kompensuojama, ar ji turi tokią teisę? Pirmas klausimas.
Antras klausimas. Jeigu preparatas gaminamas iš žmogaus, kokia tvarka gaunamas leidimas gaminti iš žmogaus organų? Pirmas dėl kompensavimo, ar ministerija turi teisę mažinti kompensuojamąją dalį?
A. MATULAS (TS-LKDF). Aš noriu pasakyti, kad ministerija turi teisę mažinti kompensuojamąją dalį. Seimas įstatymu yra patvirtinęs tam tikrus kelis kompensavimo lygius, ir ministerija nustatyta tvarka numato, kokiu kompensavimo lygiu – 50, 80, 90 arba 100 % kompensuos. Bet imunobiologiniai vaistai, vakcinos, paprastai yra kompensuojamos 100 %. Yra nustatytos rizikos grupės žmonėms.
O dėl pirmo klausimo aš atsakyti negaliu, nes tai neturi tiesioginio ryšio. Mes kalbame pirmiausia apie naujus vaistus. Pavyzdžiui, už pneumokokinę vakciną labai nemažai šalių jau dabar kompensuoja pagal gydytojų receptą. Jeigu ministerija prognozuoja ir nuperka didelį kiekį, o dėl kokios nors neigiamos informacijos ar dėl mažesnio sergamumo pasiskiepija kur kas mažiau žmonių, tai valstybė iš esmės išmeta pinigus. O čia atsakomybę prisiimtų tam tikros kompanijos, kurios būtų suinteresuotos tiekti tuos vaistus, ir tik tada informacija, viešieji ryšiai, gydytojų informacija, ir žmonės galėtų naudotis ta tvarka. Be abejo, jeigu padaugėtų žmonių, kurie pasiskiepija, sumažintume ne vieną galimybę žmonėms apsaugoti savo sveikatą.
PIRMININKĖ. Klausia V. M. Čigriejienė.
V. M. ČIGRIEJIENĖ (TS-LKDF). Labai ačiū, Pirmininke. Gerbiamasis komiteto pirmininke, kaip jums atrodo, sergamumo dinamiką mes galime maždaug numatyti. Sakykite, ar tikrai galima planuoti tuos medikamentus skirti, ar ne? Planavimas galimas, ar ne?
A. MATULAS (TS-LKDF). Ačiū už klausimą. Išties prognozuoti labai sunku. Pavyzdžiui, 2010 m. Lietuvoje gripu sirgo 45 tūkst. žmonių. Aš nekalbu apie virusinę infekciją, bet gripu, buvo konstatuotas, diagnozuotas gripas. Praeitais metais sirgo tik 2,5 tūkst. Prognozuoti yra labai sunku. Vienais metais ministerija nupirko didelį kiekį ir pritrūko, o kitais metais nupirko mažesnį kiekį ir liko didelis kiekis nepanaudotas, nes galiojimo laikas yra trumpas. Reikėtų priimti šitą sprendimą ir leisti atsakomybę ir riziką už vaistų tiekimą prisiimti kompanijoms.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Jūs atsakėte į visus klausimus. Dabar po pateikimo vienas – už, vienas – prieš. Nėra norinčių kalbėti. Ar galime bendru sutarimu po pateikimo pritarti įstatymų projektams Nr. XIP-4591 ir Nr. XIP-4592? Pritarta. Pagrindinis komitetas – Sveikatos reikalų komitetas. Klausiu pirmininko. Kada jūs ruošiatės svarstyti? Jūsų biuras mums jokios datos nedavė. Įjunkite. Prašom.
A. MATULAS (TS-LKDF). Gerbiamoji Pirmininke, aš nežinau. Aš turiu nenormalią viltį, bet galbūt būtų galima priimti šiam parlamentui dar? Mes galėtume apsvarstyti mėnesio pabaigoje. Jeigu jūs taikytumėte kokią nors skubą, tai…
PIRMININKĖ. Tiktų 31 dieną?
A. MATULAS (TS-LKDF). Tiktų. Labai ačiū.
PIRMININKĖ. Svarstymas – spalio 31 d. ir siūlau ypatingos skubos tvarka abu įstatymus priimti.
15.39 val.
Dabar vėl kviečiu A. Matulą. Farmacijos įstatymo 35 straipsnio papildymo įstatymo projekto pateikimas.
A. MATULAS (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, teikiu Farmacijos įstatymo 35 straipsnio papildymo įstatymo projektą, kurio tikslas – leisti žmonių vaistinėse pardavinėti vaistus, išrašytus pagal veterinarijos gydytojo receptus. Ministerija nustatytų tam tikrą sąrašą vaistų, kuriuos jie galėtų išrašyti. Tokią praktiką leidžia Europos Parlamento ir Tarybos 2001 m. direktyva, papildyta 2009 m. Tokia praktika yra daugelyje Europos Sąjungos valstybių, nes tiek Europos, tiek Lietuvos gyvūnų globos organizacijos kreipėsi į mus, kad veterinarinių vaistų, pavyzdžiui, nuskausminamųjų, registruota labai mažai ir gyvūnai yra nepakankamai efektyviai gydomi, ypač trūksta nuskausminamųjų vaistų, o vaistai taikomi tie patys.
Atsižvelgdamas į kitų Europos Sąjungos šalių patirtį, prašyčiau jūsų pritarti po pateikimo šiam įstatymo projektui. Mes galėtume jį priimti, nes Sveikatos apsaugos ministerija visiškai pritaria šiam įstatymo projektui, tik techniškai, nes turi daug darbo perkeldami kitas direktyvas į mūsų teisės aktus, jie to įstatymo projekto nespėjo suderinti su kitomis ministerijomis.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Jūsų niekas nenori klausti. Ar galime bendru sutarimu po pateikimo pritarti? Pritarta. Siūlau ypatingos skubos tvarka priimti. Pagrindinis komitetas – Sveikatos reikalų komitetas. Numatomas svarstymas ir priėmimas – spalio 31 d.
15.42 val.
Teismų įstatymo 119 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIP-4699 (pateikimas)
Ir dar vienas Seniūnų sueigos sprendimu į darbotvarkę įrašytas klausimas – Teismų įstatymo 119 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas. Kviečiu K. Ramelį. Pateikimas.
K. RAMELIS (MSG). Gerbiamieji Seimo nariai, projektu siūloma išlaikyti proporcijas formuojant Teismų tarybą, nes dabar daugiau negu trečdalis Tarybos narių priklauso administraciniams teismams, tuo tarpu pagal teisėjų skaičių bendrosios kompetencijos teismų yra dešimt kartų daugiau negu administracinių teismų. Ta proporcija pasikeitė po to, kai buvo perskirstytas bylų teismingumas, t. y. kai administracinės bylos iš administracinių teismų perėjo į bendrosios kompetencijos teismus, administraciniuose teismuose sumažėjo teisėjų, o bendrosios kompetencijos teismuose jų skaičius padidėjo. Manau, kad tai reikėtų padaryti ilgai nedelsiant, nes lapkričio 9 d. vyks visuotinis teisėjų susirinkimas, kuris rinks naują Tarybą.
PIRMININKĖ. Dėkui. Jūsų nori paklausti L. Sabutis.
L. SABUTIS (TS-LKDF). Gerbiamasis kolega, jūsų teikiamas siūlymas turbūt turi tikslą pagreitinti ir pagerinti apskritai darbo teismuose organizavimą. Kokią tai gali daryti įtaką? Ar nereikia keisti ir papildyti kitų pagrindinių įstatymų, nes iš esmės jau turėtų turbūt keistis ir šitos sudėties kompetencija?
K. RAMELIS (MSG). Nevisiškai supratau klausimo, bet šiek tiek supratau. Kokią įtaką turės? Žinoma, pakeitus bylų paskirstymą, bendrosios kompetencijos teismų svoris ir vaidmuo padidėjo. Sprendžiant ir teisėjų atsakomybės, ir kitus klausimus Teismų taryboje didesnį vaidmenį turi vaidinti bendrosios kompetencijos teisėjų…
PIRMININKĖ. Dėkui. Jūs atsakėte į visus klausimus.
Gerbiamieji kolegos, nėra norinčių kalbėti dėl viso. Galime bendru sutarimu po pateikimo pritarti?
Siūlau irgi ypatingos skubos tvarka priimti. Pagrindinis – Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Numatomas svarstymas – spalio 31 d.
15.44 val.
Aš tada, jums leidus, iš šios vietos pateiksiu savaitės, prasidedančios spalio 29 diena, t. y. spalio 30 dienos, antradienio, plenarinių posėdžių darbotvarkę ir spalio 31 d., trečiadienio, nenumatytų plenarinių posėdžių darbotvarkę. Kodėl spalio 30 d. jau yra užregistruotas… ką tik ir mes jau tai buvome numatę, 2013 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektas ir su juo susiję teisės aktai, „Sodros“ biudžetas, Privalomojo sveikatos draudimo biudžetas? Taigi spalio 30 d. bus pateikti tik biudžetiniai įstatymai. Kaip jūs žinote, pagal Statutą pateikus biudžetinius įstatymus, posėdžiai neturėtų vykti, todėl 31 d. jau yra nenumatytas posėdis. Jums yra teikiama darbotvarkė. Vėlgi tendencijos tos pačios – baigiame priimti tuos, kuriuos komitetai jau yra apsvarstę ir mes apsvarstę plenarinių posėdžių salėje. Kas dar nėra apsvarstyta, bandome baigti užsilikusius darbus. Seniūnų sueiga buvo labai maloni ir leido įrašyti kai kurių įstatymų projektų pateikimus, nes aš asmeniškai to nesiėmiau daryti. Tiek yra dėl spalio 30 d. ir 31 d.
E. Zingeris nori paklausti.
E. ZINGERIS (TS-LKDF). Dėkui, gerbiamoji Pirmininke, kad jūs šiandien atlaikėte tokį šturmą. Aš galiu pasakyti turbūt visų mūsų vardu dėkui jums.
Dar noriu pasakyti, kad mūsų komitetas ir Socialinių reikalų ir darbo komitetas padarė pertrauką, bet aš manau, jis tai baigs. Mes baigėme seksualinės prievartos prieš vaikus… Mūsų komitetas pasirengęs pritarti, patvirtinus pagalbiniam komitetui, mes būtume pasirengę kuo greičiau šį svarbų mūsų jaunimui įstatymą priimti.
Antras dalykas, kuris truktų 10 sekundžių šioje Seimo salėje, ne daugiau, yra įstatymas… kitų metų paskelbimas Vilniaus geto 70-mečio metais, nes naciai išžudė Vilniaus getą, kitų metų rugsėjo 23 d. sukanka 70 metų. Visos partijos tam yra pritarusios mūsų komiteto posėdžio metu. Aš labai norėčiau įtraukti šį nedidelį Seimo nutarimą į mūsų darbotvarkę, nes komitetas jau pritarė. Ačiū.
PIRMININKĖ. Gerbiamasis kolega, atsakau į pirmąjį klausimą. Jeigu iš tiesų bus ir pagrindinio, ir papildomo komitetų apsvarstytas klausimas, mes galime į spalio 31 d. rezervą jau dabar įtraukti, tačiau su ta sąlyga, jeigu bus apsvarstyta.
Dėl antrojo klausimo, dėl Seimo nutarimo, aš jūsų prašau komiteto vardu kreiptis į Seniūnų sueigą. Jeigu Seniūnų sueiga pritars, kad tokį Seimo nutarimą įtrauktume į darbotvarkę, jis bus įtrauktas.
Gerbiamasis R. Dagys.
R. J. DAGYS (TS-LKDF). Tikrai nematau nieko prieš pačią konvenciją, bet daugelis komiteto narių, svarstydami šitą konvenciją, norėjo pamatyti detalų jos įgyvendinimo planą, mes negalime prisiimti tuščių įsipareigojimų, jeigu tai nepagrįsta konkrečiais pinigais ir programomis. Toks planas dar nebuvo pateiktas, o komiteto posėdis kitą savaitę nėra planuojamas. Tokia problema.
PIRMININKĖ. Gerbiamieji kolegos, įrašome į rezervą, o jeigu nebus, kaip ir minėjau, išvadų pagal Statutą, natūralu, bus išbraukta iš darbotvarkės. Ačiū. Galime pasitvirtinti spalio 30 d. ir 31 d. darbotvarkes? Patvirtinta. Dėkoju.
Seimo narių pareiškimų nėra.
Taigi kviečiu registruotis, ištikimiausi ir darbščiausi žmonės Seime.
Užsiregistravo 45 Seimo nariai. Ačiū kolegoms už intensyvų darbą, ir 2012 m. spalio 17 d. plenarinį posėdį baigėme.
* Santrumpų reikšmės: DPF – Darbo partijos frakcja; KPF – Krikščionių partijos frakcija; LiCSF – Liberalų ir centro sąjungos frakcija; LSDPF – Lietuvos socialdemokratų partijos frakcija; LSF – Liberalų sąjūdžio frakcija; MSG – Mišri Seimo narių grupė; TS‑LKDF – Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcija; TTF – frakcija „Tvarka ir teisingumas“.