Išrašas

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ŽMOGAUS TEISIŲ komitetas

 

POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VAIKO TEISIŲ APSAUGOS KONTROLIERIAUS ĮSTATYMO

 12 ir 27 STRAIPSNIŲ PAPILDYMO

ĮSTATYMO PROJEKTO  (XIP-4561(3))

 

2012 m. rugsėjo 24 d. Nr. 112-P-26

Vilnius

 

SVARSTYTA:  Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2012-09-24)

 

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projektu siūloma nustatyti, jog vaiko teisių apsaugos kontrolieriui dėl ligos ar kitų priežasčių negalint eiti pareigų, jį galėtų pavaduoti Seimo kontrolierius arba lygių galimybių kontrolierius. Atkreiptinas dėmesys, jog nors visi minėti kontrolieriai yra valstybės pareigūnai, tačiau jų veiklos sritys yra ganėtinai skirtingos. Taigi abejotina, ar Seimo kontrolierius ar lygių galimybių kontrolierius, nebūdami susipažinę su specifine veiklos sritimi (vaiko teisių apsauga) ir neturėdami joje patirties, galėtų tinkamai užtikrinti Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme įtvirtintas pagrindines vaiko teises ir laisves, formuoti jų gynimo politiką bei tinkamai atstovauti Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaigą Europos Sąjungos ir tarptautinėse institucijose. Svarstytina, ar nustačius tokį teisinį reguliavimą nekils pavaduojančių kontrolierių priimtų sprendimų teisėtumo problemų.

 

 

 

 

Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus motyvus, siūlytina apsvarstyti galimybę įsteigti nuolatinio vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus pavaduotojo pareigybę su analogiška skyrimo tvarka ir keliamais reikalavimais.

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nepritarti

 

 

Argumentai: svarstymo metu Seimas jau nepritarė Žmogaus teisių komiteto pastaboms (iš esmės analogiškoms šioms Teisės departamento pastaboms) dėl Valstybės valdymo ir savivaldybių pasiūlytos formuluotės  ir pritarė būtent tokiam Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto siūlomam reglamentavimui, nustatančiam, jog vaiko teisių apsaugos kontrolieriui dėl ligos ar kitų priežasčių negalint eiti pareigų, jį galėtų pavaduoti Seimo kontrolierius arba lygių galimybių kontrolierius.

 

Argumentai: Komiteto nuomone, nuolatinio vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus pavaduotojo pareigybės steigimas su analogiška skyrimo tvarka būtų perteklinis ir neproporcingas, atsižvelgiant į tai, kad Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus tarnyba yra labai nedidelė institucija (mažiau, nei trisdešimt etatų), kurioje nėra atskirų padalinių.

 

 

 

 

 

 

2. Atkreiptinas dėmesys, jog Seimo valdyba nedalyvauja vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus ir kitų Seimo skiriamų kontrolierių kandidatūrų atrankos, derinimo bei skyrimo procedūrose. Vadovaujantis Seimo statuto 27 straipsniu, pagrindinis Seimo valdybos uždavinys - spręsti organizacinius Seimo darbo klausimus ir teikti patarimus Seimo Pirmininkui, kai jis to prašo. Jeigu įstatymo projekte teikiamoms nuostatoms būtų pritarta, atsižvelgiant į keičiamame įstatyme nustatytą vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus skyrimo tvarką, siūlytina svarstyti, ar sprendimą dėl vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus pavadavimo, kai jį pavaduoja Seimo kontrolierius arba lygių galimybių kontrolierius, neturėtų priimti Seimo Pirmininkas.

Pritarti

 

 

 

Komiteto pirmininko pavaduotojas                                                                                                                                        Valerijus Simulik