LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO RINKIMŲ ĮSTATYMO 39 IR 98 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO (NR. XIP-4339)
2012 m. rugsėjo 19 d. Nr. 113-P-31
Vilnius
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1.1 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2012-06-06 |
1 2 |
|
|
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta. Vertinant projektą pagal jo santykį su Konstitucija, galiojančiais įstatymais bei juridinės technikos taisyklėmis, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 1 straipsnio pavadinime po žodžio „straipsnio“ įrašytinas skaičius ir žodis „6 dalies“; 2 straipsnio pavadinime po žodžio „straipsnio“ - skaičiai ir žodis „3 ir 4 dalių“. |
Pritarti |
|
1.2 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2012-06-06 |
1 2 |
2 |
|
2. Tikslintinos projekto 1 straipsnio ir 2 straipsnio 2 dalies pakeitimų esmės - jose pakanka nurodyti po kokio vieno žodžio įrašomi nauji žodžiai.
|
Pritarti |
|
1.3 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2012-06-06 |
2 |
|
|
3. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 98 straipsnio 3 dalyje vietoj formuluotės „įrašas nedaromas“ reiktų rašyti „neturi būti pažymėta“. Taip pat redaguotinas šios dalies sakinys „Pateikiant šioje dalyje nurodytą informaciją, kandidato į Seimo narius anketoje taip pat pažymima, jei tokiu teismo nuosprendžiu asmuo buvo pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos, kuri <...>“: jungtukas „jei“ keistinas į „kad“, formuluotėje „tokiu teismo nuosprendžiu“ vietoj žodelio „tokiu“ nurodytina koks teismo nuosprendis čia turimas omeny.
|
Pritarti |
|
1.4 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2012-06-06 |
2 |
|
|
4. Svarstytina, ar projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 98 straipsnio 4 dalyje nustatoma Vyriausiosios rinkimų komisijos funkcija vertinti veikas baudžiamosios teisės požiūriu ir nustatyti, ar veika, už kurią asmuo buvo nuteistas, šiuo metu yra laikoma nusikalstama, gali būti priskirta Komisijos kompetencijai.
|
Nepritarti |
Vyriausiosios rinkimų komisijos funkcija vertinti ir nustatyti, ar veika, už kurią asmuo buvo nuteistas, šiuo metu yra laikoma nusikalstama yra išvestinė funkcija, kuri išplaukia iš bendros Vyriausiosios rinkimų komisijos pareigos vertinti, ar kandidatas atitinka kandidatams nustatytus reikalavimus, todėl šią funkciją galima priskirti tik Vyriausiąjai rinkimų komisijai.
|
1.5 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2012-06-06 |
|
|
|
5. 2011-11-17 nutarime Konstitucinis Teismas yra pažymėjęs, kad „įstatymų leidėjas, įtvirtindamas kandidato pareigą viešai paskelbti, jeigu jis teismo buvo pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos, turėtų nustatyti konkrečius reikalavimus, kaip tokia informacija turėtų būti pateikiama tinkamai ir neklaidinant rinkėjų, inter alia, kad kandidatas turi nurodyti, kada, dėl kokios būtent nusikalstamos veikos ir kurios valstybės įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu (sprendimu) jis buvo pripažintas kaltu“ (išskirta mūsų), tačiau vertinamu projektu, kuriuo yra siekiama įgyvendinti minėtąjį Konstitucinio Teismo nutarimą, ši nuostata nėra įgyvendinama. Įtvirtinus pareigą anketoje nurodyti informaciją apie tai, kad asmuo buvo teismo buvo pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos, įstatymo lygmenyje turėtų būti įtvirtinta kandidato galimybė ir pareiga tokią veiką konkrečiai nurodyti ir pateikti pakankamai plačią ir išsamią informaciją apie ją, kad rinkėjams būtų sudaromos pakankamos prielaidos tinkamai įvertinti šią informaciją.
|
Pritarti |
Keičiamoje įstatymo 98 straipsnio 3 dalyje po žodžių „ar panaikintas.“ įrašyti žodžius „Pateikdamas šiuos duomenis, anketoje asmuo privalo nurodyti apkaltinamojo sprendimo priėmimo valstybę (vietą), institucijos, priėmusios apkaltinamąjį sprendimą, pavadinimą, apkaltinamojo sprendimo priėmimo datą ir nusikalstamos veikos, už kurią buvo nuteistas, pavadinimą.“.
|
1.6 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2012-06-06 |
|
|
|
6. Kadangi projektu siūloma keisti kandidatų į Seimo narius pateikiamiems pareiškiniams dokumentams nustatytus reikalavimus, atkreipiame dėmesį, kad toks naujas teisinis reguliavimas negalėtų įsigalioti prasidėjus Seimo rinkimų įstatyme nustatytiems kandidatų pareiškinių dokumentų pateikimo terminams, o jei priimtas projektas įsigaliotų šiam terminui prasidėjus, jo nuostatos negalėtų būti taikomos kandidatų pareiškiniams dokumentams, pateikiamiems tuose Seimo rinkimuose.
|
Pritarti |
Tikslinga įstatymo projektą papildyti šiuo 3 straipsniu: „3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas įsigalioja 2013 m. sausio 1 d.“
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: nepaskirti.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: Pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9.Komiteto paskirtas pranešėjas: Erikas Tamašauskas.
PRIDEDAMA:
Komiteto patobulintas įstatymo projektas, įstatymo projekto lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Vytautas Kurpuvesas