LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS

 


 

 

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 17, 22 STRAIPSNIŲ PAPILDYMO IR PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2012-09-07 Nr. XIP-4736

Vilnius

 

 

              Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas bei pasiūlymus:

1.             Projekto 1 straipsniu siūloma, kad atlygis, gautas teikiant paslaugas pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir miškininkystės paslaugų teikimo pagal paslaugų kvitą įstatymą ne ilgiau kaip 90 dienų per kalendorinius metus, neviršijantis 6 000 litų per mokestinį laikotarpį būtų priskirtinas prie neapmokestinamųjų pajamų. Pažymėtina, kad Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 straipsnyje yra nustatomas tik neapmokestinamųjų pajamų sąrašas, nedetalizuojant tokių pajamų apmokestinimo tvarkos, todėl svarstytina, ar nereikėtų atsisakyti projekto 1 straipsnyje siūlomo keičiamo įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 55 punkto antrojo sakinio kaip perteklinio, nes pajamos, kurios neatitiks įstatymo projekte nustatytų kriterijų, turėtų būti apmokestintos keičiamo įstatymo nustatyta tvarka.

Atkreipiame dėmesį, kad jeigu nebūtų atsižvelgta į aukščiau išdėstytą pastabą, projekto 1 straipsnyje siūloma 17 straipsnio 1 dalies 55 punkto antrojo sakinio redakcija tikslintina, t.y. abu kriterijai, kuriais remiantis pajamos yra priskirtinos prie neapmokestinamųjų pajamų, turėtų būti nuosekliai įvardyti ir antrajame sakinyje. Priešingu atveju yra neaišku, kaip turėtų būti apmokestinamos pajamos, gautos kaip atlygis už tokias paslaugos, kurios būtų teikiamos trumpiau nei 90 dienų per kalendorinius metus, tačiau jų suma viršytų 6000 litų.

2.          Siekiant užtikrinti nuoseklų sąvokų vartojimą Gyventojų pajamų mokesčio įstatyme, siūlytina projekto 1 straipsnyje keičiamo įstatymo 17 straipsnio 55 punkte prieš žodį ,,atlygis“ įrašyti žodžius ,,pajamos, gautos kaip (...)“.

3.         Projekto nuostatos tikslintinos, atsižvelgiant į tai, kad pagal kartu su projektu teikiamo Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir miškininkystės paslaugų teikimo pagal paslaugų kvitą įstatymo projekto Nr. XIP-4735 nuostatas, žemės ūkio ir miškininkystės paslaugos teikiamos ne pagal įstatymą, o pagal paslaugų kvitą, kuris patvirtina susitarimą tarp paslaugų teikėjo ir paslaugų gavėjo.

4.         Atsižvelgiant į tai, kad 2013 metų nacionaliniame biudžete pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio yra planuojamos, o teikiamos projekto nuostatos galėtų turėti tiesioginę įtaką 2013 biudžetinių metų pajamoms, manytina, kad turėtų būti gauta Vyriausybės, kaip biudžeto planuotojos nuomonė dėl siūlomo teisinio reguliavimo.

5.         Atsižvelgiant į tai, kad projektu keičiamas Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymas pastarąjį kartą buvo pakeistas 2012 m. birželio 29 d. (Žin., 2012, Nr.83-4340), atkreiptinas dėmesys į Seimo statuto 135 straipsnio 7 dalies nuostatą.

6.         Seimo posėdžių sekretoriate yra įregistruoti keli Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčių įstatymą keičiantys įstatymų projektai (pavyzdžiui, reg. Nr. XIP-3451(2), Nr. XIP-4013(2) ir kt.), todėl atkreiptinas dėmesys į Seimo statuto 137 straipsnio 4 dalį.

 

L. e. Teisės departamento direktoriaus pareigas                                          Jadvyga Andriuškevičiūtė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. Petrauskaitė

I. Šambaraitė

S. Ščajevienė