LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KAIMO REIKALŲ komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO

I Š V A D O S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO 22 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO (XIP-4590)

 

 

2012 m. birželio 29 d. Nr. 110-P-20

Vilnius

 

 

 

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Edmundas Pupinis – Komiteto pirmininkas, Jonas Stanevičius – Komiteto pirmininko pavaduotojas, Komiteto nariai: Antanas Baura, Jonas Jagminas, Jonas Kondrotas, Bronius Pauža; Komiteto biuro patarėjai: Simantė Kairienė,  Leonardas Michelbertas, Komiteto biuro sekretorė – Jolanta Zibavičiūtė.   
Kviestieji asmenys: Audrius Petkevičius – Žemės ūkio ministerijos Žemės politikos departamento direktorius, Marius Narmontas - Aplinkos ministerijos Teritorijų planavimo, urbanistikos ir architektūros departamento direktorius.

 

 


2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2012-06-25 Nr. XIP-4590

 

1

2

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Vertindami projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 22 straipsnio 3 dalies 2 punkte siūloma nustatyti, kad detalieji planai nerengiami kai statant (rekonstruojant, remontuojant) statinius nekeičiami esantys pagal faktą žemės sklypo naudojimo būdas ir pobūdis, užstatymo tankumas ir pastatų aukštis. Šiose projekto nuostatose nėra aiškus formuluotės „esantys pagal faktą“ turinys, t. y., nėra aišku, kokia būtų žemės sklypo naudojimo būdo ir pobūdžio, užstatymo tankumo ir pastatų aukščio, jei jie nėra nustatyti teritorijų planavimo dokumentuose, fakto nustatymo procedūra. Taip pat nėra aiškus šių projekto nuostatų santykis su kitomis keičiamo įstatymo nuostatomis, pvz., 2 straipsnio 3, 36, 37 dalių, 23 straipsnio 1 ir 5 dalimi, pagal kurias darytina išvada, kad teritorijos naudojimo tipas (žemės sklypo naudojimo būdas ir pobūdis, pastatų aukštis, užstatymo tankumas, kaip teritorijų tvarkymo ir naudojimo režimo elementai, yra nustatomi detaliuose planuose. Atkreiptinas dėmesys, kad ir Žemės įstatymo 2 straipsnio 16 dalis nustato, kad žemės sklypo naudojimo būdas nustatomas teritorijų planavimo dokumentuose. Siūlytume tikslinti projekto nuostatas.

Pritarti

Komiteto siūloma formuluotė:

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 22 straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

 „2) kai statant (rekonstruojant, remontuojant) statinius nekeičiamas nekilnojamojo turto registre nurodytas žemės sklypo naudojimo būdas ir (ar) pobūdis, statinio kadastro duomenų byloje nurodytas statinio plotas ir aukštis arba nepakeičiamas detaliuoju planu nustatytas žemės sklypo tvarkymo ir naudojimo režimas, ir taip pat kai esamų vieno ar dviejų butų gyvenamųjų pastatų teisės aktais nustatyti statybos reglamentai nustatytas leistinas pastatų aukštis ir užstatymo tankumas yra nekeičiami nedidinamas;“

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2012-06-25 Nr. XIP-4590

1

2

 

2. Siekiant teisinio aiškumo, projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 22 straipsnio 3 dalies 2 punkte vietoj žodžio „nepažeidžiamas“ siūlytume įrašyti žodį „nekeičiamas“.

 

Pritarti

Žr. aukščiau pateiktą Kaimo reikalų komiteto pasiūlymą

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2012-06-25 Nr. XIP-4590

 

 

 

 

3. Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 16 punkte nustatyta, kad teisės akto projekto rengėjas atlieka teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, jeigu rengiamame teisės akte numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su teritorijų planavimu. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto aiškinamajame rašte nėra nurodyta, ar toks vertinimas buvo atliktas.

Spręsti pagrindiniam komitetui

 

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2012-06-25 Nr. XIP-4590

 

 

 

 

4. Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu Seime yra svarstomas Vyriausybės pateiktas Teritorijų planavimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIP-2919), kuris nustato naują teritorijų planavimo teisinį reguliavimą, bei į tai, kad pagal Teritorijų planavimo įstatymo 5 straipsnio 2 dalį Vyriausybė formuoja valstybės teritorijų planavimo politiką ir numato priemones jai įgyvendinti, siūlytume dėl šio projekto prašyti Vyriausybės išvados.

Spręsti pagrindiniam komitetui

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: Pritarti iniciatorių pateiktam Teritorijų planavimo įstatymo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui (XIP-4590) ir siūlyti pagrindiniam Aplinkos apsaugos komitetui jį patobulinti pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus, kuriems Kaimo reikalų komitetas pritarė bei Seimo Kaimo reikalų komiteto pasiūlymus.

6.2. Pasiūlymai:                                                                                                                                                   

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo

Kaimo reikalų komitetas

2012-06-29

1

2

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, tikslintinos siūlomos formuluotės „esantys pagal faktą žemės sklypo naudojimo būdas ir (ar) pobūdis, užstatymo tankumas ir pastatų aukštis“, „esamos sodybos“.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 22 straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

 „2) kai statant (rekonstruojant, remontuojant) statinius nekeičiamas nekilnojamojo turto registre nurodytas žemės sklypo naudojimo būdas ir (ar) pobūdis, statinio kadastro duomenų byloje nurodytas statinio plotas ir aukštis arba nepakeičiamas detaliuoju planu nustatytas žemės sklypo tvarkymo ir naudojimo režimas, ir taip pat kai esamų vieno ar dviejų butų gyvenamųjų pastatų teisės aktais nustatyti statybos reglamentai nustatytas leistinas pastatų aukštis ir užstatymo tankumas yra nekeičiami nedidinamas;“

Pritarti

 

2.

Seimo

Kaimo reikalų komitetas

2012-06-29

1

3

N

Argumentai:

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad su įstatymo projekto aiškinamajame rašte išdėstytomis problemomis (t. y., kai privaloma rengti detaliuosius planus, kuriais nieko neplanuojama), susiduriama ir tada, kai reikia suformuoti neužstatytus, tačiau naudojamus žemės sklypus kaimo gyvenamosiose vietovėse (valstybinės žemės sklypus esamoms kapinėms, aikštėms, parkams, skverams ir kitiems želdynams, naudingųjų iškasenų telkiniams (karjerams) ir pan.) eksploatuoti. Siekiant išspręsti nurodytą problemą tikslintina 22 straipsnio 5 dalis:

Pasiūlymas:

Papildyti  projekto 1 straipsnį nauja 3 dalimi ir ją išdėstyti taip:

     „3. Pakeisti 22 straipsnio  5 dalį ir ją išdėstyti taip:

      „5. Kaimų teritorijose gyvenamosiose vietovėse šio straipsnio 1 dalies 6 punkte nustatytu atveju ir kai žemės sklypai padalijami, atidalijami (išskyrus atvejus, kai pagal įstatymus žemės sklypus dalyti dalimis neleidžiama) ar sujungiami, kai formuojami nauji valstybinės žemės sklypai (išskyrus kai yra formuojami kitos paskirties žemės sklypai naujų statinių statybai kitos paskirties žemę,) ir kai formuojami žemės sklypai prie naudojamų statinių, taip pat kai miestų ir kaimų teritorijose formuojami valstybinės žemės sklypai ar keičiamos naudojamų žemės sklypų ribos mėgėjiško sodo teritorijose, vietoj detaliųjų planų rengiami žemėvaldų planai (projektai) Žemės įstatymo ir šio Įstatymo 18 straipsnio 1 dalyje nurodytose taisyklėse nustatyta tvarka. Kaimų teritorijose statant ūkininko sodybą ar pagalbinio ūkio ir kitos paskirties (fermų, ūkio, šiltnamių, kaimo turizmo) pastatus, kai vykdoma statyba atitinka Ūkininko ūkio įstatyme nurodytas šių pastatų statybos sąlygas, vietoj detaliųjų planų rengiami kaimo plėtros žemėtvarkos projektai Žemės įstatymo ir šio Įstatymo 18 straipsnio 1 dalyje nurodytose taisyklėse nustatyta tvarka.“

 

 

7. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu „už“.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Edmundas Pupinis

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                         Edmundas Pupinis