LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO 22 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2012-06-25 Nr. XIP-4590

Vilnius

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Vertindami projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 22 straipsnio 3 dalies 2 punkte siūloma nustatyti, kad detalieji planai nerengiami kai statant (rekonstruojant, remontuojant) statinius nekeičiami esantys pagal faktą žemės sklypo naudojimo būdas ir pobūdis, užstatymo tankumas ir pastatų aukštis. Šiose projekto nuostatose nėra aiškus formuluotės „esantys pagal faktą“ turinys, t. y., nėra aišku, kokia būtų žemės sklypo naudojimo būdo ir pobūdžio, užstatymo tankumo ir pastatų aukščio, jei jie nėra nustatyti teritorijų planavimo dokumentuose, fakto nustatymo procedūra. Taip pat nėra aiškus šių projekto nuostatų santykis su kitomis keičiamo įstatymo nuostatomis, pvz., 2 straipsnio 3, 36, 37 dalių, 23 straipsnio 1 ir 5 dalimi, pagal kurias darytina išvada, kad teritorijos naudojimo tipas (žemės sklypo naudojimo būdas ir pobūdis, pastatų aukštis, užstatymo tankumas, kaip teritorijų tvarkymo ir naudojimo režimo elementai, yra nustatomi detaliuose planuose. Atkreiptinas dėmesys, kad ir Žemės įstatymo 2 straipsnio 16 dalis nustato, kad žemės sklypo naudojimo būdas nustatomas teritorijų planavimo dokumentuose. Siūlytume tikslinti projekto nuostatas.

2. Siekiant teisinio aiškumo, projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 22 straipsnio 3 dalies 2 punkte vietoj žodžio „nepažeidžiamas“ siūlytume įrašyti žodį „nekeičiamas“.

            3. Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 16 punkte nustatyta, kad teisės akto projekto rengėjas atlieka teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, jeigu rengiamame teisės akte numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su teritorijų planavimu. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto aiškinamajame rašte nėra nurodyta, ar toks vertinimas buvo atliktas.

            4. Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu Seime yra svarstomas Vyriausybės pateiktas Teritorijų planavimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIP-2919), kuris nustato naują teritorijų planavimo teisinį reguliavimą, bei į tai, kad pagal Teritorijų planavimo įstatymo 5 straipsnio 2 dalį Vyriausybė formuoja valstybės teritorijų planavimo politiką ir numato priemones jai įgyvendinti, siūlytume dėl šio projekto prašyti Vyriausybės išvados.

 

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                      Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė

S. Švedas