LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

SVEIKATOS REIKALŲ komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D O S

 

DĖL Lietuvos Respublikos ODONTOLOGIJOS PRAKTIKOS ĮSTATYMO 5 IR 7 straipsnių pakeitimo

 

ĮSTATYMO PROJEKTO (XIP-3606)

 

 

2012 m. birželio 13 d. Nr.

 

Vilnius

 

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo (vardas, pavardė, institucija): Komiteto pirmininkas Antanas Matulas, Komiteto pirmininko pavaduotojas Jonas Juozapaitis, Komiteto nariai: Vida Marija Čigriejienė, Arimantas Dumčius, Dangutė Mikutienė, Gediminas Navaitis, Rimas Antanas Ručys, Agnė Zuokienė.

Komiteto biuras: Sveikatos reikalų komiteto biuro vedėja A.Bernotienė, patarėjai K.Civilkienė, J.Bandzienė, E.Jankauskas, padėjėja B.Šimulevič.

Kviestiniai  asmenys: Sveikatos apsaugos viceministrė N.Ribokienė, Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos direktorius J.Galdikas, Sveikatos apsaugos ministerijos Teisės departamento Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus vedėja R.Cicėnienė, vyriausiasis specialistas K.Rušinskas.

 


2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2011-09-21

 

 

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Įvertinę projekto atitikį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams bei juridinės technikos taisyklėms, pažymime, kad projektu keičiamo įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašas pildytinas šiuo šaltiniu: „Žin., 2010, Nr. 71-3559“.

Pritarti

 

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: negauta

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai.

7.1. Sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.       

Sveikatos reikalų komitetas, 2012-06-13

3

 

 

 

Argumentai:

 Įstatymo projektas Nr. XIP-3606 yra lydintysis Sveikatos sistemos įstatymo 75 straipsnio pakeitimo ir 79 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekto Nr. XIP-3603 atžvilgiu. Siūlytina suderinti įstatymų projektų nuostatas, kuriomis numatomos įstatymų įsigaliojimo datos.

 

 

Pasiūlymas: pakeisti 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„3 straipsnis. Šio įstatymo įsigaliojimas

Šis įstatymas įsigalioja 2012 m. sausio liepos 1 d.“

 

 

Pritarti

Argumentai:

 

Pasiūlymas:

 

 

8. Balsavimo rezultatai: 5 –  už; 3 – prieš.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: V.M.Čigriejienė, D.Mikutienė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė:

Eil.

Nr.

Atskirosios nuomonės teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.       

Komiteto nariai D.Mikutienė, J.Juozapaitis, R.A.Ručys, 2012-06-13

 

 

 

 

Mes, žemiau pasirašiusieji Sveikatos reikalų komiteto nariai, nepritariame įstatymo projektams Nr. XIP-3603, XIP-3604, XIP-3605, XIP-3606, XIP-3607, XIP-3608 ir Sveikatos reikalų komiteto išvadoms dėl šių argumentų:

1) Įstatymų projektais siūloma pakeisti atitinkamų įstatymų nuostatas, atsižvelgiant į Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos reorganizaciją, prijungiant ją prie Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Po reorganizavimo veikianti įstaiga – Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos – vykdo asmenų licencijavimą sveikatos priežiūros veiklai ir kontroliuoja kaip tie asmenys laikosi teisės aktų, reglamentuojančių sveikatos priežiūros paslaugų kokybę, reikalavimų. Abejotina, ar šios reorganizuotos įstaigos funkcijos gali būti suderinamos.

               2) Įstatymų projektai Seime buvo pateikti 2012 m. birželio 5 d., o reorganizacija įvyko 2012 m.  sausio 1 d., t.y. visos Valstybinės medicininio audito inspekcijos teisės ir pareigos nuo šios dienos perėjo Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai, taip pat priimta dalis poįstatyminių aktų.

Poįstatyminiai teisės aktai gali būti priimami tik remiantis Seimo priimtais įstatymais. Jų paskirtis sukonkretinti ir užtikrinti įstatymų nuostatų įgyvendinimą. Sveikatos sistemos įstatymo 75 straipsnio pakeitimo ir 79 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas Nr. XIP-3603 ir jį lydintys įstatymo projektai pateikti Seime pažeidžiant teisės teorijoje suformuotą teisės aktų hierarchiją, nes dalis įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų buvo priimti anksčiau nei įstatymas.

 

 

 

 

PRIDEDAMA:

Komiteto siūlomas įstatymo projektas, įstatymo projekto lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                         ________________________________________    Antanas Matulas