LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

NUTARIMO ,,DĖL Garantinio fondo 2011 metų lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitos patvirtinimo“ PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1. Seimo nutarimo projekto rengimą paskatinusios priežastys

Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymo (Žin., 2000, Nr. 82-2478) 2 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad metinę Garantinio fondo lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitą tvirtina Lietuvos Respublikos Seimas Vyriausybės teikimu. Garantinio fondo 2011 metų lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitos projektą parengė Garantinio fondo administratorius – Įmonių bankroto valdymo departamentas prie Ūkio ministerijos, jis svarstytas Garantinio fondo tarybos 2012 m. sausio 31 d. posėdyje ir jam pritarta.

2. Seimo nutarimo projekto tikslai ir uždaviniai

Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Garantinio fondo 2011 metų lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitos patvirtinimo“ projekto (toliau – Seimo nutarimo projektas) tikslas – Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu patvirtinti Garantinio fondo 2011 metų lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitą.

3. Seimo nutarimo projekte siūlomų nuostatų teisinio reguliavimo būklė šiuo metu

Garantinio fondo 2010 metų lėšų sąmatos įvykdymo ataskaita patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. lapkričio 29 d. nutarimu Nr. XI-1747 (Žin., 2011, Nr. 148-6936). Garantinio fondo 2011 metų lėšų sąmata patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2010 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. XI-1270 (Žin., 2010,  Nr. 155-7870).

4. Numatomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, teigiami rezultatai, kurių galima tikėtis priėmus Seimo nutarimo projektą

2011 m. sausio 1 d. Garantinio fondo lėšų likutis sudarė 67 799,9 tūkst. Lt. 2011 m. pajamos ir įplaukos sudarė 22 880,8 tūkst. Lt, iš jų įmonių įmokos – 18 346,6 tūkst. Lt, pajamos už investuotas laikinai laisvas Garantinio fondo lėšas – 2 458,9 tūkst. Lt. Bendra išlaidų suma 2011 m. sudarė 74 670,4 tūkst. Lt, iš jų išmokoms bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojams – 73 353,1 tūkst. Lt, Garantinio fondo administravimo išlaidoms –
199,6 tūkst. Lt. Išlaidos už investuotas laikinai laisvas Garantinio fondo lėšas (Vyriausybės vertybinių popierių nominalios vertės ir pirkimo kainos skirtumas, komisinis mokestis už Vyriausybės vertybinių popierių įsigijimą ir jų saugojimą, valiutos keitimo paslaugų išlaidos) sudaro 863,3 tūkst. Lt. Garantinio fondo lėšų likutis 2012 m. sausio 1 d. buvo 16 010,3 tūkst. Lt.

Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu patvirtinus Garantinio fondo 2011 metų lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitą, bus užtikrinta Garantinio fondo lėšų naudojimo kontrolė.

5. Galimos neigiamos priimto Seimo nutarimo pasekmės ir priemonės, kurių reikėtų imtis joms išvengti

Neigiamų priimto Seimo nutarimo pasekmių nenumatoma.

6. Seimo nutarimo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimtas Seimo nutarimas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai.

7. Seimo nutarimo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Seimo nutarimas neturės įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

8. Seimo nutarimo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą

Priėmus Seimo nutarimo projektą kitų teisės aktų keisti ar panaikinti nereikės.


 

9. Seimo nutarimo projekto atitiktis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimams ir bendrinės lietuvių kalbos normoms, projekto sąvokų ir jas įvardijančių terminų įvertinimas Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Seimo nutarimo projektas atitinka Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimus ir bendrinės lietuvių kalbos normas. Seimo nutarimo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai nėra įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, kadangi Seimo nutarimo projekte nėra vartojamos naujai apibrėžiamos sąvokos.

10. Seimo nutarimo projekto atitiktis Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos dokumentams

Seimo nutarimo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvenciją ir neprieštarauja Europos Sąjungos teisei.

11. Jeigu Seimo nutarimui įgyvendinti reikia nutarimo lydimųjų aktų, kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys

Seimo nutarimui įgyvendinti lydimųjų teisės aktų nereikia.

12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti Seimo nutarimo įgyvendinimas (pateikiami įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai)

Seimo nutarimui įgyvendinti valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšų nereikės.

13. Seimo nutarimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Rengiant Seimo nutarimo projektą specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

14. Seimo nutarimo projekto rengėjai

Seimo nutarimo projektą parengė Įmonių bankroto valdymo departamentas prie Ūkio ministerijos (direktorius Alvydas Geigalas, tel. (8 5) 249 9321, el. p. [email protected]).

15. Projekto reikšminiai žodžiai

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia Seimo nutarimo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, yra ,,Garantinis fondas“, „lėšų sąmatos įvykdymo ataskaita“.

 

––––––––––––––––

Ūkio ministras                                                                                    Rimantas Žylius