LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJA

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS BAUDŽIAMOJO KODEKSO PAPILDYMO 2991 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2012-05-17 Nr. XIP-4376

Vilnius

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Vertinant projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.    Projekto 1 straipsniu Lietuvos Respublikos baudžiamąjį kodeksą (toliau – Kodeksas) pildantį straipsnį, atsižvelgiant į Kodekso specialiosios dalies sistemą ir jos sudarymo principus, siūlytina dėstyti Kodekso XXXIII skyriuje (Nusikaltimai ir baudžiamieji nusižengimai valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams“).

2.    Projekto 1 straipsniu Kodeksą pildančio 2991 straipsnio 1 dalies dispozicijoje minimas dydis MGL, atsižvelgiant į socialinėje statistikoje vartojamus rodiklių pavadinimus, keistinas dydžiu „bazinė socialinė išmoka“.

3.    Projekto 1 straipsniu Kodeksą pildančio 2991 straipsnio 1 ir 3 dalių sankcijose žodis „dviejų“ keistinas žodžiu „dvejų“.

4.    Diskutuotina projekto 1 straipsnyje dėstoma Kodekso 2991 straipsnio 2 dalies redakcija, nes jos aiškinimas ir taikymas gali kelti neaiškumų. Jeigu finansavimą asmuo priimama pažeisdamas teisės aktais nustatytą tvarką, finansavimas laikytinas neteisėtu savaime dėl priimančio asmens veiksmų, už kuriuos siūloma numatyti atsakomybę. Šiuo atveju finansavimo apibūdinimas „neteisėtas“ traktuotinas kaip perteklinis. Kita vertus, pateikiamą normos konstrukciją galima suprasti ir taip, kad atsakomybė už nustatytos tvarkos pažeidimą priimant finansavimą kyla tik tuo atveju, jei jis jau yra neteisėtas dėl suteikiančiojo asmens veiksmų (t.y. finansavimą suteikiantis asmuo padarė šio straipsnio 1 dalyje nurodytą nusikaltimą), o jei finansavimą skiriantis asmuo laikėsi nustatytos tvarkos, finansavimas nėra neteisėtas, o jį priimančiam asmeniui atsakomybė už pažeidimus priimant finansavimą nekyla. Manytume, kad minėtų interpretacijų būtų išvengta, jei keičiamo įstatymo 1 ir 2 dalyse būtų atsisakyta finansavimo apibūdinimo „neteisėtas“.

5.    Konstruojant projekto 1 straipsnyje dėstomą Kodeksą pildančio straipsnio 3 dalį, siūlytina atsižvelgti Kodekso 226 straipsnio 1 ir 2 dalių dispozicijose reglamentuotą prekybą poveikiu.

6.    Kodeksas paskutinį kartą buvo pakeistas 2011 m. gruodžio 23 d. įstatymu Nr. XI-1917, todėl atkreiptinas dėmesys į Seimo statuto 135 straipsnio 7 dalies nuostatas.

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                        Andrius Kabišaitis

 

 

R. Rutkauskaitė

P. Žukauskas