Išrašas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
APLINKOS APSAUGOS komitetas
2012 m. kovo 28 d. Nr. 107-P-10
Vilnius
SVARSTYTA: Pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai) dėl Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-1041(4).
1. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Seimo narė Danutė Bekintienė 2012-03-20 |
2 |
14 |
2 |
Argumentai: Pagal Lietuvos Respublikos Šilumos ūkio įstatymo Nr. X-1329 2 straipsnio 37 dalį šilumos punktas yra neatskiriama namo dalis ir šio namo butų ir patalpų savininkų bendroji dalinė nuosavybė, kurią draudžiama perduoti tretiesiems asmenims (kurie nėra šio namo butų ir patalpų savininkai). Pasiūlymas: Pakeisti 2 straipsnio 14 dalies 2 punktą taip: „2) bendrosios pastato inžinerinės sistemos – pastato bendrojo naudojimo mechaninė, elektros, dujų, šilumos punktų įrenginių, sanitarinės technikos ir kita įranga (įskaitant šildymo sistemos vamzdynus ir radiatorius, vandentiekio stovus ir rankšluosčių džiovintuvus).“ |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: projektu keičiamo įstatymo 2 str. 14 d. 2 punkte įtvirtinta, kad bendrosios pastato inžinerinės sistemos apima ir šilumos punktus, šildymo sistemos vamzdynus, radiatorius ir kt: Pasiūlymas: pritarti Komiteto suformuluotai įstatymo 2 straipsnio 14 d. 2 punkto formuluotei. |
2. |
Seimo narė Danutė Bekintienė 2012-03-20 |
3
|
3 |
1 |
Argumentai: Dažnai, sprendžiant teisminius ginčus tarp bendrijos pirmininko ir bendrijos narių, teismo išlaidas bendrijos pirmininkas dengia iš bendrijos lėšų, kai bendrijos nariai dengia savo lėšomis. Pasiūlymas: Pakeisti 3 straipsnio 3 dalies 1 punktą taip: „1) bendrijos turtą ir pelną naudoti teisminiuose ginčuose prieš bendrijos narius, kitiems tikslams, negu nustatyta bendrijos įstatuose.“ |
Pritarti |
|
3. |
Seimo narė Danutė Bekintienė 2012-03-20 |
3 |
3 |
2 |
Argumentai: - Siekiant apsaugoti savininkų turtą. Pasiūlymas: Papildyti 3 straipsnio 3 dalies 2 punktą taip: „2) teikti paskolas, garantuoti, laiduoti, įkeisti ar kitaip užtikrinti kitų asmenų prievolių vykdymą.“ |
Pritarti |
Ši nuostata įtvirtinta projekto 3 str. 3 d. 2 punkte. |
4. |
Seimo narė Danutė Bekintienė 2012-03-20 |
7 |
1 |
10 |
Argumentai: Pagal šio įstatymo 9 straipsnio 5 dalį bendrijoje turi būti sudaroma ginčų komisija arba išrinktas ginčus nagrinėjantis asmuo. Pasiūlymas: 7 straipsnio 1 dalies 11 punktą pateikti taip: „11) bendrijos valdymo
ir kiti organai, jų kompetencija, šių organų rinkimo ir atšaukimo tvarka,
ginčų nagrinėjimo komisijos sudarymo ar ginčus nagrinėjančio asmens rinkimo
ir ginčų nagrinėjimo tvarka; |
Nepritarti |
Argumentai: siūloma įstatyme įtvirtinti ne prievolę, bet galimybę pačioms bendrijoms nuspręsti, ar sudaryti ginčų nagrinėjimo komisijas (skirti ginčus nagrinėjantį asmenį), ar ne.
|
5. |
Seimo narė Danutė Bekintienė 2012-03-20 |
9 |
5 |
|
Argumentai: Bendrijoje iškylančius vidinius ginčus turi spręsti bendrijos viduje. Pasiūlymas: 9 straipsnio 5 dalį papildyti ir teikti taip: „5. Bendrijoje |
Nepritarti |
Argumentai: siūloma įstatyme įtvirtinti ne prievolę, bet galimybę pačioms bendrijoms nuspręsti, ar sudaryti ginčų nagrinėjimo komisijas (skirti ginčus nagrinėjantį asmenį), ar ne.
|
6. |
Seimo narė Danutė Bekintienė 2012-03-20 |
10 |
1 |
7 |
Argumentai: Pagal šio įstatymo 9 straipsnio 5 dalį bendrijoje turi būti sudaroma ginčų komisija arba išrinktas ginčus nagrinėjantis asmuo. Pasiūlymas: 10 straipsnio 1 dalies 7 punktą pateikti taip: „7) renka ir
atšaukia ginčų nagrinėjimo komisijos narius ar ginčus nagrinėjantį asmenį,
tvirtina ginčų nagrinėjimo komisijos ar ginčus nagrinėjančio asmens darbo
tvarkos aprašą; |
Nepritarti |
Argumentai: siūloma įstatyme įtvirtinti ne prievolę, bet galimybę pačioms bendrijoms nuspręsti, ar sudaryti ginčų nagrinėjimo komisijas (skirti ginčus nagrinėjantį asmenį), ar ne.
|
7.
|
Seimo narė Danutė Bekintienė 2012-03-20 |
21 |
2 |
|
Argumentai: Pagal 7 straipsnį buto ir kitų patalpų savininkas gali įstoti į bendriją arba išstoti savo noru. Pasiūlymas: 21 straipsnį papildyti 2 dalimi: „2. Bendrijai priklausantis butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkas negali būti pašalintas iš bendrijos prieš savo valią.“ |
Pritarti |
|
8. |
Seimo narė Danutė Bekintienė 2012-03-20 |
22 |
1 |
|
Argumentai: : Pagal šio įstatymo 9 straipsnio 5 dalį bendrijoje turi būti sudaroma ginčų nagrinėjimo komisija arba išrinktas ginčus nagrinėjantis asmuo. Pasiūlymas: 22 straipsnio 1 dalį pateikti taip: „1) Bendrijai
priklausančių butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų ir bendrijos valdymo
ar kitų organų (jų narių) ginčai |
Nepritarti |
Argumentai: siūloma įstatyme įtvirtinti ne prievolę, bet galimybę pačioms bendrijoms nuspręsti, ar sudaryti ginčų nagrinėjimo komisijas (skirti ginčus nagrinėjantį asmenį), ar ne.
|
9. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
2 |
16N 17N |
|
Argumentai: Siūlome papildyti Projekto 2 str. naujomis 16 ir 17 dalimis, sąvokomis bendrijos narys ir ne bendrijos narys. Taip žymiai supaprastėtų teksto dėstymas, nereikėtų kiekvieną kartą minint bendrijos narius (ne narius) rašyti ilgas frazes „butų ir kitų patalpų savininkai, priklausantys bendrijai“ ir pan.. Be to, nenaudojant šių sąvokų, kartais lieka neaiškus atskirų nuostatų turinys. Pasiūlymas: „16. Bendrijos narys – bendrijos valdomo pastato buto ar kitos patalpos savininkas, priklausantis bendrijai. 17. Ne bendrijos narys – bendrijos valdomo pastato buto ar kitos patalpos savininkas, nesantis bendrijos nariu.“ |
Nepritarti |
Argumentai: sąvokos, naudojamos projekte, ir siūlomos sąvokos yra tapačios, tačiau mūsų nuomone, „priklausymas bendrijai“ yra neutralesnė sąvoka, savo prigimtimi artimesnė aktyviam, laisvanoriškam butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų susivienijimui ir savarankiškam savo pačių reikalų tvarkymui. Tuo tarpu „narystėje“ labiau išryškinamas naujai sukurto juridinio asmens – „bendrijos“ ir jo „valdymo organų“ vaidmuo (veikla).
|
10. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
3 |
10N |
|
Argumentai: Projekto XP-1041(3) 15 str. 2 dalyje buvo nuostata, kuri yra aktuali bendrijų veikloje. Joje nustatyta, kokius sandorius gali sudaryti bendrija. Buvo siūloma, kad bendrija gali ne tik savo vardu sudaryti sandorius, bet sudaryti sandorius ir patalpų savininkų vardu, jeigu pastarieji jai paveda ir nustato tokio sandorio sąlygas. Tai būtų sandoriai dėl daugiabučio namo renovacijos, dėl šilumos punktų perleidimo patalpų savininkams ir pan. Šią nuostatą reiktų grąžinti į Projektą. Pasiūlymas: papildyti Projekto 3 straipsnį nauja 10 dalimi: „10. Be teisės sudaryti sandorius savo, kaip juridinio asmens, vardu, bendrija, vykdydama kitų įstatymų nuostatas, butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo pavedimu ir jo nustatytomis sąlygomis, gali sudaryti sandorius butų ir kitų patalpų savininkų vardu.“ |
Nepritarti |
Argumentai: vadovaujantis projekto 3 straipsnio nuostatomis, „bendrija gali turėti ir įgyti tik tokias civilines teises ir pareigas, kurios neprieštarauja įstatymams, bendrijos įstatams ir veiklos tikslams: iš šios ir kitų projekto nuostatų išplaukia visos bendrijos teisės ir pareigos, vykdant bendrijos administravimą, o taip pat ir šios veiklos ribos. Atsižvelgiant į tai ir siekiant išvengti bendrijos valdymo organų piktnaudžiavimų, manome, kad jokių papildomų nuostatų reglamentuojant bendrijos teises nereikia. |
11. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
3 |
11N |
|
Argumentai: Projekte XP-1041(3) 15 str. 4 dalyje buvo nuostata, kuri yra aktuali bendrijų veikloje. Perkeliant bendrijos teisių ir pareigų nuostatas iš Projekto 3 versijos 15 str. į Projekto 4 versijos 3 straipsnį, minėta nuostata buvo „pamesta“, nors Aplinkos apsaugos komiteto 2012-03-09 išvadoje šiam Projektui ji yra tik tikslinama. Be šios nuostatos bendrijos negalėtų atstovauti savo valdomų namų patalpų savininkų teisminiuose ginčuose. Nuostatą reiktų grąžinti į Projektą. Pasiūlymas: papildyti Projekto 3 str. nauja 11 dalimi: „11. Bendrija gali pareikšti ieškinį, siekdama apginti bendrijos narių, butų ir kitų patalpų savininkų interesus, susijusius su bendrijos veikla tiek vidiniuose, tiek išoriniuose bendrijos teisiniuose santykiuose. Tokios pat teisės suteikiamos bendrijų asociacijoms dėl bendrijų, kurios yra šių asociacijų narės.“ |
Nepritarti |
Argumentai: visiškai neaišku, kas turima omenyje, kalbant apie „vidinius“ ir „išorinius“ bendrijos teisinius santykius, „susijusius su bendrijos veikla“. Pagal šią nuostatą peršasi išvada, kad bendrija galės atstovauti abi puses santykiuose tarp bendrijos, t. y. savęs ir butų ar kitų patalpų savininkų, o taip pat atstovauti vieną savininką santykiuose su kitu savininku. Be to, pagal 2-ąją pasiūlytos nuostatos dalį siūloma nepagrįstai išplėsti asociacijų teises. Svarstytina, ar pagrįstas siūlymas suteikti bendrijų asociacijai atstovauti bendriją santykiuose su butų ir kitų patalpų savininkais, o taip pat pavienius savininkus su bendrijos valdymo organais ir pan. Pažymėtina, kad projekto XP-1041(3) redakcijoje ši nuostata buvo visiškai kitokia: „Bendrija gali pareikšti ieškinį viešajam interesui ginti, siekdama apginti bendrijos narių (bendraturčių) interesus, susijusius su bendrijos veikla. Tokios pat teisės suteikiamos bendrijų asociacijoms dėl bendrijų, kurios yra šių asociacijų narės.“ |
12. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
7 |
1 |
6 |
Argumentai: Šia nuostata „6) butų ir kitų patalpų savininkų, priklausančių bendrijai, skaičius“ norima bendrijos įstatuose nurodyti bendrijos narių skaičių. Tačiau bendrijos narių skaičius yra labai mobilus dalykas: buto savininkas gali įstoti į bendriją, narys gali išstoti iš bendrijos, butai perleidžiami kitam savininkui, ir šis gali netapti bendrijos nariu, ir t.t.. Tada pasikeitus bendrijos narių skaičiui tektų keisti įstatus. O įstatų keitimas yra gana sudėtinga procedūra. Šią nuostatą reiktų išbraukti iš Projekto. Pasiūlymas: patikslinti Projekto 7 str. 1 dalį, išbraukiant 6 punkto nuostatą: „ |
Pritarti |
Argumentai: projekto nuostatose yra įtvirtinta pagrindinė garantija, kad butų ir kitų patalpų savininkų, priklausančių bendrijai, sąrašas turi būti paskelbtas viešai - bendrijos skelbimų lentoje ar kitoje visiems prieinamoje vietoje, kad visi galėtų su juo susipažinti; už sąrašo sudarymą ir tvarkymą yra atsakingas bendrijos pirmininkas. Komiteto pasiūlymas: atsižvelgiant į Č. Stankevičiaus 2011-12-06 pasiūlymą, siūloma Projekto 7 str. 1 dalies 6 punktą išdėstyti taip: „6) butų ir kitų patalpų
(pastatų) savininkų, priklausančių bendrijai, |
13. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
11 |
1 |
|
Argumentai: Bendrijoje, kuri valdo daug namų, surinkti ¼ dalį bendrijos narių parašų po reikalavimu sušaukti bendrijos narių susirinkimą yra sudėtinga. Tokia norma galėtų galioti bendruoju atveju. Tačiau, jeigu bendrijos valdymo organų kadencija yra pasibaigusi, reiktų palengvinti ataskaitinio rinkiminio susirinkimo sušaukimo sąlygas – turėtų pakakti vieno namo ¼ bendrijos narių iniciatyvos. Pasiūlymas Papildyti Projekto 11 str. 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Visuotinius bendrijos narių susirinkimus šaukia bendrijos valdyba arba bendrijos pirmininkas bendrijos įstatuose nustatyta tvarka. Susirinkimas taip pat turi būti sušauktas ir kai to reikalauja revizijos komisija (revizorius) arba daugiau kaip 1/4 bendrijos narių (jeigu bendrija jungia kelis pastatus, daugiau kaip 1/4 bendrijos narių kiekviename pastate arba daugiau kaip 1/4 bendrijos narių bent viename pastate, jeigu visuotinis susirinkimas šaukiamas pasibaigus valdymo organų kadencijai). Jeigu valdymo organas per mėnesį nuo reikalavimo sušaukti bendrijos narių visuotinį susirinkimą pateikimo dienos susirinkimo nesušaukia, jį gali sušaukti revizijos komisija (revizorius) arba daugiau 1/4 bendrijos narių (jeigu bendrija jungia kelis pastatus, daugiau kaip 1/4 bendrijos narių kiekviename pastate arba daugiau kaip 1/4 bendrijos narių bent viename pastate, jeigu visuotinis susirinkimas šaukiamas pasibaigus valdymo organų kadencijai).“ |
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: projekto 11 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip: „1. Visuotinius susirinkimus šaukia bendrijos valdyba arba bendrijos pirmininkas bendrijos įstatuose nustatyta tvarka. Visuotinis susirinkimas turi būti sušauktas ir tais atvejais, kai to reikalauja revizijos komisija (revizorius) arba daugiau kaip ketvirtadalis bendrijai priklausančių butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų (jeigu bendrija jungia kelis daugiabučius namus, – daugiau kaip ketvirtadalis bendrijai priklausančių butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų kiekviename pastate arba daugiau kaip ketvirtadalis bendrijai priklausančių butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų bent viename pastate, jeigu visuotinis susirinkimas šaukiamas pasibaigus bendrijos valdymo organų kadencijai). Jeigu valdymo organas per mėnesį nuo reikalavimo sušaukti bendrijos narių visuotinį susirinkimą pateikimo dienos susirinkimo nesušaukia, jį gali sušaukti revizijos komisija (revizorius) arba daugiau 1/4 bendrijos narių (jeigu bendrija jungia kelis pastatus, daugiau kaip 1/4 bendrijos narių kiekviename pastate arba daugiau kaip ketvirtadalis bendrijai priklausančių butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų bent viename pastate, jeigu visuotinis susirinkimas šaukiamas pasibaigus bendrijos valdymo organų kadencijai).“ |
14. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
11 |
7, 12 |
|
Argumentai: Projekte numatoma absoliuti dauguma, be kitų klausimų, ir sprendžiant klausimą dėl bendrijos valdymo organų rinkimo ir atšaukimo Tokia norma gali tapti kliūtimi bendrijos veiklai: tiek normaliai veiklai išrenkant valdymo organus, tiek siekiant nuversti susikompromitavusius valdymo organus. Siūlome šiais atvejais netaikyti absoliučios daugumos reikalavimo. Pasiūlymas: „7.
Bendrijos narių susirinkimo sprendimai dėl bendrijos įstatų pakeitimo |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: bendrijos valdymo organų rinkimui ir atšaukimui tikslinga palikti projekte įtvirtintą reikalavimą dėl kvalifikuotos daugumos, siekiant užkirsti kelią galimiems piktnaudžiavimams. Pasiūlymas: siekiant užkirsti kelią galimiems piktnaudžiavimams, siūloma projekto 11 str. 12 dalyje įtvirtinti išimtį, kad sprendimai dėl šio įstatymo 11 str. 7 dalyje nurodytų klausimų negali būti priimami balsuojant raštu, ir šią dalį išdėstyti taip: „12. Butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkai sprendimus gali priimti balsuodami raštu, išskyrus sprendimus dėl šio straipsnio 7 dalyje nurodytų klausimų. Balsavimo raštu tvarką nustato Vyriausybės įgaliota institucija.“ |
15. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
12 |
3 |
|
Pasiūlymas: 13. Įgaliotiniai
išrenkami daugiabučio namo dalies (korpuso, sekcijos) |
Nepritarti |
|
16. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
13 |
6 |
7 |
Argumentai: Butų savininkų sąrašą formuoja Registrų centras (Nekilnojamojo turto registras). Bendrija tokio sąrašo neturi tvarkyti. Sudarinėti ir tvarkyti reikia bendrijos narių sąrašą ir įgaliotinių susirinkimo narių sąrašą. Todėl norma keistina. Pasiūlymas: Pakeisti šio str. 6 d. 7 punktą ir jį išdėstyti taip: „7) |
Pritarti iš dalies
|
Pasiūlymas: projekto 13 str. 6 d. 7 punktą išdėstyti taip: „7) bendrijai priklausančių
butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų sąrašo (šio
įstatymo 12 straipsnio nustatyta tvarka išrinktų butų ir kitų patalpų
savininkų įgaliotinių sąrašo) sudarymą ir tvarkymą |
17. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
20 |
5 |
|
Argumentai: Nepaprastai aktuali yra narystės bendrijoje nustatymo tvarka. Tai didelės dalies gyventojų pareiškimuose ir skunduose keliamas klausimas. Siūlome klausimą išrišti kartą visam laikui, papildant Projekto 20 str 5 dalį. Pasiūlymas: Papildyti Projekto 20 str. 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Butų ir kitų patalpų savininkas, bendrijos nariu tampa jo narystę patvirtinus bendrijos narių (įgaliotinių) susirinkime. Bendrijoje, įsteigtoje iki 2000-12-27, visi butų ir kitų patalpų savininkai, kurie 2000-12-27 turėjo nuosavybės teisę į tos bendrijos valdomo daugiabučio gyvenamojo namo butą ar kitą patalpą, yra laikomi tos bendrijos nariais, jeigu jie nėra išreiškę valios išstoti iš bendrijos. Bendrijos narys turi teisę (toliau reiktų išvardinti bendrijos nario teises, dalį jų perkeliant iš šio str. 4 dalies): „1) dalyvauti bendrijos veikloje, dalyvauti ir balsuoti visuotiniame bendrijos narių ir atskirų namų ar jų dalių bendrijos narių susirinkimuose; 2) rinkti ir būti išrinktas bendrijos pirmininku, bendrijos valdybos ar kito bendrijos organo nariu; 3) susipažinti su bendrijos narių, įgaliotinių susirinkimo narių, valdybos narių sąrašais ir kontaktiniais duomenimis; 4) išstoti iš bendrijos: ...“ |
Nepritarti |
Argumentai: pasiūlymas perteklinis, kadangi visus su įsteigtų ir veikiančių bendrijų veiklos klausimais susijusius klausimus sprendžia įstatymo projekto 4 straipsnis.
|
18. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
20 |
6N |
|
Argumentai: Reikia suvienodinti Įstatyme bendrijos nario – juridinio asmens ir bendrijos nario – fizinio asmens teises. Jeigu juridinį asmenį bendrijos narių susirinkime atstovauja jos vadovas, pagal analogiją su LR CPK 55 str. 1 dalimi laikytina, kad susirinkime dalyvauja pats juridinis asmuo. Pats sau vadovas įgaliojimo nerašo. Pagal šį Bendrijų įstatymo projektą juridiniam asmeniui suteikiama teisė turėti atstovą su visomis teisėmis, kurias iš savo turimų teisių jam suteikia juridinis asmuo, t.sk. būti išrinktam bendrijos valdymo organo nariu (tokios normos galioja kituose įstatymuose (pvz., Akcinių bendrovių,...). Ir tai yra normalu. Nesuprantama, kodėl šiame Projekte reiktų diskriminuoti bendrijos narį – fizinį asmenį. Jis dalyvauja savo turto (bendrojo turto savo dalies) valdyme per bendriją. Jeigu jis mato, kad jo atstovas tą darbą atliks geriau už jį patį (pvz., potencialus atstovas yra arba ekonomistas, ar statybos inžinierius, ar teisininkas, ar aukštos klasės vadybininkas, ...), kodėl bendrijos narys negalėtų įgalioti tokį asmenį atstovauti jį bendrijos veikloje su visomis nario teisėmis. Juk Daugiabučio namo bendrija, tai ne religinė bendrija, ne politinė partija ar panaši organizacija, narystė kuriose siejama su asmeniniais įsitikinimais. Dažni atvejai, kai bendrijos narys yra nusenusi močiutė, invalidas, žmogus, išvykęs dirbti į užsienį, ar šiaip žmogus, kuris norėtų pavesti savo turtą tvarkyti kitam, labiau kvalifikuotam asmeniui. Nėra tokios priežasties, kodėl to nereikėtų leisti. Jeigu prisiminsime, kad Įstatymo tikslas yra sustiprinti bendrijų judėjimą, tai reikėtų netgi skatinti. Pasiūlymas: „6. Dalį ar visas bendrijos nario teises gali turėti bendrijos nario – fizinio asmens atstovas, veikiantis pagal notaro patvirtintą įgaliojimą, kuriame nurodoma teisių ir pareigų apimtis.“ |
Nepritarti |
Argumentai: pasiūlymas perteklinis. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad tokią teisę vienodai – visiems fiziniams ir juridiniams asmenims užtikrina projekto 20 straipsnio 4 dalies 9 punktas. |
19. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
20 |
7N |
|
Argumentai: Siūlome pasinaudoti Akcinių bendrovių įstatymo (401 str.) analogija ir numatyti, kad bendrijoje turi būti sudaromas bendrijos narių sąrašas. Taip pat būtina turėti įgaliotinių susirinkimo narių (jeigu toks organas bendrijoje yra) sąrašą. Toks sąrašas turėtų būti pateikiamas Juridinių asmenų registrui, ir jo duomenys turėtų būti atnaujinami kiekvieną kartą, kai sąrašas bendrijoje yra tikslinamas. Tokios nuostatos leistų pagerinti bendrijų valdymą, apsaugotų nuo valdymo organų piktnaudžiavimo savo teisėmis. Tuo atveju, kai bendrijos nariai ar įgaliotinio susirinkimo nariai siektų sušaukti susirinkimą prieš valdymo organo valią, jie galėtų gauti informaciją apie šių organų narius iš Juridinių asmenų registro. Pasiūlymas: 7. Bendrijoje turi būti sudaromas bendrijos narių sąrašas. Jeigu bendrijoje yra įgaliotinių susirinkimas, turintis teisę rinkti ir atšaukti bendrijos valdymo organus, turi būti sudaromas taip pat ir įgaliotinių susirinkimo narių sąrašas. 1) Sąraše be bendrijos nario identifikacinių duomenų turi būti nurodyti bendrijos nario ar jo atstovo kontaktiniai duomenys (vardas, pavardė, adresas korespondencijai ir (ar) el. adresas, taip pat telefono Nr.). 2) Bendrijos narių ir įgaliotinių susirinkimo narių (jeigu toks organas bendrijoje yra sudaromas) sąrašai tikslinami ne rečiau kaip kartą į metus; patikslinti sąrašai tvirtinami bendrijos narių (įgaliotinių) susirinkime. 3) Pakeistas sąrašas ne vėliau kaip per 5 dienas po jo patvirtinimo turi būti pateiktas juridinių asmenų registro tvarkytojui. 4) Už sąrašo sudarymą, savalaikį jo pakeitimą ir pateikimą juridinių asmenų registro tvarkytojui atsakingas yra bendrijos valdymo organas; 5) Tais atvejais, kai bendrijos valdymo organas šios savo pareigos nevykdo, ją gali įvykdyti bendrijos revizorius, ¼ bendrijos narių arba 1/3 įgaliotinių susirinkimo narių, jeigu jie šaukia bendrijos narių (įgaliotinių) susirinkimą. |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: projekto 13 str. 6 dalyje įtvirtinta, kad „bendrijos pirmininkas yra atsakingas už butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų sąrašo sudarymą ir tvarkymą;“, be to, projekto 20 str. 4 dalies 9 punkte įtvirtinama nuostata, kad visi savininkai turi „teisę susipažinti su bendrijos narių sąrašais ir bendrijos organų narių kontaktiniais duomenimis“. Pasiūlymas: projekto 13 str. 6 d. 7 punktą išdėstyti taip: „7) bendrijai priklausančių
butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų sąrašo (šio
įstatymo 12 straipsnio nustatyta tvarka išrinktų butų ir kitų patalpų
savininkų įgaliotinių sąrašo) sudarymą ir tvarkymą
|
20. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
20 |
4 |
7 |
Argumentai: Projekte praleista labai svarbi bendrijos nario teisė. Pvz., atskiro namo ar jo dalies bendrijos nariai priima sprendimą išrinkti įgaliotinių susirinkimo narį, pažeisdami teisės normas ir bendrijos įstatus. Ir pagal šį Įstatymą tokio sprendimo negalima bus apskųsti. Taip pat neaiškiai yra suformuluota ne bendrijos nario analogiška teisė. Pasiūlymas: Papildyti Projekto 20 str. 5 dalį nauju 5 punktu: Bendrijos narys turi teisę: „5) apskųsti bendrijos valdymo organų, daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų, taip pat atskirų namų ar jų dalių bendrijos narių ir butų ir kitų patalpų savininkų sprendimus mutatis mutandis Civilinio kodekso 2.82 straipsnio nustatyta juridinių asmenų organų sprendimų apskundimo tvarka;“ Tokią pat nuostatą reiktų įtraukti į 20 str. 4 d. vietoj esamo 7 punkto (dėl ne bendrijos nario teisės apskųsti sprendimus), nes esama Projekte formuluotė nėra aiški. |
Pritarti iš dalies |
Siūloma pritarti iš dalies. Komiteto pasiūlymas: papildyti projekto 20 str. 4 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip: 7) apskųsti bendrijos valdymo organų, |
21. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
22 |
3 |
|
Argumentai: Pagal esamą Projekte formuluotę 21 str. 3 d. būtų įvesta privaloma ginčų išankstinio neteisminio nagrinėjimo tvarka. Tai būtų nepateisinamas gyventojų teisių suvaržymas. Todėl reikalinga išlyga, kad šalys gali iš karto ginčą perkelti į teismą. Pasiūlymas: 3. Nepavykus išspręsti ginčo ar ginčo šalims nevykdant ginčų nagrinėjimo komisijos arba asmens, nagrinėjančio ginčus, pasiūlymo dėl ginčo sprendimo, ginčai nagrinėjami įstatymų nustatyta tvarka. Šalys taip pat gali spręsti ginčą įstatymų nustatyta tvarka, nesikreipdamos į šiame straipsnyje nurodytus ginčų nagrinėjimo organus. |
Nepritarti |
|
22. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
4 |
|
|
Argumentai: Vienas iš šio Įstatymo rengimo tikslų buvo paspartinti bendrijų steigimąsi; siekti, kad ši daugiabučių namų valdymo forma taptų dominuojanti. Atsižvelgiant į gyventojų pasyvumą, Projekte buvo numatyta, kad bendriją gali įsteigti ¼ patalpų savininkų. Jeigu kiti gyventojai pasyvūs ir savo bendro turto valdymu nesidomi, jie netrukdys aktyviesiems steigti bendriją. Kartu Projekte buvo implementuota nuostata, apsauganti likusių patalpų savininkų teises, jeigu paaiškėtų, kad tai buvo ne pasyvumas, o kitokia pozicija dėl bendrijos steigimo. Buvo numatyta, kad jeigu likusieji patalpų savininkai surenka bent ½ patalpų savininkų parašų prieš bendrijos steigimą, steigimo procedūra nutraukiama. Dabar Projekte šių nuostatų nebėra. Rezultate bus apsunkintas bendrijų steigimasis. Į steigiamąjį susirinkimą bus būtina surinkti daugiau ½ patalpų savininkų. Kartu ta norma, kad bendrija turi apimti ne mažiau, kaip ¼ patalpų savininkų, reiškė ribą, žemiau kurios bendrijos narių skaičius negalėtų sumažėti. Ši riba buvo taikoma daugeliu atveju, tuo atveju, kai didžiojoje bendrijoje kuriame nors name bendrijos narių skaičius sumažėtų žemiau šios ribos, šis namas nebegali būti laikomas priklausančiu šiai bendrijai. Taip buvo sukurtas labai paprastas namų atsiskyrimo nuo didelės bendrijos mechanizmas. Dabar Projekte jis panaikintas. Dar vienas dabartinės projekto versijos trūkumas šiuo aspektu yra tas, kad nebeaišku, koks gali būti mažiausias bendrijos narių skaičius. Pagal asociacijų įstatymą mažiausias narių skaičius yra 3 nariai. Galime turėti situaciją, kai 3 narių bendrija valdys, pvz., 108 butų namą. Pasiūlymas: Grąžinti Projekto XP-1041(3) 4 str. 1 d. ir 5 str. 2 d. normas, nustatančias minimalų bendrijos narių skaičių, jas modifikuojant ir pritaikant dabartinei projekto redakcijai. Gal būt, galima būtų pritaikyti pakartotinio patalpų savininkų susirinkimo nuostatas, kurios svarstomos Seime (CK pakeitimo projektas XIP-2917(2)). Kartu siūlome grąžinti Projekto XP-1041(3) 17 str. nuostatas dėl namo išėjimo iš bendrijos tuo pagrindu, kad narių skaičius sumažėjo iki kritinės ribos. Siūlome peržiūrėti Projektą šiais aspektais. |
Nepritarti |
|
23. |
Seimo nariai Stanislovas Giedraitis ir Jonas Ramonas 2012-03-23 |
11, 7 |
15, 1 |
15 |
Argumentai: Bendrijoje priimami įvairūs sprendimai, jie visi turi būti registruojami bendrijoje. Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 11 str. 15 d. nuostatą ir ją išdėstyti taip: „21. Visi bendrijos narių susirinkimų, įgaliotinių susirinkimų, taip pat visi butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimų priimti (tarp jų priimti balsuojant raštu) sprendimai registruojami ir skelbiami bendrijos įstatuose nustatyta tvarka.“ Analogiškai reiktų koreguoti 7 str. 1 d. 15 p. |
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymai: 1. Projekto 11 str. 15 d. išdėstyti taip: „15. Visuotinių
susirinkimų, taip pat visų 2. Projekto 7 str. 1 d. 15 punktą išdėstyti taip: „15) pranešimų ir skelbimų skelbimo, visuotinių susirinkimų (įgaliotinių susirinkimo), taip pat visų butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų susirinkimo priimtų sprendimų registravimo ir skelbimo tvarka;“. |
24. |
Seimo narė Danutė Bekintienė 2012-03-26 |
12 |
6 |
|
Argumentai: Suvienodinti įgaliotinių išrinkimo ir atšaukimo tvarką. Pasiūlymas: Papildyti 12 straipsnio 6 dalį taip: „6. Butų ir kitų
patalpų savininkai turi teisę atšaukti savo įgaliotinį. Laikoma, kad
įgaliotinis prarado pasitikėjimą ir yra atšauktas, jeigu už jo atšaukimą |
Pritarti |
|
25. |
Seimo narė Danutė Bekintienė 2012-03-26 |
20 |
4 |
6 |
Pasiūlymas: Papildyti 20 straipsnio 4 dalies 6 punktą taip: „6) pagal notaro patvirtintą įgaliojimą perleisti teisę balsuoti butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų susirinkime;“. |
Pritarti |
|
26. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
1 |
1 |
|
Argumentai: Reikėtų aiškiau nusakyti įstatymo paskirtį per bendrijos steigimo tikslus (jie nurodyti LR CK 4.83 straipsnyje). Pasiūlymas: Išdėstyti Projekto 1 str. 1 dalį nauja redakcija: „1. Šis įstatymas nustato juridinio asmens – bendrijos, skirtos įgyvendinti butų ir kitų patalpų savininkų teises ir pareigas bendrajai nuosavybei tinkamai valdyti, naudoti ir prižiūrėti, steigimą, valdymą, veiklą ir kontrolę, reorganizavimą ir likvidavimą, jos narių teises ir pareigas.“ |
Nepritarti |
|
27. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
1 |
2 |
|
Argumentai: Netiksli ir klaidinanti yra Projekto 1 str. Įstatymo paskirtis 2 d. formuluotė. Pagal ją sektų, kad šis Įstatymas nustato teises ir pareigas patalpų savininkų tų namų, kuriuose neįsteigtos bendrijos. Formuluotė tikslintina. Pasiūlymas: Išdėstyti Projekto 1 str. 2 dalį nauja redakcija: „2. Šis įstatymas taip pat nustato patalpų savininkų, ne bendrijos narių, teises ir pareigas, susijusias su bendrosios nuosavybės valdymu, naudojimu ir priežiūra, ir jų įgyvendinimo tvarką santykiuose su bendrijos organais.“ |
Nepritarti |
|
28. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
3 |
9 |
|
Argumentai: Netiksli ir neišsami nuostata. Ne visada įstatus tvirtina steigėjai, bendrijos veikloje už jų pakeitimus gali balsuoti ir tie patalpų savininkai, kurie nedalyvavo bendrijos steigime, bet vėliau tapo bendrijos nariais. Nuostata tikslintina. Pasiūlymas: Papildyti Projekto 3 straipsnio 9 dalį taip: „9. Bendrijos ir jos organų funkcijos, atsižvelgiant į valdomų objektų ypatumus, nustatomos bendrijos įstatuose. Bendrijos įstatus tvirtina bendrijos steigėjai, jie keičiami įstatuose ir (ar) šiame įstatyme nustatyta tvarka.“ |
Nepritarti |
|
29. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
4 |
3 |
|
Argumentai: Šios nuostatos formuluotė tikslintina. Esama gali turėti įvairių interpretacijų (juk ne visi patalpų savininkai dalyvauja bendrijos steigime). Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 4 str. 3 dalį: 3.
Bendrijos steigėjais |
Nepritarti |
|
30. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
4 |
8 |
|
Argumentai: Mokėti už bendrijos steigimą turėtų visi to pastato patalpų savininkai, kitaip mažiau atsiras norinčių dalyvauti bendrijos steigime (juk geriau palaukti kol kiti įsteigs bendriją ir susimokės už tai, o tada įsijungti į jos veiklą). Gera alternatyva būtų iš viso išbraukti šią nuostatą iš Projekto. Tada išlaidų padengimas vyktų pagal LR CK. Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 4 str. 8 dalį taip: 8. Bendrijos steigimo išlaidas apmoka |
Nepritarti |
|
31. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
5 |
5 |
|
Argumentai: Netiksli nuostatos formuluotė, galinti sukelti ginčų. Veikiančios bendrijos patalpų savininkai gali turėti, unikalių teisių (pvz. savo lėšomis įsirengė automobilių parkavimo aikštelę). Akivaizdu, kad tokių unikalių teisių prisijungusio namo patalpų savininkai automatiškai neįgis. Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 5 str. 5 dalį taip: 5. Patvirtinus prisijungimo sutartį, veikiančios bendrijos
įstatai pakeičiami ir įregistruojami Juridinių asmenų registre. |
Nepritarti |
|
32. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
6 |
3 |
|
Argumentai: Balsavimas dėl bendrijos įsteigimo turi vykti dar pagal CK bendrosios nuosavybės teisės principus ir normas (kiek turtinių vienetų – tiek balsų). Tolimesni sprendimai steigiamajame susirinkime gali būti priimami vadovaujantis narystės organizacijos principu: vienas narys – vienas balsas. Pasiūlymas: Projekto 6 str. 3 dalį išdėstyti nauja redakcija: 3. Bendrijos steigiamojo susirinkimo sprendimus iki ir įskaitant sprendimą įsteigti bendriją, butų ir kitų patalpų savininkai priima dalyvaujančiųjų patalpų savininkų balsų dauguma. Įskaitomi taip pat ir nedalyvaujančiųjų susirinkime, bet sąraše pasirašiusių patalpų savininkų, pritariančių bendrijos steigimui, balsai. Kiekvienas savininkas turi tiek balsų, kiek jam nuosavybės teise priklauso Nekilnojamojo turto registre įregistruotų nuosavybės teise objektų tame pastate. Jeigu butas ar kita patalpa nuosavybės teise priklauso keliems savininkams, jiems jų susitarimu atstovauja vienas asmuo, kuris turi vieną balsą. Priimant tolimesnius sprendimus bendrijos steigiamajame susirinkime, kiekvienas steigiamos bendrijos dalyvis (narys) turi vieną balsą, nepaisant to, kiek jam nuosavybės teise priklauso nekilnojamojo turto objektų šiame pastate (pastatuose).
|
Nepritarti |
|
33. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
6 |
4 |
|
Argumentai: Neleistina diskriminuoti patalpų savininką – fizinį asmenį. Atsiranda galimybė kitiems, nesąžiningiems patalpų savininkams gudrauti (pvz., šaukti susirinkimą tada, kai jų oponentas yra ligoninėje ar išvykęs ir pan.). Norma taisytina. Pasiūlymas: Patikslinti 6 str. 4 dalį taip: 4. Bendrijos steigiamojo susirinkimo
dalyviai registruojami sudarant jų sąrašą. Bendrijos steigiamojo susirinkimo
dalyvių sąraše turi būti nurodyta susirinkimo dalyvio vardas ir pavardė,
asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, jo numeris ir išdavimo data,
dalyviui priklausančio buto (butų), kitos patalpos (kitų patalpų) (pastato
(pastatų)) adresas (adresai) ir jų unikalus numeris (unikalūs numeriai),
dalyvio parašas. Jeigu susirinkimo dalyvis atstovauja |
Pritarti |
|
34. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
7 |
1 |
9 |
Argumentai: Klaidinga nuostata. Visuotinis patalpų savininkų susirinkimas neturi jokių kompetencijų bendrijos valdymo klausimais. Norma taisytina. Pasiūlymas: Pakeisti 7 str. 1 d. 9 punktą taip: 9) visuotinio
|
Nepritarti |
|
35. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
7, 8 |
3, 4 |
|
Argumentai: Klaidingos nuostatos. Bendrijos įstatus negali pasirašyti patalpų savininkų susirinkimo pirmininkas ir sekretorius. Normos taisytinos. Pasiūlymas: Pakeisti 7 str. 3 dalį taip: 3. Steigiamos bendrijos įstatus pasirašo bendrijos steigiamojo
susirinkimo pirmininkas ir sekretorius. Pakeistus bendrijos įstatus pasirašo
visuotinio Pasiūlymas: Pakeisti 8 str. 4 dalį taip: 4. Pakeisti bendrijos įstatai turi būti
perregistruoti Juridinių asmenų registre. Bendrijos įstatai perregistruojami,
kai Juridinių asmenų registro tvarkytojui pateikiamas prašymas ir visuotinio |
Nepritarti |
|
36 |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
9 |
1 |
|
Argumentai: Tikslintinos nuostatos. Pirma dėl lakoniškumo, antra dėl to, kad esama nuostata nėra teisinga. Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 9 str. 1 d. taip: 1. Aukščiausiasis
bendrijos organas yra visuotinis |
Nepritarti |
|
37. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
10 |
1 |
6 |
Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 10 str. 1 d. 6 punktą taip: 6) įgalioja |
Nepritarti |
|
38. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
11 |
2 |
|
Argumentai: Reikalavimai susirinkimų sušaukimui tikslintini. Jeigu tai bus rutininis susirinkimas, skelbimas apie jį gali būti paskelbtas bendrijos įstatuose nustatyta pranešimų ir skelbimų paskelbimo tvarka. Susirinkimai vyksta kasmet; metinė sąmata rengiama kasmet. Iš čia sektų kad visi susirinkimai šaukiami tokia sugriežtinta tvarka, kokia dabar nurodyta Projekte. Nesuprantamas reikalavimas „asmeniškai“. Net teismo šaukimams tokio reikalavimo nėra taikoma. Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 11 str. 2 dalį taip: 2. Pranešimą apie šaukiamą visuotinį susirinkimą šio straipsnio
1 dalyje nurodytas susirinkimo organizatorius (iniciatorius) turi ne vėliau
kaip prieš 14 dienų iki susirinkimo dienos paskelbti |
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: projekto 11 str. 2 dalį išdėstyti taip: „2. Pranešimą apie
šaukiamą visuotinį susirinkimą šio straipsnio 1 dalyje nurodytas susirinkimo
organizatorius (iniciatorius) turi ne vėliau kaip prieš 14 dienų iki
susirinkimo dienos paskelbti bendrijos skelbimų lentoje arba kitose gerai
matomose vietose, nurodyti susirinkimo vietą ir laiką, kartu paskelbti
susirinkimo darbotvarkę ir siūlomų sprendimų projektus arba nurodyti vietą,
kur ir kokiu laiku galima susipažinti su sprendimų projektais. Jeigu
susirinkimo darbotvarkėje numatyta rinkti ar atšaukti bendrijos valdymo
organą, keisti bendrijos įstatus ar svarstyti bendrijos reorganizavimo ar
likvidavimo klausimus, metinę bendrijos pajamų ir išlaidų sąmatą, apie
visuotinį susirinkimą bendrijai priklausantiems butų ir kitų patalpų
(pastatų) savininkams pranešama |
39. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
11
|
4
|
|
Pasiūlymas ir argumentai: Siūloma pakeisti visur kitur šiame Projekte (t. sk. šiuose straipsniuose) netinkamai panaudotas sąvokas: rašyti bendrijos narys, – vietoj butų ir kitų patalpų savininkas, priklausantis bendrijai (nes tai neracionalu) ir rašyti bendrijos narys, – vietoj butų ir kitų patalpų savininkas (nes tai yra klaida, dėl kurios kartais nebeaišku, ką norima pasakyti). |
Nepritarti |
|
40. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
11 |
9 |
|
Argumentai: Norma tikslintina dėl neracionaliai naudojamų sąvokų ir dėl klaidos (nes kartais gali būti šaukiamas ne visų to pastato, o tik dalies, patalpų savininkų susirinkimas). Pasiūlymas: Patikslinti 11 str. 9 dalį taip: 9. |
Nepritarti |
|
41. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
11 |
12 |
|
Argumentai: Įstatyme reiktų numatyti, kad ne tik patalpų savininkai, bet ir bendrijos nariai galėtų priimti sprendimus balsuodami raštu. Pasiūlymas: Projekto 11 str. 12 dalį patikslinti taip: 12. Bendrijos nariai, taip pat butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkai sprendimus gali priimti balsuodami raštu. Bendrijos narių balsavimo raštu tvarka nustatoma bendrijos įstatuose. Butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu tvarką nustato Vyriausybės įgaliota institucija. |
Nepritarti |
|
42. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
11 |
14 |
|
Argumentai: Netinkamai panaudota sąvoka gali iššaukti ginčus, kad mokėti turi tik tie, kurie balsavo „už“, o ne visi tos dalies patalpų savininkai. Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 11 str. 14 dalį taip: 14. Sprendimai dėl atskirų bendrojo naudojimo objektų, kurie
pagal bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektų aprašą yra arba gali būti
naudojami tenkinti ne visų daugiabučio namo (daugiabučių namų) ar kitos
paskirties pastatų savininkų, o tik jų dalies poreikius, nepažeidžiant kitų
daugiabučio namo (daugiabučių namų) ar kitos paskirties pastatų savininkų
teisių ir bendrijos visuotinio susirinkimo sprendimų dėl bendrojo naudojimo
objektų valdymo, naudojimo, remonto ar atnaujinimo ir tam reikalingų lėšų
kaupimo ar skolinimosi, gali būti priimami tos dalies butų ir kitų patalpų
(pastatų) savininkų ir yra privalomi |
Pritarti |
|
43. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
12 |
1 |
|
Argumentai: Klaidinga nuostata. Įgaliotinių susirinkimas yra bendrijos (narių), o ne patalpų savininkų organas. Be to, atskirais atvejais įgaliotinių susirinkimas turi perimti kai kurias visuotinio susirinkimo teises, nors tokios nuostatos įstatuose ir nebūtų numatytos. Norma taisytina. Pasiūlymas: Projekto 12 str. 1 dalį patikslinti taip: 1. Jeigu pagal šio įstatymo 11 straipsnio 5
dalies nuostatas neįvyko pakartotinis visuotinis susirinkimas ir dėl to
bendrija negali įgyvendinti savo tikslų |
Nepritarti |
Pasiūlymas perteklinis. |
44. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
12 |
4 |
|
Argumentai: Įgaliotinis turi turėti tam tikrą mandato laisvumą. Diskusijoje įgaliotinių susirinkime jis gali gauti informacijos, kuri gali pakeisti ir jo nuomonę ir, gal būt, pakeistų ir jį delegavusių bendrijos narių nuomonę. Negalima atimti iš įgaliotinio bet kokią teisę mąstyti. Tiems atvejams, kai nurodymai, kaip balsuoti yra būtini, tokią galimybę reikia numatyti. Pasiūlymas: Projekto 12 str. 4 d. patikslinti taip: 4. Įgaliotinis atstovauja atitinkamos dalies bendrijos narių
ir butų ir kitų patalpų savininkų interesams. Kiekvienas įgaliotinis turi
|
Nepritarti |
|
45. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
12 |
5 |
|
Argumentai: Du trečdaliai yra pernelyg aukštas kvorumas. Praktika rodo, kad jį pasiekti būna sudėtinga, ypač kai bandoma nušalinti susikompromitavusį bendrijos pirmininką. Praktikoje kai kurie atleidžiami pirmininkai imasi visokių, t.sk. nesąžiningų veiksmų, siekdami sužlugdyti tokius bandymus. Paskutinis taisomos normos sakinys yra perteklinė (pasikartojanti) nuostata. Norma taisytina. Pasiūlymas: Projekto 12 str. 5 d. patikslinti taip: 5. Įgaliotinių susirinkimas yra teisėtas,
kai jame dalyvauja ne mažiau kaip |
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: Projekto 12 str. 5 dalį išdėstyti taip: „5.
Įgaliotinių susirinkimas yra teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip |
46. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
13 |
7 |
|
Argumentai: Nepakanka nurodyti, kad patalpų savininkui pateikiama informacija apie mokėjimo tvarką. Į tokį klausimą atsakymas gali būti labai trumpas: „mokėti per banką“. Bet juk klausiama ne to!? Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 13 str. 7 d. taip: 7. Visi bendrijos narių, taip pat butų ir kitų patalpų
(pastatų) savininkų raštu bendrijos (valdybos) pirmininkui pateikti prašymai,
skundai ir kiti dokumentai registruojami ir nagrinėjami bendrijos įstatų
nustatyta tvarka. Bendrijos pirmininkas privalo per 10 darbo dienų nuo |
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: Projekto 13 str. 7 dalį išdėstyti taip: „7. Visi butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų raštu bendrijos
(valdybos) pirmininkui pateikti prašymai, skundai ir kiti dokumentai
registruojami ir nagrinėjami bendrijos įstatų nustatyta tvarka. Bendrijos
pirmininkas privalo per 10 darbo dienų nuo buto ar kitų patalpų (pastato)
savininko kreipimosi suteikti išsamią informaciją apie bendrijos organų
sprendimus, bendrijos turtą, |
47. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
14 |
2 |
|
Argumentai: Kvalifikuotų asmenų, galinčių ir norinčių dirbti bendrijos valdymo organuose nėra taip jau daug, kad reiktų įstatymu apriboti jų kontingentą. Civilinėje teisėje reiktų vengti nebūtinų draudimų. Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 14 str. 2 d. taip: 2. Bendrijos valdybą renka visuotinis susirinkimas (įgaliotinių
susirinkimas) bendrijos įstatuose nustatytam, bet ne ilgesniam kaip 3 metų
laikotarpiui. Bendrijos valdybos nariu gali būti renkamas tik fizinis asmuo –
bendrijos narys arba bendrijos nario atstovas, |
Nepritarti |
|
48. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
15 |
1 |
5 |
Argumentai: Sąvokos atnaujinti naudojimas šioje nuostatoje neatitinka jos apibrėžimo Projekto 2 straipsnyje. Tikslintina. Pasiūlymas: Projekto 15 str. 1 d. 5 punktą patikslinti taip: 5) svarsto ir teikia visuotiniam susirinkimui (įgaliotinių
susirinkimui) tvirtinti pasiūlymus dėl lėšų kaupimo, kaupiamųjų įmokų dydžio
ir lėšų skolinimosi |
Pritarti |
|
49. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
15 |
3, 5 |
|
Argumentai: Valdybos posėdžių šaukimo ir pravedimo tvarka Projekte nėra subalansuota. Viena vertus, yra piktnaudžiavimo pavojus (bet kuris vienas narys gali šaukti posėdį), kita vertus, gali būti apsunkintas valdybos darbas (kai valdyba iš 3 narių – turi dalyvauti visi 3; kai valdyba iš 5 narių turi dalyvauti 4). Pasiūlymas: Projekto 15 str. 3 ir 5 dalis patikslinti taip: 3. Bendrijos valdybos posėdžius šaukia bendrijos pirmininkas.
Bendrijos valdybos posėdžio šaukimo iniciatyvos teisę taip pat turi 5. Bendrijos valdybos posėdis yra teisėtas ir valdyba gali priimti
sprendimus, kai jame dalyvauja daugiau kaip |
Nepritarti |
|
50. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
17 |
3, 5 |
|
Argumentai: Tikslintinos revizijos komisijos pareigos pasibaigus finansiniams metams. Visa finansinė ataskaita turi būti teikiama visuotiniam (įgaliotinių) susirinkimui. Tik svarstant ataskaitą gali paaiškėti, kad yra ūkinės finansinės veiklos pažeidimų. Pagal esamą Projekte nuostatą pasiūlymų atlikti generalinę reviziją gali būti neracionaliai daug. Didžiosiose bendrijose tikslinga kiekvieno namo teises tuo klausimu apriboti to namo patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų patikrinimu. Be to tikslinga nurodyti, kuo turi baigtis toks neeilinis patikrinimas. Iš šio straipsnio 5 dalies siūlytina išbraukti perteklinę (pasikartojančią) nuostatą. Pasiūlymas: Patikslinti ir papildyti Projekto 17 str. 3 dalį taip: 3. Bendrijos revizijos komisija (revizorius): 1) tikrina bendrijos ūkinę finansinę veiklą; 2) finansiniams metams pasibaigus atlieka bendrijos ūkinės finansinės veiklos, taip pat finansinių ataskaitų patikrinimą (auditą), vertina ir savo išvadas pateikia bendrijos pirmininkui (valdybai) ir visuotiniam susirinkimui (įgaliotinių susirinkimui);
4) privalo atlikti neeilinį bendrijos ūkinės finansinės veiklos
patikrinimą (auditą), jeigu to reikalauja daugiau kaip penktadalis bendrijos
narių Pasiūlymas: Patikslinti šio str. 5 dalį taip: 5. Revizijos komisija (revizorius), nustačiusi bendrijos ūkinės
finansinės veiklos pažeidimų, turi teisę reikalauti, kad bendrijos
pirmininkas sušauktų neeilinį visuotinį susirinkimą (įgaliotinių
susirinkimą). |
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: Projekto 17 str. 3 dalį išdėstyti taip: „3. Bendrijos revizijos komisija (revizorius): 1) tikrina bendrijos ūkinę finansinę veiklą; 2) finansiniams metams pasibaigus atlieka bendrijos ūkinės finansinės veiklos, taip pat finansinių ataskaitų patikrinimą (auditą), vertina ir savo išvadas pateikia bendrijos pirmininkui (valdybai) ir visuotiniam susirinkimui (įgaliotinių susirinkimui);
|
51. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
20 |
6 |
|
Argumentai: Projekto normoje apie atsiskaitymą, parduodant butą praleista svarbi nuostata dėl kitų įstatymų normų vykdymo. Projekte siūlomas skolos perkėlimo būdas prieštarauja LR CK 6.116 straipsnio nuostatoms ir gali pažeisti kitų patalpų savininkų interesus. Norma tikslintina. Pasiūlymas: Patikslinti 20 str. 6 dalį taip: 6. Butų ir kitų patalpų (pastato) savininkas, parduodamas,
dovanodamas ar kitaip perleisdamas nuosavybės teise jam priklausantį butą ar
kitas patalpas (pastatą), privalo apie tai pranešti bendrijos (valdybos)
pirmininkui ir atsiskaityti su bendrija pagal savo prievoles. Tvirtinant
perleidimo sandorius, turi būti pateikta bendrijos valdybos (bendrijos
pirmininko) |
Pritarti |
|
52. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
21 |
3 |
|
Argumentai: Reikalinga šios normos išlyga, siekiant apginti liekančių bendrijos narių ir ne narių interesus, kitaip bendrijos nariui parduodant butą suteikiama privilegija atsiskaityti per mėnesį. Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 21 str. 3 d. taip: 3. Bendrija su asmeniu, kuris išstoja iš bendrijos, turi atsiskaityti ne vėliau kaip per 30 dienų nuo pareiškimo išstoti iš bendrijos gavimo dienos. Išstodamas iš bendrijos, buto ar kitų patalpų (pastato) savininkas privalo atsiskaityti su bendrija pagal savo prievoles per 30 dienų nuo pareiškimo išstoti iš bendrijos padavimo dienos, jeigu bendrijos įstatuose nenustatyta kitaip. Buto (patalpos, pastato) perleidimo atveju pardavėjas privalo atsiskaityti su bendrija iki perleidimo sandorio įforminimo.“ |
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: projekto 21 str. 3 dalį išdėstyti taip: „3. Bendrija su asmeniu, kuris išstoja iš bendrijos, turi atsiskaityti ne vėliau kaip per 30 dienų nuo pareiškimo išstoti iš bendrijos gavimo dienos. Išstodamas iš bendrijos, buto ar kitų patalpų (pastato) savininkas privalo atsiskaityti su bendrija pagal savo prievoles per 30 dienų nuo pareiškimo išstoti iš bendrijos padavimo dienos, jeigu bendrijos įstatuose nenustatyta kitaip. Buto (patalpos, pastato) perleidimo atveju pardavėjas privalo atsiskaityti su bendrija iki perleidimo sandorio įforminimo, jeigu šalys nesusitaria kitaip.“ |
53. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
22 |
1 |
|
Argumentai: Ginčų nagrinėjimo straipsnio normos tikslintinos. Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 22 str. 1 d. taip: 1. |
Nepritarti |
|
54. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
22 |
2 |
|
Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 22 str. 2 d. taip: 2. |
Nepritarti |
|
55. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
22 |
4 |
|
Argumentai: Reiktų minimizuoti ratą asmenų, turinčių teisę nemokėti teismo žyminio mokesčio. Privilegija turėtų būti taikoma tik daugiabučių namų bendrijoms (ne privačių gyvenamųjų namų savininkų ir pan. bendrijoms). Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 22 str. 4 d. taip: 4. Daugiabučių
namų savininkų bendrija, jos nariai ir butų ir kitų patalpų |
Nepritarti |
|
56. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
24 |
2 |
|
Argumentai: Sąvoka atnaujinti apima ir modernizavimą. Tikslinga šioje normoje neapsiriboti tik modernizavimu. Pasiūlymas: Patikslinti Projekto 24 str. 2 d. taip: 2. Pajamos, gautos naudojant butų ir kitų patalpų (pastatų)
savininkų bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektus, butų ir kitų patalpų
(pastatų) savininkams paskirstomos proporcingai jų |
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: projekto 24 str. 2 dalį išdėstyti taip: „2. Pajamos, gautos
naudojant butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų bendrosios dalinės
nuosavybės teisės objektus, butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkams
paskirstomos proporcingai jų turimai bendrosios dalinės nuosavybės teisės
objektų daliai ir (arba) naudojamos |
57. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
24 |
3 |
|
Argumentai: Šiame įstatyme tikslinga taikyti gyventojams palankesnį kaupiamųjų lėšų teisinio statuso traktavimą. Reikia atsižvelgti į Indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymo (Žin. 2002, Nr. 65-2635) 2 str. 3 d. nuostatas. Pasiūlymas Pataisyti Projekto 24 str. 3 dalį taip: 3. Bendrija privalo turėti atskirą kaupiamųjų lėšų sąskaitą. Visos
butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų lėšos, esančios kaupiamųjų lėšų
sąskaitoje, |
Pritarti |
|
58. |
Seimo narys Stanislovas Giedraitis 2012-03-26 |
25 |
4 |
|
Argumentai: Galiojančiame Daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 20-449) yra nuostatos (15 str. 2 ir 3 dalys), kurios leidžia atskiriems namams išeiti iš didžiosios bendrijos. Jos pasiteisino praktikoje. Siūlome neatsisakyti jų ir įtraukti į šį Projektą, atitinkamai patikslinant kitas šio str. dalis. Siūlome todėl, kad pagal Projekte numatomą namo atsijungimo procedūrą, didžioji bendrija turėtų galimybę blokuoti naujos bendrijos įregistravimą Juridinių asmenų registre. Pasiūlymas: Projekto 25 str. 4 dalį išdėstyti nauja redakcija: 4. Jeigu viename ar keliuose iš bendrijos valdomų pastatų gali veikti atskira bendrija, ir šiame pastate (pastatuose) bendrijos narių skaičius yra sumažėjęs žemiau leistinos ribos, šio pastato (pastatų) patalpų savininkai šio įstatymo nustatyta tvarka gali steigti atskirą bendriją. Tokiu atveju jie turi prieš dvi savaites raštu informuoti bendrijos, nuo kurios atsiskiria, valdymo organą. Juridinių asmenų registro tvarkytojas privalo įregistruoti atsiskyrusią bendriją, jeigu pateikiami visi šio įstatymo 8 straipsnyje nurodyti dokumentai, ir pranešti bendrijai, nuo kurios atsiskyrė naujoji bendrija, kad ji turi Civilinio kodekso nustatyta tvarka perregistruoti bendrijos įstatus. |
Nepritarti |
|
59. |
Seimo narys Jonas Juozapaitis 2012-03-27 |
13 |
2 |
|
Argumentai: Bendrijų narių nuomone, bendrijos pirmininko ir valdybos narių kadencijų skaičius turėtų būti ribojamas. Pasiūlymas: Pakeisti 13 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Bendrijos
pirmininką renka ir iš pareigų atšaukia, tvirtina bendrijos pirmininko
pareigybės aprašą ir nustato bendrijos pirmininko atlyginimą visuotinis
susirinkimas (įgaliotinių susirinkimas) bendrijos įstatuose nustatyta tvarka
3 metų laikotarpiui. |
Nepritarti |
|
60. |
Seimo narys Žilvinas Šilgalis 2012-03-27 |
13 |
2 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, jog Lietuvos Respublika yra demokratinė valstybė, be to, daugiabučių namų savininkų bendrijų santykiuose itin svarbu pasitikėjimas bendrijos pirmininku ir jo pareiga tinkamai vykdyti įstatyme nurodytas funkcijas, siūlytina apriboti bendrijos pirmininko kadencijų skaičių. Akivaizdu, jog esant nustatytam neribotam kadencijų skaičiui, neužkertamas kelias bendrijos pirmininko, kaip bendrijos valdymo organo, piktnaudžiavimui savo padėtimi. Nustačius maksimalų viena po kitos einančių kadencijų skaičių būtų užtikrinamas skaidrumo, sąžiningumo, efektyvumo ir protingumo principų veikimas. Pasiūlymas: Pakeisti 13 str. 2 d. ir ją išdėstyti taip: „Bendrijos
pirmininką renka ir iš pareigų atšaukia, tvirtina bendrijos pirmininko
pareigybės aprašą ir nustato bendrijos primininko atlyginimą visuotinis
susirinkimas (įgaliotinių susirinkimas) bendrijos įstatuose nustatyta tvarka
3 metų laikotarpiui. Bendrijos pirmininko kadencijų, sekančių viena
po kitos, skaičius |
Nepritarti |
|
61. |
Seimo narys Žilvinas Šilgalis 2012-03-27 |
13 |
7 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, jog įstatymo projektas nustato bendrijos pirmininko pareigą per 10 darbo dienų nuo buto ar kitų patalpų (pastato) savininko kreipimosi pateikti išsamią informaciją apie bendrijos organų sprendimus, bendrijos turtą, kaupiamųjų lėšų ir įmokų, susijusių su bendrijos veikla, mokėjimo tvarką, tačiau nenustato pareigos pateikti pačių dokumentų, įrodančių bei pagrindžiančių pateikiamos informacijos teisingumą ir realumą, siūloma įstatyme aiškiai reglamentuoti ne tik pareigą pateikti informaciją, tačiau ir visus susijusius dokumentus, pagrindžiančius pateikiamos informacijos teisingumą bei realumą. Pasiūlymas: Pakeisti 13 str. 7 d. ir ją išdėstyti taip: „Visi butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų raštu bendrijos (valdybos) pirmininkui pateikti prašymai, skundai ir kiti dokumentai registruojami ir nagrinėjami bendrijos įstatų nustatyta tvarka. Bendrijos pirmininkas privalo per 10 darbo dienų nuo buto ar kitų patalpų (pastato) savininko kreipimosi suteikti išsamią informaciją apie bendrijos organų sprendimus, bendrijos turtą, kaupiamųjų lėšų ir įmokų, susijusių su bendrijos veikla, mokėjimo tvarką bei kartu su suteikiama informacija pateikti ją pagrindžiančius ir su pateikiama informacija susijusius dokumentus.“ |
Nepritarti |
|
Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas Jonas Šimėnas