AIŠKINAMASIS  RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS POLITIKŲ IR VALSTYBĖS PAREIGŪNŲ DARBO APMOKĖJIMO ĮSTATYMO PRIEDĖLIO PAKEITIMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS POLITIKŲ IR VALSTYBĖS PAREIGŪNŲ DARBO APMOKĖJIMO ĮSTATYMO PRIEDĖLIO PAKEITIMO ĮSTATYMO 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS POLITIKŲ IR VALSTYBĖS PAREIGŪNŲ DARBO APMOKĖJIMO ĮSTATYMO PRIEDĖLIO IV SKIRSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO  PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTŲ

 

1. Projektų rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant projektus

Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektas (įstatymo projektas Nr. 1), Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (įstatymo projektas Nr. 2) ir Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo priedėlio IV skirsnio pakeitimo įstatymo pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas parengti atsižvelgiant į tai, kad pagal Lietuvos Respublikos finansų rinkos priežiūros sistemos pertvarkos įstatymo (Žin., 2011, Nr. 145-6811) 3 straipsnio 2 dalį Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos ir Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijos pirmininkų ir šių komisijų narių pareigybės 2011 m. gruodžio 31 d. bus panaikintos.

2. Parengtų projektų tikslai ir uždaviniai

Įstatymų projektų tikslas – suderinti Lietuvos Respublikos finansų rinkos priežiūros sistemos pertvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo ir jį keitusių ateityje įsigaliosiančių įstatymų nuostatas.

3. Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymų projektuose aptarti klausimai

Šiuo metu Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos ir Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijos pirmininkams, jų pavaduotojams ir nariams už darbą apmokama Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

4. Kokios numatomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama      

Bus suderintos Lietuvos Respublikos finansų rinkos priežiūros sistemos pertvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo ir jį keitusių ateityje įsigaliosiančių įstatymų nuostatos iš pareigūnų sąrašo išbraukiant Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos ir Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijos pirmininkus, jų pavaduotojus ir narius.

Įstatymo projektas Nr. 1 reglamentuoja:

1) Vertybinių popierių komisijos ir Draudimo priežiūros komisijos (su sumažintais koeficientais) nuo 2012-01-01 nebelieka (1 straipsnis);

2) Valstybinės lošimų priežiūros komisijos (su sumažintais koeficientais) nuo 2012-03-01 nebelieka (2 straipsnis).

Įstatymo projektu Nr. 2 keičiamas įstatymas reglamentuoja valstybės pareigūnų pareiginės algos padidintus koeficientus, kurie įsigaliotų tik nuo 2013-01-01, todėl šiame įstatyme įsigaliojimo data nebenurodoma.

Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo priedėlio IV skirsnio pakeitimo įstatymas (Žin. 2011, Nr. 119-5614) nebetenka prasmės, nes jis dar neįsigaliojęs, o reglamentavo tai, kad nuo 2012-03-01 nebelieka Valstybinės lošimų priežiūros komisijos. Tai dabar reglamentuoja įstatymo projekto Nr. 1 antras straipsnis. Atsižvelgiant į tai Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo priedėlio IV skirsnio pakeitimo įstatymas (Žin. 2011, Nr. 119-5614) pripažįstamas netekusius galios.

5. Galimos neigiamos priimtų įstatymų pasekmės ir priemonės, kurių reikėtų imtis joms išvengti

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

6.  Kokią įtaką įstatymai turės kriminogeninei situacijai, korupcijai, verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Priimti įstatymai kriminogeninei padėčiai, korupcijai, verslo sąlygoms ir jo plėtrai įtakos neturės.

7. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja (pateikiamas šių aktų sąrašas) ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamus projektus

Priėmus teikiamus įstatymų projektus, kitų teisės aktų keisti nereikės, priimti poįstatyminių teisės aktų taip pat nereikės.

8. Ar įstatymų projektai atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymų projektų nuostatos atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos  nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams neprieštarauja.

9. Ar įstatymų projektai parengti laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, projektų sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Projektų sąvokos ir jas įvardijantys terminai nėra įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, kadangi projektuose nėra vartojamos naujai apibrėžiamos sąvokos.

10. Jeigu įstatymams įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, - kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys

Įstatymams įgyvendinti reikalingų lydinčiųjų teisės aktų nereikia.

11. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymų įgyvendinimas (pateikiami įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai)

Įstatymų projektams įgyvendinti papildomų lėšų iš valstybės biudžeto nereikės.    

12. Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Įstatymų projektų rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

13. Įstatymų projektų autorius ar autorių grupė, įstatymų projektų iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai

Įstatymų projektus parengė Finansų ministerijos Finansų rinkų politikos departamentas (direktorė – Eivilė Čipkutė, tel. 219 9387, atsakingas asmuo – Finansinių paslaugų skyriaus (vedėja – Laima Šikšnelytė, tel. 239 0169) vyriausioji specialistė Lora Gogelytė, tel. 219 9306).

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc: nėra.

 

 

Finansų ministrė                                                Ingrida Šimonytė