Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 12, 15, 41 ir 43 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto NR. XIP-3328, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 24 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3329, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 71 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3330, Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo 43, 44 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3331, Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 2, 21, 27, 37 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3332, Lietuvos Respublikos žmonių palaikų laidojimo įstatymo 111, 25, 30 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3333, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3334, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 23 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3335, Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 10, 19, 21 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3336, Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3337 ir Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 439, 2394 ir 2591 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3338

 

2011 m. spalio 27 d. Nr. 1259

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2011 m. rugsėjo 14 d. sprendimo Nr. SV-S-1292
1–11 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 12, 15, 41 ir 43 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3328, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 24 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3329, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 71 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3330, Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo 43, 44 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3331, Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 2, 21, 27, 37 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3332, Lietuvos Respublikos žmonių palaikų laidojimo įstatymo 111, 25, 30 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3333, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3334, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 23 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3335, Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 10, 19, 21 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3336, Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3337 ir Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 439, 2394 ir 2591 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3338 (toliau – įstatymų projektai) teisinio reguliavimo priemonėms ir šiomis priemonėmis siekiamam tikslui – optimizuoti viešojo administravimo subjektų, veikiančių visuomenės sveikatos priežiūros srityje, valdymą, taupyti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas, racionaliau naudoti materialinius ir finansinius išteklius, gerinti visuomenės sveikatos priežiūros srityje teikiamų administracinių paslaugų prieinamumą ir kokybę, o kartu sparčiau priimti sprendimus.

2. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui:

2.1. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 2010, Nr. 71-3541) 29straipsnio 1 dalį ir 30 straipsnio 1 dalį, kuriose nustatyta, kad politikai įgyvendinti steigiamos Vyriausybės įstaigos arba įstaigos prie ministerijų, o įstatymų projektuose Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžioms teritorinėms visuomenės sveikatos priežiūros įstaigoms suteikiami įgaliojimai atlikti politikos įgyvendinimo funkcijas, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 71 straipsnio pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIP-3330 nustatyti Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžių teritorinių visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų statusą.

2.2. Pakeisti įstatymų projektuose nurodytas įstatymų įsigaliojimo datas – įrašyti „2012 m. liepos 1 d.“, nes iki 2012 m. sausio 1 d. reorganizuoti Valstybinę visuomenės sveikatos priežiūros tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisiškai neįmanoma.

2.3. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) 14 straipsnio 4 dalimi, reikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės sutikimo, kad būtų reorganizuota biudžetinė įstaiga, o Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2 knygos VIII skyriuje numatytas kitų reorganizavimui reikalingų dokumentų parengimas, be to, prireiks parengti ir kitų teisės aktų projektus, taigi pavesti įstatymų projektuose Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai iki įstatymų įsigaliojimo priimti jų įgyvendinamuosius teisės aktus.
2.4. Kadangi sąvoka „Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos apskrities teritorinės įstaigos“ vartojama Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo (Žin., 2003, Nr. 70-3170; 2007, Nr. 69-2720) 44 straipsnio 14 dalyje ir 45 straipsnio 2 ir 3 dalyse, o sąvoka „Visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos teritorinė įstaiga“ – Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) 281 straipsnio 3 dalyje, papildyti Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo 43, 44 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-3331 Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo 44 straipsnio 14 dalies ir 45 straipsnio 2 ir 3 dalių pakeitimais, taip pat parengti Lietuvos Respublikos darbo kodekso 281 straipsnio 3 dalies pakeitimo įstatymo projektą.
2.5. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo (Žin., 1996, Nr. 11-281; 2003, Nr. 117-5317) 9 straipsnio 1 dalį, kurioje nustatyta, kad tabako gaminių gamintojai ir (ar) importuotojai kiekvienais metais privalo pateikti rašytinę ataskaitą, iš kokių sudedamųjų dalių pagaminti parduoti Lietuvos Respublikoje skirti tabako gaminiai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai, patikslinti Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-3337 – 1 straipsnyje nustatyti, kad baudas už įstatymo 9 straipsnio 1 dalies pažeidimą skiria Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija.
2.6. Siekiant užtikrinti, kad Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžios teritorinės visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos vienodai taikytų visuomenės sveikatos priežiūros veiklą reglamentuojančius teisės aktus Lietuvos Respublikos teritorijoje, papildyti Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 12, 15, 41 ir 43 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-3328 straipsniu, nustatančiu, kad apibendrintus visuomenės sveikatos priežiūros veiklą reglamentuojančių teisės aktų taikymo išaiškinimus teikia ir skelbia, konsultacijas visuomenės sveikatos priežiūros veiklos klausimais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 363 straipsnio pagrindu teikia Sveikatos apsaugos ministerija jos nustatyta tvarka. 

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Andrius Kubilius

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                          Raimondas Šukys