LIETUVOS RESPUBLIKOS RINKLIAVŲ ĮSTATYMO 11 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO 26, 110, 221, 222 IR 320 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1.      Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 791 „Dėl Lietuvos Respublikos gyvūnų globos, laikymo ir naudojimo įstatymo pakeitimo įstatymo projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“ (Žin., 2011, Nr. 81-3976) yra pritarta Lietuvos Respublikos gyvūnų globos, laikymo ir naudojimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektui (toliau – Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo projektas) ir jis pateiktas Lietuvos Respublikos Seimui. Seimui priėmus šį įstatymą būtina iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos parengti įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų projektus, be kurių nebus galima įgyvendinti Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo nuostatų.

Įstatymų projektą parengė Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos Žemės ir maisto ūkio departamento (direktorius R. Krasuckis, tel. 239 1130) Gyvulininkystės ir veterinarijos skyriaus (l. e. vedėjo pareigas V. Bučelis, tel. 239 1151) vyr. specialistė K. Paliutienė, tel. 239 1152.

2.      Įstatymų projektų tikslai ir uždaviniai

            Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu (toliau – Rinkliavų įstatymo projektas) siekiama suderinti teisinį reguliavimą su Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo projektu ir nustatyti, kad vietines rinkliavas savivaldybės teritorijoje galima rinkti iš šunų ir kačių laikytojų už gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatyme numatytų funkcijų įgyvendinimą, užtikrinant šunų, kačių gerovę ir apsaugą savivaldybės teritorijoje.

            Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 26, 110, 221, 222 ir 320 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu (toliau – ATPK projektas) yra siekiama suderinti teisinį reguliavimą su Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo projektu ir jį pakeisti bei papildyti atitinkamomis nuostatomis.

3.      Dabartinis teisinis Įstatymų projektuose aptartų klausimų reglamentavimas

                      Šiuo metu Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 7 punkte nustatyta, kad savivaldybės taryba turi teisę nustatyti savivaldybės teritorijoje vietines rinkliavas už gyvūnų (šunų, kačių) registravimą ir laikymą daugiabučiuose namuose.

            Šiuo metu Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 110 straipsnyje yra nustatytos nuobaudos už gyvūnų įsigijimo, laikymo, veisimo, dresavimo, gabenimo ir prekybos jais taisyklių bei atskirų rūšių gyvūnų registravimo gyvenamosiose vietovėse taisyklių ir Agresyvių šunų įvežimo, įsigijimo, laikymo, registravimo, veisimo, dresavimo ir prekybos jais taisyklių pažeidimus.

4.      Naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Rinkliavų įstatymo projektu siekiama nustatyti, kad vietines rinkliavas savivaldybės teritorijoje galima rinkti iš šunų ir kačių savininkų už gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatyme numatytų funkcijų įgyvendinimą, užtikrinant šunų, kačių gerovę ir apsaugą savivaldybės teritorijoje.

Pagal Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo projekto nuostatas numatoma, kad  savivaldybės nebeorganizuos kačių, šunų ir šeškų (gyvūnai augintinių) ženklinimo ir registravimo. Tai organizuoti Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo projektu yra numatoma pavesti Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai. Savivaldybės turės teisę nustatyti vietines rinkliavas tik iš šių gyvūnų savininkų ir, naudodamosi Gyvūnų augintinių registro duomenimis, praktiškai įgyvendinti šią teisę.

ATPK projektu yra siekiama suderinti teisinį reguliavimą su Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo projektu ir jį papildyti nustatant nuobaudas už tam tikrų rūšių gyvūnų (šunų, kačių ir šeškų) ženklinimo, kuris pagal Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo projektą nuo 2016 m. sausio   1 d. būtų privalomas, pažeidimus. Taip pat nustatyti nuobaudas už pavojingų šunų įvežimo, įsigijimo, laikymo, ženklinimo, registravimo, veisimo, dresavimo ir prekybos jais taisyklių pažeidimus. Taip pat ATPK projekte numatytos nuobaudos už kovinių šunų, kovinių šunų mišrūnų ar pavojingų šunų mišrūnų įvežimą, įsigijimą, veisimą, naudojimą, prekybą ar kitokį jų perdavimą, taip pat jų laikymą be savivaldybės administracijos leidimo.

ATPK projekte yra numatytos nuobaudos už atskirus pažeidimus, juos diferencijuojant pagal pažeidimo pavojingumo pobūdį ir pasikartojimą. Už procesinių nuostatų pažeidimus, kurie nekelia grėsmės ir nepadaro žalos asmens turtui, sveikatai ar gyvybei, yra numatytos mažesnės nuobaudos ir jų dydžiai nepakito. Taip pat ATPK projekte yra išskirti pažeidimai už pavojingų šunų įvežimo, įsigijimo, laikymo, veisimo, dresavimo, vežimo, naudojimo, prekybos jais ar kitokio jų perdavimo taisyklių pažeidimus ir už šiuos pažeidimus numatytos didesnės nuobaudos, nei už kitų

gyvūnų, atsižvelgiant į tai, kad Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo projekte jiems nustatytas griežtesnis teisinis reguliavimas. Didžiausios nuobaudos ATPK projekte yra numatytos už kovinių šunų, kovinių šunų mišrūnų ar pavojingų šunų mišrūnų įvežimą, įsigijimą, veisimą, naudojimą prekybą ar kitokį jų perdavimą, nes pagal Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo projekto nuostatas numatoma, kad tokie šunys Lietuvos Respublikoje bus draudžiami. Taip pat didelės nuobaudos nustatytos už kovinių šunų, kovinių šunų mišrūnų ar pavojingų šunų mišrūnų laikymą be savivaldybės administracijos išduoto leidimo.

ATPK projekto nuostatos papildytos ir numatyta atsakomybė už gyvūno naudojimo taisyklių pažeidimus, atsižvelgiant į Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo projekto nuostatas dėl gyvūnų naudojimo reklamai, pramoginiams ir kitiems renginiams.

Taip pat ATPK projekte, atsižvelgiant į 110 straipsnio pakeitimus, siūloma pakeisti kitus susijusius straipsnius.

5.  Galimos neigiamos priimtų įstatymų pasekmės ir kokių priemonių reikia imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Priėmus Įstatymų projektus, neigiamų pasekmių nenumatoma.

6.  Galima priimtų įstatymų įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimti Įstatymų projektai neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

7. Galima priimtų įstatymų įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Įstatymų priėmimas neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės. 

8. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, galiojantys teisės aktai, kuriuos būtina pakeisti, panaikinti ar priimti, priėmus teikiamą Įstatymo projektą

Atsižvelgiant į Įstatymų projektų nuostatas (Rinkliavų įstatymo projektas) vietos savivalda turės suderinti savo teisės aktus.

9. Įstatymų projektų atitiktis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimams ir bendrinės lietuvių kalbos normoms, sąvokų ir terminų įvertinimas

Įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos ir Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.

10. Įstatymų projektų atitiktis Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei

Įstatymų projektai neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei.
11. Įstatymams įgyvendinti reikalingi lydimieji aktai, šių aktų metmenys ir rengėjai
Įstatymų projektams įgyvendinti nebus reikalingi lydimieji teisės aktai.

12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymų įgyvendinimas

Įstatymų įgyvendinimas papildomų biudžeto lėšų nepareikalaus.

13. Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai, rekomendacijos ir išvados

Įstatymų projektų rengimo metu vertinimų, rekomendacijų ir išvadų nebuvo gauta.

14.  Įstatymų projektų iniciatoriai ir rengėjai

Įstatymų projektų iniciatorius yra Žemės ūkio ministerija.

Įstatymų projektus rengė Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos Žemės ir maisto ūkio departamento (direktorius R. Krasuckis, tel. 239 1130) Gyvulininkystės ir veterinarijos skyriaus (l. e. vedėjo pareigas V. Bučelis, tel. 239 1151) vyr. specialistė K. Paliutienė.

15.  Reikšminiai šio Įstatymų projektų žodžiai

,,Administracinė kontrolė“, ,,administracinė teisė“, ,,administracinis kodeksas“, ,,administracinis pažeidimas“, ,,gyvūnų apsauga“, ,,gyvūnų gerovė“, ,,žiaurus elgesys su gyvūnais ir jų kankinimas“, ,,mokesčių politika“, ,,mokesčių rinkimas“, ,,valstybinė rinkliava“, ,,vietinė rinkliava“.

 

 

 

Ūkio ministras, pavaduojantis

žemės ūkio ministrą                                                                                                  Rimantas Žylius