LIETUVOS RESPUBLIKOS

ODONTOLOGIJOS PRAKTIKOS ĮSTATYMO 5 IR 7 straipsnių pakeitimo įstatymO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ir tobulinant šį projektą.

Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos įstatymo 5 ir 7 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas) parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. liepos 7 d. nutarimą Nr. 819 „Dėl sutikimo reorganizuoti Valstybinę medicininio audito inspekciją prie Sveikatos apsaugos ministerijos“ (Žin., 2011, Nr. 89-4245) (toliau – Nutarimas Nr. 819), kuriuo Lietuvos Respublikos Vyriausybė sutiko, kad iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto išlaikoma biudžetinė įstaiga  Valstybinė medicininio audito inspekcija prie Sveikatos apsaugos ministerijos būtų reorganizuota jungimo būdu - prijungiant ją prie Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir kuriai pereitų visos reorganizuotos Valstybinės medicininio   audito inspekcijos  prie  Sveikatos  apsaugos  ministerijos  teisės ir pareigos.

 

  2. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai.         

               Atsižvelgiant į Nutarimo Nr. 819 2.4 punktą, kuriame nustatyta, kad po reorganizavimo procedūrų Valstybinė medicininio audito inspekcija prie Sveikatos apsaugos ministerijos baigia veiklą kaip juridinis asmuo, o visos teisės ir pareigos pereina biudžetinei įstaigai pavadinimu „Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos“, būtina pakeisti Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos įstatymą.     
 

3. Kaip šiuo metu teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai.

Šiuo metu Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos įstatymo 5 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad dėl licencijos galiojimo panaikinimo, o minėto įstatymo 7 straipsnio 6 dalyje - dėl licencijos galiojimo sustabdymo į licencijas išduodančią instituciją, be kitų minėtuose straipsniuose išvardytų įstaigų, turi teisę kreiptis ir Valstybinė medicininio audito inspekcija prie Sveikatos apsaugos ministerijos bei Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
 

4. Kokios numatomos naujo teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

Priėmus Įstatymo projektą, teisė kreiptis dėl licencijos galiojimo panaikinimo, taip pat dėl licencijos galiojimo sustabdymo į licencijas išduodančią instituciją bus palikta Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos.    

             
5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta. 
Priėmus Įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma.
 

6. Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai.

               Įstatymo projektas su įtaka kriminogeninei situacijai ir korupcijai nesusijęs.
 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir plėtrai.

               Įstatymo projekto įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai nenustatyta.
 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą. Kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.

Kartu su Įstatymo projektu parengti kitų įstatymų, reglamentuojančių Valstybinio medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos veiklą, pakeitimų projektai.  

 

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo reikalavimų  ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos įstatymo ir kitų teisės norminių aktų rengimo reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai nėra įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, kadangi Įstatymo projekte nėra vartojamos naujai apibrėžiamos sąvokos. 

 

10. Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus.

Teikiamame Įstatymo projekte reglamentuojamas klausimas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijai ir Europos Sąjungos teisės nuostatoms.

 
11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymo lydimųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys.
Priėmus Įstatymo projektą lydimųjų aktų parengti nereikės.
 

12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas.

Įstatymo projekto įgyvendinimui reikalingų biudžeto lėšų poreikio nenustatyta.

 

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Specialistų vertinimų ir išvadų Įstatymo projekto rengimo metu negauta.

 

 

14. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai, institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai.

Projektų rengimą koordinavo Sveikatos apsaugos ministerijos Teisės departamento direktorė Nerija Stasiulienė, tel. 266 1426, Sveikatos apsaugos ministerijos Teisės departamento Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus vedėja – Rita Cicėnienė tel. 2661423, tiesioginiai Projekto rengėjai – Sveikatos apsaugos ministerijos Teisės departamento Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus vyr. specialstai Živilė Cibutavičienė, tel. 219 3309, el. p. [email protected], Kazys Rušinskas, tel. 260 4898, el.p. [email protected]

 
 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc.

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc yra: Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras,

pavaduojantis sveikatos apsaugos ministrą                            Donatas Jankauskas