AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL PROFESINIŲ pensijų kaupimo įstatymo 2, 12, 14, 18, 26, 30, 38, 47, 48, 49, 50, 51, 52 STRAIPSNIų pakeitimo IR 27, 28 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS PROJEKTO

 

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą. 

Profesinių pensijų kaupimo įstatymo 2, 12, 14, 18, 26, 30, 38, 47, 48, 49, 50, 51, 52 straipsnių pakeitimo ir 27, 28 straipsnių pripažinimo netekusiais galios projekto (toliau – Įstatymo  projektas) rengimą paskatino šiuo metu atliekami su šiuo įstatymų susiję Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymo taip pat Lietuvos Respublikos papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo pakeitimai.

Projekto parengimą inicijavo ir pasiūlė Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisija.

 Projektą parengė Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisija.
2. Parengto įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai. 

Įstatymo  projekto tikslas – suderinti Profesinių pensijų kaupimo įstatymo nuostatas su kartu su šiuo projektu teikiamais Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymo pakeitimo įstatymo (toliau – Pensijų kaupimo įstatymo projektas) ir Lietuvos Respublikos papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo pakeitimo įstatymo (toliau – Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo projektas) projektais.

Įstatymo projektu koreguojamos atitinkamos Profesinių pensijų kaupimo įstatymo nuostatos bei ištaisomi pastebėti netikslumai, atliekami redakciniai pataisymai.
3. Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai. Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama. 
Profesinių pensijų kaupimo įstatyme numatyta, kad pensijų asociacijos turto ir pensijų turto apskaitos ir finansinės atskaitomybės tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. Šiuo metu yra parengtas 39-asis verslo apskaitos standartų projektas, kuris bus taikomas ir pensijų fondų asociacijoms, vykdančioms pensijų ar profesinių pensijų kaupimo veiklą. Šiuo metu apskaitos tvarką reglamentuojantis Vyriausybės nutarimas bus panaikintas. Atsižvelgiant į tai yra keičiamas Profesinių pensijų kaupimo įstatymo 49 straipsnis, kuriame bus nustatyta, jog pensijų asociacijos turto ir pensijų turto apskaita ir finansinės ataskaitos sudaromos Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

Atsižvelgiant į tai, kad sąvoka „finansinė atskaitomybė“ reiškia veiksmą – finansinių duomenų rengimą nustatyta forma, bei į Pensijų kaupimo ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymų projektus, Įstatymo projekte terminas „finansinė atskaitomybė“ keičiamas į terminą „finansinės ataskaitos“.

Profesinių pensijų kaupimo įstatyme vartojama bazinio pensijų anuiteto sąvoka šio įstatymo projekte keičiama į bazinio pensijų dydžio sąvoką, siekiant Profesinių pensijų kaupimo įstatymą suderinti su Pensijų kaupimo ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymų projektais. 
4. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta. 
Priėmus įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma. 
5. Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai. 
Neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai priimtas įstatymo projektas neturės.
6. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai. 
Įstatymo projekte siūlomi pakeitimai neturės neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai. 
7. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja (pateikiamas šių aktų sąrašas) ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą. 

Priėmus įstatymo projektą kitų teisės aktų pakeitimų nereikės.

8. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka. 

Įstatymo projektas parengtas, laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrines lietuvių kalbos normas.

9. Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus. 
Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams.
10. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys. 

Priėmus įstatymo projektą kitų teisės aktų pakeitimų nereikės.

11. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas (pateikiami  įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai). 
Įstatymo projekto įgyvendinimas papildomų išlaidų iš valstybės biudžeto nepareikalaus.
12. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados. 
Nėra.
13. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projektų iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai. 

Įstatymo projektą parengė Vertybinių popierių komisija. Tiesioginė rengėja – Vertybinių popierių komisijos narė Lina Lankė, tel. 271 49 06.

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc: 
„Profesinės pensijos“, „pensijų fondas“.
15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai. 
Nėra.
 
 
 
Ministras                                                                                              Donatas Jankauskas