LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D O S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 22 STRAIPSNIO 5 DALIES PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

Nr. XIP-1906

 

 

2011 m. kovo  9  d. Nr. 109-P-8

Vilnius

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: 

Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Kęstutis Glaveckas, Vitas Matuzas, Saulius Bucevičius, Rytas Kupčinskas, Vytautas Galvonas, Remigijus Ačas, Petras Luomanas, Arūnė Stirblytė, Žilvinas Šilgalis, Jurgis Razma.

Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėjas Gediminas Morkūnas, patarėjai Alina Brazdilienė, Jolanta Dzikaitė, Vilija Račkauskienė, Aleksandras Mikalauskas, padėjėja Danguolė Zabulėnienė

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas,

data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

 pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2010-04-14

 

 

 

Alternatyvių įstatymo projektų Teisės departamente negauta.

            Vertindami įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

  1. Įstatymo projekto rengėjai nurodo, kad priėmus teikiamo įstatymo projekto nuostatas, pelno mokesčio sumažėjimas būtų nežymus. Tačiau atsižvelgiant į tai, kad pagal Biudžeto sandaros įstatymo 17 straipsnio 2 dalį, valstybės biudžeto projektas rengiamas trejiems biudžetiniams metams remiantis Vyriausybės programa, Valstybės ilgalaikės raidos strategija, strateginio planavimo principais, Fiskalinės drausmės įstatymu <...>, svarstytina, ar neturėtų būti gauta Vyriausybės, kaip biudžeto planuotojos, nuomonė dėl įstatymo projekte siūlomo teisinio reguliavimo.

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

Vyriausybės nuomonė išdėstyta 2011 m. sausio 12 d. nutarime Nr. 7

 

 

 

 

 

2. Pažymėtina, kad įstatymo projektu keičiamas įstatymas pastarąjį kartą buvo keistas    2009 m. gruodžio 9 d. Seimui priėmus Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 4, 5, 12, 13, 17, 18, 26, 31, 33, 34, 35, 382, 401, 41, 55 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir įstatymo papildymo X1 skyriumi įstatymą Nr. XI-539, todėl atkreiptinas dėmesys į Seimo statuto 135 straipsnio 7 dalies nuostatą.

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

3. Įstatymo projektas taisytinas atsižvelgiant Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo bei Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų patvirtintų Teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr.104 reikalavimus:

3. 1. Įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas nedėstytini ant Seimo nario blanko.

3. 2. Įstatymo projekto pavadinime skaičius ir žodis „5 dalies” braukti kaip pertekliniai.

3. 3. Įstatymo projekte oficialaus paskelbimo šaltinių sąraše nurodytina tik nuoroda „2001, Nr. 110-3992”, o kitos nuorodos brauktinos kaip perteklinės.

3. 4. Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekto 1 straipsniu yra keičiama tik Pelno mokesčio įstatymo 22 straipsnio 5 dalis, o ne visas straipsnis, įstatymo projekto 1 straipsnio pakeitimo esmė dėstytina taip: „22 straipsnio 5 dalyje išbraukti žodį „golfo” ir šią dalį išdėstyti taip:”. Atitinkamai įstatymo projekte ir jo lyginamajame variante turi būti dėstoma tik keičiama Pelno mokesčio įstatymo 22 straipsnio 5 dalis.

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

4. Įstatymo projekto 2 straipsnio pavadinime vietoj žodžio „galiojimas” įrašytinas žodis „įsigaliojimas”.

 

Pritarti

 

2.

Europos teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos,

2010-04-

 

 

 

 

Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo pateiktą derinti Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 22 straipsnio 5 dalies pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-1906, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų dėl pateikto projekto nuostatų atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.

 

 

 

Pritarti

 

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas,

data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė,

2011-01-12 nutarimas

 Nr. 7

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto  (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr.165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2010 m. gruodžio 10 d. sprendimo Nr. SV-S-968 3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 22 straipsnio 5 dalies pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-1906 (toliau – įstatymo projektas) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui patikslinti projektą pagal pateiktus pasiūlymus:

1. Atsižvelgiant į tai, kad tiek vienetų patirtų sąnaudų pripažinimas reprezentacinėmis sąnaudomis, tiek pačių reprezentacinių sąnaudų iš pajamų atskaitomas dydis ribojami, taip pat kompleksiškai įvertinus šiuo metu reprezentacinėms sąnaudoms nepriskiriamų išlaidų pobūdį, numatyti, kad reprezentacinėms sąnaudoms nepriskiriamos tik skatintina veikla nelaikomų azartinių lošimų išlaidos, t. y. Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 22 straipsnio 5 dalį išdėstyti taip:

„5. Reprezentacinėms sąnaudoms nepriskiriamos azartinių lošimų išlaidos.“

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komitetas pritarė Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. sausio 7 d. nutarime pateiktiems pasiūlymams.

 

 

 

 

 

2. Kadangi Lietuvos Respublikos 2011 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas (Žin., 2010, Nr. 151-7712) jau įsigaliojęs, nustatyti, kad įstatymo projekto nuostatos taikomos apskaičiuojant 2012 metų ir vėlesnių metų mokestinių laikotarpių pelno mokestį.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: negauta.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

 

 

Sprendimas: pritarti iniciatorių pateiktam ir komiteto patobulintam įstatymo projektui, atsižvelgiant į Vyriausybės 2011 m. sausio 12 d. nutarime Nr. 7 pateiktus pasiūlymus.

 

Pasiūlymas: pakeisti Lietuvos Respublikos pelno mokesčio 22 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

 „5. Reprezentacinėms sąnaudoms nepriskiriamos azartinių lošimų išlaidos.“

 

Pasiūlymas: atsižvelgiant į tai, kad 2011 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas jau įsigaliojęs, pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

2 straipsnis. Įstatymo taikymas

 

Šis įstatymas taikomas apskaičiuojant 2012 metų ir vėlesnių metų mokestinių laikotarpių pelno mokestį.

 

 

Pritarti

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

Pritarti

Argumentai išdėstyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės     2011 m. sausio 12 d. nutarime Nr. 7

 

8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 1, susilaikė – 3.

            9. Komiteto paskirti pranešėjai: Vitas Matuzas, Vytautas Galvonas

 

PRIDEDAMA:

Komiteto siūlomas įstatymo projektas, įstatymo projekto lyginamasis variantas.

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                 Kęstutis Glaveckas