LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS BUHALTERINĖS APSKAITOS ĮSTATYMO 3, 6, 7, 16, 19, 21 STRAIPSNIŲ IR PENKTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2011-01-25 Nr. XIP –2833

Vilnius

 

Alternatyvių įstatymo projektų Teisės departamente negauta.

Įvertinus įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams bei juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabą:

 Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad projektu siekiama nustatyti tvarką, pagal kurią apskaitos registrus būtų galima saugoti kompiuterinėse laikmenose, panaikinant privalomą reikalavimą juos atspausdinti ant popieriaus. Manytina, kad įstatymo projektu šis tikslas nebus pasiektas. Pažymėtina, kad galiojanti įstatymo redakcija aptaria tiek apskaitos registrų rengimo būdus, tiek ir jų saugojimo formas. Siūlomo įstatymo projekto 4 straipsniu keičiamoje įstatymo 16 straipsnio 4 dalyje aptariamas tik apskaitos registrų rengimo būdas, o projekto 5 straipsniu keičiamoje įstatymo 19 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, jog apskaitos registrai saugomi „užtikrinant autentiškumą, patikimumą ir prieinamumą visą jų saugojimo laiką ūkio subjekto vadovo nustatyta tvarka <...>“, taigi priėmus esamos redakcijos įstatymo projektą įstatymo tekste neliktų jokios nustatytos apskaitos registrų saugojimo formos. Taip pat pažymėtina, jog keičiamame įstatyme nenurodoma, kokia saugojimo forma būtų laikoma autentiška, patikima ir prieinama, taip pat nenurodoma, kokiame teisės akte tokia saugojimo forma galėtų būti apibrėžta. Taigi pagal siūlomą įstatymo projektą saugojimo forma būtų apibrėžta tik vertinamojo pobūdžio sąvokomis, kurių prasmę nustatytų tik ūkio subjekto vadovas. Manytina, jog tokia neapibrėžta situacija neatitinka įstatymo projektui keliamų tikslų. Jei įstatymo projektu siekiama nustatyti, kad apskaitos registrus būtų galima saugoti arba popieriniu variantu arba kompiuterinėse laikmenose, siūlytina tai aiškiai nustatyti. Be to, pažymėtina, jog tuo atveju, jei tokiam alternatyviam saugojimui būtų nustatomi vertinamojo pobūdžio kriterijai, tokie kaip: autentiškumas, patikimumas ir prieinamumas, įstatymo projekte dera pateikti šių kriterijų apibrėžtį.

 

 

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                           Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

D.Zebleckis

A.Dulevičiūtė-Akimovienė