LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL  LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTO VALDYMO, NAUDOJIMO IR DISPONAVIMO JUO ĮSTATYMO 2 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO

PROJEKTO

 

2010-12-20  Nr. XIP – 1613(3)

Vilnius

 

Alternatyvių įstatymo projektų Teisės departamente negauta.

Vertinant projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą:

 Iš projekto 1 ir 2 straipsnio 3 dalies nuostatų seka, kad institucinę viešojo ir privačiojo sektorių partnerystę koncesijos ar valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutarčių pagrindu įgyvendintų atitinkamai koncesininkas ar privatus subjektas - naujai įsteigtos įmonės, kurių akcijų dalis priklausytų valstybei ar savivaldybei. Informacija apie tokios įmonės steigimą partnerystei įgyvendinti turėtų būti nurodyta konkurso koncesijai suteikti ar viešojo pirkimo, organizuojamo valdžios ir privataus subjektų partnerystei įgyvendinti, sąlygų apraše.

Manytume, kad projektu siūlomas naujos - institucinės viešojo ir privataus sektorių partnerystės teisinis reguliavimas nėra pakankamas. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal Koncesijų įstatymo 16, 211 straipsnių nuostatas valstybės (savivaldybės) institucijos - suteikiančiosios institucijos - koncesijos sutartį turi teisę sudaryti su koncesininku, t.y. asmeniu, laimėjusiu koncesijos konkursą (prireikus su koncesijos projektui įgyvendint koncesininko įsteigtu juridiniu asmeniu). Koncesijų įstatyme nėra nurodyta, kad valstybės (savivaldybės) institucijos turi teisę sudaryti koncesijų sutartį su naujai įsteigta įmone, kurią steigtų konkursą laimėjęs asmuo (koncesininkas) ir valstybė (savivaldybė). Be to, Koncesijų įstatymo 9 straipsnyje, kuriame įtvirtintas baigtinis koncesijos konkurso sąlygų sąrašas, nėra nurodyta galimybė įgyvendinti koncesiją steigiant naują įmonę, kurią steigtų koncesijos konkursą laimėjęs asmuo ir valstybė (savivaldybė), bei tai, jog konkurso sąlygų sąraše galėtų būti nustatytos ir kituose įstatymuose įtvirtintos sąlygos. Taigi, pažymėtina, kad Koncesijų įstatymo normos, reglamentuojančios koncesijos suteikimą yra pritaikytos tiems atvejams, kai koncesija suteikiama koncesininkui (jo įsteigtai įmonei), bet neapima tų atvejų, kai suteikiant koncesiją valstybė (savivaldybė) kartu su koncesininku steigtų naują įmonę. Siekiant teisės aktų sistemos suderinamumo, manytume, kad atitinkamai turėtų būti keičiamos ir aukščiau nurodytos Koncesijų įstatymo nuostatos. Remiantis šioje pastaboje išdėstytais argumentais, atitinkamai turėtų būti teikiami ir Investicijų įstatymo pakeitimai. Atsižvelgiant į išdėstyta, svarstytina, ar projekto 3 straipsnį nereikėtų papildyti, pasiūlant Vyriausybei parengti ir pateikti Seimui Koncesijų įstatymo ir Investicijų įstatymo pakeitimo įstatymų projektus.

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                               Andrius Kabišaitis

 

 

 

M. Matiukaitė

S. Švedas