LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

SVEIKATOS REIKALŲ komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D O S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS DRAUDIMO ĮSTATYMO 17 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO  (XIP-2696)

 

2010 m. gruodžio 15 d. Nr.

 

Vilnius

 

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Antanas Matulas, Komiteto nariai: Jonas Juozapaitis, Algis Čaplikas, Vida Marija Čigriejienė, Arimantas Dumčius, Dangutė Mikutienė, Gediminas Navaitis, Rimas Antanas Ručys, Agnė Zuokienė.

            Komiteto biuras: Komiteto biuro vedėja A. Bernotienė, patarėjai: J. Bandzienė, E. Jankauskas, V. Paulavičienė, padėjėja M. Neverkevičienė.

           Kviestieji asmenys: Sveikatos apsaugos viceministrė J. Kumpienė, Sveikatos apsaugos viceministras A. Klišonis, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos patarėja A. Mečėjienė, Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos draudimo skyriaus vedėja L. Vaičiulienė, Sveikatos apsaugos ministerijos Teisės departamento direktorė N. Stasiulienė, Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos Teisės skyriaus Teisės poskyrio vedėjas A. Aranauskas, Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos Ekonomikos departamento Biudžeto planavimo skyriaus vedėja S. Adamkevičiūtė, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko tarnybos Planavimo ir stebėsenos skyriaus patarėja G. Dovydėnienė.

 

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2010-11-26

 

 

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

            Vertinant projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.      Vadovaujantis juridinės technikos taisyklėmis:

1)        įstatymo projekto pavadinime žodis „ĮSTATYMAS“ rašytinas kitos eilutės centre;

2)        iš įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašo nuorodos „Žin., 1996, Nr. 55-1287; 2002, Nr. 123-5512; 2004, Nr. 171-6325; 2008, Nr. 149-6022; 2009, Nr. 25-985, Nr. 93-3983“ brauktinos kaip perteklinės.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2010-11-26

 

 

 

2.    Seimo statuto 135 straipsnio 7 dalyje teigiama, kad “Įstatymo papildymo ar pakeitimo įstatymo projektas gali būti pateikiamas Seimo plenariniame posėdyje ne anksčiau kaip 6 mėnesiai po to įstatymo priėmimo. Šis reikalavimas netaikomas įgyvendinant Konstitucinio Teismo nutarimus Seimo statuto 1812 straipsnyje nustatyta tvarka arba kai įstatymo papildymo ar pakeitimo įstatymo projektą teikia Vyriausybė ar ne mažiau kaip 1/5 visų Seimo narių.” Atkreiptinas dėmesys į tai, kad pastarasis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsnio pakeitimo įstatymas Nr. XI-960 buvo priimtas 2010 m. birželio 30 d., ir kad šį projektą teikia vienas Seimo narys.

Pritarti

 

3.

Europos teisės departamentas 2010-12-03

 

 

 

Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo pateiktą derinti Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsnio pakeitimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-2696 pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų dėl projekto atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.

Pritarti

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas

 

 

 

 

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui XIP-2696.

 

Nepritarti

Žr. Komiteto sprendimo argumentus

2.

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas

 

 

 

 

6. Komiteto sprendimas: siūlyti pagrindiniam komitetui atmesti įstatymo projektą. Argumentai:

1. Už statutinius pareigūnus ir tarnautojus, taip pat profesinės karo tarnybos karius, kaip ir už kitus apdraustuosius, turi būti mokamos tiek draudėjų, tiek ir apdraustųjų įstatymo nustatyto dydžio privalomojo sveikatos draudimo įmokos;

2. Įstatymo projekte siūloma nustatyti vėlesnę keičiamo įstatymo įsigaliojimo datą – 2011 m. liepos 1 d. (vietoj 2011 m. sausio 1 d.), kas neatitinka Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto 2011 metų rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto Nr. XIP-2523(2) ir Lietuvos Respublikos 2011 metų  privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto Nr. XIP-2552(2) - kuriems Seimas po svarstymo yra pritaręs, nuostatų. Nurodyti įstatymų projektai Nr. XIP-2523(2) ir XIP-2552(2) parengti įvertinus, kad keičiamo įstatymo nuostatos įsigalioja 2011 m. sausio 1 d.

Pritarti

 

3.

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

 

 

 

Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.

Argumentai:

1) Sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsnio pakeitimo įstatymas Nr.XI-960, kuriame buvo įtvirtinta nuostata, kad draudėjai moka 3 procentų dydžio  privalomojo sveikatos draudimo įmokas už asmenis, nurodytus Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose (vidaus tarnybos sistemos pareigūnai, Valstybės saugumo departamento sistemos, Specialiųjų tyrimų tarnybos ir Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos bei jam pavaldžių įstaigų ir įmonių pareigūnai, krašto apsaugos sistemos profesinės karo tarnybos kariai ir Antrajame operatyvinių tarnybų departamente prie Krašto apsaugos ministerijos civilinę krašto apsaugos tarnybą atliekantys statutiniai tarnautojai – toliau statutiniai pareigūnai), buvo priimtas 2010 m. birželio 30 d.;

2)  dėl šios nuostatos nebuvo paprašyta Vyriausybės, kaip biudžeto planuotojos, išvados;

3) Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 300 patvirtintame Lietuvos Respublikos 2011 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane, nustatyta, kad Finansų ministerija iki 2010 m. gegužės 31 d. raštu informuoja asignavimų valdytojus ir ministerijas apie ministrų valdymo sritims numatomus skirti 2011–2013 metais maksimalius asignavimų limitus, todėl nebuvo galimybės įvertinti papildomų lėšų poreikį minėtai nuostatai įgyvendinti;

4) 2011 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme asignavimų valdytojams, kuriems nuo 2011 m. sausio 1 d. atsiranda prievolė mokėti 3 proc. dydžio privalomojo sveikatos draudimo įmokas, numatyta 50 proc. reikiamos mokėti sumos;

5)  vadovaujantis Vidaus tarnybos statuto patvirtinimo įstatymo 39 straipsniu, statutiniams pareigūnams asmens sveikatos priežiūros paslaugos apmokamos ne tik iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo, bet ir valstybės biudžeto lėšų;

6) remiantis  Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto 2011 m. pajamų skaičiavimo duomenimis,  laukiama, kad 2010 m. draudėjų valstybinio socialinio draudimo  įmokos sveikatos draudimui palyginus su planuotomis bus didesnės 35,3 mln. Lt ir į  2010 m. Privalomąjį sveikatos draudimo fondo biudžetą bus pervesta lėšų daugiau negu planuota.

Nepritarti

Žr. Komiteto sprendimo argumentus

 

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai.

7.1. Sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): įstatymo projektą Nr. XIP-2696 atmesti.

Argumentai:

Seimo priimtuose 2011 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatyme  ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto 2011 metų rodiklių patvirtinimo įstatyme pajamos paskaičiuotos įvertinus, kad  Sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsnio pakeitimo įstatymo (Žin., 2010, Nr. 86-4518) nuostatos įsigalioja 2011 m. sausio 1 d.  Atidėjus įstatymo įsigaliojimo terminą kiltų grėsmė Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto stabilumui, nes sumažėjus Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamoms (pajamos sumažėtų 15,7 mln.Lt), nebūtų įmanoma padengti Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto išlaidų. Remiantis Sveikatos draudimo įstatymo 14 straipsnio 3 dalimi Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetas turi būti subalansuotas, tačiau gavus mažiau pajamų nei planuota ši įstatymo nuostata nebūtų įgyvendinta ir nebūtų įmanoma užtikrinti numatytų įsipareigojimų vykdymo.

 

8. Balsavimo rezultatai: 8 už;  0 prieš; 1 susilaikė.

 

9. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Matulas, D. Mikutienė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                         Antanas Matulas