LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO

I Š V A D O S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS DRAUDIMO ĮSTATYMO 17 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (NR. XIP-2696)

 

2010 m. gruodžio 15  d. Nr. 109-P-61

 

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: 

Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Kęstutis Glaveckas, Algirdas Butkevičius, Vitas Matuzas, Rytas Kupčinskas,  Saulius Bucevičius, Remigijus Ačas, Vytautas Galvonas, Petras Luomanas, Arūnė Stirblytė, Žilvinas Šilgalis, Jurgis Razma.

Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėjas Gediminas Morkūnas, patarėjai Alina Brazdilienė, Jolanta Dzikaitė, Vilija Račkauskienė, Janina Baltrušaitienė, Aleksandras Mikalauskas, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2010-11-26

 

 

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

            Vertinant projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.      Vadovaujantis juridinės technikos taisyklėmis:

1)        įstatymo projekto pavadinime žodis „ĮSTATYMAS“ rašytinas kitos eilutės centre;

2)        iš įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašo nuorodos „Žin., 1996, Nr. 55-1287; 2002, Nr. 123-5512; 2004, Nr. 171-6325; 2008, Nr. 149-6022; 2009, Nr. 25-985, Nr. 93-3983“ brauktinos kaip perteklinės.

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2010-11-26

 

 

 

2. Seimo statuto 135 straipsnio 7 dalyje teigiama, kad “Įstatymo papildymo ar pakeitimo įstatymo projektas gali būti pateikiamas Seimo plenariniame posėdyje ne anksčiau kaip 6 mėnesiai po to įstatymo priėmimo. Šis reikalavimas netaikomas įgyvendinant Konstitucinio Teismo nutarimus Seimo statuto 1812 straipsnyje nustatyta tvarka arba kai įstatymo papildymo ar pakeitimo įstatymo projektą teikia Vyriausybė ar ne mažiau kaip 1/5 visų Seimo narių.” Atkreiptinas dėmesys į tai, kad pastarasis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsnio pakeitimo įstatymas Nr. XI-960 buvo priimtas 2010 m. birželio 30 d., ir kad šį projektą teikia vienas Seimo narys

Pastaba neaktuali.

 

3.

Europos Teisės departamentas prie Teisingumo ministerijos, 2010-12-03

 

 

 

Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo pateiktą derinti Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsnio pakeitimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-2696 pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų dėl projekto atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.

Atsižvelgti.

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.

Argumentai:

1) Sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsnio pakeitimo įstatymas Nr.XI-960, kuriame buvo įtvirtinta nuostata, kad draudėjai moka 3 procentų dydžio  privalomojo sveikatos draudimo įmokas už asmenis, nurodytus Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose (vidaus tarnybos sistemos pareigūnai, Valstybės saugumo departamento sistemos, Specialiųjų tyrimų tarnybos ir Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos bei jam pavaldžių įstaigų ir įmonių pareigūnai, krašto apsaugos sistemos profesinės karo tarnybos kariai ir Antrajame operatyvinių tarnybų departamente prie Krašto apsaugos ministerijos civilinę krašto apsaugos tarnybą atliekantys statutiniai tarnautojai – toliau statutiniai pareigūnai), buvo priimtas 2010 m. birželio 30 d.;

2)  dėl šios nuostatos nebuvo paprašyta Vyriausybės, kaip biudžeto planuotojos, išvados;

3) Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 300 patvirtintame Lietuvos Respublikos 2011 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane, nustatyta, kad Finansų ministerija iki 2010 m. gegužės 31 d. raštu informuoja asignavimų valdytojus ir ministerijas apie ministrų valdymo sritims numatomus skirti 2011–2013 metais maksimalius asignavimų limitus, todėl nebuvo galimybės įvertinti papildomų lėšų poreikį minėtai nuostatai įgyvendinti;

4) 2011 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme asignavimų valdytojams, kuriems nuo 2011 m. sausio 1 d. atsiranda prievolė mokėti 3 proc. dydžio privalomojo sveikatos draudimo įmokas, numatyta 50 proc. reikiamos mokėti sumos;

5)  vadovaujantis Vidaus tarnybos statuto patvirtinimo įstatymo 39 straipsniu, statutiniams pareigūnams asmens sveikatos priežiūros paslaugos apmokamos ne tik iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo, bet ir valstybės biudžeto lėšų;

6) remiantis  Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto 2011 m. pajamų skaičiavimo duomenimis,  laukiama, kad 2010 m. draudėjų valstybinio socialinio draudimo  įmokos sveikatos draudimui palyginus su planuotomis bus didesnės 35,3 mln. Lt ir į  2010 m. Privalomąjį sveikatos draudimo fondo biudžetą bus pervesta lėšų daugiau negu planuota.

7. Balsavimo rezultatai: 8 už; - prieš; 1 susilaikė.

8. Komiteto paskirtas pranešėjas:. Petras Luomanas,            Saulius Bucevičius.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                  Kęstutis Glaveckas