AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUMAŽINTŲ VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO SENATVĖS, NETEKTO DARBINGUMO (INVALIDUMO) IR VALSTYBINIŲ PENSIJŲ NEIŠMOKĖTOS DALIES PAGAL SOCIALINIŲ IŠMOKŲ PERSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO LAIKINĄJĮ ĮSTATYMĄ GRĄŽINIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

 

 

1) projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą:

Būtinybė įgyvendinti Konstitucinio Teismo 2010 m. balandžio 20 d. sprendimą. Įstatymo sumanytojai – Seimo nariai Vytenis Povilas Andriukaitis ir Algirdas Sysas.

 

2) parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

Įgyvendinti Konstitucinio Teismo 2010 m. balandžio 20 d. sprendimą, kad nebelikus itin sunkios ekonominės, finansinės padėties būtų vėl taikomos iki šios padėties susidarymo mokėtų pensijų dydžių proporcijos, o susidarę praradimai asmenims, kuriems pensijos buvo paskirtos ir mokamos, būtų kompensuojamos.

 

 

3) kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai:

Šiuo metu veikia Lietuvos Respublikos socialinių išmokų perskaičiavimo ir mokėjimo laikinasis įstatymas

 

4) kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Priėmus įstatymo projektą bus įgyvendinta pagrindinė žmogaus teisė į pensiją kaip nuosavybę, padidės piliečių pasitikėjimas valstybe ir valdžia.

 

5) galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Galimas fiskalinio deficito padidėjimas.

 

6) kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

Neturės.

 

7) kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

Padidėjus perkamajai galiai ir vartojimui, verslo sąlygos pagerės.

 

8) įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja (pateikiamas šių aktų sąrašas) ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą:

Priėmus įstatymo projektą, keisti ar panaikinti galiojančių teisės aktų nereikės.

 

9) ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

Taip.

 

10) ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus:

Taip.

 

11) jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys:

Senatvės, invalidumo ar valstybinės pensijos praradimų kompensavimo dydžius ir kompensacijų mokėjimo tvarką bei terminus turės parengti ir patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybė ne vėliau kaip iki 2011 metų birželio 1 dienos.

 

 

12) kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas (pateikiami įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai):

Įstatymo įgyvendinimas gali pareikalauti apie 800 milijonų litų valstybės biudžeto ir valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto lėšų.

 

13) įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Negauta.

 

14) įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai:

LR Seimo nariai Vytenis Povilas Andriukaitis, Algirdas Sysas

 

15) reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc:

Sumažintų pensijų kompensavimas

 

 

Teikia:

 

 

Seimo nariai                                                                                        Vytenis Povilas Andriukaitis

                                                                                                            Algirdas Sysas