LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

NUTARIMO ,,DĖL Garantinio fondo 2011 metų lėšų sąmatos patvirtinimo“ PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1. Seimo nutarimo projekto rengimą paskatinusios priežastys

Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymo (Žin., 2000, Nr. 82-2478; 2008,         Nr. 79-3100) 2 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad Garantinio fondo lėšų sąmatą tvirtina Lietuvos Respublikos Seimas Lietuvos Respublikos Vyriausybės teikimu. Garantinio fondo 2011 metų lėšų sąmatos patvirtinimo projektas apsvarstytas Garantinio fondo tarybos 2010 m. spalio 5 d. posėdyje ir jam pritarta.

2. Seimo nutarimo projekto tikslai ir uždaviniai

Seimo nutarimo projekto tikslas – Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu patvirtinti Garantinio fondo 2011 metų lėšų sąmatą. 2011 m. sausio 1 d. planuojamas 70500 tūkst. Lt Garantinio fondo lėšų likutis, 18000 tūkst. Lt  2011 metų įmonių įmokos. Bendra pajamų, įplaukų ir likučio suma sudarytų 92430 tūkst. Lt. Išmokos bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojams sudarytų 80930 tūkst. Lt. Garantinio fondo administravimo išlaidoms numatoma skirti 1000 tūkst. Lt.

3. Seimo nutarimo projekte siūlomų nuostatų teisinio reguliavimo būklė šiuo metu

Garantinio fondo 2010 metų lėšų sąmata patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2010 m. sausio 21 d. nutarimu Nr. XI-672 (Žin., 2010, Nr. 10-483).

4. Numatomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, teigiami rezultatai, kurių galima tikėtis priėmus Seimo nutarimo projektą

Patvirtinus 2011 metų Garantinio fondo lėšų sąmatą, bus galima mokėti išmokas iš Garantinio fondo lėšų 2011 metais iš dalies tenkinant bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų darbo užmokesčio ir kitų išmokų kreditorinius reikalavimus.

5. Galimos neigiamos priimto Seimo nutarimo projekto pasekmės ir priemonės, kurių reikėtų imtis joms išvengti

Neigiamų priimto Seimo nutarimo projekto pasekmių nenumatoma.

6. Seimo nutarimo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimtas Seimo nutarimo projektas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai.

7. Seimo nutarimo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Seimo nutarimas neturės įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

8. Seimo nutarimo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą

Priėmus Seimo nutarimo projektą kitų teisės aktų keisti ar panaikinti nereikės.

9. Seimo nutarimo projekto atitiktis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimams ir bendrinės lietuvių kalbos normoms, projekto sąvokų ir jas įvardijančių terminų įvertinimas Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Seimo nutarimo projektas atitinka Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimus ir bendrinės lietuvių kalbos normas. Seimo nutarimo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai nėra įvertinti Terminų banko įstatymo (Žin., 2004, Nr. 7-129) ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, kadangi Seimo nutarimo projekte nėra vartojamos naujai apibrėžiamos sąvokos.

10. Seimo nutarimo projekto atitiktis Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos dokumentams

Seimo nutarimo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvenciją ir neprieštarauja Europos Sąjungos teisei.

 

11. Jeigu Seimo nutarimui įgyvendinti reikia nutarimo lydimųjų aktų, kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys

Seimo nutarimui įgyvendinti lydimųjų teisės aktų nereikia.

12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti Seimo nutarimo įgyvendinimas (pateikiami įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai)

Seimo nutarimui įgyvendinti valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšų nereikės.

13. Seimo nutarimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Rengiant Seimo nutarimo projektą specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

14. Seimo nutarimo projekto rengėjai

Seimo nutarimo projektą parengė Ūkio ministerijos Įmonių teisės ir viešųjų pirkimų politikos departamento (direktorė Audronė Railaitė, tel. (8 5) 262 3477, el. p. [email protected]) Nemokumo politikos skyriaus vyriausioji specialistė Gražina Baniukevič (tel. (8 5) 262 1860, el. p. grazina.baniukevic@ukmin.lt) ir Įmonių bankroto valdymo departamento prie Ūkio ministerijos (l. e. direktoriaus pareigas Svajonė Alunderienė, tel. (8 5) 249 9330, el. p. s.alunderiene@bankrotodep.lt) vyriausiasis juriskonsultas Giedrius Galentas (tel. (8 5) 249 9328, el. p. [email protected]).

15. Projekto reikšminiai žodžiai

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam Seimo nutarimo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, yra ,,Garantinio fondo sąmata“.

 

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                    Dainius Kreivys