Išrašas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ komitetas
2010 m. spalio 13 d. Nr.110-P-33
Vilnius
SVARSTYTA: Pasiūlymai dėl Geriamojo vandens įstatymo 1, 2, 8, 10, 11, 12 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo priedu įstatymo projekto (Nr.XIP-1179(3)).
1. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai: -
2. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1. |
Seimo narė Vida Marija Čigriejienė 2010-10-08 |
5 (11) |
2 (8) |
|
|
Argumentai: Siekiant užtikrinti tikslesnį Direktyvos 98/83EB nuostatos dėl geriamojo vandens stebėsenos perkėlimą į Lietuvos Respublikos teisę, Sveikatos apsaugos ministerijos ir Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos atstovai 2010 rugsėjo 30 d. pasitarime (Protokolas Nr. 12-27) įvertino visus argumentus ir nutarė, kad naujoji Projekto 5 straipsnio 2 dalies redakcija atitinka Direktyvos reikalavimus (jei bus atitinkamai keičiamas bazinio įstatymo 7 straipsnis ir bazinio įstatymo 11 straipsnio 3 dalis). Todėl tikslinga atsiimti Sveikatos apsaugos ministerijos (2010-07-09 Nr.10-(11.1-193)-4443) teiktą siūlymą.
Pasiūlymas: Siūlau išdėstyti teikiamo įstatymo projekto 5 straipsnio 2 dalį (bazinio įstatymo 11 straipsnio 8 dalį) taip: „8. Geriamojo vandens tiekėjai, atsižvelgdami į geriamajam vandeniui tiekti naudojamo vandens saugą ir kokybę, nustatomus ir registruojamus geriamojo vandens saugos ir kokybės rodiklius, vandens ruošimo technologijas, vandens tiekimo įrenginių būklę, rengia ir kasmet tikslina geriamojo vandens programinės priežiūros planus ir derina juos su valstybine maisto kontrolės institucija.“ |
Pritarti |
|
|
Seimo narė Vida Marija Čigriejienė 2010-10-08 |
5 (11) |
1 (3) |
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Direktyvos 98/83/EB 7 straipsnio 2 dalis nustato, kad kontrolė turi būti vykdoma „visų rūšių vandeniui, skirtam žmonėms vartoti“, bazinio įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje esantis žodis „pasirinktinai“ neatitinka šios Direktyvos nuostatų ir jį būtina išbraukti.
Pasiūlymas: Papildyti teikiamo įstatymo projekto 5 straipsnį nauja 1 dalimi (pakeisti bazinio įstatymo 11 straipsnio 3 dalį), buvusias 1-5 dalis laikyti atitinkamai 2-6 dalimis, ir šią dalį išdėstyti taip: „3.
Viešai tiekiantys geriamąjį vandenį vartotojams vandentiekio skirstomuoju
tinklu vandens tiekėjai tiekiamo vandens programinę priežiūrą atlieka iki
vandens vartojimo vietų: vandens vartotojams priklausančių pastatų vidaus
vandentiekio čiaupų, vandens kolonėlių ir vandens naudojimo maisto įmonėse
vietų. Programinė priežiūra atliekama |
Pritarti |
|
|
Seimo narė Vida Marija Čigriejienė 2010-10-08 |
3(7) |
|
|
N T
|
Argumentai: Siekiant geriau suderinti tarpusavyje bazinio įstatymo nuostatas bei tiksliau įgyvendinti Direktyvos 98/83EB nuostatas, būtina pašalinti šiuos pasikartojimus ir išplėsti geriamojo vandens programinės priežiūros sritį: 1. Bazinio įstatymo 7 straipsnio 1 dalies antras sakinys nustatantis vandens tiekėjų pareigas „Už geriamojo vandens saugą ir kokybę jie atsako iki įvadų į maisto įmonėms priklausančių pastatų vidaus vandentiekį“ dubliuoja bazinio įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje esančią nuostatą „Vandentiekio skirstomuoju tinklu geriamąjį vandenį tiekiantys tiekėjai už vandens saugą ir kokybę atsako iki įvadų į geriamojo vandens vartotojams priklausančių pastatų vidaus vandentiekį“. 2. Bazinio įstatymo 7 straipsnio 3 dalis „Geriamojo vandens tiekėjai, tiekiantys geriamąjį vandenį maisto įmonėms, turi stebėti ir prižiūrėti šių subjektų naudojamus vandens išteklius Aplinkos monitoringo įstatyme nustatyta tvarka ir saugoti vandens šaltinius nuo teršimo“ dubliuoja bazinio įstatymo 5 straipsnio 5 dalį „Vandens tiekėjai stebi ir prižiūri naudojamus vandens išteklius Aplinkos monitoringo įstatyme nustatyta tvarka“. 3. Direktyva 98/83EB įpareigoja prižiūrėti visą žmonėms vartoti skirtą vandenį, tačiau Lietuvos teisės aktai nenustato vandens programinės priežiūros visuomeniniuose pastatuose (vaikų ugdymo, sveikatos priežiūros įstaigose ir pan.), todėl būtina tai ištaisyti papildant bazinio įstatymo 7 str. nauju punktu.
Pasiūlymas: Papildyti teikiamą įstatymo projektą nauju 3 straipsniu (pakeisti bazinio įstatymo 7 straipsnį), buvusius projekto 3-7 straipsnius laikyti atitinkamai 4-8 straipsniais, ir jį išdėstyti taip: „3 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas Pakeisti 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „7 straipsnis. Geriamojo vandens naudojimas maisto įmonėse ir visuomeniniuose pastatuose 1.
Vandens tiekėjai, tiekiantys geriamąjį vandenį maisto įmonėms, turi
užtikrinti nepertraukiamą jo tiekimą. 2. Teikiamam į rinką maistui tvarkyti geriamąjį vandenį naudojančios maisto įmonės atsako už geriamojo vandens saugą ir kokybę jiems priklausančių pastatų vidaus vandentiekyje.
3. Už visuomeninių pastatų vidaus vandentiekyje esančio geriamojo vandens saugą ir kokybę atsako jų steigėjai (savininkai). Jie atlieka programinę priežiūrą sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.“ |
Pritarti
|
Komitetas pritaria Seimo narės pasiūlymui, tačiau pažymi, kad siūlant papildyti teikiamą įstatymo projektą nauju 3 straipsniu (keičiant bazinio įstatymo 7 straipsnį), tikslintinas ir teisės akto pavadinimas, todėl Komitetas siūlo pavadinimą išdėstyti taip: „Lietuvos respublikos Geriamojo vandens įstatymo 1, 2, 7, 8, 10, 11, 12 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo priedu įstatymas“ |
|
Seimo narė Vida Marija Čigriejienė 2010-10-08 |
6 |
1 |
1 |
|
Argumentai: Teikiamo įstatymo projekto 6 straipsnio 1 dalyje (bazinio įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte) nebuvo numatyta galimybė maisto kontrolės institucijai patekti į visuomeninius pastatus (vaikų ugdymo, sveikatos priežiūros įstaigas ir pan.) ir atlikti ten geriamojo vandens kontrolę, todėl būtina įteisinti tokią galimybę.
Pasiūlymas: Pakeisti teikiamo įstatymo projekto 6 straipsnio 1 dalies 1 punktą (bazinio įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punktą) ir jį išdėstyti taip: „1) įeiti į vandens tiekimo ir maisto įmonių bei visuomeninių pastatų teritoriją, patalpas, padalinius, sanitarines apsaugos zonas, juos tikrinti, imti bandinius (taip pat ir fasuoto vandens), reikalauti visų reikalingų dokumentų ir juos tikrinti, daryti jų išrašus ar kopijas;“ |
Pritarti |
|
|
Seimo narė Vida Marija Čigriejienė 2010-10-08 |
6 |
3 |
|
|
Argumentai: Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (EB) Nr. 852/2004 1 straipsnio 2 dalis nustato, kad maisto higienos reglamento reikalavimai (ir atitinkamai valstybinė kontrolė) netaikomi pirminei produkcijai, skirtai asmeniniam vartojimui, taip pat su asmeniniu namų ūkio vartojimu susijusiam maisto ruošimui (analogija − valstybė ar savivaldybė nekontroliuoja pieno, kurį melžia ūkininkai savo šeimos vartojimui ar daržovių, kurias jie patys sau išsiaugina), todėl valstybė neturėtų savo lėšomis kontroliuoti ir individualių (asmeninių) šulinių.
Pasiūlymas: Pakeisti teikiamo įstatymo projekto 6 straipsnio 3 dalį (bazinio įstatymo 12 straipsnio 3 dalį) ir ją išdėstyti taip: „3. Į valstybinę geriamojo vandens
kontrolę įeina visi geriamojo vandens saugos ir kokybės užtikrinimo etapai
(nuo vandens viešajam tiekimui |
Pritarti |
|
Komiteto pirmininkas Edmundas Pupinis