Išrašas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KAIMO REIKALŲ komitetas

 

 

POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

2010 m. spalio 13 d. Nr.110-P-33

Vilnius

 

 

SVARSTYTA: Pasiūlymai  dėl Geriamojo vandens įstatymo 1, 2, 8, 10, 11, 12 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo priedu įstatymo projekto (Nr.XIP-1179(3)).

 

1. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai: -

 

2. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo narė Vida Marija Čigriejienė

2010-10-08

5

(11)

2

(8)

 

 

Argumentai:

Siekiant užtikrinti tikslesnį Direktyvos 98/83EB nuostatos dėl geriamojo vandens stebėsenos perkėlimą į Lietuvos Respublikos teisę, Sveikatos apsaugos ministerijos ir Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos atstovai 2010 rugsėjo 30 d. pasitarime (Protokolas Nr. 12-27) įvertino visus argumentus ir nutarė, kad naujoji Projekto 5 straipsnio 2 dalies redakcija atitinka Direktyvos reikalavimus (jei bus atitinkamai keičiamas bazinio įstatymo 7 straipsnis ir bazinio įstatymo 11 straipsnio 3 dalis). Todėl tikslinga atsiimti Sveikatos apsaugos ministerijos (2010-07-09 Nr.10-(11.1-193)-4443) teiktą siūlymą.

 

Pasiūlymas:    

Siūlau išdėstyti teikiamo įstatymo projekto 5 straipsnio 2 dalį (bazinio įstatymo 11 straipsnio 8 dalį) taip:

„8. Geriamojo vandens tiekėjai, atsižvelgdami į geriamajam vandeniui tiekti naudojamo vandens saugą ir kokybę, nustatomus ir registruojamus geriamojo vandens saugos ir kokybės rodiklius, vandens ruošimo technologijas, vandens tiekimo įrenginių būklę, rengia ir kasmet tikslina geriamojo vandens programinės priežiūros planus ir derina juos su valstybine maisto kontrolės institucija.“

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seimo narė Vida Marija Čigriejienė

2010-10-08

5

(11)

1

(3)

 

N

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad Direktyvos 98/83/EB 7 straipsnio 2 dalis nustato, kad kontrolė turi būti vykdoma „visų rūšių vandeniui, skirtam žmonėms vartoti“, bazinio įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje esantis žodis „pasirinktinai“ neatitinka šios Direktyvos nuostatų ir jį būtina išbraukti.

 

Pasiūlymas:

Papildyti teikiamo įstatymo projekto 5 straipsnį nauja 1 dalimi (pakeisti bazinio įstatymo 11 straipsnio 3 dalį), buvusias 1-5 dalis laikyti atitinkamai 2-6 dalimis, ir šią dalį išdėstyti taip:

 „3. Viešai tiekiantys geriamąjį vandenį vartotojams vandentiekio skirstomuoju tinklu vandens tiekėjai tiekiamo vandens programinę priežiūrą atlieka iki vandens vartojimo vietų: vandens vartotojams priklausančių pastatų vidaus vandentiekio čiaupų, vandens kolonėlių ir vandens naudojimo maisto įmonėse vietų. Programinė priežiūra atliekama pasirinktinai Vyriausybės nustatyta tvarka.“

Pritarti

 

 

Seimo narė Vida Marija Čigriejienė

2010-10-08

 

3(7)

 

 

N

T

 

Argumentai:

Siekiant geriau suderinti tarpusavyje bazinio įstatymo nuostatas bei tiksliau įgyvendinti Direktyvos 98/83EB nuostatas, būtina pašalinti šiuos pasikartojimus ir išplėsti geriamojo vandens programinės priežiūros sritį:

1. Bazinio įstatymo 7 straipsnio 1 dalies antras sakinys nustatantis vandens tiekėjų pareigas „Už geriamojo vandens saugą ir kokybę jie atsako iki įvadų į maisto įmonėms priklausančių pastatų vidaus vandentiekį“ dubliuoja bazinio įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje esančią nuostatą „Vandentiekio skirstomuoju tinklu geriamąjį vandenį tiekiantys tiekėjai už vandens saugą ir kokybę atsako iki įvadų į geriamojo vandens vartotojams priklausančių pastatų vidaus vandentiekį“.  

2. Bazinio įstatymo 7 straipsnio 3 dalis „Geriamojo vandens tiekėjai, tiekiantys geriamąjį vandenį maisto įmonėms, turi stebėti ir prižiūrėti šių subjektų naudojamus vandens išteklius Aplinkos monitoringo įstatyme nustatyta tvarka ir saugoti vandens šaltinius nuo teršimo“ dubliuoja bazinio įstatymo 5 straipsnio 5 dalį „Vandens tiekėjai stebi ir prižiūri naudojamus vandens išteklius Aplinkos monitoringo įstatyme nustatyta tvarka“.

3. Direktyva 98/83EB įpareigoja prižiūrėti visą žmonėms vartoti skirtą vandenį, tačiau Lietuvos teisės aktai nenustato vandens programinės priežiūros visuomeniniuose pastatuose (vaikų ugdymo, sveikatos priežiūros įstaigose ir pan.), todėl būtina tai ištaisyti papildant bazinio įstatymo 7 str. nauju punktu.

 

Pasiūlymas:

Papildyti teikiamą įstatymo projektą nauju 3 straipsniu (pakeisti bazinio įstatymo 7 straipsnį), buvusius projekto 3-7 straipsnius laikyti atitinkamai 4-8 straipsniais, ir jį išdėstyti taip:

3 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„7 straipsnis. Geriamojo vandens naudojimas maisto įmonėse ir visuomeniniuose pastatuose

1. Vandens tiekėjai, tiekiantys geriamąjį vandenį maisto įmonėms, turi užtikrinti nepertraukiamą jo tiekimą. Už geriamojo vandens saugą ir kokybę jie atsako iki įvadų į maisto įmonėms priklausančių pastatų vidaus vandentiekį.

2. Teikiamam į rinką maistui tvarkyti geriamąjį vandenį naudojančios maisto įmonės atsako už geriamojo vandens saugą ir kokybę jiems priklausančių pastatų vidaus vandentiekyje.

3. Geriamojo vandens tiekėjai, tiekiantys geriamąjį vandenį maisto įmonėms, turi stebėti ir prižiūrėti ūkio subjektų naudojamus vandens išteklius Aplinkos monitoringo įstatyme nustatyta tvarka ir saugoti vandens šaltinius nuo teršimo.

3. Už visuomeninių pastatų vidaus vandentiekyje esančio geriamojo vandens saugą ir kokybę atsako jų steigėjai (savininkai). Jie atlieka programinę priežiūrą sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.“

 

Pritarti

 

 

Komitetas pritaria Seimo narės  pasiūlymui, tačiau pažymi, kad siūlant papildyti teikiamą įstatymo projektą nauju 3 straipsniu (keičiant bazinio įstatymo 7 straipsnį), tikslintinas ir  teisės akto pavadinimas, todėl Komitetas siūlo pavadinimą išdėstyti taip:

„Lietuvos respublikos Geriamojo vandens įstatymo 1, 2, 7, 8, 10, 11, 12 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo priedu įstatymas

 

Seimo narė Vida Marija Čigriejienė

2010-10-08

6

1

1

 

Argumentai:

Teikiamo įstatymo projekto 6 straipsnio 1 dalyje (bazinio įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte) nebuvo numatyta galimybė maisto kontrolės institucijai patekti į visuomeninius pastatus (vaikų ugdymo, sveikatos priežiūros įstaigas ir pan.) ir atlikti ten geriamojo vandens kontrolę, todėl būtina įteisinti tokią galimybę.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti teikiamo įstatymo projekto 6 straipsnio 1 dalies 1 punktą (bazinio įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punktą) ir jį išdėstyti taip:

„1) įeiti į vandens tiekimo ir maisto įmonių bei visuomeninių pastatų teritoriją, patalpas, padalinius, sanitarines apsaugos zonas, juos tikrinti, imti bandinius (taip pat ir fasuoto vandens), reikalauti visų reikalingų dokumentų ir juos tikrinti, daryti jų išrašus ar kopijas;“

Pritarti

 

 

Seimo narė Vida Marija Čigriejienė

2010-10-08

6

3

 

 

Argumentai:

Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (EB) Nr. 852/2004 1 straipsnio 2 dalis nustato, kad maisto higienos reglamento reikalavimai (ir atitinkamai valstybinė kontrolė) netaikomi pirminei produkcijai, skirtai asmeniniam vartojimui, taip pat su asmeniniu namų ūkio vartojimu susijusiam maisto ruošimui (analogija − valstybė ar savivaldybė nekontroliuoja pieno, kurį melžia ūkininkai savo šeimos vartojimui ar daržovių, kurias jie patys sau išsiaugina), todėl valstybė neturėtų savo lėšomis kontroliuoti ir individualių (asmeninių) šulinių.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti teikiamo įstatymo projekto 6 straipsnio 3 dalį  (bazinio įstatymo 12 straipsnio 3 dalį) ir ją išdėstyti taip:

„3. Į valstybinę geriamojo vandens kontrolę įeina visi geriamojo vandens saugos ir kokybės užtikrinimo etapai (nuo vandens viešajam tiekimui ir individualiam apsirūpinimui skirtų geriamojo vandens šaltinių saugos tikrinimo iki vandens naudojimo gyvenamuosiuose, viešuose pastatuose (ypač vaikų ugdymo, sveikatos priežiūros, viešojo maitinimo įstaigose ar maisto įmonėse) vietų, taip pat fasuoto vandens tiekimas į rinką):“.

 

Pritarti

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Edmundas Pupinis