Išrašas

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

TEISĖS IR TEISĖTVARKOS komitetas

 

 

POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

2010 m. rugsėjo 29 d. Nr.

Vilnius

 

SVARSTYTA: Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabos bei Seimo narių pasiūlymai DĖL ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO 512, 1581, 159, 1591, 1592, 1891, 1892, 1894, 18913, 18915, 221, 222, 224, 2392, 2463, 2591 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR KODEKSO PAPILDYMO 1593, 1594, 1595, 1596 IR 18916 STRAIPSNIAIS ĮSTATYMO PROJEKTO XIP-2200(3)

 

1. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai: negauta.

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2010-09-23

 

1

 

 

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Vertinant projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir juridinės technikos taisyklėms, išsakytinos šios pastabos:

            1. Projekto 1 straipsniu keičiamas Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau – ATPK) 512 straipsnis. Pastebėtina, kad šiuo projektu nekeičiamo ATPK 244 straipsnio 1 dalyje ir 2 dalies 4 punkte yra minimos ATPK 512 straipsnio antroji ir trečioji dalys. Įvertinus tai, kad šiuo projektu ATPK 512 straipsnis yra papildomas nauja trečiąja dalimi, o buvusi trečioji dalis tampa ketvirtąja, svarstytina, ar nereikėtų keisti ir ATPK 244 straipsnio.

 

 

Nepritarti

Atsižvelgiant į tai, kad Komitetas pritarė A.Zuokienės pasiūlymams dėl šio straipsnio, Teisės departamento pastaba lieka nebeaktuali.

Jeigu priimant įstatymą Seime nebūtų pritarta A.Zuokienės pasiūlymams, projektas turėtų būti taisomas ir pildomas nauju straipsniu, keičiančiu ATPK 244 straipsnyje esančias nuorodas.

244 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „512 straipsnio antrojoje ir trečiojoje dalyse“ reikėtų rašyti „„512 straipsnio antrojoje ir ketvirtojoje dalyse“. Tokie patys pakeitimas darytini ir šio straipsnio 2 dalies  4 punkte.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2010-09-23

7

 

 

 

2. Projekto 7 straipsniu teikiamo naujo ATPK 1594 straipsnio antrosios dalies žodis „penktojoje“ keistinas žodžiu „pirmojoje“, ketvirtosios dalies žodis „septintojoje“ keistinas žodžiu „trečiojoje“, šeštosios dalies žodis „devintojoje“ keistinas žodžiu „penktojoje“, o aštuntosios dalies žodis „vienuoliktoje“ keistinas žodžiu „septintojoje“.

 

 

Pritarti

 

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2010-09-23

17

 

 

 

3. Projekto 17 straipsnio pakeitimų esmėje teigiama, kad keičiamas visas ATPK 222 straipsnis, tačiau nėra išdėstomas keičiamo straipsnio pavadinimas.

 

Pritarti

Papildytina įrašant straipsnio pavadinimą:

„222 straipsnis. Savivaldybių seniūnijų kaimo vietovėse seniūnai“.

<toliau tekstas kaip projekte>

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2010-09-23

18,

21

 

 

 

4. Kadangi ATPK 1594 straipsnį sudaro iš viso aštuonios dalys, nėra reikalo jas visas vardyti projekto 18 straipsniu keičiamoje ATPK 224 straipsnio 1 dalyje ir projekto 21 straipsnio 1 dalimi keičiamo ATPK 2591 straipsnio 1 dalies 1 punkto trisdešimt aštuntojoje pastraipoje.

 

Pritarti

 

 

2. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.       

Seimo narė A.Zuokienė

2010-09-22

1

 

 

 

Argumentai:

Seimo posėdyje svarstant projektą XIP-2200(2) buvo pritarta mano pateiktam pasiūlymui. Siūlymas papildyti 512 str. nauja trečia dalimi įneša šiek tiek painiavos (kokios institucijos turėtų nagrinėti atitinkamus pažeidimus, pagal kokias dalis ir pan.). Todėl siūlau nuostatas, kurioms Seimas jau buvo pritaręs, išdėstyti ne 3 dalyje, kaip projekte, bet papildant straipsnį 4 ir 5 dalimis ir šį straipsnį išdėstyti taip:

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„1 straipsnis. 512 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 512 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„512 straipsnis. Ūkinės ar kitokios veiklos objektų statyba, rekonstravimas, plėtimas, atidavimas bei priėmimas naudoti ar naudojimas pažeidžiant aplinkos apsaugos reikalavimus

Ūkinės ar kitokios veiklos objektų statyba, rekonstravimas, plėtimas, atidavimas ar priėmimas naudoti be nustatyta tvarka patvirtintos ir suderintos dokumentacijos arba nesilaikant joje numatytų teisės aktuose nustatytų aplinkos apsaugos reikalavimų –

užtraukia baudą piliečiams nuo penkių šimtų iki vieno tūkstančio litų ir pareigūnams – nuo vieno tūkstančio iki dviejų tūkstančių litų.

Ūkinės ar kitokios veiklos vykdymas, objektų eksploatavimas naudojimas neturint gamtos išteklių naudojimo leidimo, kai tai numatyta įstatymuose ar kituose teisės aktuose arba pažeidžiant aplinkos apsaugos reikalavimus bei normatyvus, –

užtraukia baudą piliečiams nuo aštuonių šimtų iki vieno tūkstančio penkių šimtų litų ir pareigūnams – nuo vieno tūkstančio penkių šimtų iki trijų tūkstančių litų.

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje ir antrojoje dalyse numatytus pažeidimus, –

užtraukia baudą nuo keturių tūkstančių iki aštuonių tūkstančių litų.

            Ūkinės ar kitokios veiklos vykdymas, objektų naudojimas nenustačius sanitarinės apsaugos zonos ribų, kai tai numatyta įstatymuose ar kituose teisės aktuose, –

             užtraukia baudą piliečiams nuo aštuonių šimtų iki vieno tūkstančio penkių šimtų litų ir pareigūnams – nuo vieno tūkstančio penkių šimtų iki trijų tūkstančių litų.

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio ketvirtojoje dalyje numatytus pažeidimus, –

užtraukia baudą nuo trijų tūkstančių iki penkių tūkstančių litų.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

Jeigu nebūtų pritarta šiems pasiūlymams Seime, reikėtų atitinkamai koreguoti projektą pagal LRS kanceliarijos Teisės departamento 1 pastabą.

 

2.       

Seimo narė A.Zuokienė

2010-09-22

20

 

 

N

Argumentai:

Atsižvelgiant į pasiūlytas nuostatas 1 straipsniui reikėtų koreguoti Administracinių teisės pažeidimų kodekso 2394 straipsnio 1 dalį, nurodant, kad pažeidimus pagal 512 straipsnio 4 ir 5 dalis nagrinės Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos bei 242 straipsnio 1 dalį bei 2 dalies 1 punktą.

 Pasiūlymas:

1. Siūlau papildyti  įstatymo projektą nauju 20 straipsniu:

„20 straipsnis. 2394 straipsnio 1 dalies pakeitimas

Pakeisti 2394 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos nagrinėja šio kodekso 42 straipsnyje (išskyrus darbo, darbuotojų saugos ir sveikatos, radiacinės saugos, maisto saugos ir kokybės, ne maisto produktų (gaminių) saugos ir kokybės higienos norminių aktų pažeidimus), 512 straipsnio ketvirtojoje ir penktojoje dalyse, 79–84 straipsniuose (kai pažeidžiami higienos norminiai aktai, reglamentuojantys atmosferos apsaugą) numatytų administracinių teisės pažeidimų bylas.”

 

 

 

 

Pritarti

 

Pasiūlymai tarpusavyje susiję su pasiūlymu dėl projekto 1 straipsnio.

3.       

Seimo narė A.Zuokienė

2010-09-22

21

 

 

N

Pasiūlymas:

1. Siūlau papildyti  įstatymo projektą nauju 21 straipsniu:

“21 straipsnis. 242 straipsnio 1 dalies ir 2 dalies 1 punkto pakeitimas

1. 242 straipsnio 1 dalyje vietoj skaičiaus ir žodžio „512 straipsniuose“ įrašyti žodžius ir skaičių „straipsniuose, 512 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir trečiojoje dalyse“ ir šią dalį išdėstyti taip:

Aplinkos apsaugos organai nagrinėja šio kodekso 423, 46, 47, 51, 511, 512 straipsniuose, straipsniuose, 512 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir trečiojoje dalyse, 513 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, tryliktojoje, keturioliktojoje, penkioliktojoje, šešioliktojoje, septynioliktojoje ir aštuonioliktojoje dalyse, 514 straipsnyje, 515 straipsnio pirmojoje ir antrojoje dalyse, 516, 517, 5110, 5112, 5113 straipsniuose, 5114 straipsnio pirmojoje dalyje, 5116, 5117 straipsniuose, 5118 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje ir šeštojoje dalyse, 5119 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje ir ketvirtojoje dalyse, 5120 straipsnio pirmojoje ir antrojoje dalyse, 5121 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir trečiojoje dalyse, 5122 straipsnyje, 5123 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje, septintojoje, aštuntojoje, dešimtojoje, vienuoliktojoje, tryliktojoje, keturioliktojoje, penkioliktojoje, šešioliktojoje ir septynioliktojoje dalyse, 5124, 52, 521, 53, 55 straipsniuose, 56 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje ir šeštojoje dalyse, 561, 562, 57, 58, 60, 61 straipsniuose, 62 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir šeštojoje dalyse, 621 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir šeštojoje dalyse, 622 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir šeštojoje dalyse, 63, 64, 65–781 straipsniuose, 79–84 straipsniuose (kai administraciniai teisės pažeidimai nėra higienos norminių aktų, reglamentuojančių atmosferos apsaugą, pažeidimai), 841 straipsnio pirmojoje, penktojoje, šeštojoje, septintojoje, aštuntojoje, devintojoje, vienuoliktojoje, dvyliktojoje, penkioliktojoje, devynioliktojoje, dvidešimtojoje ir dvidešimt pirmojoje dalyse, 842 straipsnio antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje, šeštojoje ir septintojoje dalyse, 843 straipsnyje, 844 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, šeštojoje, septintojoje, aštuntojoje ir devintojoje dalyse, 85, 86, 87, 871 straipsniuose, 873 straipsnio pirmojoje ir antrojoje dalyse, 874 straipsnyje (kai pažeidimai padaryti vidaus vandenyse), 876 straipsnyje (kai pažeidimai padaryti parduodant ar superkant vidaus vandenų žuvininkystės produktus), 877 straipsnyje (kai pažeidimai padaryti ne jūrų vandenyse), 88, 89, 90 straipsniuose, 211 straipsnyje (dėl aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno uždėtos plombos sužalojimo arba nuplėšimo) numatytų administracinių teisės pažeidimų bylas.“

 

 

2. 244 straipsnio 2 dalies 1 punkte vietoj skaičiaus ir žodžio „512 straipsniuose“ įrašyti žodžius ir skaičių „straipsniuose, 512 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir trečiojoje dalyse“ ir šį punktą išdėstyti taip:

„1) už šio kodekso 423, 46, 51, 511, 512 straipsniuose, straipsniuose, 512 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir trečiojoje dalyse, 513 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, tryliktojoje, keturioliktojoje, penkioliktojoje, šešioliktojoje, septynioliktojoje ir aštuonioliktojoje dalyse, 514 straipsnyje, 515 straipsnio pirmojoje ir antrojoje dalyse, 516, 517, 5110, 5112, 5113 straipsniuose, 5114 straipsnio pirmojoje dalyje, 5116, 5117 straipsniuose, 5118 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje ir šeštojoje dalyse, 5119 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje ir ketvirtojoje dalyse, 5120 straipsnio pirmojoje ir antrojoje dalyse, 5121 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir trečiojoje dalyse, 5122 straipsnyje, 5123 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje, septintojoje, aštuntojoje, dešimtojoje, vienuoliktojoje, tryliktojoje, keturioliktojoje, penkioliktojoje, šešioliktojoje ir septynioliktojoje dalyse, 5124, 52, 521, 53, 55 straipsniuose, 56 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje ir šeštojoje dalyse, 561, 562, 57, 58, 60 straipsniuose, 62 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir šeštojoje dalyse, 621 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir šeštojoje dalyse, 622 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir šeštojoje dalyse, 64, 66–70, 72–781 straipsniuose, 79–84 straipsniuose (kai administraciniai teisės pažeidimai nėra higienos norminių aktų, reglamentuojančių atmosferos apsaugą, pažeidimai), 841 straipsnio pirmojoje, penktojoje, šeštojoje, septintojoje, aštuntojoje, devintojoje, vienuoliktojoje, dvyliktojoje, penkioliktojoje, devynioliktojoje, dvidešimtojoje ir dvidešimt pirmojoje dalyse, 842 straipsnio antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje, šeštojoje ir septintojoje dalyse, 843 straipsnyje, 844 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, šeštojoje, septintojoje, aštuntojoje ir devintojoje dalyse, 85, 86, 87, 871 straipsniuose, 873 straipsnio pirmojoje ir antrojoje dalyse, 874 straipsnyje (kai pažeidimai padaryti vidaus vandenyse), 876 straipsnyje (kai pažeidimai padaryti parduodant ar superkant vidaus vandenų žuvininkystės produktus), 877 straipsnyje (kai pažeidimai padaryti ne jūrų vandenyse), 88, 89, 90 straipsniuose, 211 straipsnyje (dėl aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno uždėtos plombos sužalojimo arba nuplėšimo) numatytus administracinius teisės pažeidimus – vyriausieji valstybiniai aplinkos apsaugos inspektoriai ir vyresnieji valstybiniai aplinkos apsaugos inspektoriai;

 

2. Projekto 20, 21, 22 straipsnius laikyti atitinkamai 22, 23, 24.

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

Pasiūlymai tarpusavyje susiję su pasiūlymu dėl projekto 1 straipsnio.

4.       

Seimo narys Č.V.Stanke-vičius

2010-09-22

6

 

 

 

Argumentai: siūloma panaikinti atsakomybę už nesudėtingo statinio savavališką paprastąjį remontą, nes Statybos reglamentas STR 1.07.01:2010 (6 priedas) nenumato rašytinio pritarimo statinio paprastajam remontui, išskyrus, saugomas teritorijas, kultūros paveldo objekto teritorijas, kultūros paveldo vietoves.

 

Pasiūlymas: pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

6 straipsnis. Kodekso papildymas 1593 straipsniu

Papildyti Kodeksą 1593 straipsniu:

1593 straipsnis. Savavališkas statinio paprastasis remontas

Nesudėtingo statinio savavališkas paprastasis remontas –

užtraukia įspėjimą arba baudą nuo vieno šimto iki dviejų šimtų litų.

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, –

užtraukia baudą nuo dviejų šimtų iki keturių šimtų litų.

Nesudėtingo statinio savavališkas paprastasis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –

užtraukia baudą nuo vieno šimto iki dviejų šimtų litų.

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio trečiojoje dalyje numatytus pažeidimus, –

užtraukia baudą nuo keturių šimtų iki aštuonių šimtų litų.

Neypatingo statinio savavališkas paprastasis remontas –

užtraukia baudą nuo dviejų šimtų iki penkių šimtų litų.

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio penktojoje dalyje numatytus pažeidimus, –

užtraukia baudą nuo keturių šimtų iki vieno tūkstančio litų.

Neypatingo statinio savavališkas paprastasis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –

užtraukia baudą nuo keturių šimtų iki vieno tūkstančio litų.

 

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio septintojoje dalyje numatytus pažeidimus, –

užtraukia baudą nuo aštuonių šimtų iki dviejų tūkstančių litų.

Ypatingo statinio savavališkas paprastasis remontas –

užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki dviejų tūkstančių litų.

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio devintojoje dalyje numatytus pažeidimus, –

užtraukia baudą nuo dviejų tūkstančių iki keturių tūkstančių litų.

Ypatingo statinio savavališkas paprastasis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje saugomoje teritorijoje, pajūrio juostoje arba kultūros paveldo statinio savavališkas paprastasis remontas –

užtraukia baudą nuo dviejų tūkstančių iki keturių tūkstančių litų.

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio vienuoliktojoje dalyje numatytus pažeidimus, –

užtraukia baudą nuo keturių tūkstančių iki šešių tūkstančių litų.“

 

 

 

 

 

 

 

Nepritarti

Už pažeidimus pagal Seimo nario siūlomas braukti 1593 straipsnio dalis būtų baudžiama labai siaurai: tik jei statys mieste (išskyrus sodininkų bendrijų teritorijas) ir tik tada, kai pastatas bus nuo 50 iki 80 kv. m., ir tik tada, kai į gatvę išeinantis fasadas bus iš esmės keičiamas arba keičiama šlaitinio stogo danga į iš esmės kitokią. Malkinėms ar panašiems smulkiems statiniams šis straipsnis nebus taikomas.

5.       

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

4

1

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad kalbama apie tokius pastatus, kurie gali būti statomi ir trumpam laikui, kurie kaimo žmonėms reikalingi ūkinėms reikmėms, o leidimai, projektai ilgai trunkantis procesas, todėl siūlome braukti.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 1 dalį išbraukti:

Nesudėtingo statinio savavališkas rekonstravimas –užtraukia baudą nuo dviejų šimtų iki vieno tūkstančių litų.

 

 

 

Nepritarti

Atkreiptinas dėmesys, jog Seime yra priimtos Statytos įstatymo pataisos, įsigaliosiančios nuo 2010 m. spalio 1 d. ir jame yra įtvirtinta analogiška atsakomybė juridiniams asmenims. Todėl norint atsisakyti nuostatų ATPK, visų pirma, reikėtų teikti siūlymus Statybos įstatymui.

 

Nesudėtingo statinio savavališkas rekonstravimas bus tik tada, kai pagal aplinkos ministro nustatytus atvejus bus privaloma rengti supaprastintą rekonstravimo projektą ir šiam projektui bus privaloma gauti rašytinius įgaliotų valstybės tarnautojų pritarimus. Tokie reikalavimai nustatyti statybos techniniame reglamente STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“:

„Rašytiniai pritarimai supaprastintam rekonstravimo projektui mieste, konservacinio prioriteto, kompleksinėje saugomoje teritorijoje ir jų apsaugos zonose, kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje privalomi šiais atvejais:

1) rekonstruojant I grupės nesudėtingą statinį į II grupės nesudėtingą statinį;

2) rekonstruojant II grupės nesudėtingą statinį nekeičiant jo grupės.“

Akivaizdu, kad kaimo teritorijose tokie reikalavimai nėra nustatyti, todėl ir ATPK straipsnis negalės būti taikomas.

6.       

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

4

2

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 2 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo penkių šimtų iki dviejų tūkstančių litų.

 

Nepritarti

 

Pasiūlymas susijęs su pasiūlymu dėl 2 dalies.

7.       

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

4

3

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 3 dalį išbraukti:

Nesudėtingo statinio savavališkas rekonstravimas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo penkių šimtų iki dviejų tūkstančių litų.

 

Nepritarti

Žr. aukščiau - nurodyti atvejai, kai turi būti rengiamas supaprastintas rekonstravimo projektas šiose teritorijose. Išbraukus ATPK nurodytas nuostatas, projektą rengti bus privaloma,  rekonstruojant be projekto – statyba bus kvalifikuojama kaip savavališka, tačiau administracinės nuobaudos už tokią neleistiną veiklą nebebus. Atkreiptinas dėmesys, kad I grupės nesudėtingiems statiniams (pastatai iki 50 kv. m.) net ir šiose jautriose teritorijose projekto rengti nereikės ir straipsnis nebus taikomas, nebent šis statinys bus rekonstruojamas į didesnį, t.y. II grupės (iki 80 kv. m.) statinį.

8.       

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

4

4

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 4 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio trečiojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki keturių tūkstančių litų.

Nepritarti

Pasiūlymas susijęs su pasiūlymu dėl 3 dalies

9.       

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

4

5

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 5 dalį išbraukti:

Neypatingo statinio savavališkas rekonstravimas –užtraukia baudą nuo keturių tūkstančių iki aštuonių tūkstančių litų.

 

Nepritarti

Neypatingas statinys gali būti tiek, pvz., pastatas virš 80 kv. m., tiek ir 5 a daugiabutis namas. Pagal Statybos įstatymo 23 str. 1 d. 4 p. šiais atvejais visada privaloma parengti rekonstravimo projektą ir gauti leidimą rekonstruoti statinį; įstatymas nenumato išimčių, todėl  neypatingo statinio rekonstravimas  be leidimo bus savavališka statyba. Išbraukus siūlomas išbraukti nuostatas, nebus galima taikyti adm. Nuobaudų už, pvz., 100 kv. m. pastao rekonstravimą į 1000 m. pastatą be gauto leidimo.

10.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

4

6

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 6 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio penktojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo šešių tūkstančių iki penkiolikos tūkstančių litų.

 

 

Nepritarti

 

Pasiūlymas susijęs su pasiūlymu dėl 5 dalies

11.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

4

7

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 7 dalį išbraukti:

Neypatingo statinio savavališkas rekonstravimas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo šešių tūkstančių iki dvylikos tūkstančių litų.

 

Nepritarti

 

12.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

4

8

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 8 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio septintojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo dešimties tūkstančių iki dvidešimties tūkstančių litų.

 

Nepritarti

 

13.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

5

1

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 1 dalį išbraukti:

Nesudėtingo statinio savavališkas kapitalinis remontas –užtraukia baudą nuo dviejų šimtų iki penkių šimtų litų.

 

Nepritarti

Nesudėtingo statinio savavališkas rekonstravimas bus tik tada, kai pagal aplinkos ministro nustatytus atvejus bus privaloma rengti kapitalinio remonto aprašą ir šiam aprašui bus privaloma gauti rašytinius įgaliotų valstybės tarnautojų pritarimus. Tokie reikalavimai nustatyti statybos techniniame reglamente STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“:

„Rašytiniai pritarimai kapitalinio remonto aprašui privalomi mieste (išskyrus sodininkų bendrijų teritorijas), konservacinio prioriteto ar kompleksinėje saugomoje teritorijoje ir jų apsaugos zonose, kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje, kai keičiama II grupės nesudėtingo statinio išvaizda pagal šiuos požymius:

- keičiant pastato fasado ar šlaitinio stogo dangą;

- apšiltinant pastatą ne pagal pastatų atnaujinimo (modernizavimo) programą; pastato fasade iš gatvės pusės užtaisant esamus langus, duris, kitas angas;

- pastato (išskyrus 1 ar 2 butų namo) fasado elementus keičiant į kitokius (nedidinant matmenų);

- įrengiant statinio inžinerines sistemas, kai jų dalys išdėstomos statinio išorėje.“

Akivaizdu, kad kaimo teritorijose tokie reikalavimai nėra nustatyti, todėl ir ATPK straipsnis negalės būti taikomas. Be to, nesudėtingus statinius kapitališkai remontuojant miestuose nustatyti reikalavimai gauti rašytinius pritarimus bus taikomi tik II grupės nesudėtingiems statiniams (nuo 50 iki 80 kv. m.)

14.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

5

2

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 2 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki aštuonių šimtų litų.

 

 

 

Nepritarti

 

 

Pasiūlymas susijęs su pasiūlymu dėl 1 dalies

15.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

5

3

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 3 dalį išbraukti:

Nesudėtingo statinio savavališkas kapitalinis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki aštuonių šimtų litų.

 

Nepritarti

Žr.aukščiau

16.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

5

4

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 4 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio trečiojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo šešių šimtų iki vieno tūkstančio litų.

 

Nepritarti

Žr.aukščiau

17.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

5

5

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 5 dalį išbraukti:

Neypatingo statinio savavališkas kapitalinis remontas –užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki dviejų tūkstančių litų.

 

Nepritarti

Žr.aukščiau

18.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

5

6

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 6 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio penktojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo dviejų tūkstančių iki keturių tūkstančių litų.

 

Nepritarti

Žr.aukščiau

19.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

5

7

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 7 dalį išbraukti:

Neypatingo statinio savavališkas kapitalinis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo dviejų tūkstančių iki keturių tūkstančių litų.

 

Nepritarti

Žr.aukščiau

20.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

5

8

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 8 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio septintojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo keturių tūkstančių iki aštuonių tūkstančių litų.

 

Nepritarti

Žr.aukščiau

21.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

6

1

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 1 dalį išbraukti:

1593 straipsnis. Savavališkas statinio paprastasis remontas

Nesudėtingo statinio savavališkas paprastasis remontas – užtraukia įspėjimą arba baudą nuo vieno šimto iki dviejų šimtų litų.

 

Nepritarti

Pagal aukščiau minėtą STR 1.07.01:2010 nesudėtingo statinio savavališkas paprastasis remontas bus tik labai išimtinais atvejais:

Rašytiniai pritarimai paprastojo remonto aprašui privalomi konservacinio prioriteto ar kompleksinėje saugomoje teritorijoje ir jų apsaugos zonose, kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje kai keičiama II grupės nesudėtingo statinio išvaizda pagal šiuos požymius:

- keičiant pastato fasado ar šlaitinio stogo dangą;

- apšiltinant pastatą ne pagal pastatų atnaujinimo (modernizavimo) programą;

- pastato fasade iš gatvės pusės užtaisant esamus langus, duris, kitas angas;

- keičiant pastato (išskyrus 1 ar 2 butų namo) fasado elementus keičiant į kitokius (nedidinant matmenų);

- įrengiant statinio inžinerines sistemas, kai jų dalys išdėstomos statinio išorėje.“

Todėl I grupės nesudėtingiems statiniams, taip pat II grupės nesudėtingiems mieste ir kaime (išskyrus nurodytas teritorijas) šis straipsnis negalės būti taikomas.

22.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

6

2

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 2 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo dviejų šimtų iki keturių šimtų litų.

 

Nepritarti

 

Pasiūlymas susijęs su pasiūlymu dėl 1 d.

23.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

6

3

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 3 dalį išbraukti:

Nesudėtingo statinio savavališkas paprastasis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo vieno šimto iki dviejų šimtų litų.

 

Nepritarti

Žr.aukščiau

24.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

6

4

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

 

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 4 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio trečiojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo keturių šimtų iki aštuonių šimtų litų.

 

Nepritarti

Žr.aukščiau

25.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

6

5

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 5 dalį išbraukti:

Neypatingo statinio savavališkas paprastasis remontas –

užtraukia baudą nuo dviejų šimtų iki penkių šimtų litų.

 

Nepritarti

Pagal aukščiau minėtą STR 1.07.01:2010:

1) neypatingo statinio (pvz., daugiabučio 5 a namo) paprastajam remontui priskiriamas net pastato atnaujinimas (modernizavimas) pagal atitinkamą programą, šiems darbams privaloma gauti leidimą atnaujinti (modernizuoti) pastatą. Todėl atnaujinant (modernizuojant) be leidimo, bus savavališka statyba, o ATPK straipsnį išbraukus, nebus galimybės už tokią savavališką statybą bausti adm. nuobauda.

2) kitais, negu 1 p. atvejais, paprastojo remonto projektas rengiamas ir būtina gauti rašytinius įgaliotų valstybės tarnautojų pritarimus, tačiau tik:

„atliekant kultūros paveldo statinio paprastąjį remontą, išskyrus atvejus, kai paprastojo remonto darbai atliekami pastato viduje ir nėra susiję su paveldosaugos reikalavimais;

mieste (išskyrus sodininkų bendrijų teritorijas), konservacinio prioriteto ar kompleksinėje saugomoje teritorijoje ir jų apsaugos zonose, kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje:

keičiant pastato fasado ar šlaitinio stogo dangą;

apšiltinant pastatą ne pagal pastatų atnaujinimo (modernizavimo) programą;

pastato fasade iš gatvės pusės užtaisant esamus langus, duris, kitas angas;

įstiklinant daugiabučio namo ar visuomeninės paskirties pastato balkonus, lodžas;

pastato (išskyrus 1 ar 2 butų namo) fasado elementus keičiant į kitokius (nedidinant matmenų);

įrengiant statinio inžinerines sistemas, kai jų dalys išdėstomos statinio išorėje.“

Todėl šio ATPK straipsnio taikymo sritis labai apribota ir taikoma tik jautriose teritorijose.

26.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

6

6

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus..

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 6 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio penktojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo keturių šimtų iki vieno tūkstančio litų.

 

Nepritarti

Žr.aukščiau

27.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

6

7

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 7 dalį išbraukti:

Neypatingo statinio savavališkas paprastasis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo keturių šimtų iki vieno tūkstančio litų.

 

Nepritarti

Žr.aukščiau

28.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

6

8

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 8 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio septintojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo aštuonių šimtų iki dviejų tūkstančių litų.

Nepritarti

Žr.aukščiau

29.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

7

1

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 7 straipsnio 1 dalį išbraukti:

Neypatingo statinio savavališkas griovimas –užtraukia baudą nuo dviejų tūkstančių iki penkių tūkstančių litų.

 

Nepritarti

Pagal Statybos įstatymo 23 str. 1 d. 4 p. griaunat neypatingą statinį visais atvejais privaloma parengti griovimo aprašą ir gauti rašytinius pritarimus, negavus jų – bus laikoma, kad tai savavališka statyba, todėl išbraukus ATPK siūlomą išbraukti straipsnį, neliks galimybės už savavališką neypatingo statinio griovimą taikyti administracinės nuobaudos.

 

30.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

7

2

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 7 straipsnio 2 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio penktojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo keturių tūkstančių iki dešimties tūkstančių litų.

Nepritarti

 

Pasiūlymas susijęs su pasiūlymu dėl 1 d.

31.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

7

3

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 7 straipsnio 3 dalį išbraukti:

Neypatingo statinio savavališkas griovimas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo keturių tūkstančių iki dešimties tūkstančių litų.

 

Nepritarti

Žr.aukščiau

32.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

7

4

 

 

Argumentai:

Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 7 straipsnio 4 dalį išbraukti:

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio septintojoje dalyje numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo aštuonių tūkstančių iki dvidešimties tūkstančių litų

Nepritarti

Žr.aukščiau

33.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

11

 

 

 

Argumentai:

Jei savo garaže norėtųsi laikyti bulves – turėsi gauti leidimą?

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 11 straipsnį išbraukti:

1892 straipsnis. Statinio naudojimas ne pagal paskirtį

Statinio naudojimas ne pagal paskirtį –

užtraukia baudą nuo penkių šimtų iki penkių tūkstančių litų.

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, –

užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki dešimties tūkstančių litų.“

 

Nepritarti

Statybos įstatymo 40 straipsnio 1 punkte įrašyta:

„Statinių naudotojai privalo:

1) naudoti statinį (jo patalpas) pagal paskirtį;“

Minėto įstatymo 42 straipsnio 3 dalyje įrašyta kad viešojo administravimo subjektas, atliekantis statinio naudojimo priežiūrą, turi teisę:

„Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais ir tvarka surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus, nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas ir skirti administracines nuobaudas arba teikti administracinių teisės pažeidimų bylas teismui;“.

Todėl išbraukus siūlomą išbraukti ATPK straipsnį, statinio naudotojui už įstatyminės prievolės nevykdymą nebegalės būti taikoma administracinė atsakomybė.

34.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

12

3

 

 

Argumentai:

Manome jog tai reglamentuojat bus palikta galimybė pareigūnui savivaliauti. Žinome, kad dažnai paprasto žmogaus orumą reikia ginti, o ne valdininko.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto12 straipsnio 3 dalį pakeisti ir išdėstyti taip:

Tyčinis kliudymas statybos valstybinę priežiūrą atliekantiems pareigūnams atlikti savo pareigas ir (arba) statybos valstybinę priežiūrą atliekančio pareigūno garbės ir orumo įžeidimas, reiškiamas žodžiu ar gestais, įžeidžiančiu, iššaukiančiu ar provokuojančiu elgesiu, –užtraukia baudą piliečiams nuo dviejų šimtų iki keturių šimtų litų ir pareigūnams – nuo trijų šimtų iki šešių šimtų litų.

 

 

Nepritarti

 

 

 

35.   

Seimo narė D.Kuodytė

2010-09-24

12

6

 

 

Argumentai:

Manome jog tai reglamentuojat bus palikta galimybė pareigūnui savivaliauti.

 

Pasiūlymas:

Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 12 straipsnio 6 dalį pakeisti ir išdėstyti taip:

Tyčinis kliudymas statinių naudojimo priežiūrą atliekantiems pareigūnams atlikti savo pareigas ir (arba) statinių naudojimo priežiūrą atliekančio pareigūno garbės ir orumo įžeidimas, reiškiamas žodžiu ar gestais, įžeidžiančiu, iššaukiančiu ar provokuojančiu elgesiu, –užtraukia baudą piliečiams nuo dviejų šimtų iki keturių šimtų litų ir pareigūnams – nuo trijų šimtų iki šešių šimtų litų.“.

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Stasys Šedbaras