Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai, pagrindžiantys
nuomonę
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
1.
|
Seimo narė A.Zuokienė
2010-09-22
|
1
|
|
|
|
Argumentai:
Seimo posėdyje svarstant projektą XIP-2200(2) buvo
pritarta mano pateiktam pasiūlymui. Siūlymas papildyti 512 str.
nauja trečia dalimi įneša šiek tiek painiavos (kokios institucijos turėtų
nagrinėti atitinkamus pažeidimus, pagal kokias dalis ir pan.). Todėl siūlau
nuostatas, kurioms Seimas jau buvo pritaręs, išdėstyti ne 3 dalyje, kaip
projekte, bet papildant straipsnį 4 ir 5 dalimis ir šį straipsnį išdėstyti
taip:
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti
taip:
„1 straipsnis. 512
straipsnio pakeitimas
Pakeisti 512
straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„512 straipsnis.
Ūkinės ar kitokios veiklos objektų statyba, rekonstravimas, plėtimas,
atidavimas bei priėmimas naudoti ar naudojimas pažeidžiant aplinkos
apsaugos reikalavimus
Ūkinės ar kitokios veiklos
objektų statyba, rekonstravimas, plėtimas, atidavimas ar priėmimas naudoti
be nustatyta tvarka patvirtintos ir suderintos dokumentacijos arba
nesilaikant joje numatytų teisės aktuose nustatytų aplinkos
apsaugos reikalavimų –
užtraukia baudą piliečiams nuo
penkių šimtų iki vieno tūkstančio litų ir pareigūnams – nuo vieno tūkstančio
iki dviejų tūkstančių litų.
Ūkinės ar kitokios veiklos
vykdymas, objektų eksploatavimas naudojimas neturint gamtos
išteklių naudojimo leidimo, kai tai numatyta įstatymuose ar kituose teisės
aktuose arba pažeidžiant aplinkos apsaugos reikalavimus bei normatyvus, –
užtraukia baudą piliečiams nuo
aštuonių šimtų iki vieno tūkstančio penkių šimtų litų ir pareigūnams – nuo
vieno tūkstančio penkių šimtų iki trijų tūkstančių litų.
Tokie pat veiksmai, padaryti
asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje ir
antrojoje dalyse numatytus pažeidimus, –
užtraukia baudą nuo keturių
tūkstančių iki aštuonių tūkstančių litų.
Ūkinės ar kitokios
veiklos vykdymas, objektų naudojimas nenustačius sanitarinės apsaugos zonos
ribų, kai tai numatyta įstatymuose ar kituose teisės aktuose, –
užtraukia baudą
piliečiams nuo aštuonių šimtų iki vieno tūkstančio penkių šimtų litų ir
pareigūnams – nuo vieno tūkstančio penkių šimtų iki trijų tūkstančių litų.
Tokie pat veiksmai,
padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio
ketvirtojoje dalyje numatytus pažeidimus, –
užtraukia baudą nuo
trijų tūkstančių iki penkių tūkstančių litų.
|
Pritarti
|
Jeigu nebūtų pritarta šiems pasiūlymams Seime,
reikėtų atitinkamai koreguoti projektą pagal LRS kanceliarijos Teisės
departamento 1 pastabą.
|
2.
|
Seimo narė A.Zuokienė
2010-09-22
|
20
|
|
|
N
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į pasiūlytas nuostatas 1 straipsniui
reikėtų koreguoti Administracinių teisės pažeidimų kodekso 2394
straipsnio 1 dalį, nurodant, kad pažeidimus pagal 512 straipsnio 4
ir 5 dalis nagrinės Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie
Sveikatos apsaugos ministerijos bei 242 straipsnio 1 dalį bei 2 dalies 1
punktą.
Pasiūlymas:
1. Siūlau papildyti įstatymo projektą nauju 20
straipsniu:
„20
straipsnis. 2394 straipsnio 1 dalies pakeitimas
Pakeisti 2394
straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros
tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos nagrinėja šio kodekso 42
straipsnyje (išskyrus darbo, darbuotojų saugos ir sveikatos, radiacinės
saugos, maisto saugos ir kokybės, ne maisto produktų (gaminių) saugos ir
kokybės higienos norminių aktų pažeidimus), 512 straipsnio
ketvirtojoje ir penktojoje dalyse, 79–84 straipsniuose (kai pažeidžiami
higienos norminiai aktai, reglamentuojantys atmosferos apsaugą) numatytų
administracinių teisės pažeidimų bylas.”
|
Pritarti
|
Pasiūlymai tarpusavyje susiję su pasiūlymu
dėl projekto 1 straipsnio.
|
3.
|
Seimo narė A.Zuokienė
2010-09-22
|
21
|
|
|
N
|
Pasiūlymas:
1. Siūlau papildyti įstatymo projektą nauju 21
straipsniu:
“21 straipsnis. 242
straipsnio 1 dalies ir 2 dalies 1 punkto pakeitimas
1. 242 straipsnio 1 dalyje
vietoj skaičiaus ir žodžio „512
straipsniuose“ įrašyti žodžius ir skaičių „straipsniuose, 512
straipsnio pirmojoje, antrojoje ir trečiojoje dalyse“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„Aplinkos apsaugos organai
nagrinėja šio kodekso 423, 46, 47, 51, 511, 512
straipsniuose, straipsniuose, 512 straipsnio pirmojoje,
antrojoje ir trečiojoje dalyse, 513 straipsnio pirmojoje,
antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, tryliktojoje, keturioliktojoje,
penkioliktojoje, šešioliktojoje, septynioliktojoje ir aštuonioliktojoje
dalyse, 514 straipsnyje, 515 straipsnio pirmojoje ir
antrojoje dalyse, 516, 517, 5110, 5112,
5113 straipsniuose, 5114 straipsnio pirmojoje dalyje,
5116, 5117 straipsniuose, 5118 straipsnio
pirmojoje, antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje ir šeštojoje
dalyse, 5119 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje ir
ketvirtojoje dalyse, 5120 straipsnio pirmojoje ir antrojoje
dalyse, 5121 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir trečiojoje dalyse,
5122 straipsnyje, 5123 straipsnio pirmojoje, antrojoje,
trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje, septintojoje, aštuntojoje, dešimtojoje,
vienuoliktojoje, tryliktojoje, keturioliktojoje, penkioliktojoje,
šešioliktojoje ir septynioliktojoje dalyse, 5124, 52, 521,
53, 55 straipsniuose, 56 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje,
ketvirtojoje, penktojoje ir šeštojoje dalyse, 561, 562,
57, 58, 60, 61 straipsniuose, 62 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir šeštojoje
dalyse, 621 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir šeštojoje dalyse,
622 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir šeštojoje dalyse, 63, 64,
65–781 straipsniuose, 79–84 straipsniuose (kai administraciniai
teisės pažeidimai nėra higienos norminių aktų, reglamentuojančių atmosferos
apsaugą, pažeidimai), 841 straipsnio pirmojoje, penktojoje,
šeštojoje, septintojoje, aštuntojoje, devintojoje, vienuoliktojoje,
dvyliktojoje, penkioliktojoje, devynioliktojoje, dvidešimtojoje ir dvidešimt
pirmojoje dalyse, 842 straipsnio antrojoje, trečiojoje,
ketvirtojoje, penktojoje, šeštojoje ir septintojoje dalyse, 843
straipsnyje, 844 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje,
ketvirtojoje, šeštojoje, septintojoje, aštuntojoje ir devintojoje dalyse, 85,
86, 87, 871 straipsniuose, 873 straipsnio pirmojoje ir
antrojoje dalyse, 874 straipsnyje (kai pažeidimai padaryti vidaus
vandenyse), 876 straipsnyje (kai pažeidimai padaryti parduodant ar
superkant vidaus vandenų žuvininkystės produktus), 877 straipsnyje
(kai pažeidimai padaryti ne jūrų vandenyse), 88, 89, 90 straipsniuose, 211
straipsnyje (dėl aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno uždėtos
plombos sužalojimo arba nuplėšimo) numatytų administracinių teisės pažeidimų
bylas.“
2. 244 straipsnio 2 dalies 1
punkte vietoj skaičiaus ir žodžio „512 straipsniuose“ įrašyti žodžius ir
skaičių „straipsniuose, 512 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir
trečiojoje dalyse“
ir šį punktą išdėstyti taip:
„1) už šio kodekso 423,
46, 51, 511,
512 straipsniuose, straipsniuose, 512 straipsnio
pirmojoje, antrojoje ir trečiojoje dalyse, 513 straipsnio
pirmojoje, antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, tryliktojoje,
keturioliktojoje, penkioliktojoje, šešioliktojoje, septynioliktojoje ir
aštuonioliktojoje dalyse, 514 straipsnyje, 515
straipsnio pirmojoje ir antrojoje dalyse, 516, 517, 5110,
5112, 5113 straipsniuose, 5114 straipsnio
pirmojoje dalyje, 5116, 5117 straipsniuose, 5118
straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje ir
šeštojoje dalyse, 5119 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje
ir ketvirtojoje dalyse, 5120 straipsnio pirmojoje ir antrojoje
dalyse, 5121 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir trečiojoje dalyse,
5122 straipsnyje, 5123 straipsnio pirmojoje, antrojoje,
trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje, septintojoje, aštuntojoje, dešimtojoje,
vienuoliktojoje, tryliktojoje, keturioliktojoje, penkioliktojoje,
šešioliktojoje ir septynioliktojoje dalyse, 5124, 52, 521,
53, 55 straipsniuose, 56 straipsnio pirmojoje, antrojoje, trečiojoje,
ketvirtojoje, penktojoje ir šeštojoje dalyse, 561, 562,
57, 58, 60 straipsniuose, 62 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir šeštojoje
dalyse, 621 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir šeštojoje dalyse,
622 straipsnio pirmojoje, antrojoje ir šeštojoje dalyse, 64,
66–70, 72–781 straipsniuose, 79–84 straipsniuose (kai
administraciniai teisės pažeidimai nėra higienos norminių aktų,
reglamentuojančių atmosferos apsaugą, pažeidimai), 841 straipsnio
pirmojoje, penktojoje, šeštojoje, septintojoje, aštuntojoje, devintojoje,
vienuoliktojoje, dvyliktojoje, penkioliktojoje, devynioliktojoje,
dvidešimtojoje ir dvidešimt pirmojoje dalyse, 842 straipsnio
antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje, šeštojoje ir septintojoje
dalyse, 843 straipsnyje, 844 straipsnio pirmojoje,
antrojoje, trečiojoje, ketvirtojoje, šeštojoje, septintojoje, aštuntojoje ir
devintojoje dalyse, 85, 86, 87, 871 straipsniuose, 873
straipsnio pirmojoje ir antrojoje dalyse, 874 straipsnyje (kai
pažeidimai padaryti vidaus vandenyse), 876 straipsnyje (kai
pažeidimai padaryti parduodant ar superkant vidaus vandenų žuvininkystės
produktus), 877 straipsnyje (kai pažeidimai padaryti ne jūrų
vandenyse), 88, 89, 90 straipsniuose, 211 straipsnyje (dėl aplinkos apsaugos
valstybinės kontrolės pareigūno uždėtos plombos sužalojimo arba nuplėšimo)
numatytus administracinius teisės pažeidimus – vyriausieji valstybiniai aplinkos
apsaugos inspektoriai ir vyresnieji valstybiniai aplinkos apsaugos
inspektoriai;”
2. Projekto 20, 21, 22 straipsnius laikyti
atitinkamai 22, 23, 24.
|
Pritarti
|
Pasiūlymai tarpusavyje susiję su pasiūlymu
dėl projekto 1 straipsnio.
|
4.
|
Seimo narys Č.V.Stanke-vičius
2010-09-22
|
6
|
|
|
|
Argumentai:
siūloma panaikinti atsakomybę už nesudėtingo statinio savavališką paprastąjį
remontą, nes Statybos reglamentas STR 1.07.01:2010 (6 priedas) nenumato
rašytinio pritarimo statinio paprastajam remontui, išskyrus, saugomas
teritorijas, kultūros paveldo objekto teritorijas, kultūros paveldo vietoves.
Pasiūlymas:
pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„6 straipsnis. Kodekso
papildymas 1593
straipsniu
Papildyti Kodeksą 1593 straipsniu:
„1593 straipsnis.
Savavališkas statinio paprastasis remontas
Nesudėtingo statinio
savavališkas paprastasis remontas –
užtraukia įspėjimą arba
baudą nuo vieno šimto iki dviejų šimtų litų.
Tokie pat veiksmai,
padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje
dalyje numatytus pažeidimus, –
užtraukia baudą nuo
dviejų šimtų iki keturių šimtų litų.
Nesudėtingo statinio
savavališkas paprastasis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje,
kultūros paveldo vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje,
kompleksinėje saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –
užtraukia baudą nuo vieno šimto
iki dviejų šimtų litų.
Tokie pat veiksmai, padaryti
asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio trečiojoje dalyje
numatytus pažeidimus, –
užtraukia baudą nuo keturių
šimtų iki aštuonių šimtų litų.
Neypatingo statinio
savavališkas paprastasis remontas –
užtraukia baudą nuo dviejų
šimtų iki penkių šimtų litų.
Tokie pat veiksmai, padaryti
asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio penktojoje dalyje
numatytus pažeidimus, –
užtraukia baudą nuo keturių
šimtų iki vieno tūkstančio litų.
Neypatingo statinio
savavališkas paprastasis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje,
kultūros paveldo vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje,
kompleksinėje saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –
užtraukia baudą nuo keturių
šimtų iki vieno tūkstančio litų.
Tokie pat veiksmai, padaryti
asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio septintojoje dalyje
numatytus pažeidimus, –
užtraukia baudą nuo aštuonių
šimtų iki dviejų tūkstančių litų.
Ypatingo statinio savavališkas
paprastasis remontas –
užtraukia baudą nuo vieno
tūkstančio iki dviejų tūkstančių litų.
Tokie pat veiksmai, padaryti
asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio devintojoje dalyje
numatytus pažeidimus, –
užtraukia baudą nuo dviejų
tūkstančių iki keturių tūkstančių litų.
Ypatingo statinio savavališkas
paprastasis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo
vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje
saugomoje teritorijoje, pajūrio juostoje arba kultūros paveldo statinio
savavališkas paprastasis remontas –
užtraukia baudą nuo dviejų
tūkstančių iki keturių tūkstančių litų.
Tokie pat veiksmai, padaryti
asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio vienuoliktojoje
dalyje numatytus pažeidimus, –
užtraukia baudą nuo keturių tūkstančių iki šešių
tūkstančių litų.“
|
Nepritarti
|
Už pažeidimus pagal Seimo nario siūlomas
braukti 1593 straipsnio dalis būtų baudžiama labai siaurai: tik
jei statys mieste (išskyrus sodininkų bendrijų teritorijas) ir tik tada, kai
pastatas bus nuo 50 iki 80 kv. m., ir tik tada, kai į gatvę išeinantis
fasadas bus iš esmės keičiamas arba keičiama šlaitinio stogo danga į iš esmės
kitokią. Malkinėms ar panašiems smulkiems statiniams šis straipsnis nebus
taikomas.
|
5.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
4
|
1
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į tai, kad kalbama apie
tokius pastatus, kurie gali būti statomi ir trumpam laikui, kurie kaimo
žmonėms reikalingi ūkinėms reikmėms, o leidimai, projektai ilgai trunkantis
procesas, todėl siūlome braukti.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 1 dalį
išbraukti:
Nesudėtingo statinio savavališkas
rekonstravimas –užtraukia baudą nuo dviejų šimtų iki vieno tūkstančių litų.
|
Nepritarti
|
Atkreiptinas dėmesys, jog Seime yra
priimtos Statytos įstatymo pataisos, įsigaliosiančios nuo 2010 m. spalio 1 d.
ir jame yra įtvirtinta analogiška atsakomybė juridiniams asmenims. Todėl
norint atsisakyti nuostatų ATPK, visų pirma, reikėtų teikti siūlymus Statybos
įstatymui.
Nesudėtingo statinio savavališkas rekonstravimas
bus tik tada, kai pagal aplinkos ministro nustatytus atvejus bus privaloma
rengti supaprastintą rekonstravimo projektą ir šiam projektui bus privaloma
gauti rašytinius įgaliotų valstybės tarnautojų pritarimus. Tokie reikalavimai
nustatyti statybos techniniame reglamente STR 1.07.01:2010 „Statybą
leidžiantys dokumentai“:
„Rašytiniai pritarimai supaprastintam
rekonstravimo projektui mieste, konservacinio prioriteto, kompleksinėje
saugomoje teritorijoje ir jų apsaugos zonose, kultūros paveldo objekto
teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje privalomi šiais atvejais:
1) rekonstruojant I grupės nesudėtingą
statinį į II grupės nesudėtingą statinį;
2) rekonstruojant II grupės
nesudėtingą statinį nekeičiant jo grupės.“
Akivaizdu, kad
kaimo teritorijose tokie reikalavimai nėra nustatyti, todėl ir ATPK
straipsnis negalės būti taikomas.
|
6.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
4
|
2
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 2 dalį
išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus
pažeidimus, –užtraukia baudą nuo penkių šimtų iki dviejų tūkstančių litų.
|
Nepritarti
|
Pasiūlymas susijęs su pasiūlymu dėl 2 dalies.
|
7.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
4
|
3
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 3 dalį
išbraukti:
Nesudėtingo statinio savavališkas
rekonstravimas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo
vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje
saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo penkių šimtų
iki dviejų tūkstančių litų.
|
Nepritarti
|
Žr. aukščiau -
nurodyti atvejai, kai turi būti rengiamas supaprastintas rekonstravimo
projektas šiose teritorijose. Išbraukus ATPK nurodytas nuostatas, projektą
rengti bus privaloma, rekonstruojant be projekto – statyba bus
kvalifikuojama kaip savavališka, tačiau administracinės nuobaudos už tokią
neleistiną veiklą nebebus. Atkreiptinas dėmesys, kad I grupės nesudėtingiems
statiniams (pastatai iki 50 kv. m.) net ir šiose jautriose teritorijose projekto rengti nereikės ir straipsnis nebus taikomas, nebent šis statinys bus
rekonstruojamas į didesnį, t.y. II grupės (iki 80 kv. m.) statinį.
|
8.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
4
|
4
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 4 dalį
išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio trečiojoje dalyje numatytus
pažeidimus, –užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki keturių tūkstančių
litų.
|
Nepritarti
|
Pasiūlymas susijęs su pasiūlymu dėl 3 dalies
|
9.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
4
|
5
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 5 dalį
išbraukti:
Neypatingo statinio savavališkas
rekonstravimas –užtraukia baudą nuo keturių tūkstančių iki aštuonių
tūkstančių litų.
|
Nepritarti
|
Neypatingas statinys
gali būti tiek, pvz., pastatas virš 80 kv. m., tiek ir 5 a daugiabutis namas. Pagal Statybos įstatymo 23 str. 1 d. 4 p. šiais atvejais visada privaloma
parengti rekonstravimo projektą ir gauti leidimą rekonstruoti statinį;
įstatymas nenumato išimčių, todėl neypatingo statinio rekonstravimas be
leidimo bus savavališka statyba. Išbraukus siūlomas išbraukti nuostatas,
nebus galima taikyti adm. Nuobaudų už, pvz., 100 kv. m. pastao rekonstravimą į 1000 m. pastatą be gauto leidimo.
|
10.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
4
|
6
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių
teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 6 dalį išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio penktojoje dalyje numatytus
pažeidimus, –užtraukia baudą nuo šešių tūkstančių iki penkiolikos tūkstančių
litų.
|
Nepritarti
|
Pasiūlymas susijęs su pasiūlymu dėl 5 dalies
|
11.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
4
|
7
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 7 dalį
išbraukti:
Neypatingo statinio savavališkas
rekonstravimas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo
vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje
saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo šešių
tūkstančių iki dvylikos tūkstančių litų.
|
Nepritarti
|
|
12.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
4
|
8
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 4 straipsnio 8 dalį
išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio septintojoje dalyje
numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo dešimties tūkstančių iki
dvidešimties tūkstančių litų.
|
Nepritarti
|
|
13.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
5
|
1
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 1 dalį
išbraukti:
Nesudėtingo statinio savavališkas
kapitalinis remontas –užtraukia baudą nuo dviejų šimtų iki penkių šimtų litų.
|
Nepritarti
|
Nesudėtingo statinio savavališkas rekonstravimas
bus tik tada, kai pagal aplinkos ministro nustatytus atvejus bus privaloma
rengti kapitalinio remonto aprašą ir šiam aprašui bus privaloma gauti
rašytinius įgaliotų valstybės tarnautojų pritarimus. Tokie reikalavimai
nustatyti statybos techniniame reglamente STR 1.07.01:2010 „Statybą
leidžiantys dokumentai“:
„Rašytiniai
pritarimai kapitalinio remonto aprašui privalomi mieste (išskyrus sodininkų
bendrijų teritorijas), konservacinio prioriteto ar kompleksinėje saugomoje
teritorijoje ir jų apsaugos zonose, kultūros paveldo objekto teritorijoje,
kultūros paveldo vietovėje, kai keičiama II grupės nesudėtingo statinio
išvaizda pagal šiuos požymius:
- keičiant pastato fasado
ar šlaitinio stogo dangą;
- apšiltinant pastatą ne pagal
pastatų atnaujinimo (modernizavimo) programą; pastato fasade iš gatvės pusės
užtaisant esamus langus, duris, kitas angas;
- pastato (išskyrus 1 ar 2 butų
namo) fasado elementus keičiant į kitokius (nedidinant matmenų);
- įrengiant statinio
inžinerines sistemas, kai jų dalys išdėstomos statinio išorėje.“
Akivaizdu, kad
kaimo teritorijose tokie reikalavimai nėra nustatyti, todėl ir ATPK straipsnis
negalės būti taikomas. Be to, nesudėtingus statinius kapitališkai
remontuojant miestuose nustatyti reikalavimai gauti rašytinius pritarimus bus
taikomi tik II grupės nesudėtingiems statiniams (nuo 50 iki 80 kv. m.)
|
14.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
5
|
2
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 2 dalį
išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus
pažeidimus, –užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki aštuonių šimtų litų.
|
Nepritarti
|
Pasiūlymas susijęs su pasiūlymu dėl 1 dalies
|
15.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
5
|
3
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 3 dalį
išbraukti:
Nesudėtingo statinio savavališkas
kapitalinis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo
vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje
saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo trijų šimtų
iki aštuonių šimtų litų.
|
Nepritarti
|
Žr.aukščiau
|
16.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
5
|
4
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 4 dalį
išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio trečiojoje dalyje numatytus
pažeidimus, –užtraukia baudą nuo šešių šimtų iki vieno tūkstančio litų.
|
Nepritarti
|
Žr.aukščiau
|
17.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
5
|
5
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių
teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 5 dalį išbraukti:
Neypatingo statinio savavališkas
kapitalinis remontas –užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki dviejų
tūkstančių litų.
|
Nepritarti
|
Žr.aukščiau
|
18.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
5
|
6
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 6 dalį
išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio penktojoje dalyje numatytus
pažeidimus, –užtraukia baudą nuo dviejų tūkstančių iki keturių tūkstančių
litų.
|
Nepritarti
|
Žr.aukščiau
|
19.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
5
|
7
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 7 dalį
išbraukti:
Neypatingo statinio savavališkas
kapitalinis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo
vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje
saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo dviejų
tūkstančių iki keturių tūkstančių litų.
|
Nepritarti
|
Žr.aukščiau
|
20.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
5
|
8
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 5 straipsnio 8 dalį
išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio septintojoje dalyje
numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo keturių tūkstančių iki aštuonių
tūkstančių litų.
|
Nepritarti
|
Žr.aukščiau
|
21.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
6
|
1
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 1 dalį
išbraukti:
1593 straipsnis. Savavališkas
statinio paprastasis remontas
Nesudėtingo statinio savavališkas
paprastasis remontas –
užtraukia įspėjimą arba baudą nuo vieno šimto iki dviejų
šimtų litų.
|
Nepritarti
|
Pagal aukščiau minėtą STR 1.07.01:2010 nesudėtingo
statinio savavališkas paprastasis remontas bus tik labai išimtinais atvejais:
„Rašytiniai
pritarimai paprastojo remonto aprašui privalomi konservacinio prioriteto ar
kompleksinėje saugomoje teritorijoje ir jų apsaugos zonose, kultūros paveldo
objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje kai keičiama II grupės
nesudėtingo statinio išvaizda pagal šiuos požymius:
- keičiant pastato fasado
ar šlaitinio stogo dangą;
- apšiltinant pastatą ne pagal
pastatų atnaujinimo (modernizavimo) programą;
- pastato fasade iš gatvės
pusės užtaisant esamus langus, duris, kitas angas;
- keičiant pastato (išskyrus 1
ar 2 butų namo) fasado elementus keičiant į kitokius (nedidinant matmenų);
- įrengiant statinio inžinerines
sistemas, kai jų dalys išdėstomos statinio išorėje.“
Todėl I grupės nesudėtingiems statiniams,
taip pat II grupės nesudėtingiems mieste ir kaime (išskyrus nurodytas
teritorijas) šis straipsnis negalės būti taikomas.
|
22.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
6
|
2
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 2 dalį
išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus
pažeidimus, –užtraukia baudą nuo dviejų šimtų iki keturių šimtų litų.
|
Nepritarti
|
Pasiūlymas susijęs su pasiūlymu dėl 1 d.
|
23.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
6
|
3
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 3 dalį
išbraukti:
Nesudėtingo statinio savavališkas
paprastasis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo
vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje
saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo vieno šimto
iki dviejų šimtų litų.
|
Nepritarti
|
Žr.aukščiau
|
24.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
6
|
4
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4
straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 4 dalį
išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio trečiojoje dalyje numatytus
pažeidimus, –užtraukia baudą nuo keturių šimtų iki aštuonių šimtų litų.
|
Nepritarti
|
Žr.aukščiau
|
25.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
6
|
5
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 5 dalį
išbraukti:
Neypatingo statinio savavališkas
paprastasis remontas –
užtraukia baudą nuo dviejų šimtų iki
penkių šimtų litų.
|
Nepritarti
|
Pagal aukščiau minėtą STR
1.07.01:2010:
1) neypatingo statinio (pvz.,
daugiabučio 5 a namo) paprastajam remontui priskiriamas net pastato
atnaujinimas (modernizavimas) pagal atitinkamą programą, šiems darbams
privaloma gauti leidimą atnaujinti (modernizuoti) pastatą. Todėl atnaujinant
(modernizuojant) be leidimo, bus savavališka statyba, o ATPK straipsnį
išbraukus, nebus galimybės už tokią savavališką statybą bausti adm. nuobauda.
2) kitais, negu 1 p. atvejais,
paprastojo remonto projektas rengiamas ir būtina gauti rašytinius įgaliotų
valstybės tarnautojų pritarimus, tačiau tik:
„atliekant
kultūros paveldo statinio paprastąjį remontą, išskyrus atvejus, kai
paprastojo remonto darbai atliekami pastato viduje ir nėra susiję su
paveldosaugos reikalavimais;
mieste
(išskyrus sodininkų bendrijų teritorijas), konservacinio prioriteto ar
kompleksinėje saugomoje teritorijoje ir jų apsaugos zonose, kultūros paveldo
objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje:
keičiant pastato fasado ar šlaitinio
stogo dangą;
apšiltinant pastatą ne pagal pastatų
atnaujinimo (modernizavimo) programą;
pastato fasade iš gatvės pusės
užtaisant esamus langus, duris, kitas angas;
įstiklinant daugiabučio namo ar
visuomeninės paskirties pastato balkonus, lodžas;
pastato (išskyrus 1 ar 2 butų namo)
fasado elementus keičiant į kitokius (nedidinant matmenų);
įrengiant statinio inžinerines
sistemas, kai jų dalys išdėstomos statinio išorėje.“
Todėl šio ATPK straipsnio taikymo
sritis labai apribota ir taikoma tik jautriose teritorijose.
|
26.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
6
|
6
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies
argumentus..
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 6 dalį
išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio penktojoje dalyje numatytus
pažeidimus, –užtraukia baudą nuo keturių šimtų iki vieno tūkstančio litų.
|
Nepritarti
|
Žr.aukščiau
|
27.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
6
|
7
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 7 dalį
išbraukti:
Neypatingo statinio savavališkas
paprastasis remontas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo
vietovėje, konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje
saugomoje teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo keturių šimtų
iki vieno tūkstančio litų.
|
Nepritarti
|
Žr.aukščiau
|
28.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
6
|
8
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 6 straipsnio 8 dalį
išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio septintojoje dalyje
numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo aštuonių šimtų iki dviejų
tūkstančių litų.
|
Nepritarti
|
Žr.aukščiau
|
29.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
7
|
1
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 7 straipsnio 1 dalį išbraukti:
Neypatingo statinio savavališkas
griovimas –užtraukia baudą nuo dviejų tūkstančių iki penkių tūkstančių litų.
|
Nepritarti
|
Pagal Statybos įstatymo 23 str. 1 d. 4
p. griaunat neypatingą statinį visais atvejais privaloma parengti griovimo
aprašą ir gauti rašytinius pritarimus, negavus jų – bus laikoma, kad tai
savavališka statyba, todėl išbraukus ATPK siūlomą išbraukti straipsnį, neliks
galimybės už savavališką neypatingo statinio griovimą taikyti administracinės
nuobaudos.
|
30.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
7
|
2
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 7 straipsnio 2 dalį
išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio penktojoje dalyje numatytus
pažeidimus, –užtraukia baudą nuo keturių tūkstančių iki dešimties tūkstančių
litų.
|
Nepritarti
|
Pasiūlymas susijęs su pasiūlymu dėl 1 d.
|
31.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
7
|
3
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 7 straipsnio 3 dalį
išbraukti:
Neypatingo statinio savavališkas
griovimas kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje,
konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje, kompleksinėje saugomoje
teritorijoje ar pajūrio juostoje –užtraukia baudą nuo keturių tūkstančių iki
dešimties tūkstančių litų.
|
Nepritarti
|
Žr.aukščiau
|
32.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
7
|
4
|
|
|
Argumentai:
Žiūrėti į 4 straipsnio 1 dalies argumentus.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 7 straipsnio 4 dalį
išbraukti:
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio septintojoje dalyje
numatytus pažeidimus, –užtraukia baudą nuo aštuonių tūkstančių iki
dvidešimties tūkstančių litų
|
Nepritarti
|
Žr.aukščiau
|
33.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
11
|
|
|
|
Argumentai:
Jei savo garaže norėtųsi laikyti bulves –
turėsi gauti leidimą?
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių
teisės pažeidimų kodekso projekto 11 straipsnį išbraukti:
1892 straipsnis.
Statinio naudojimas ne pagal paskirtį
Statinio naudojimas ne pagal
paskirtį –
užtraukia baudą nuo penkių
šimtų iki penkių tūkstančių litų.
Tokie pat veiksmai, padaryti asmens,
bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus
pažeidimus, –
užtraukia baudą nuo vieno
tūkstančio iki dešimties tūkstančių litų.“
|
Nepritarti
|
Statybos įstatymo
40 straipsnio 1 punkte įrašyta:
„Statinių naudotojai
privalo:
1) naudoti statinį (jo
patalpas) pagal paskirtį;“
Minėto įstatymo 42 straipsnio 3 dalyje
įrašyta kad viešojo administravimo subjektas, atliekantis statinio naudojimo
priežiūrą, turi teisę:
„Administracinių
teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais ir tvarka surašyti
administracinių teisės pažeidimų protokolus, nagrinėti administracinių teisės
pažeidimų bylas ir skirti administracines nuobaudas arba teikti
administracinių teisės pažeidimų bylas teismui;“.
Todėl išbraukus siūlomą išbraukti ATPK
straipsnį, statinio naudotojui už įstatyminės prievolės nevykdymą nebegalės
būti taikoma administracinė atsakomybė.
|
34.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
12
|
3
|
|
|
Argumentai:
Manome jog tai reglamentuojat bus palikta
galimybė pareigūnui savivaliauti. Žinome, kad dažnai paprasto žmogaus orumą
reikia ginti, o ne valdininko.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos administracinių
teisės pažeidimų kodekso projekto12 straipsnio 3 dalį pakeisti ir išdėstyti
taip:
Tyčinis kliudymas statybos valstybinę
priežiūrą atliekantiems pareigūnams atlikti savo pareigas ir (arba)
statybos valstybinę priežiūrą atliekančio pareigūno garbės ir orumo
įžeidimas, reiškiamas žodžiu ar gestais, įžeidžiančiu, iššaukiančiu ar
provokuojančiu elgesiu, –užtraukia baudą piliečiams nuo dviejų šimtų iki
keturių šimtų litų ir pareigūnams – nuo trijų šimtų iki šešių šimtų litų.
|
Nepritarti
|
|
35.
|
Seimo narė D.Kuodytė
2010-09-24
|
12
|
6
|
|
|
Argumentai:
Manome jog tai reglamentuojat bus palikta
galimybė pareigūnui savivaliauti.
Pasiūlymas:
Siūlome Lietuvos Respublikos
administracinių teisės pažeidimų kodekso projekto 12 straipsnio 6 dalį
pakeisti ir išdėstyti taip:
Tyčinis kliudymas statinių naudojimo priežiūrą
atliekantiems pareigūnams atlikti savo pareigas ir (arba) statinių
naudojimo priežiūrą atliekančio pareigūno garbės ir orumo įžeidimas,
reiškiamas žodžiu ar gestais, įžeidžiančiu, iššaukiančiu ar provokuojančiu
elgesiu, –užtraukia baudą piliečiams nuo dviejų šimtų iki keturių šimtų
litų ir pareigūnams – nuo trijų šimtų iki šešių šimtų litų.“.
|
Nepritarti
|
|