LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Sveikatos reikalų komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
RADIACINĖS SAUGOS ĮSTATYMO 1, 2, 5, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15, 18, 22, 23 IR 24
STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO BEI ĮSTATYMO PAPILDYMO 81, 82,
83 IR 84 STRAIPSNIAIS ĮSTATYMO
PROJEKTO (XIP-1493)
2010 m. birželio 23 d. Nr.
Vilnius
Komiteto biuras: Komiteto biuro vedėja A. Bernotienė, patarėjai: J. Bandzienė, E. Jankauskas, M. Stanionytė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2009-12-14
|
14 |
1 |
|
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta. Įvertinę įstatymo projektą pagal jo santykį su Lietuvos Respublikos Konstitucija, galiojančiais įstatymais ir juridinės technikos taisyklėmis, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 14 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodomi “įmonių, įstaigų ir organizacijų” darbuotojai, siūlytume šį terminą suvienodinti su projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 1 straipsnyje nustatytuoju ir toliau projekte vartojamu “juridiniai asmenys, kitos organizacijos, jų filialai”.
|
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2009-12-14
|
14 |
1 |
|
2. Projekto 14 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 2 punkte greta valstybės tarnautojų siūlytume įrašyti ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį.
|
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2009-12-14
|
19 |
|
|
3. Svarstytina, ar numatyta projekto įsigaliojimo data – 2010 m. sausio 1 d. yra reali atsižvelgiant į Konstitucijoje bei Seimo statute numatytus įstatymo projekto pateikimo, svarstymo, priėmimo, pasirašymo ir įsigaliojimo terminus. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti 19 straipsnį ir jį išdėstyti taip: ,,19 straipsnis. Pasiūlymas Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir kitoms valstybės institucijoms Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir kitos valstybės institucijos iki 2010 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“ Papildyti įstatymo projektą 20 straipsniu ir jį išdėstyti taip: ,,20 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis Įstatymas, išskyrus 19 straipsnį, įsigalioja 2011 m. sausio 1 d.“
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Lietuvos savivaldybių asociacija 2010-06-07 |
|
|
|
Lietuvos savivaldybių asociacija išnagrinėjo Radiacinės saugos įstatymo 1, 2, 5, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15, 18, 22, 23 ir 24 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei Įstatymo papildymo 8(1), 8(2), 8(3) ir 8(4) straipsniais įstatymo projektą Nr. XIP-1493 ir mano, kad atitinkamai turi būti keičiamas Vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnis, kuriame turi būti numatyta, kad radiacinė sauga yra valstybinė (valstybės perduota savivaldybėms) funkcija. |
Pritarti iš dalies |
Iš esmės pritarti pasiūlymui, tačiau realizuotas jį teikiant Seimo nario Antano Matulo pasiūlymą šiuo metu svarstomam Vietos savivaldos įstatymo 6,7,13,16,19,20,30,31,32,34,56 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XIP-1452(2) |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija 2010-06-22 |
|
|
|
Š. m. birželio 3 d. Lietuvos Respublikos Seime per vakarinį posėdį energetikos ministras pristatė Branduolinės energijos įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, su juo buvo pateikti lydimieji įstatymų projektai. Vienas iš įstatymų teikimo tikslų yra branduolinės ir radiacinės saugos institucinė reforma. Vykdant branduolinės ir radiacinės saugos institucinę reformą, inicijuotas Radiacinės saugos centro ir Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos reorganizavimas sujungimo būdu. Šios reformos tikslas – suformuoti naują, stiprią, nepriklausomą (tiek finansiškai, tiek ir valdymo požiūriu) branduolinę ir radiacinę saugą reguliuojančią instituciją, turinčią plačius įgaliojimus veiklos branduolinėje energetikoje bei veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais licencijavimo ir priežiūros srityse. Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnyba- turėtų būti nepriklausoma nuo Vyriausybės struktūrų ir atskaitinga Lietuvos Respublikos Seimui. Energetikos ministro teigimu, „tokia praktika, kai radiacinę ir branduolinę saugą užtikrina viena institucija, yra dvylikoje iš penkiolikos Europos Sąjungos šalių“. Vadovaujantis energetikos ministro pristatytais reformos tikslais, kurie atitiktų visuomenės interesus ir lūkesčius, nematome priežasčių, dėl kurių galėtume nepalaikyti šios iniciatyvos.Seimas projektams nepritarė ir grąžino LR Vyriausybei tobulinti teikiamą Branduolinės energijos įstatymo pakeitimo įstatymo projektą ir lydimuosius įstatymo projektus (LRS IV (pavasario) sesijos vakarinio nenumatyto plenarinio posėdžio 2010-06-03 protokolas Nr. SPP-220),Š. m. birželio 23 d. Sveikatos reikalų komiteto darbotvarkėje Nr. P-17 numatomas svarstyti Radiacinės saugos įstatymo 1, 2, 5, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15, 18, 22, 23 ir 24 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei Įstatymo papildymo 8(1), 8(2), 8(3) ir 8(4) straipsniais įstatymo projektas (XIP-1493), kurio reguliavimo objektas sutampa su Seimo jau grąžintųjų tobulinti, todėl siūlome atkreipti į tai dėmesį ir pagal galimybes, šį įstatymo projektą svarstyti kartu su visais Branduolinės energijos įstatymo pakeitimo įstatymo projektą lydinčiaisiais projektais.
|
Nepritarti |
Po pateikimo Seime, buvo numatyta įstatymo projekto Nr, XIP-1493 svarstymo data 2010 m. birželio 29 d. Iki šios datos komitetas privalo pateikti išvadą. Branduolinės energijos įstatymo pakeitimo įstatymo projektą ir lydimuosius įstatymo projektus Seimas grąžino iniciatoriams tobulinti, todėl nėra galimybių visus šiuos įstatymus svarstyti kartu. |
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas 2010-06-16 |
|
|
|
|
Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIP-1493 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos teisės departamento pastabas, kurioms komitetas pritarė.
|
Pritarti |
|
2. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas 2010-06-16 |
|
|
|
|
Siūlyti pagrindiniam komitetui, atsižvelgiant į Lietuvos savivaldybių asociacijos pasiūlymą, parengti Lietuvos Respublikos Vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą. |
Pritarti iš dalies |
Iš esmės pritarti pasiūlymui, tačiau realizuotas jį teikiant Seimo nario Antano Matulo pasiūlymą šiuo metu svarstomam Vietos savivaldos įstatymo 6,7,13,16,19,20,30,31,32,34,56 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XIP-1452(2).
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai.
7.1. Sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu ,,už“.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Antanas Matulas, Agnė Zuokienė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė:
PRIDEDAMA:
Komiteto siūlomas įstatymo projektas, įstatymo projekto lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Antanas Matulas