LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO 3 PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2010-06-17 Nr. XIP –2250
Vilnius
Įvertinus projektą dėl jo atitikties Konstitucijai ir įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teiktinos šios pastabos:
1. Seimas yra
priėmęs Valstybės
tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo įstatymo
1 straipsnio pakeitimo įstatymą (Žin., 2010, Nr.67-3347),
įsigaliosiantį 2010 m. liepos 1 d. Šio įstatymo 1 straipsnyje vartojamas
terminas “2010
METŲ VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ SUVIENODINTŲ PAREIGYBIŲ SĄRAŠAS”, kurį projekto 1
straipsnio 1 dalimi siūloma keisti. Projekto 1 straipsnio 1 dalyje išdėstytos
nuostatos įsigaliojimo
terminas projekte nenurodomas. Vadinasi, ji įsigaliotų Konstitucijoje nustatyta
tvarka: Seimo priimtą įstatymą Respublikos Prezidentui pasirašius ir oficialiai
paskelbus. Reikėtų įvertinti projekto 1 straipsnio 1 dalies nuostatos ir Valstybės
tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo įstatymo nuostatų tarpusavio santykį
2. Seimas yra priėmęs Valstybės tarnybos įstatymo 8, 10, 44 straipsnių ir įstatymo 3 priedo pakeitimo įstatymą (Žin., 2010, Nr.67-3346), kurio 5 ir 6 straipsniais keičiami Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo II ir III skyriai. Nurodyti pakeitimai įsigalioja nuo 2010 m. liepos 1 d. Tuo tarpu projekto 1 straipsnio 2 dalimi siūloma 3 priedo II ir III skyrius pripažinti netekusiais galios ir šios nuostatos įsigaliojimo terminas projekte nenurodomas. Vadinasi, ji įsigaliotų Konstitucijoje nustatyta tvarka: Seimo priimtą įstatymą Respublikos Prezidentui pasirašius ir oficialiai paskelbus. Reikėtų įvertinti projekto 1 straipsnio 2 dalies nuostatos ir Valstybės tarnybos įstatymo 8, 10, 44 straipsnių ir įstatymo 3 priedo pakeitimo įstatymo 5 ir 6 straipsnių tarpusavio santykį.
3. Projekto 2 straipsnį reikėtų patikslinti ir aiškiai nurodyti, koks teisinis reguliavimas (iki kokio įstatymo priėmimo ar įsigaliojimo buvęs) turimas mintyje, nurodant, kad Vyriausybė, įvertinusi projekto 2 straipsnyje nurodytas aplinkybes, turėtų teikti Seimui įstatymo, atkuriančio buvusį teisinį reguliavimą, projektą. Antraip projekto 2 straipsnio nuostata vertintina kaip stokojanti teisinio aiškumo.
4. Vadovaujantis Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 11 straipsnio 4 dalimi, keičiamo įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašas papildytinas nuorodomis „Žin., 2010, Nr. 67-3346, Nr. 67-3347”.
Teisės departamento direktorius Andrius Kabišaitis
J.Levinienė
J.Meškienė