LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO 3 PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2010-06-17  Nr. XIP –2250

Vilnius

 

 

                Įvertinus projektą dėl jo atitikties Konstitucijai ir įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teiktinos šios pastabos:

            1. Seimas yra priėmęs Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo įstatymo
1 straipsnio pakeitimo įstatymą (Žin., 2010, Nr.67-3347), įsigaliosiantį 2010 m. liepos 1 d. Šio įstatymo 1 straipsnyje vartojamas terminas “
2010 METŲ VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ SUVIENODINTŲ PAREIGYBIŲ SĄRAŠAS”, kurį projekto 1 straipsnio 1 dalimi siūloma keisti. Projekto 1 straipsnio 1 dalyje išdėstytos nuostatos įsigaliojimo terminas projekte nenurodomas. Vadinasi, ji įsigaliotų Konstitucijoje nustatyta tvarka: Seimo priimtą įstatymą Respublikos Prezidentui pasirašius ir oficialiai paskelbus. Reikėtų įvertinti projekto 1 straipsnio 1 dalies nuostatos ir Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo įstatymo nuostatų tarpusavio santykį

2. Seimas yra priėmęs Valstybės tarnybos įstatymo 8, 10, 44 straipsnių ir įstatymo 3 priedo pakeitimo įstatymą (Žin., 2010, Nr.67-3346), kurio 5 ir 6 straipsniais keičiami Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo II ir III skyriai. Nurodyti pakeitimai įsigalioja nuo 2010 m. liepos 1 d. Tuo tarpu projekto 1 straipsnio 2 dalimi siūloma 3 priedo II ir III skyrius pripažinti netekusiais galios ir šios nuostatos įsigaliojimo terminas projekte nenurodomas. Vadinasi, ji įsigaliotų Konstitucijoje nustatyta tvarka: Seimo priimtą įstatymą Respublikos Prezidentui pasirašius ir oficialiai paskelbus. Reikėtų įvertinti projekto 1 straipsnio 2 dalies nuostatos ir Valstybės tarnybos įstatymo 8, 10, 44 straipsnių ir įstatymo 3 priedo pakeitimo įstatymo 5 ir 6 straipsnių tarpusavio santykį.

                3. Projekto 2 straipsnį reikėtų patikslinti ir aiškiai nurodyti, koks teisinis reguliavimas (iki kokio įstatymo priėmimo ar įsigaliojimo buvęs) turimas mintyje, nurodant, kad Vyriausybė, įvertinusi projekto 2 straipsnyje nurodytas aplinkybes, turėtų teikti Seimui įstatymo, atkuriančio buvusį teisinį reguliavimą, projektą. Antraip projekto 2 straipsnio nuostata vertintina kaip stokojanti teisinio aiškumo.

            4. Vadovaujantis Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 11 straipsnio 4 dalimi, keičiamo įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašas papildytinas nuorodomis „Žin., 2010, Nr. 67-3346, Nr. 67-3347”.

 

 

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                             Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

J.Levinienė

J.Meškienė