LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

valstybės valdymo ir savivaldybių. komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO

I Š V A D a

DĖL GERIAMOJO VANDENS ĮSTATYMO 1, 2, 10, 11, 12 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (XIP-1179(2)ES

2010 m. birželio 16 d. Nr. 113-P-24

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo (vardas, pavardė, institucija): Vytautas Kurpuvesas, Komiteto pirmininkas; Algis Rimas, pirmininko pavaduotojas; Danutė Bekintienė, Valentinas Bukauskas, Evaldas Jurkevičius, Algis Kazulėnas, Kęstas Komskis, Milda Petrauskienė, Liudvikas Sabutis, Leonard Talmont, Erikas Tamašauskas.

Kviestieji asmenys: Vida Ablingienė, Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja; Andrius Burlėga, Žemės ūkio ministerijos teisės departamento direktorius; Kristina Paliutienė, Žemės ūkio ministerijos vyresnioji specialistė; Rasa Mačiulytė, Vidaus reikalų ministerijos skyriaus vedėjo pavaduotoja; Modestas Važnevičius, Žemės ūkio ministerijos vyresnysis specialistas; Liudas Zakarevičius, Prezidentūros atstovas;

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro vedėjas Bronius Kleponis; patarėjai: Algirdas Astrauskas, Danutė Budzienė, Jurgita Marcinkutė, Monika Urmonienė, padėjėja Genovaitė Jasaitienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

 

 

 

Kadangi keičiamas įstatymas pildomas priedu, bei daromi 8 straipsnio pakeitimai, reikėtų tai nurodyti ir įstatymo pavadinime.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

1, 2

 

 

Projekto 1 straipsnio pakeitimų esmėje reiktų išbraukti žodžius “ir ją išdėstyti taip:” Atitinkamai tikslintina ir projekto 2 straipsnio 2 dalies pakeitimų esmė.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

1,4,6

 

 

Atsižvelgiant į juridinės technikos taisyklių reikalavimus, reikėtų atsisakyti projekto 1, 4 ir 6 straipsnių vienos struktūrinės dalies numeracijos.

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

2

 

 

Projekto 2 straipsnio pavadinime vietoj žodžių “27 dalies papildymas” reiktų įrašyti žodžius “papildymas 27 dalimi”. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad keičiamas įstatymo 2 straipsnio 14 ir 27 dalis reiktų sunumeruoti.

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

2

1

 

Projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje pateikiama sąvoka “geriamojo vandens tiekėjai”, kuri visiškai nedera su Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 2 straipsnio 13 dalyje apibrėžta “vandens tiekėjo” sąvoka. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu su šiuo projektu pateiktame Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 5, 9 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymo projekte (reg. Nr. XIP-1178(2)) sąvoka “vandens tiekėjas” nėra tikslinama. Kadangi abu įstatymai reglamentuoja geriamojo vandens tiekimo santykius, siūlytume abiejuose projektuose nustatyti identiškas “vandens tiekėjo” sąvokas.

Pritarti

 

6.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

2

 

 

Projekto 2 straipsniu keičiamoje įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje minimas „kitas fizinis asmuo, kuris naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jam suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis“. Abejotina, ar tokia formuluotė nesukels praktinio nuostatos taikymo problemų, apibrėžiant  fizinių asmenų, besinaudojančių judėjimo valstybėse narėse teisėmis, ratą.

Pasiūlyti spręsti pagrindiniame komitete

 

7.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

2

 

 

Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 2 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 2 dalies 27 dalyje siūloma apibrėžti “ Geriamojo vandens tiekimo objekto” sąvoką, tačiau toliau projekto nuostatose (3 straipsnis) vartojama formuluotė “vandens tiekimo objekto teritorija”. Todėl, siūlytume projekte atskleisti būtent šios formuluotės turinį.

Pasiūlyti spręsti pagrindiniame komitete

 

8.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

3

 

 

Atsižvelgiant į projekto 3 straipsnio 1 dalies dėstomąją dalį, reiktų papildyti ir šios dalies pakeitimų esmę. Be to, žodis “išbraukti” pakeitimų esmėje turi būti perkeltas po žodžio “dalyje”.

Pritarti

 

9.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

3

2

 

Projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamos įstatymo 10 straipsnio 3 dalies dėstymas (kelios vienos dalies pastraipos) neatitinka teisės akto rengimo reikalavimų.

Pritarti

 

10.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

3

 

 

Projekto 3 straipsniu keičiamoje įstatymo 10 straipsnio 3 ir 5 dalyse numatyti tam tikri įgaliojimai savivaldybės merui nesiderina su Vietos savivaldos įstatyme įtvirtintomis mero, kaip savivaldybės tarybos vadovo ir savivaldybę reprezentuojančio pareigūno, funkcijomis. Minėtose dalyse nustatytos funkcijos pagal savo turinį turėtų būti priskirtos savivaldybės vykdomajai institucijai.

Pritarti

Argumentai:

Projekto autoriai teikia pakeitimus 2001 m. Įstatymo redakcijai, kuomet savivaldybės meras pagal Vietos savivaldos įstatymą buvo savivaldybės vykdomoji institucija, todėl tikslinga projektą tikslinti pagal galiojantį Vietos savivaldos įstatymą.

 

Pasiūlymas:

1) 3 straipsnio 1 dalimi keičiamą 10 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:

„2. Laikinai nukrypti nuo teisės aktų reikalaujamų viešai tiekiamo geriamojo vandens kokybės rodiklių gali leisti savivaldybės meras, suderinęs vykdomoji institucija, suderinusi su Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (toliau – maisto kontrolės institucija) ir apie tai iš anksto pranešęs geriamojo vandens vartotojams, jeigu“

 

Pasiūlymas:

2) Projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamą 10 straipsnio 3 dalį  išdėstyti taip:

„3. Jei tam tikroje teritorijoje viešai tiekiamas geriamasis vanduo negali būti tiekiamas jokiais kitais priimtinais būdais, savivaldybės meras vykdomoji institucija gali leisti ribotą laikotarpį viešai tiekti geriamąjį vandenį, kurio vienas ar keli toksiniai (cheminiai) rodikliai viršija teisės aktuose nustatytuosius, jei Sveikatos apsaugos ministerijos įgaliota institucija nustato, kad tokia nukrypti leidžianti nuostata (išlyga) taikoma kuo trumpesnį laiką, ne ilgiau kaip trejus metus, kuriems baigiantis Sveikatos apsaugos ministerijos įgaliota institucija atlieka patikrinimą ir nustato, ar pasiekta pakankama pažanga. Jei ketinama taikyti antrąją nukrypti leidžiančią nuostatą (išlygą), Sveikatos apsaugos ministerijos įgaliota institucija perduoda Europos Komisijai patikrinimo medžiagą ir nurodo savo sprendimo taikyti antrąją nukrypti leidžiančią nuostatą (išlygą) motyvus. Antroji nukrypti leidžianti nuostata (išlyga) netaikoma ilgiau kaip trejus metus.

Išskirtinėmis aplinkybėmis, gavusi savivaldybės mero vykdomosios institucijos prašymą, Sveikatos apsaugos ministerijos įgaliota institucija gali prašyti Europos Komisijos leisti padaryti trečiąją nukrypti leidžiančią nuostatą (išlygą) ir taikyti ją ne ilgiau kaip trejus metus. Sprendimą dėl tokio prašymo Europos Komisija priima per tris mėnesius.

Nukrypti leidžiančios nuostatos (išlygos) netaikomos geriamajam vandeniui, kuris teikiamas prekybai buteliuose ar kitose talpose.“

 

Pasiūlymas:

3) Projekto 3 straipsnio 4 dalimi keičiamą 10 straipsnio 5 dalį  išdėstyti taip:

„5. Savivaldybės meras, pasinaudojęs vykdomoji institucija, pasinaudojusi šiame straipsnyje numatytomis nukrypti leidžiančiomis nuostatomis (išlygomis), užtikrina, kad gyventojai, kuriems turi įtakos kiekviena tokia nukrypti leidžianti nuostata (išlyga), būtų greitai ir tinkamai informuojami apie tą nukrypti leidžiančią nuostatą (išlygą) ir jos taikymo sąlygas, kad tam tikroms gyventojų grupėms, kurioms minėtos nukrypti leidžiančios nuostatos (išlygos) taikymas galėtų kelti ypatingą riziką, būtų duodami reikiami patarimai. Šie įpareigojimai netaikomi šio straipsnio 4 dalyje aprašytomis aplinkybėmis.“

11.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

3

 

 

Nėra aiškus projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 3, 5 ir 6 dalyse vartojamos formuluotės “nukrypti leidžianti nuostata (išlyga)” turinys. Siūlytume projekte atskleisti šios formuluotės turinį.

Pasiūlyti spręsti pagrindiniame komitete

 

12.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

3

 

 

Projekto 3 straipsniu keičiamose įstatymo 10 straipsnio 3-5 dalyse vietoj žodžių “Sveikatos apsaugos ministerijos” reiktų įrašyti žodžius “sveikatos apsaugos ministro”.

Pritarti

 

13.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

4

 

 

Iš projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 8 dalies nuostatų nėra aišku, ar maisto kontrolės institucija geriamojo vandens programinės priežiūros planus rengs kiekvienam geriamojo vandens tiekėjui atskirai, ar vienas planas galios visiems. Be to, nėra aišku, iš kur ši institucija gaus duomenis, į kuriuos atsižvelgdama, turėtų rengti ir tikslinti minėtus planus. Siūlytume projekto nuostatose nustatyti pareigą geriamojo vandens tiekėjams teikti maisto kontrolės institucijai informaciją, reikalingą geriamojo vandens programinės priežiūros planų rengimui

Pasiūlyti spręsti pagrindiniame komitete

 

14.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

5,8

 

 

Projekto 5 straipsnio 1 dalis turėtų būti išskirta į atskirą straipsnį, kuris reglamentuotų įstatymo 8 straipsnio pakeitimą, 2 dalis turėtų būti prijungta prie projekto 3 straipsnio, o 3 dalis – prie projekto 4 straipsnio.

Pritarti

 

15.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas,

2010 05 11

6

 

 

Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 dalies redakcija turėtų būti patikslinta, nes formuluotė “veikla yra panaikinama” yra ydinga.

Pritarti

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: pritarti iš esmės iniciatorių pateiktam įstatymo projektui XIP-1179(2) ir pasiūlyti pagrindiniam komitetui projektą patobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos teisės departamento pastabas ir į komiteto pasiūlymus.

6.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2010 06 16

3

1

 

 

Projekto 3 straipsnio 1 dalimi keičiamos 10 straipsnio 2 dalies pirmąjį sakinį išdėstyti taip:

„2. Laikinai nukrypti nuo teisės aktų reikalaujamų viešai tiekiamo geriamojo vandens kokybės rodiklių gali leisti savivaldybės meras, suderinęs vykdomoji institucija, suderinusi su Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (toliau – maisto kontrolės institucija) ir apie tai iš anksto pranešęs geriamojo vandens vartotojams, jeigu“

Pritarti

 

 

 

 

2.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2010 06 16

3

2

 

Projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamą 10 straipsnio 3 dalį  išdėstyti taip:

„3. Jei tam tikroje teritorijoje viešai tiekiamas geriamasis vanduo negali būti tiekiamas jokiais kitais priimtinais būdais, savivaldybės meras vykdomoji institucija gali leisti ribotą laikotarpį viešai tiekti geriamąjį vandenį, kurio vienas ar keli toksiniai (cheminiai) rodikliai viršija teisės aktuose nustatytuosius, jei Sveikatos apsaugos ministerijos įgaliota institucija nustato, kad tokia nukrypti leidžianti nuostata (išlyga) taikoma kuo trumpesnį laiką, ne ilgiau kaip trejus metus, kuriems baigiantis Sveikatos apsaugos ministerijos įgaliota institucija atlieka patikrinimą ir nustato, ar pasiekta pakankama pažanga. Jei ketinama taikyti antrąją nukrypti leidžiančią nuostatą (išlygą), Sveikatos apsaugos ministerijos įgaliota institucija perduoda Europos Komisijai patikrinimo medžiagą ir nurodo savo sprendimo taikyti antrąją nukrypti leidžiančią nuostatą (išlygą) motyvus. Antroji nukrypti leidžianti nuostata (išlyga) netaikoma ilgiau kaip trejus metus.

Išskirtinėmis aplinkybėmis, gavusi savivaldybės mero vykdomosios institucijos prašymą, Sveikatos apsaugos ministerijos įgaliota institucija gali prašyti Europos Komisijos leisti padaryti trečiąją nukrypti leidžiančią nuostatą (išlygą) ir taikyti ją ne ilgiau kaip trejus metus. Sprendimą dėl tokio prašymo Europos Komisija priima per tris mėnesius.

Nukrypti leidžiančios nuostatos (išlygos) netaikomos geriamajam vandeniui, kuris teikiamas prekybai buteliuose ar kitose talpose.“

Pritarti

 

3.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2010 06 16

3

4

 

Projekto 3 straipsnio 4 dalimi keičiamą 10 straipsnio 5 dalį  išdėstyti taip:

„5. Savivaldybės meras, pasinaudojęs vykdomoji institucija, pasinaudojusi šiame straipsnyje numatytomis nukrypti leidžiančiomis nuostatomis (išlygomis), užtikrina, kad gyventojai, kuriems turi įtakos kiekviena tokia nukrypti leidžianti nuostata (išlyga), būtų greitai ir tinkamai informuojami apie tą nukrypti leidžiančią nuostatą (išlygą) ir jos taikymo sąlygas, kad tam tikroms gyventojų grupėms, kurioms minėtos nukrypti leidžiančios nuostatos (išlygos) taikymas galėtų kelti ypatingą riziką, būtų duodami reikiami patarimai. Šie įpareigojimai netaikomi šio straipsnio 4 dalyje aprašytomis aplinkybėmis.“

Pritarti

 

7. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu už.

            8. Komiteto paskirti pranešėjai: L. Sabutis.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                         Vytautas Kurpuvesas