LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
valstybės valdymo ir savivaldybių. komitetas
2010 m. birželio 16 d. Nr. 113-P-24
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo (vardas, pavardė, institucija): Vytautas Kurpuvesas, Komiteto pirmininkas; Algis Rimas, pirmininko pavaduotojas; Danutė Bekintienė, Valentinas Bukauskas, Evaldas Jurkevičius, Algis Kazulėnas, Kęstas Komskis, Milda Petrauskienė, Liudvikas Sabutis, Leonard Talmont, Erikas Tamašauskas.
Kviestieji asmenys: Vida Ablingienė, Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja; Andrius Burlėga, Žemės ūkio ministerijos teisės departamento direktorius; Kristina Paliutienė, Žemės ūkio ministerijos vyresnioji specialistė; Rasa Mačiulytė, Vidaus reikalų ministerijos skyriaus vedėjo pavaduotoja; Modestas Važnevičius, Žemės ūkio ministerijos vyresnysis specialistas; Liudas Zakarevičius, Prezidentūros atstovas;
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro vedėjas Bronius Kleponis; patarėjai: Algirdas Astrauskas, Danutė Budzienė, Jurgita Marcinkutė, Monika Urmonienė, padėjėja Genovaitė Jasaitienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
|
|
|
Kadangi keičiamas įstatymas pildomas priedu, bei daromi 8 straipsnio pakeitimai, reikėtų tai nurodyti ir įstatymo pavadinime. |
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
1, 2 |
|
|
Projekto 1 straipsnio pakeitimų esmėje reiktų išbraukti žodžius “ir ją išdėstyti taip:” Atitinkamai tikslintina ir projekto 2 straipsnio 2 dalies pakeitimų esmė. |
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
1,4,6 |
|
|
Atsižvelgiant į juridinės technikos taisyklių reikalavimus, reikėtų atsisakyti projekto 1, 4 ir 6 straipsnių vienos struktūrinės dalies numeracijos. |
Pritarti |
|
4. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
2 |
|
|
Projekto 2 straipsnio pavadinime vietoj žodžių “27 dalies papildymas” reiktų įrašyti žodžius “papildymas 27 dalimi”. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad keičiamas įstatymo 2 straipsnio 14 ir 27 dalis reiktų sunumeruoti. |
Pritarti |
|
5. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
2 |
1 |
|
Projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje pateikiama sąvoka “geriamojo vandens tiekėjai”, kuri visiškai nedera su Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 2 straipsnio 13 dalyje apibrėžta “vandens tiekėjo” sąvoka. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu su šiuo projektu pateiktame Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 5, 9 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymo projekte (reg. Nr. XIP-1178(2)) sąvoka “vandens tiekėjas” nėra tikslinama. Kadangi abu įstatymai reglamentuoja geriamojo vandens tiekimo santykius, siūlytume abiejuose projektuose nustatyti identiškas “vandens tiekėjo” sąvokas. |
Pritarti |
|
6. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
2 |
|
|
Projekto 2 straipsniu keičiamoje įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje minimas „kitas fizinis asmuo, kuris naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jam suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis“. Abejotina, ar tokia formuluotė nesukels praktinio nuostatos taikymo problemų, apibrėžiant fizinių asmenų, besinaudojančių judėjimo valstybėse narėse teisėmis, ratą. |
Pasiūlyti spręsti pagrindiniame komitete |
|
7. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
2 |
|
|
Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 2 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 2 dalies 27 dalyje siūloma apibrėžti “ Geriamojo vandens tiekimo objekto” sąvoką, tačiau toliau projekto nuostatose (3 straipsnis) vartojama formuluotė “vandens tiekimo objekto teritorija”. Todėl, siūlytume projekte atskleisti būtent šios formuluotės turinį. |
Pasiūlyti spręsti pagrindiniame komitete |
|
8. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
3 |
|
|
Atsižvelgiant į projekto 3 straipsnio 1 dalies dėstomąją dalį, reiktų papildyti ir šios dalies pakeitimų esmę. Be to, žodis “išbraukti” pakeitimų esmėje turi būti perkeltas po žodžio “dalyje”. |
Pritarti |
|
9. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
3 |
2 |
|
Projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamos įstatymo 10 straipsnio 3 dalies dėstymas (kelios vienos dalies pastraipos) neatitinka teisės akto rengimo reikalavimų. |
Pritarti |
|
10. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
3 |
|
|
Projekto 3 straipsniu keičiamoje įstatymo 10 straipsnio 3 ir 5 dalyse numatyti tam tikri įgaliojimai savivaldybės merui nesiderina su Vietos savivaldos įstatyme įtvirtintomis mero, kaip savivaldybės tarybos vadovo ir savivaldybę reprezentuojančio pareigūno, funkcijomis. Minėtose dalyse nustatytos funkcijos pagal savo turinį turėtų būti priskirtos savivaldybės vykdomajai institucijai. |
Pritarti |
Argumentai: Projekto autoriai teikia pakeitimus 2001 m. Įstatymo redakcijai, kuomet savivaldybės meras pagal Vietos savivaldos įstatymą buvo savivaldybės vykdomoji institucija, todėl tikslinga projektą tikslinti pagal galiojantį Vietos savivaldos įstatymą.
Pasiūlymas: 1) 3 straipsnio 1 dalimi keičiamą 10 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip: „2. Laikinai nukrypti nuo teisės aktų
reikalaujamų viešai tiekiamo geriamojo vandens kokybės rodiklių gali leisti
savivaldybės
Pasiūlymas: 2) Projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamą 10 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip: „3. Jei tam tikroje teritorijoje viešai
tiekiamas geriamasis vanduo negali būti tiekiamas jokiais kitais priimtinais
būdais, savivaldybės Išskirtinėmis aplinkybėmis, gavusi
savivaldybės Nukrypti leidžiančios nuostatos (išlygos) netaikomos geriamajam vandeniui, kuris teikiamas prekybai buteliuose ar kitose talpose.“
Pasiūlymas: 3) Projekto 3 straipsnio 4 dalimi keičiamą 10 straipsnio 5 dalį išdėstyti taip: „5. Savivaldybės |
11. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
3 |
|
|
Nėra aiškus projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 3, 5 ir 6 dalyse vartojamos formuluotės “nukrypti leidžianti nuostata (išlyga)” turinys. Siūlytume projekte atskleisti šios formuluotės turinį. |
Pasiūlyti spręsti pagrindiniame komitete |
|
12. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
3 |
|
|
Projekto 3 straipsniu keičiamose įstatymo 10 straipsnio 3-5 dalyse vietoj žodžių “Sveikatos apsaugos ministerijos” reiktų įrašyti žodžius “sveikatos apsaugos ministro”. |
Pritarti |
|
13. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
4 |
|
|
Iš projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 8 dalies nuostatų nėra aišku, ar maisto kontrolės institucija geriamojo vandens programinės priežiūros planus rengs kiekvienam geriamojo vandens tiekėjui atskirai, ar vienas planas galios visiems. Be to, nėra aišku, iš kur ši institucija gaus duomenis, į kuriuos atsižvelgdama, turėtų rengti ir tikslinti minėtus planus. Siūlytume projekto nuostatose nustatyti pareigą geriamojo vandens tiekėjams teikti maisto kontrolės institucijai informaciją, reikalingą geriamojo vandens programinės priežiūros planų rengimui |
Pasiūlyti spręsti pagrindiniame komitete |
|
14. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
5,8 |
|
|
Projekto 5 straipsnio 1 dalis turėtų būti išskirta į atskirą straipsnį, kuris reglamentuotų įstatymo 8 straipsnio pakeitimą, 2 dalis turėtų būti prijungta prie projekto 3 straipsnio, o 3 dalis – prie projekto 4 straipsnio. |
Pritarti |
|
15. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas, 2010 05 11 |
6 |
|
|
Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 dalies redakcija turėtų būti patikslinta, nes formuluotė “veikla yra panaikinama” yra ydinga. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: pritarti iš esmės iniciatorių pateiktam įstatymo projektui XIP-1179(2) ir pasiūlyti pagrindiniam komitetui projektą patobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos teisės departamento pastabas ir į komiteto pasiūlymus.
6.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2010 06 16 |
3 |
1 |
|
Projekto 3 straipsnio 1 dalimi keičiamos 10 straipsnio 2 dalies pirmąjį sakinį išdėstyti taip: „2. Laikinai nukrypti nuo teisės aktų
reikalaujamų viešai tiekiamo geriamojo vandens kokybės rodiklių gali leisti
savivaldybės |
Pritarti |
|
2. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2010 06 16 |
3 |
2 |
|
Projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamą 10 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip: „3. Jei tam tikroje teritorijoje viešai
tiekiamas geriamasis vanduo negali būti tiekiamas jokiais kitais priimtinais
būdais, savivaldybės Išskirtinėmis aplinkybėmis, gavusi
savivaldybės Nukrypti leidžiančios nuostatos (išlygos) netaikomos geriamajam vandeniui, kuris teikiamas prekybai buteliuose ar kitose talpose.“ |
Pritarti |
|
3. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2010 06 16 |
3 |
4 |
|
Projekto 3 straipsnio 4 dalimi keičiamą 10 straipsnio 5 dalį išdėstyti taip: „5. Savivaldybės |
Pritarti |
|
7. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu už.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: L. Sabutis.
Komiteto pirmininkas Vytautas Kurpuvesas