Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkei Irenai Degutienei
Vilniaus g. 33, 01506 Vilnius
Kopija Lietuvos Respublikos Seimo Antikorupcijos komisijos pirmininkui Kęstui Komskiui
Gedimino pr. 53, 01109 Vilnius
|
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (toliau – Specialiųjų tyrimų tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57-2297; 2008, Nr. 71-2700) 8 straipsnio 2 dalies nuostatomis, Jūsų prašymu atliko Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 2 ir 19 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto Nr. XIP-1613 (toliau – Įstatymo projektas) antikorupcinį vertinimą.
Dėl Įstatymo projekto teikiame šias pastabas:
Įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalyje numatoma, kad įgyvendinant institucinę viešojo ir privataus sektorių partnerystę, valstybė ar savivaldybė gali turtą investuoti įsigydama steigiamos arba didinančios įstatinį kapitalą akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės akcijų, kurios visuotiniame akcininkų susirinkime valstybei ar savivaldybei (-ėms) arba joms kartu nebūtinai suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų. Specialiųjų tyrimų tarnybos nuomone, valstybei ar savivaldybei neturint sprendžiamosios galios gali būti priimami valstybei nenaudingi (žalingi) sprendimai, t. y. pasunkintas valstybės ar savivaldybės (-ių) turtinių interesų tinkamas įgyvendinimas ir investuoto turto panaudojimas visuomenės reikmėms.
Įstatymo projekto 2 straipsnio 3 dalyje nustatoma, kad asmuo, įsigyjantis kartu su valstybe ar savivaldybe steigiamos akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės akcijas institucinei viešojo ir privataus sektorių partnerystei įgyvendinti, nėra atrenkamas viešo konkurso būdu. Specialiųjų tyrimų tarnybos nuomone, būtina aiškiai įstatymiškai reglamentuoti privataus subjekto, dalyvaujančio institucinėje partnerystėje, parinkimo procedūrą ir kriterijus, siekiant išvengti galimo piktnaudžiavimo Įstatymo projekto 3 dalyje numatoma išimtine nuostata.
Specialiųjų tyrimų tarnybos nuomone, Įstatymo projekte būtų tikslinga numatyti nuostatas, apibrėžiančias viešojo ir privataus sektorių maksimalią partnerystės trukmę, nes priešingu atveju galimi atvejai, kai būtų tęsiama valstybei nenaudinga sutartis. Taip pat reiktų nustatyti sutarties, kurios pagrindu atsiranda (sukuriama) institucinė viešojo ir privataus sektorių partnerystė, keitimo sąlygas ir tvarką. Atkreipiame dėmesį, kad Įstatymo projekto 3 straipsnio nuostatos dėl Įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo yra taisytinos.
Pagarbiai
Direktorius Žimantas Pacevičius
Solėja Karalienė, tel. (8 5) 266 3377