Išrašas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas
2010 m. gegužės 12 d. Nr. 113-P-15
Vilnius
2. SVARSTYTA: Pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai) dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 29, 30, 33 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto XIP-1057 (2)
2. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1. |
Seimo narė L.Graužinienė (2010-05-06) |
1 |
1 |
|
|
Argumentai: Projekto 29 straipsnio 6 dalies 8 punkto formuluotė numato valstybės tarnautojų teisinę atsakomybę, jei valstybės kontrolieriaus ar jo pavaduotojo sprendimu nustatoma, kad tarnautojas reikšmingai pažeidė teisės aktų, reglamentuojančių valstybės ar savivaldybės lėšų ir turto apskaitą, valstybės ar savivaldybės lėšų ir turto valdymą, naudojimą ir disponavimą jais. Remiantis šiuo siūlymu, tarnautojų teisinė atsakomybė už valstybės ar savivaldybės lėšų ir turto apskaitos, valdymo, naudojimo ir disponavimo pažeidimus atsirastų tik Valstybės kontrolei atlikus valstybinį finansinį ar veiklos auditą ir priėmus sprendimą. Savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) sprendimai, kuriuos jis priima pagal atlikto finansinio ir veiklos audito ataskaitas ir nurodo savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai, pagal projektą negali būti pagrindu šiurkščiam pažeidimui atsirasti ir apriboja subjektų ratą.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Papildyti 29 straipsnio 6 dalį nauju 8 punktu: 8) valstybės ar savivaldybės lėšų ir turto apskaitos, jų valdymo, naudojimo bei disponavimo jais tvarkos pažeidimas;“.
|
Pritarti iš dalies (Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu už.) |
. Pritarti tam, kad būtų išplėstas skaičius subjektų (valstybės kontrolierius, valstybės kontrolieriaus pavaduotojas, savivaldybės kontrolierius), kurių sprendimais būtų nustatomas reikšmingas teisės aktų, reglamentuojančių valstybės ir savivaldybių lėšų ir turto valdymą, naudojimą ir disponavimą jais, pažeidimas, kuris būtų laikomas šiurkščiu tarnybiniu pažeidimu. Įstatymo projekto XIP-1057 (2) 1 straipsnio 1 dalis redaguotina, atsižvelgiant į 2010-04-15 d. Valstybės kontrolės pakartotinai teiktame rašte išdėstytą nuomonę ir pateiktus pasiūlymus: Siūlyti patikslinti Įstatymo projekto Nr. XIP-1057 1 straipsnio 1 dalies formuluotę ir išdėstyti ją taip: „8) valstybės ar savivaldybės lėšų ir turto apskaitos pažeidimas, turėjęs reikšmingos įtakos valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių, konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių ir (ar) kitų ataskaitų duomenų teisingumui, ar reikšmingas valstybės ar savivaldybės lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir disponavimo jais teisėtumo pažeidimas, nustatytas valstybės kontrolieriaus ar jo pavaduotojo arba savivaldybės kontrolieriaus sprendimu;“ |
Komiteto pirmininkas Vytautas Kurpuvesas