LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GERIAMOJO VANDENS ĮSTATYMO 1, 2, 10, 11, 12 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2010-05-11 Nr. XIP-1179(2)

Vilnius

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Dėl teikiamo projekto atitikties Konstitucijai, galiojantiems įstatymams bei juridinės technikos taisyklėms teikiame šias pastabas:

1. Kadangi keičiamas įstatymas pildomas priedu, bei daromi 8 straipsnio pakeitimai, reikėtų tai nurodyti ir įstatymo pavadinime.

2. Projekto 1 straipsnio pakeitimų esmėje reiktų išbraukti žodžius “ir ją išdėstyti taip:” Atitinkamai tikslintina ir projekto 2 straipsnio 2 dalies pakeitimų esmė.

3. Atsižvelgiant į juridinės technikos taisyklių reikalavimus, reikėtų atsisakyti projekto 1, 4 ir 6 straipsnių vienos struktūrinės dalies numeracijos.

4. Projekto 2 straipsnio pavadinime vietoj žodžių “27 dalies papildymas” reiktų įrašyti žodžius “papildymas 27 dalimi”. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad keičiamas įstatymo 2 straipsnio 14 ir 27 dalis reiktų sunumeruoti.

5. Projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje pateikiama sąvoka “geriamojo vandens tiekėjai”, kuri visiškai nedera su Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 2 straipsnio 13 dalyje apibrėžta “vandens tiekėjo” sąvoka. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu su šiuo projektu pateiktame Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 5, 9 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymo projekte (reg. Nr. XIP-1178(2)) sąvoka “vandens tiekėjas” nėra tikslinama. Kadangi abu įstatymai reglamentuoja geriamojo vandens tiekimo santykius, siūlytume abiejuose projektuose nustatyti identiškas “vandens tiekėjo” sąvokas.

6. Projekto 2 straipsniu keičiamoje įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje minimas „kitas fizinis asmuo, kuris naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jam suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis“. Abejotina, ar tokia formuluotė nesukels praktinio nuostatos taikymo problemų, apibrėžiant  fizinių asmenų, besinaudojančių judėjimo valstybėse narėse teisėmis, ratą.

7. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 2 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 2 dalies 27 dalyje siūloma apibrėžti “ Geriamojo vandens tiekimo objekto” sąvoką, tačiau toliau projekto nuostatose (3 straipsnis) vartojama formuluotė “vandens tiekimo objekto teritorija”. Todėl, siūlytume projekte atskleisti būtent šios formuluotės turinį.

8. Atsižvelgiant į projekto 3 straipsnio 1 dalies dėstomąją dalį, reiktų papildyti ir šios dalies pakeitimų esmę. Be to, žodis “išbraukti” pakeitimų esmėje turi būti perkeltas po žodžio “dalyje”.

9. Projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamos įstatymo 10 straipsnio 3 dalies dėstymas (kelios vienos dalies pastraipos) neatitinka teisės akto rengimo reikalavimų.

10. Projekto 3 straipsniu keičiamoje įstatymo 10 straipsnio 3 ir 5 dalyse numatyti tam tikri įgaliojimai savivaldybės merui nesiderina su Vietos savivaldos įstatyme įtvirtintomis mero, kaip savivaldybės tarybos vadovo ir savivaldybę reprezentuojančio pareigūno, funkcijomis. Minėtose dalyse nustatytos funkcijos pagal savo turinį turėtų būti priskirtos savivaldybės vykdomajai institucijai.

11. Nėra aiškus projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 3, 5 ir 6 dalyse vartojamos formuluotės “nukrypti leidžianti nuostata (išlyga)” turinys. Siūlytume projekte atskleisti šios formuluotės turinį.

12. Projekto 3 straipsniu keičiamose įstatymo 10 straipsnio 3-5 dalyse vietoj žodžių “Sveikatos apsaugos ministerijos” reiktų įrašyti žodžius “sveikatos apsaugos ministro”.

13. Iš projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 8 dalies nuostatų nėra aišku, ar maisto kontrolės institucija geriamojo vandens programinės priežiūros planus rengs kiekvienam geriamojo vandens tiekėjui atskirai, ar vienas planas galios visiems. Be to, nėra aišku, iš kur ši institucija gaus duomenis, į kuriuos atsižvelgdama, turėtų rengti ir tikslinti minėtus planus. Siūlytume projekto nuostatose nustatyti pareigą geriamojo vandens tiekėjams teikti maisto kontrolės institucijai informaciją, reikalingą geriamojo vandens programinės priežiūros planų rengimui.

14. Projekto 5 straipsnio 1 dalis turėtų būti išskirta į atskirą straipsnį, kuris reglamentuotų įstatymo 8 straipsnio pakeitimą, 2 dalis turėtų būti prijungta prie projekto 3 straipsnio, o 3 dalis – prie projekto 4 straipsnio.

15. Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 dalies redakcija turėtų būti patikslinta, nes formuluotė “veikla yra panaikinama” yra ydinga.

 

Teisės departamento direktorius                                                                                 Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

E. Mušinskis

N. Azguridienė

G. Butkutė