AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL VIDAUS TARNYBOS STATUTO 54 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys:

Vidaus tarnybos statuto 54 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau – įstatymo projektas) parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Valstybės tarnybos įstatymo 43 straipsnio praktiką. Minėto straipsnio 10 dalis nurodo, kad įstaigos vadovo ar karjeros valstybės tarnautojo, kuriems suėjo 65 metai, tarnybos laikas gali būti pratęsiamas iki vienerių metų, bendras pratęsimų laikas turi neviršyti penkerių metų, t.y. tarnybos laikas gali tęstis, kol įstaigos vadovui ar karjeros valstybės tarnautojui sukaks 70 metų.

Siekiant suderinti įstatymo projekto ir Lietuvos Respublikos Valstybės tarnybos įstatymo nuostatas dėl tarnybos laiko teikiamas šis įstatymo projektas.

Pirminis projekto siūlytojas - Seimo narys Raimondas Šukys.

 

2. Projekto tikslai ir uždaviniai:

Projekto tikslas – prailginti ne tik aukščiausios, bet ir žemesnių grandžių vidaus tarnybos pareigūnų tarnybos laiką, atsižvelgiant į tai, kad didžioji dalis pareigūnų atėjo tarnauti 1991-1992 metais atkūrus Lietuvos Respublikos Nepriklausomybę ir pagal dabar galiojančias Vidaus tarnybos statuto 54 straipsnio nuostatas dalis pareigūnų negali ištarnauti tiek, kad jiems būtų paskirta pilna valstybės pensija.

Projekto uždavinys – numatyti galimybę aukščiausios grandies vidaus tarnybos pareigūnams pratęsti tarnybos laiką.

 

3. Dabartinis teisinis reglamentavimas:

Statutinių valstybės tarnautojų tarnybos laiką reglamentuoja Vidaus tarnybos 54 straipsnis. Esamas teisinis reguliavimas numato, kad maksimalus vidaus tarnybos pareigūnų tarnybos laikas su pratęsimu gali būti, kol pareigūnui sukaks 65 metai.

 

4. Numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos:

Siekiama suderinti įstatymo projekto ir Lietuvos Respublikos Valstybės tarnybos įstatymo nuostatas dėl tarnybos laiko. Vidaus tarnybos pareigūnams, kuriems suėjo 65 metai, pareigūno prašymu, vidaus reikalų įstaigos vadovo teikimu vidaus reikalų ministras turi teisę pratęsti vidaus tarnybos trukmę iki penkerių metų..

 

5. Galimos neigiamos pasekmės:

Priėmus teikiamą projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Galima priimto įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai:

Priimtas Įstatymo projektas neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

 

7. Galima priimto įstatymo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

Nenumatoma.

 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą:

Priėmus įstatymą keisti ar panaikinti galiojančių teisės aktų nereikės.

 

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

Įstatymo projektas parengtas laikantis nustatytų reikalavimų.

 

10. Projekto atitikimas Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei ES teisei:

Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.

 

11. Įstatymo įgyvendinimui reikalingi lydimieji aktai:

Įstatymo projekto įgyvendinimui lydimųjų teisės aktų priimti nereikės.

 

12. Projekto įgyvendinimo poveikis biudžeto lėšoms:

Įstatymui įgyvendinti papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės.

 

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Negauta.

 

14. Projekto rengėjai:

Seimo narys Raimondas Šukys.

 

15. Projekto reikšminiai žodžiai:

Vidaus tarnybos statutas, vidaus tarnybos pareigūnai, statutiniai valstybės tarnautojai.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

Nėra.

 

 

Teikia:

Seimo nariai                                                                  Raimondas Šukys,

Vytautas Bogušis