LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
VALSTYBėS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
RINKIMŲ ĮSTATYMO 38, 39 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO
ĮSTATYMO PROJEKTO (XP-2726)
2010 m. kovo 25 d. Nr. 113-P-7
Vilnius
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro vedėjas Bronius Kleponis; patarėjai: Danutė Budzienė, Algirdas Astrauskas, Jurgita Marcinkutė, Monika Urmonienė, padėjėja Genovaitė Jasaitienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2007-12-03 |
1,2 |
|
|
Projekto 1 ir 2 straipsniais keičiamo įstatymo 38 straipsnio 1 dalies 5 ir 11 punktuose ir 39 straipsnio 4 dalyje, išdėstant Vyriausiajai rinkimų komisijai politinės partijos teikiamų dokumentų sąrašą, vartojama sąvoka “prašymas”. Atkreiptinas dėmesys, kad šis įstatymo projektas yra lydintis Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo projektą (XP-2662A), kuris yra bazinis, reglamentuojant politinės kampanijos dalyvių registravimo tvarką. Šio projekto 3 ir 5 straipsniuose, rašoma, kad politinė partija Vyriausiajai rinkimų teikia “teikimą (prašymą)”. Pažymėtina, kad ši sąvoka vartojama ir galiojančioje įstatymo redakcijoje (5 straipsnio 3 dalis), politinės partijos “teikimo (prašymo)” forma yra patvirtinta Vyriausiosios rinkimų komisijos 2004 – 09 – 07 sprendimu Nr. 302 (Žin., 2004, Nr. 141-5176 ) ir buvo naudojama 2004 m. Seimo rinkimų politinėje kampanijoje. Atsižvelgus į tai, siūlytume suderinti šiuose tarpusavyje susijusiuose projektuose vartojamas tapačias sąvokas. |
Pritarti iš dalies |
Atsižvelgiant į 2009 06 17 Audito komiteto išvados argumentus pastarojo pasiūlymams dėl projekto XP-2726, galiojančio įstatymo 38 straipsnio 1 dalies papildymo 5 ir 11 punktais atsisakoma, bei 39 straipsnio 4 dalies redakcija trumpinama, todėl sąvoka nėra tikslinama
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2007-12-03 |
1,2 |
|
|
Projekto 1 ir 2 straipsniais keičiamo įstatymo 38 straipsnio 5 dalies ir 39 straipsnio 4 dalies redakcijoje vietoje žodžio “kandidatus” reikia įrašyti žodžius “kandidatų sąrašą“, nes pagal to paties įstatymo 37 straipsnį bei 38 straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktus (kurių keisti nesiūloma) politinė partija Vyriausiajai rinkimų komisijai visais atvejais (tiek daugiamandatėje, tiek ir vienmandatėje rinkimų apygardose) teikia keliamų “kandidatų sąrašą”. |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Suderinus su Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projektu Nr.XP-2662(2), taip pat atsižvelgiant į Audito komiteto pasiūlymą , projekto 2 straipsniu keičiama 39 straipsnio 4 dalis tikslinama.
Pasiūlymas: Keičiamą 39 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip: ,,4. Patikrinusi ir nustačiusi, kad pateikti visi šiame įstatyme numatyti pareiškiniai dokumentai ir jie atitinka šio įstatymo reikalavimus, o kandidatą kelianti partija arba save keliantis kandidatas, arba partijos iškeltas kandidatas vienmandatėje rinkimų apygardoje yra užregistruoti savarankišku politinės kampanijos dalyviu, Vyriausioji rinkimų komisija sprendimą dėl kandidato registravimo ar atsisakymo registruoti turi priimti per 10 dienų po pareiškinių dokumentų pateikimo, bet ne vėliau kaip likus 31 dienai iki rinkimų.“ |
3. |
Europos teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos, 2007-12-19 |
|
|
* |
Pastabų ir pasiūlymų dėl šio projekto nuostatų atitikties Europos Sąjungos teisei neturi.
|
|
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1. |
Seimo narys Algis Kašėta, 2008-01-18 |
1 |
|
|
N |
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektą nauju 1 straipsniu, atitinkamai pakeičiant tolimesnių straipsnių numeraciją: “1 straipsnis. 51 straipsnio pakeitimas Pakeisti 51 straipsnį ir jį išdėstyti taip: “51 straipsnis. Draudimas papirkti rinkėjus 1.
2.
Rinkėjų papirkimu nelaikomas spausdintos medžiagos (politinės partijos ar
kandidato programos, biografijos ar kitokių informacinio turinio lankstinukų,
kalendorių, atvirukų, lipdukų) bei ženkliukų,
|
Nepritarti |
Argumentai: Seimo rinkimų įstatymo 51 straipsnis yra pakeistas 2008 m. balandžio 15 d. (Žin., 2008, Nr. 50-1839), kurio normos iš esmės atitinka pasiūlyme išdėstytas nuostatas. |
2. |
Seimo narys Algis Kašėta, 2008-01-18 |
4 |
|
|
N |
Papildyti įstatymo projektą nauju 4 straipsniu: “4 straipsnis. 91 straipsnio 1 dalies pakeitimas Pakeisti 91 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: 1. Vyriausioji rinkimų komisija pripažįsta 1) vienmandatėje rinkimų apygardoje – kandidato, kuriam tenka mandatas, arba kandidatų, dalyvaujančių pakartotiniame balsavime; 2) daugiamandatėje rinkimų apygardoje - kandidatų sąrašų, dalyvaujančių paskirstant mandatus, arba kandidatų sąrašui tenkančių mandatų skaičių galima nustatyti tik daugiau kaip vieno mandato tikslumu. |
Nepritarti |
Seimo rinkimų įstatymo 91 straipsnis pakeistas 2008 m. balandžio 15 d. (Žin., 2008, Nr. 50-1839). Galiojanti redakcija: „1. Vyriausioji rinkimų komisija gali pripažinti rinkimų rezultatus rinkimų apygardoje negaliojančiais, jeigu nustato, kad šio įstatymo 51 straipsnio 1 dalies ar kiti šiurkštūs įstatymų pažeidimai, padaryti rinkimų apylinkėje arba rinkimų apygardoje, arba dokumentų suklastojimas ar jų praradimas turėjo esminės įtakos rinkimų rezultatams, arba pagal balsų skaičiavimo protokolus ar kitus rinkimų dokumentus negalima nustatyti šių esminių rinkimų rezultatų [...]“. Tokiu reguliavimu išreiškiamas įstatymų leidėjo ketinimas reglamentuoti aptariamus teisinius santykius taip, kad sankcijas nustatančios normos būtų proporcingos ir adekvačios teisinei situacijai. |
3. |
Seimo narys Algis Kašėta, 2008-01-18 |
|
|
|
N |
Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip: “LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO RINKIMŲ ĮSTATYMO 51, 38, 39 IR 91 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMas” |
Nepritarti |
Atsižvelgiama į tai, kad nepritarta 1 ir 2 pasiūlymams. |
4. |
Seimo narys E. Tamašauskas, Komiteto posėdyje |
11 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į Audito komiteto pasiūlymą dėl įstatymo projekto papildymo straipsniu, nustatančiu įstatymo įsigaliojimo datą,
Pasiūlymas: Papildyti projektą 11 straipsniu: „11 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas įsigalioja 2010 m. rugpjūčio 1 d.
|
Pritarti |
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
1 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad šis įstatymo projektas turi būti suderintas su Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projektu Nr.XP-2662(2), kurio 5 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad asmenys registruotis savarankiškais politinės kampanijos dalyviais turi teisę ne vėliau kaip iki pareiškinių dokumentų pateikimo dienos,
Pasiūlymas: Siūlome išbraukti įstatymo projekto 1 straipsnį. |
Pritarti |
Argumentai: 1) pritariama siūlymui dėl projekto 1 straipsnio 1, 2 ir 3 dalių; 2) pritariama Audito komiteto nuomonei dėl įstatymo 38 str. 1 dalies 4 punkto redakcijos, ją suredagavus kalbos požiūriu.
Pasiūlymas: Pakeisti 38 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) |
2. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
1 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Seimo rinkimų įstatymas turi būti suderintas su Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymu, o pastarojo pakeitimo įstatymo projekte Nr.XP-2662(2) nustatoma, kad politinės kampanijos dalyvis parengia ir teikia politinės kampanijos finansavimo ataskaitą, kurią Vyriausioji rinkimų komisija paskelbia savo interneto tinklalapyje,
Pasiūlymas: Siūlome papildyti įstatymo projektą, pakeičiant įstatymo 38 straipsnio 1 dalies 8 punktą ir jį išdėstant taip: „8) jeigu partija paskutiniuose Seimo, Europos
Parlamento arba savivaldybių tarybų rinkimuose buvo iškėlusi kandidatus
arba kandidatų sąrašus, ji turi teisę pateikti |
Pritarta |
|
3. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
1 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Seimo rinkimų įstatymas turi būti suderintas su Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymu, o pastarojo pakeitimo įstatymo projekte Nr.XP-2662(2) nustatoma, kad politinė partija kasmet rengia ir teikia finansinių ataskaitų rinkinį, o Seimo rinkimų įstatymo 38 straipsnio 1 dalies 9 punkte nurodytos finansinės veiklos deklaracijos ir politinės partijos biudžeto pajamų ir jų šaltinių, išlaidų ir jų paskirties ataskaitos (pranešimo) rengimas ir teikimas nėra numatytas,
Pasiūlymas: Siūlome papildyti įstatymo projektą, įstatymo 38 straipsnio 1 dalies 9 punktą pripažįstant netekusiu galios. |
Pritarta |
|
4. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
2 |
1 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad šis įstatymo projektas turi būti suderintas su Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projektu Nr.XP-2662(2), kurio 5 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad asmenys registruotis savarankiškais politinės kampanijos dalyviais turi teisę ne vėliau kaip iki pareiškinių dokumentų pateikimo dienos,
Pasiūlymas: Siūlome įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamą įstatymo 39 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip: „4. Patikrinusi ir nustačiusi, kad
pateikti visi šiame įstatyme numatyti pareiškiniai dokumentai ir jie atitinka
šio įstatymo reikalavimus, o kandidatą kelianti partija arba save keliantis
kandidatas, arba partijos iškeltas kandidatas vienmandatėje rinkimų
apygardoje |
Pritarta |
|
5. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
3 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į gautus neparlamentinių politinių partijų pasiūlymus ir siekiant sudaryti palankias sąlygas rinkimuose dalyvauti visoms politinėms partijoms, nepriklausomai nuo jų finansinio pajėgumo,
Pasiūlymas: Siūlome įstatymo projektą papildyti Įstatymo 41 straipsnio 2 dalies pakeitimu, išdėstant ją taip: „2. Rinkimų užstatas vienam kandidatų į
Seimo narius sąrašui įregistruoti daugiamandatėje rinkimų apygardoje yra |
Pritarta |
|
6. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
3 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Seimo rinkimų įstatymas turi būti suderintas su Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymu, o pastarojo pakeitimo įstatymo projekte Nr.XP-2662(2) nustatoma, kad politinės kampanijos dalyvis rengia ir teikia politinės kampanijos finansavimo ataskaitą,
Pasiūlymas: Siūlome įstatymo projektą papildyti Įstatymo 41 straipsnio 3 dalies pakeitimu, išdėstant ją taip: „3. Rinkimų užstatai įregistruoti kandidatų
sąrašą nustatomi du kartus didesni tai partijai, kuri paskutiniuose Seimo
arba savivaldybių tarybų rinkimuose buvo iškėlusi kandidatus arba kandidatų
sąrašą (sąrašus) ir nepateikė |
Pritarta |
|
7. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
3 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į gautus neparlamentinių politinių partijų pasiūlymus ir siekiant, kad rinkimų užstatas netaptų mokesčiu už dalyvavimą rinkimuose,
Pasiūlymas: Siūlome įstatymo projektą papildyti Įstatymo 41 straipsnio 4 dalies pakeitimu, išdėstant ją taip: „4. Per 40 dienų po
|
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Suderinus su įstatymo projekto XP-2662(2) 24, 25, 27 straipsniais, patikslinti 41 straipsnio 4 dalį.
Pasiūlymas: „4.
|
8. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
3 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad rinkimų užstatas turėtų būti negrąžinamas kandidatams, kurių registracija panaikinta arba neįregistravus kandidatų dėl pareiškinių dokumentų trūkumo ar kitokios kandidato kaltės,
Pasiūlymas: Siūloma įstatymo projektą papildyti Įstatymo 41 straipsnį nauja 5 dalimi, atitinkamai pakeičiant tolesnių dalių numeraciją, išdėstant ją taip: „5. Panaikinus kandidato (kandidatų sąrašo) registraciją arba neįregistravus kandidato (kandidatų sąrašo) dėl pareiškinių dokumentų trūkumų arba dėl pavėluotai pateiktų pareiškinių dokumentų, rinkimų užstatas negrąžinamas.“ |
Pritarti iš dalies |
Argumentai 1) Įstatymo 39 str. 5 dalis nustato pareigą Vyriausiajai rinkimų komisijai savalaikiai pranešti kandidatams apie pareiškinių dokumentų trūkumus, kad jie būtų ištaisyti; 2) Įstatymo 39 str. 6 dalis nustato baigtinį sąrašą pagrindų, kuriems esant kandidatas neregistruojamas, atšaukiami paskelbti partijų kandidatų sąrašai, naikinamas kandidatų sąrašo ar kandidato registravimas dėl rimtų šio įstatymo pažeidimų, todėl, siekiant rinkimų užstato instituto teisinio reguliavimo proporcingumo ir tikrumo, užstato negrąžinimo pasekmė sietina su nustatytais rinkimų įstatymo pažeidimais.
Pasiūlymas: „4. Pavėluotai pateikus pareiškinius dokumentus arrba atšaukus politinės partijos ar partijų koalicijos jungtinio sąrašo kandidatų paskelbimą arba panaikinus kandidato registraciją arba neįregistravus asmens kandidatu į Seimo narius šio įstatymo 39 straipsnio 6 dalyje nustatytais pagrindais, rinkimų užstatas negrąžinamas.“ |
9. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
4 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad su šiuo projektu susijusiame Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projekte Nr.XP-2662(2) nustatoma, kad rinkimų agitacija prasideda paskelbus rinkimų datą,
Pasiūlymas: Siūlome įstatymo projektą papildyti Įstatymo 45 straipsnio pakeitimu, išdėstant jį taip: „45 straipsnis. Kandidatų ir kandidatų
sąrašų paskelbimas
|
Pritarti |
|
10. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
5 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad su šiuo projektu susijusiame Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projekte Nr.XP-2662(2) nustatoma, kad rinkimų agitacija prasideda paskelbus rinkimų datą,
Pasiūlymas: Siūlome įstatymo projektą papildyti Įstatymo 46 straipsnio 1 dalies pakeitimu, išdėstant ją taip: „1. |
Pritarti iš dalies |
Suderinant su Įstatymo 45 straipsnio pavadinimu ir su straipsnio normų turiniu, Įstatymo 46 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:
Pasiūlymas: „1. |
11. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
6 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad su šiuo projektu susijusiame Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projekte Nr.XP-2662(2) nustatoma, kad rinkimų agitacija prasideda paskelbus rinkimų datą,
Pasiūlymas: Siūlome įstatymo projektą papildyti Įstatymo 48 straipsnio pavadinimo ir šio straipsnio 1 dalies pakeitimu, išdėstant ją taip: „48 straipsnis. Kandidato į Seimo narius
teisė būti atleistam nuo darbo ar tarnybinių pareigų 1. Kandidatas į Seimo narius Vyriausiajai
rinkimų komisijai paskelbus kandidatų sąrašus |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Suderinant su Įstatymo 45 straipsnio pavadinimu, su šio straipsnio normų turiniu bei su siūloma 46 straipsnio 1 dalies redakcija, Įstatymo 48 straipsnį išdėstyti taip: „48 straipsnis. Kandidato į Seimo narius
teisė būti atleistam nuo darbo ar tarnybinių pareigų 1. Kandidatas į Seimo narius Vyriausiajai
rinkimų komisijai paskelbus kandidatus ir kandidatų sąrašus 2. Šio straipsnio 1 dalies nuostatos netaikomos kandidatui į Seimo narius, kuris eina Seimo nario ar Respublikos Prezidento pareigas. Kandidato į Seimo narius, kuris eina Vyriausybės nario pareigas, atleidimo nuo tarnybinių pareigų tvarka nustatyta Vyriausybės įstatyme.“ |
12. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
7 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad su šiuo projektu susijusiame Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projekte Nr.XP-2662(2) nustatoma, kad rinkimų agitacija prasideda paskelbus rinkimų datą,
Pasiūlymas: Siūlome įstatymo projektą papildyti Įstatymo 49 straipsnio pakeitimu, išdėstant jį taip: „49 straipsnis. Kandidato į Seimo narius neliečiamybė 1. Vyriausiajai rinkimų komisijai
paskelbus kandidatų sąrašus, 2. Šio straipsnio 1 dalies nuostatos
netaikomos kandidatams į Seimo narius, kurie eina Seimo nario, Vyriausybės
nario ar teisėjo pareigas. Šių asmenų neliečiamybės klausimas |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Suderinant su Įstatymo 45 straipsniu bei su siūloma 46 straipsnio 1 dalies redakcija, taip pat 49 straipsnio 1 ir 2 dalis tarpusavyje, Įstatymo 49 straipsnį išdėstyti taip: Pasiūlymas: „49 straipsnis. Kandidato į Seimo narius neliečiamybė 1. Vyriausiajai rinkimų komisijai
paskelbus kandidatus ir kandidatų sąrašus, 2. Šio straipsnio 1 dalies nuostatos
netaikomos kandidatams į Seimo narius, kurie eina Seimo nario, Vyriausybės
nario ar teisėjo pareigas. Šių asmenų neliečiamybės klausimas |
13. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
8 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad su šiuo projektu susijusiame Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projekte Nr.XP-2662(2) nustatoma, kad rinkimų agitacija prasideda paskelbus rinkimų datą,
Pasiūlymas: Siūlome įstatymo projektą papildyti Įstatymo 50 straipsnio pakeitimu ir papildymu, išdėstant jį taip: „50 straipsnis. Rinkimų agitacijos pagrindai 1. 2. Rinkimų agitacija gali būti įvairių formų ir būdų, išskyrus tuos, kurie pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją ir įstatymus, prieštarauja moralei, teisingumui ar visuomenės darnai, neatitinka sąžiningų ir garbingų rinkimų. 3. Politinės reklamos žymėjimo tvarką nustato Vyriausioji rinkimų komisija.“ |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Atsižvelgiant į į tai, kad politinės kampanijos laikotarpiu skleidžiamos politinės reklamos žymėjimo pagrindai nustatomi ir Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatyme (naujos redakcijos projekte XP-2662(2) 18 straipsnyje), teikiamą Įstatymo 50 straipsnio redakciją patikslinti:
Pasiūlymas: „50 straipsnis. Rinkimų agitacijos pagrindai 1. 2. Rinkimų agitacija gali būti įvairių formų ir būdų, išskyrus tuos, kurie pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją ir įstatymus, prieštarauja moralei, teisingumui ar visuomenės darnai, neatitinka sąžiningų ir garbingų rinkimų. 3. Politinės reklamos žymėjimo reikalavimai nustatomi įstatymuose, politinės reklamos žymėjimo tvarką nustato Vyriausioji rinkimų komisija.“ |
14. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
9 |
|
|
N |
Argumentai: Siekiant sudaryti vienodas konkurencines sąlygas transliuotojams konkuruoti dėl iš valstybės biudžeto finansuojamų rinkimų agitacijai skirtų laidų rengimo, taip pat siekiant liberalizuoti išorinės politinės reklamos skleidimo tvarką ir atsižvelgiant į su šiuo projektu susijusio Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr.XP-2662(2) nuostatas dėl politinės reklamos reglamentavimo,
Pasiūlymas: Siūlome įstatymo projektą papildyti Įstatymo 51 straipsnio pakeitimu, išdėstant taip: „51 straipsnis.
1. Vyriausiajai rinkimų komisijai paskelbus kandidatų sąrašus sudaromos sąlygos visiems kandidatams pristatyti savo programas per radiją ir televiziją. 2. Kandidatų debatai per radiją ir televiziją finansuojami valstybės biudžeto lėšomis iš Vyriausiajai rinkimų komisijai skirtų asignavimų. 3. Vyriausioji rinkimų komisija: 1) įstatymų nustatyta tvarka parenka debatų laidų rengėjus ir transliuotojus; 2) patvirtina debatų rengimo taisykles; 3) paskirsto laidų laiką taip, kad nebūtų pažeisti šie lygiateisiškumo principai: tarp kandidatų sąrašų daugiamandatėje rinkimų apygardoje; tarp vienmandačių rinkimų apygardų; tarp kandidatų vienmandatėje rinkimų apygardoje. 4. Debatuose dalyvaujančių kandidatų (kandidatų sąrašų) atstovų grupės (2 ir daugiau) sudaromos tarpusavio susitarimu, o jeigu nesutariama, – burtais. 5. Savo iniciatyva debatų laidas turi teisę organizuoti visi transliuotojai. Jiems netaikomi šiame straipsnyje nustatyti apribojimai. 8. Išorinė politinė reklama šiame įstatyme suprantama kaip išorinės reklamos priemonėmis skleidžiama politinė reklama. Išorine politine reklama laikoma taip pat politinė reklama, skelbiama viešose vietose, pastatuose, transporto priemonėse. 1) ant statinių, kuriuose veikia valstybės valdžios, teisėsaugos, kitos valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos; 3) automobilių keliuose ir jų sanitarinės apsaugos zonose, taip pat gatvėse ir prie jų, jeigu ji gali užstoti technines eismo reguliavimo priemones, kelio ženklus, pabloginti matomumą, akinti eismo dalyvius, atitraukti jų dėmesį ir taip kelti pavojų eismo dalyviams, taip pat draudžiama naudoti reklamą, imituojančią kelio ženklus; 4) ant skulptūrų ir paminklų; 5) 50 metrų atstumu aplink pastatą, kuriame yra balsavimo patalpa; 6) neturint žemės, statinių ar
kitų objektų, ant kurių ar kuriuose ji įrengiama, savininko sutikimo.
11. Pareiga nuimti išorinę politinę reklamą iki prasidedant įstatymuose nustatytam laikui, kai rinkimų agitacija draudžiama, tenka išorinę politinę reklamą paskelbusiam asmeniui. |
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: „51 straipsnis. 1. 2. Kandidatų diskusijos per radiją ir televiziją finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis iš Vyriausiajai rinkimų komisijai skirtų asignavimų. 3. Vyriausioji rinkimų komisija: 1) įstatymų nustatyta tvarka parenka diskusijų laidų rengėjus ir transliuotojus; 2) patvirtina diskusijų rengimo taisykles; 4. Diskusijose dalyvaujančių savarankiškų politinės kampanijos dalyvių grupės (iš 2 ir daugiau asmenų) sudaromos tarpusavio susitarimu, o kai jo nėra, – burtais. 5. Savo iniciatyva diskusijų laidas, laikydamiesi Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo 18 straipsnio 2 dalies nuostatų, turi teisę rengti visi transliuotojai. Jiems netaikomos kitos šiame straipsnyje nustatytos sąlygos. 8. Išorinė politinė reklama šiame įstatyme suprantama kaip vaizdo ar garso priemonėmis viešai skleidžiama politinė reklama. Išorine politine reklama laikoma taip pat politinė reklama, skelbiama viešose vietose, pastatuose, transporto priemonėse. 1) ant statinių, kuriuose veikia valstybės valdžios, teisėsaugos, kitos valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos; 2) 3) automobilių keliuose ir jų sanitarinės apsaugos zonose, taip pat gatvėse ir prie jų, jeigu ji gali užstoti technines eismo reguliavimo priemones, kelio ženklus, pabloginti matomumą, akinti eismo dalyvius, atitraukti jų dėmesį ir taip kelti pavojų eismo dalyviams, taip pat draudžiama naudoti reklamą, imituojančią kelio ženklus; 4) ant skulptūrų ir paminklų; 5) 50 metrų atstumu aplink pastatą, kuriame yra balsavimo patalpa; 6) neturint žemės, statinių ar
kitų objektų, ant kurių ar kuriuose ji įrengiama, savininko sutikimo. 11. Pareiga nuimti išorinę politinę reklamą iki prasidedant įstatymuose nustatytam laikui, kai rinkimų agitacija draudžiama, tenka išorinę politinę reklamą paskelbusiam asmeniui. |
15. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
10 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad su šiuo projektu susijusiame Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projekte Nr.XP-2662(2) nustatoma, kad rinkimų agitacija prasideda paskelbus rinkimų datą,
Pasiūlymas: Siūlome įstatymo projektą papildyti Įstatymo 52 straipsnio 1 dalies pakeitimu, išdėstant ją taip: „1. Jeigu |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Suderinant su Įstatymo 45 straipsnio pavadinimu ir su šio straipsnio normų turiniu, 52 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:
Pasiūlymas: „1.
Jeigu |
16. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
11 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad su šiuo projektu susijusiame Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projekte Nr.XP-2662(2) nustatoma, kad rinkimų agitacija prasideda paskelbus rinkimų datą,
Pasiūlymas: Siūlome įstatymo projektą papildyti Įstatymo 53 straipsnio 1 dalies pakeitimu, išdėstant ją taip: „1. Jeigu |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Suderinant su Įstatymo 45 straipsnio pavadinimu ir su šio straipsnio normų turiniu, 53 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip: Pasiūlymas: „1. Jeigu |
17. |
Audito komitetas, 2009 06 17 |
|
|
|
* |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad su šiuo projektu susijusio Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr.XP-2662(2) įsigaliojimas numatytas 2010 m. sausio 1 d. ir siekiant teisinio nuoseklumo,
Pasiūlymas: Siūlome įstatymo projektą papildyti nauju straipsniu, nustatant, kad šis įstatymas įsigalioja 2010 m. sausio 1 d. |
Pritarti |
Atsižvelgiama, kad įstatymo projekto XP-2662(2) 2 straipsniu nustatomi pavedimai Vyriausiajai rinkimų komisijai ir dėl politinės reklamos žymėjimo tvarkos parengimo, todėl komitetas siūlo nustatyti Seimo rinkimų įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo datąnustatyti 2010m. rugpjūčio 1 d. |
18. |
Teisės ir teisėtvarkos komitetas, 2010 03 24 |
|
|
|
* |
Apsvarsčius Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, pasiūlyti pagrindiniam komitetui įvertinti Lietuvos Respublikos rinkimų į Europos Parlamentą įstatymo 88 ir 89 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-2726 svarstymo tikslingumą, kol Seimas neapsisprendė dėl pagrindinio Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo projekto.
|
Nepritarti |
1) Svarstomi įstatymų projektai XP-2725, XP-22726, XP-2727, XP-2728 pagal Seimo statuto135 str.5 dalį 2007 lapkričio 30 d. Seime įregistruoti svarstyti kartu su įstatymo projektu XP-2662A; 2) Pagal Seimo statuto137 str. 2 dalį įstatymų projektai XP-2725, XP-2726, XP-2727, XP-2728 turi būti svarstomi Seimo posėdyje kartu su įregistruotu įstatymo projektu XP-2662(2), pagal Seimo Statuto 150 straipsnio 3 dalį pagrindinio komiteto pasirinktu svarstyti iš kelių alternatyvių projektų. |
7. Komiteto sprendimas. Pritarti komiteto išvadoms ir komiteto patobulintam įstatymo projektui, atsižvelgus į pastabas ir pasiūlymus, kuriems komitetas pritaria.
8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu už.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: E. Tamašauskas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta
PRIDEDAMA:
Komiteto siūlomas įstatymo projektas, įstatymo projekto lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Vytautas Kurpuvesas