LIETUVOS RESPUBLIKOS
SEIMO RINKIMŲ ĮSTATYMO 38, 39, 41, 45, 46, 48, 49, 50, 51, 52, 53 STRAIPSNIŲ
PAKEITIMO IR PAPILDYMO
ĮSTATYMAS
2010 m. d. Nr.
Vilnius
(Žin., 1992, Nr. 22-635; 2000, Nr. 59-1760, Nr. 75-2275; 2001, Nr. 21-689; 2003, Nr. 123-5584;
2004, Nr. 115-4279, Nr. 134-4835; 2005, Nr. 143-5171; 2008, Nr. 50-1839; 2009, Nr. 46-1797)
1. Pakeisti 38 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4)
vienmandatėse rinkimų apygardose keliamų kandidatų, keliamų
vienmandatėse rinkimų apygardose,sąrašą;“.
2. Pakeisti 38 straipsnio 1 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8)
jeigu partija paskutiniuose Seimo, Europos Parlamento arba savivaldybių
tarybų rinkimuose buvo iškėlusi kandidatus arba kandidatų sąrašus, ji turi
teisę pateikti spaudoje paskelbtos vykdant Seimo, Savivaldybių tarybų
rinkimų įstatymus lėšų šaltinių ir jų panaudojimo rinkimų agitacijai atitinkamos
politinės kampanijos finansavimo ataskaitos kopiją;“.
3. 38 straipsnio 1 dalies 9 punktą pripažinti netekusia galios.
9) praėjusių metų finansinės veiklos deklaracijos, kuri vykdant
Politinių partijų įstatymą turėjo būti pateikta mokesčių inspekcijai, kopiją,
patvirtintą šios inspekcijos, taip pat gali pateikti savo biudžeto pajamų ir jų
šaltinių, išlaidų ir jų paskirties ataskaitos (pranešimo), kuri turėjo būti viešai
paskelbta pagal Politinių partijų įstatymą, kopiją.
1. 39 straipsnio 4 dalyje po žodžio „reikalavimus“ įrašyti žodžius „o kandidatą iškėlusi partija arba asmuo, išsikėlęs kandidatu, arba partijos iškeltas kandidatas vienmandatėje rinkimų apygardoje yra įregistruoti savarankiškais politinės kampanijos dalyviais“ ir šią dalį išdėstyti taip:
,,4. Patikrinusi ir nustačiusi, kad pateikti visi šiame įstatyme numatyti pareiškiniai dokumentai ir jie atitinka šio įstatymo reikalavimus, o kandidatą iškėlusi partija arba asmuo, išsikėlęs kandidatu, arba partijos iškeltas kandidatas vienmandatėje rinkimų apygardoje yra įregistruoti savarankiškais politinės kampanijos dalyviais, Vyriausioji rinkimų komisija sprendimą dėl kandidato registravimo ar atsisakymo registruoti turi priimti per 10 dienų po pareiškinių dokumentų pateikimo, bet ne vėliau kaip likus 31 dienai iki rinkimų.“
2. 39 straipsnio 6 dalyje po skaičių ir žodžių „51 straipsnio 1 dalį“ įrašyti žodžius „arba jeigu kandidatą iškėlusi partija ar kandidatas prarado savarankiško politinės kampanijos dalyvio statusą“ ir šią dalį išdėstyti taip:
,,6. Jeigu po kandidato į Seimo narius įregistravimo Vyriausioji rinkimų komisija nustato, kad kandidatas neatitinka šio įstatymo 2 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu kandidatas atsisako duoti šio įstatymo 38 straipsnio 4 dalyje nurodytą rašytinį sutikimą ar pateikti šio įstatymo 38 straipsnio 1 dalies 5 punkte ir 38 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytą pasižadėjimą laikytis draudimo papirkti rinkėjus ir rinkimų teisę turinčius asmenis arba pateikia juos klaidingus ar nepateikia Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytu laiku, arba jeigu politinė partija, kandidatas yra šiurkščiai pažeidę šio įstatymo 51 straipsnio 1 dalį, arba jeigu kandidatą iškėlusi partija ar kandidatas prarado savarankiško politinės kampanijos dalyvio statusą, Vyriausioji rinkimų komisija panaikina tokio kandidato į Seimo narius registravimą, atšaukia atitinkamos politinės partijos ar partijų koalicijos jungtinio kandidatų sąrašo paskelbimą, jei iki rinkimų liko ne mažiau kaip 15 dienų.“
3 straipsnis. 41 straipsnio pakeitimas ir papildymas
Pakeisti ir papildyti 41 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„41 straipsnis. Rinkimų užstatas
1. Rinkimų užstatas vienam kandidatui į Seimo narius įregistruoti vienmandatėje rinkimų apygardoje yra lygus paskutinio paskelbto šalies ūkio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio (toliau – VMDU) 1 dydžiui. Įregistruojant vieną naują kandidatą vienmandatėje rinkimų apygardoje vietoj kandidato, kurio pareiškiniai dokumentai buvo atšaukti arba jis juos atšaukė pats, užstato dydis – 1 VMDU.
2.
Rinkimų užstatas vienam kandidatų į Seimo narius sąrašui įregistruoti
daugiamandatėje rinkimų apygardoje yra 20 10 VMDU dydžių.
Pakeičiant vieno kandidato vietą sąraše, įrašant į sąrašą naują kandidatą,
užstato dydis – 1 VMDU, sujungiant kandidatų sąrašus – po 0,3 VMDU už kiekvieną
sujungiamą sąrašą.
3.
Rinkimų užstatai įregistruoti kandidatų sąrašą nustatomi du kartus didesni tai
partijai, kuri paskutiniuose Seimo arba savivaldybių tarybų rinkimuose buvo
iškėlusi kandidatus arba kandidatų sąrašą (sąrašus) ir nepateikė spaudoje
paskelbtos lėšų šaltinių ir jų panaudojimo rinkimų agitacijai atitinkamos
politinės kampanijos finansavimo ataskaitos kopijos.
4. Pavėluotai pateikus pareiškinius dokumentus arba atšaukus politinės partijos ar partijų koalicijos jungtinio sąrašo kandidatų paskelbimą arba panaikinus kandidato registraciją arba neįregistravus asmens kandidatu į Seimo narius šio įstatymo 39 straipsnio 6 dalyje nustatytais pagrindais, rinkimų užstatas negrąžinamas
4. 5. Per 40 dienų po galutinių rinkimų rezultatų
paskelbimo Pasibaigus politinės kampanijos laikotarpiui Vyriausioji
rinkimų komisija grąžina rinkimų užstatą jį sumokėjusiai partijai arba
asmeniui, kai: jei yra pateikta atitinkama politinės kampanijos
finansavimo ataskaita.
1) iškeltas
kandidatas į Seimo narius arba asmuo, išsikėlęs kandidatu į Seimo narius,
išrinktas Seimo nariu vienmandatėje rinkimų apygardoje;
2) iškeltų
kandidatų sąrašas (jungtinis sąrašas) įgijo teisę dalyvauti paskirstant
mandatus daugiamandatėje rinkimų apygardoje ir spaudoje yra paskelbta lėšų
šaltinių ir jų panaudojimo rinkimų agitacijai ataskaita, skelbtina pagal šį
įstatymą.
5. 6. Negrąžintini užstatai pervedami į
valstybės biudžetą.“
4 straipsnis. 45 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 45 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„45 straipsnis.
Kandidatų ir kandidatų sąrašų paskelbimas, rinkimų agitacijos kampanijos
pradžia
1. Likus ne mažiau kaip 30 dienų iki rinkimų, Vyriausioji rinkimų
komisija „Valstybės žiniose“ paskelbia rinkimuose dalyvaujančių partijų ir
koalicijų kandidatų sąrašus, kandidatų sąrašams burtais suteiktus rinkimų
numerius, šių sąrašų kandidatų rinkimų numerius, taip pat vienmandatėse rinkimų
apygardose iškeltus kandidatus. Vyriausioji rinkimų komisija kandidatų į Seimo
narius pažymėjimus su juose įrašytais kandidatų rinkimų numeriais perduoda
atstovui rinkimams. Kandidato rinkimų numeris jo suteikimo metu yra tapatus
kandidato eilės numeriui keliamų kandidatų sąraše (jungtiniame sąraše).
Suteiktas kandidato rinkimų numeris negali būti keičiamas iki rinkimų rezultatų
paskelbimo.
2. Nuo
kandidatų paskelbimo dienos prasideda rinkimų agitacijos kampanija.“
5 straipsnis. 46 straipsnio 1 dalies pakeitimas
46 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „ Prasidėjus rinkimų agitacijos kampanijai“ įrašyti žodžius „Vyriausiajai rinkimų komisijai paskelbus kandidatus ir kandidatų sąrašus“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„1.
Prasidėjus rinkimų agitacijos kampanijai Vyriausiajai rinkimų
komisijai paskelbus kandidatus ir kandidatų sąrašus, kandidatai į Seimo
narius rinkimų apygardose turi lygią teisę kalbėti rinkėjų ir kitokiuose
susirinkimuose, pasitarimuose, posėdžiuose, valstybinėse visuomenės informavimo
priemonėse ir skelbti savo rinkimų programą.“
6 straipsnis. 48 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 48 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„48 straipsnis.
Kandidato į Seimo narius teisė būti atleistam nuo darbo ar tarnybinių pareigų rinkimų
agitacijos kampanijos metu
1. Kandidatas į
Seimo narius Vyriausiajai rinkimų komisijai paskelbus kandidatus ir kandidatų
sąrašus rinkimų agitacijos kampanijos metu, bet ne ilgiau kaip 30
dienų jo rašytiniu prašymu atleidžiamas nuo darbo ar tarnybinių pareigų.
Prašymas atleisti nuo darbo ar tarnybinių pareigų pateikiamas asmeniui,
turinčiam teisę suteikti atostogas.
2. Šio straipsnio 1 dalies nuostatos netaikomos kandidatui į Seimo narius, kuris eina Seimo nario ar Respublikos Prezidento pareigas. Kandidato į Seimo narius, kuris eina Vyriausybės nario pareigas, atleidimo nuo tarnybinių pareigų tvarka nustatyta Vyriausybės įstatyme.“
7 straipsnis. 49 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 49 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„49 straipsnis. Kandidato į Seimo narius neliečiamybė
1. Vyriausiajai
rinkimų komisijai paskelbus kandidatus ir kandidatų sąrašus, Kkandidatas
į Seimo narius rinkimų agitacijos kampanijos metu, taip pat iki pirmojo
naujai išrinkto Seimo posėdžio (po pakartotinių arba naujų rinkimų – iki Seimo
nario priesaikos) be Vyriausiosios rinkimų komisijos sutikimo negali būti
traukiamas baudžiamojon atsakomybėn, suimamas, negali būti kitaip varžoma jo
laisvė.
2. Šio straipsnio 1 dalies nuostatos netaikomos kandidatams į Seimo
narius, kurie eina Seimo nario, Vyriausybės nario ar teisėjo pareigas. Šių
asmenų neliečiamybės klausimas rinkimų kampanijos metu sprendžiamas
Konstitucijos ir įstatymų nustatyta tvarka.“
8 straipsnis. 50 straipsnio pakeitimas ir papildymas
Pakeisti ir papildyti 50 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„50 straipsnis. Rinkimų agitacijos pagrindai
1. Pradėti
rinkimų agitaciją partijoms ir save iškėlusiems kandidatams sudaromos šio
įstatymo nustatytos sąlygos nuo tos dienos, kurią prasideda rinkimų agitacijos
kampanija. Rinkimų agitaciją reglamentuojančios šio įstatymo nuostatos
taikomos, paskelbus rinkimų datą. Rinkimų agitacijos išlaidos ir politinės
reklamos išlaidos, turėtos iki rinkimų agitacijos kampanijos pradžios, turi
būti įstatymų nustatyta tvarka deklaruojamos ir negali viršyti pagal įstatymus
nustatyto didžiausio leistino rinkimų agitacijos politinės kampanijos
išlaidų dydžio.
2. Rinkimų agitacija gali būti įvairių formų ir būdų, išskyrus tuos, kurie pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją ir įstatymus, prieštarauja moralei, teisingumui ar visuomenės darnai, neatitinka sąžiningų ir garbingų rinkimų.
3. Politinės reklamos žymėjimo reikalavimai nustatomi įstatymuose, politinės reklamos žymėjimo tvarką nustato Vyriausioji rinkimų komisija.“
9 straipsnis. 51 straipsnio pakeitimas ir papildymas
Pakeisti ir papildyti 51 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„51 straipsnis. Naudojimosi
visuomenės informavimo priemonėmis Rinkimų agitacijos sąlygos ir
tvarka
1. Kandidatų
sąrašus iškėlusioms partijoms, kandidatams vienmandatėse rinkimų apygardose
Vyriausiajai rinkimų komisijai paskelbus kandidatus ir kandidatų sąrašus,
kandidatams suteikiama teisė nemokamai naudotis valstybinėmis visuomenės
informavimo priemonėmis. Rinkimų agitacijai skirtų laidų rengimo taisykles
patvirtina, konkrečią Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos laidų trukmę
ir laiką nustato Vyriausioji rinkimų komisija, suderinusi su Lietuvos
nacionalinio radijo ir televizijos vadovu. Ji taip pat paskirsto laidų laiką
taip, kad nebūtų pažeisti šie lygiateisiškumo principai: tarp kandidatų sąrašų
daugiamandatėje rinkimų apygardoje; tarp vienmandačių rinkimų apygardų; tarp
kandidatų vienmandatėje rinkimų apygardoje. Kiekvienam kandidatų sąrašui
skiriama ne mažiau kaip po vieną valandą visuomeninio (nacionalinio) radijo ir
po tiek pat televizijos laiko debatams su kito ar kitų kandidatų sąrašų
atstovais. Debatuose dalyvaujančių kandidatų sąrašų atstovų grupės (2 ir
daugiau) sudaromos tarpusavio susitarimu, o jeigu jo nėra, – burtais.
Kiekvienam kandidatui, iškeltam arba išsikėlusiam vienmandatėje rinkimų apygardoje,
skiriama ne mažiau kaip po 5 minutes visuomeninio (nacionalinio) radijo laiko.
Šiose radijo laidose kandidatai kalba debatuose, rengiamuose atitinkamos
vienmandatės rinkimų apygardos kandidatams. Jeigu laidoje dalyvauja tik vienas
kandidatas, jis diskutuoja su laidos vedėju.
2. Kandidatų diskusijos per radiją ir televiziją finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis iš Vyriausiajai rinkimų komisijai skirtų asignavimų.
3. Vyriausioji rinkimų komisija:
1) įstatymų nustatyta tvarka parenka diskusijų laidų rengėjus ir transliuotojus;
2) patvirtina diskusijų rengimo taisykles;
4. Diskusijose dalyvaujančių savarankiškų politinės kampanijos dalyvių grupės (iš 2 ir daugiau asmenų) sudaromos tarpusavio susitarimu, o kai jo nėra, – burtais.
5. Savo iniciatyva diskusijų laidas, laikydamiesi Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo 18 straipsnio 2 dalies nuostatų, turi teisę rengti visi transliuotojai. Jiems netaikomos kitos šiame straipsnyje nustatytos sąlygos.
26. Kandidatų
sąrašo rinkimų programą išspausdina Vyriausioji rinkimų komisija per 20 dienų
nuo pateikimo.
37. Kandidato, dėl
kurio balsuojama vienmandatėje rinkimų apygardoje, rinkimų programą išspausdina
tos apygardos rinkimų komisija ne vėliau kaip likus 15 dienų iki rinkimų.
Rinkimų programų spausdinimo tvarką nustato Vyriausioji rinkimų komisija.
4. Agitaciją komercinėse
visuomenės informavimo priemonėse riboja tik rinkimų specialių sąskaitų dydis.
Rinkimų agitacijos per televiziją ir radiją, periodinėje spaudoje žymėjimo
tvarką nurodant lėšų šaltinį arba tai, kad rinkimų agitacija skelbiama
nemokamai, nustato Vyriausioji rinkimų komisija: rinkimų agitacijos per
televiziją ir radiją – Lietuvos radijo ir televizijos komisijos teikimu,
rinkimų agitacijos periodinės spaudos leidiniuose – žurnalistų etikos
inspektoriaus teikimu.
8. Išorinė politinė reklama šiame įstatyme suprantama kaip vaizdo ar garso priemonėmis viešai skleidžiama politinė reklama. Išorine politine reklama taip pat laikoma politinė reklama, skelbiama viešose vietose, pastatuose, transporto priemonėse.
59. Draudžiama
įrengti ir skleisti išorinę politinę reklamą:
1) ant statinių, kuriuose veikia valstybės valdžios, teisėsaugos, kitos valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos;
2) ant valstybės ar
savivaldybių įmonėms priklausančiose transporto priemonėse ir ant jų
priemonių ir viešajame transporte ;
3) automobilių keliuose ir jų sanitarinės apsaugos zonose, taip pat gatvėse ir prie jų, jeigu ji gali užstoti technines eismo reguliavimo priemones, kelio ženklus, pabloginti matomumą, akinti eismo dalyvius, atitraukti jų dėmesį ir taip kelti pavojų eismo dalyviams, taip pat draudžiama naudoti reklamą, imituojančią kelio ženklus;
4) ant skulptūrų ir paminklų;
5) 50 metrų atstumu aplink pastatą, kuriame yra balsavimo patalpa;
6) neturint žemės, statinių ar
kitų objektų, ant kurių ar kuriuose ji įrengiama, savininko sutikimo.;
7) vietose, nepatvirtintose
apygardos rinkimų komisijos, kaip tai nustatyta šio straipsnio 8 dalyje.
610. Išorinė
politinė reklama saugomose teritorijose ir nekilnojamosiose kultūros vertybėse,
taip pat jų teritorijose leidžiama tik suderinus su valstybės įstaiga,
atsakinga už kultūros vertybių apsaugą, ir saugomos teritorijos steigėjo
įgaliota įstaiga.
7. Išorinei politinei reklamai
skelbti laikantis kandidatų ir kandidatų sąrašų lygiateisiškumo principo
skiriama ne mažiau kaip po vieną specialią vietą kiekvienos rinkimų apylinkės
teritorijoje. Išorinė politinė reklama šiame įstatyme suprantama kaip išorinės
reklamos priemonėmis skleidžiama politinė reklama. Išorine politine reklama
laikoma taip pat politinė reklama, skelbiama viešose vietose, pastatuose,
transporto priemonėse. Išorinės politinės reklamos vietas savo lėšomis įrengia
savivaldybė. Išorinė politinė reklama gaminama ir skelbiama savarankiškų
politinės kampanijos dalyvių lėšomis.
8. Vietas, kuriose gali būti
įrengta ir skleidžiama išorinė politinė reklama, rinkimų apygardos teritorijoje
privalo parinkti ir pateikti apygardos rinkimų komisijai tvirtinti savivaldybės
administracijos direktorius ne vėliau kaip likus 35 dienoms iki rinkimų dienos.
Jeigu išorinei politinei reklamai skleisti reikalingi šio straipsnio 5 ir 6
dalyse nurodyti arba pagal kitus įstatymus būtini sutikimai ar suderinimai, jų nuorašai
pateikiami kartu su savivaldybės administracijos direktoriaus teikimu. Jeigu
stendai, skydai ar teikiamos vietos išorinei politinei reklamai netinkamos arba
netinkamai įrengtos, apygardos rinkimų komisija pareikalauja, kad būtų
teikiamos tinkamos vietos ar teikiamos vietos būtų tinkamai įrengtos.
Kiekvienoje išorinei politinei reklamai skirtoje vietoje visiems kandidatų
sąrašams ir tos vienmandatės rinkimų apygardos kandidatams (partijos išdėstomos
pagal sąrašų numerius, o kandidatai – pagal abėcėlę) skiriamas vienodas
reklamos plotas, kurį nurodo apylinkės rinkimų komisijos pirmininkas. Šis
plotas kiekvienam turi būti ne didesnis kaip A2 formato. Išorinę politinę
reklamą skelbia politinės partijos, kandidatai ar šių įgalioti asmenys jiems
skirtuose reklamos plotuose. Jeigu išorinė politinė reklama skelbiama
nenustatytose vietose, savivaldybės administracijos direktorius užtikrina, kad
ji būtų nedelsiant nuimta.
11. Pareiga nuimti išorinę politinę reklamą iki prasidedant įstatymuose nustatytam laikui, kai rinkimų agitacija draudžiama, tenka išorinę politinę reklamą paskelbusiam asmeniui.
912. Asmenys,
pažeidę šiame straipsnyje nustatytus išorinės politinės reklamos įrengimo ir
skleidimo tvarkos reikalavimus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.
1013. Visus ginčus dėl rinkimų agitacijos
sprendžia Vyriausioji rinkimų komisija, vadovaudamasi šiuo įstatymu.“
10 straipsnis. 52 straipsnio 1 dalies pakeitimas
52 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „rinkimų agitacijos kampanijos laikotarpiu“ įrašyti žodžius „Vyriausiajai rinkimų komisijai paskelbus kandidatus ir kandidatų sąrašus“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„1.
Jeigu rinkimų agitacijos kampanijos laikotarpiu Vyriausiajai rinkimų
komisijai paskelbus kandidatus ir kandidatų sąrašus, visuomenės informavimo
priemonė paskelbia kandidatą į Seimo narius kompromituojančią medžiagą
(vėliausiai tokius duomenis galima skelbti: visuomenės informavimo priemonėje,
kuri leidžiama daugiau kaip tris kartus per savaitę, likus 5 dienoms iki
rinkimų, kitose visuomenės informavimo priemonėse - 10 dienų iki rinkimų, bet
visais atvejais kompromituojanti medžiaga apie kandidatą gali būti paskelbta ne
vėliau kaip priešpaskutiniame iki rinkimų visuomenės informavimo priemonės
leidinio numeryje), ji privalo suteikti galimybę kandidatui pareikšti
atsakomąją nuomonę, kurią sudaro paskelbtos kompromituojančios medžiagos
trumpas išdėstymas ir kandidato atsakymas. Atsakomoji nuomonė paprastai negali
būti daugiau kaip tris kartus ilgesnė už kompromituojančią medžiagą. Visuomenės
informavimo priemonė kandidato atsakomąją nuomonę turi paskelbti ne vėliau kaip
per 7 dienas po to, kai ji buvo pareikšta, bet ne vėliau kaip likus 2 dienoms
iki draudimo vykdyti rinkimų agitaciją pradžios. Jeigu visuomenės informavimo
priemonė negali per šio įstatymo nustatytą laikotarpį pati paskelbti kandidato
atsakomosios nuomonės, ji turi pasirūpinti savo lėšomis paskelbti kandidato
atsakomąją nuomonę kitoje visuomenės informavimo priemonėje.“
11 straipsnis. 53 straipsnio 1 dalies pakeitimas
53 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „rinkimų agitacijos kampanijos laikotarpiu“ įrašyti žodžius „Vyriausiajai rinkimų komisijai paskelbus kandidatus ir kandidatų sąrašus“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„1.
Jeigu rinkimų agitacijos kampanijos laikotarpiu Vyriausiajai rinkimų
komisijai paskelbus kandidatus ir kandidatų sąrašus, visuomenės
informavimo priemonė paskelbia partiją, iškėlusią kandidatų sąrašą,
kompromituojančią medžiagą (vėliausiai tokius duomenis galima skelbti:
visuomenės informavimo priemonėje, kuri leidžiama daugiau kaip 3 kartus per
savaitę, - likus 5 dienoms iki rinkimų, kitose visuomenės informavimo
priemonėse - likus 10 dienų iki rinkimų, bet visais atvejais kompromituojanti
medžiaga apie partiją, iškėlusią kandidatų sąrašą, gali būti paskelbta ne
vėliau kaip priešpaskutiniame iki rinkimų visuomenės informavimo priemonės
leidinio numeryje), ji privalo suteikti galimybę partijai pareikšti atsakomąją
nuomonę. Atsakomąją nuomonę sudaro paskelbtos kompromituojančios medžiagos
trumpas išdėstymas ir atsakymas. Ji paprastai negali būti daugiau kaip 3 kartus
ilgesnė už kompromituojančią medžiagą. Visuomenės informavimo priemonė
atsakomąją nuomonę turi paskelbti ne vėliau kaip per 7 dienas po to, kai ji
buvo pareikšta, ir ne vėliau kaip likus 2 dienoms iki draudimo vykdyti rinkimų
agitaciją pradžios. Jeigu visuomenės informavimo priemonė negali per šio
įstatymo nustatytą laikotarpį pati paskelbti atsakomosios nuomonės, ji turi
pasirūpinti savo lėšomis paskelbti atsakomąją nuomonę kitoje visuomenės
informavimo priemonėje.“
12 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
Šis Įstatymas įsigalioja 2010 m. rugpjūčio 1 d.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
RESPUBLIKOS PREZIDENTAS
Teikia:
Valstybės valdymo ir savivaldybių
komiteto pirmininkas Vytautas Kurpuvesas