LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJA

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS bausmių vykdymo kodekso

158 straipsnio papildymo ir pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2009-11-27  Nr. XIP-1446

Vilnius

 

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Vertinant projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir juridinės technikos taisyklėms, išsakytinos šios pastabos:

1. Diskutuotina, ar asmenys, nuteisti už nusikaltimus nepilnamečių seksualinio apsisprendimo laisvei ir neliečiamumui (pavyzdžiui, už mažamečio tvirkinimą, už kurį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso (toliau – BK) 153 straipsnyje numatyta maksimali laisvės atėmimo bausmė yra dveji metai), yra pavojingesni nei asmenys, nuteisti už, pavyzdžiui, nusikaltimus žmogiškumui ar karo nusikaltimus (pavyzdžiui, už genocidą, už kurį BK 99 straipsnyje numatyta maksimali bausmė yra laisvės atėmimas iki gyvos galvos), už nusikaltimus žmogaus gyvybei (pavyzdžiui, už mažamečio nužudymą, už kurį BK 129 straipsnio 2 dalyje numatyta maksimali bausmė yra laisvės atėmimas iki gyvos galvos) ar sveikatai (pavyzdžiui, už sunkų mažamečio sužalojimą ar susargdinimą, už kurį BK 135 straipsnio 2 dalyje numatyta maksimali laisvės atėmimo bausmė yra dvylika metų).

2. Projektu teikiamame naujame Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekso (toliau – BVK) 158 straipsnio 2 punkte siūlytina atsisakyti skliausteliuose rašomo žodžio „ar“ (žr. BK XXI skyriaus pavadinimą; taip pat plg. su BVK 158 straipsnio 1 punktu, kuriame atspindėtas BK XVI skyriaus pavadinimas).


 

3. Nors projekto aiškinamajame rašte teigiama, kad „Įstatymo projektui įgyvendinti papildomų lėšų iš valstybės biudžeto nereikės“, manytina, jog į BVK įtraukus papildomą nuteistųjų, kuriems nebus galima taikyti lygtinio paleidimo iš pataisos įstaigų, grupę jų tolesnis laikymas pataisos įstaigose biudžeto lėšų pareikalaus. Tokiu atveju atkreiptinas dėmesys į Lietuvos Respublikos Seimo statuto 135 straipsnio 3 dalies 11 punkto, 138 straipsnio 3 dalies ir 145 straipsnio 1 dalies reikalavimus.[1]

 

 

 

 

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                     Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. Jatkevičius,

O. Kisel



[1] Lietuvos Respublikos Seimo statuto 135 straipsnio 3 dalies 11 punkte nustatyta, kad kartu su įstatymo projektu pateikiamame aiškinamajame rašte turi būti nurodoma „kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas (pateikiami įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai). Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalyje nustatyta: „Prireikus Seimo Pirmininkas, Seimo valdyba savo iniciatyva ar komiteto siūlymu gali paprašyti, kad dėl svarstomo projekto savo išvadas Seimui pateiktų Vyriausybė bei kitos institucijos.“ Seimo statuto 145 straipsnio 1 dalyje nustatyta: „Jeigu įstatymui įgyvendinti reikės lėšų, susijusių su valstybės biudžeto koregavimu, toliau svarstant projektą turi būti pateikti projekto iniciatorių pasiūlymai bei Biudžeto ir finansų komiteto ir Vyriausybės išvados dėl galimų šių lėšų šaltinių, taip pat turi būti pateiktas ir svarstomas valstybės biudžeto įstatymo pakeitimo įstatymo projektas.