Išrašas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
BIUDŽETO IR FINANSŲ komitetas
2009 m. lapkričio 24. d. Nr. 109-P-66
Vilnius
SVARSTYTA: Pasiūlymai dėl Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (XIP-687)
1. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas 2009-09-23 |
1 |
|
|
|
Pasiūlymas:
Buvusį įstatymo projekto 1 straipsnį laikyti 2 straipsniu ir jį išdėstyti taip: ,,2 straipsnis. 7 straipsnio 2 dalies pakeitimas Pakeisti įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 10 punktą ir jį išdėstyti taip: ,,10) neįgaliųjų |
Nepritarti |
Biudžeto ir finansų komitetas pritaria Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009-11-11 išvadai. |
|
|
2 |
|
|
|
Pasiūlymas:
Buvusį įstatymo projekto 2 straipsnį laikyti 3 straipsniu |
Nepritarti |
Nereikia keisti straipsnių numeracijos, nes nepritarta Socialinių reikalų ir darbi komiteto pasiūlymui |
2. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2009-11-11 |
|
|
|
|
1. Nepritarti Lietuvos Respublikos Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto 2009 m. rugsėjo 23 d. išvadose Nr. 45 „Dėl Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (Nr. XIP-687)“ pateiktam pasiūlymui keisti Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIP-687 siūlomą Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 10 punkto formuluotę – nustatyti, kad nekilnojamojo turto mokesčiu neapmokestinamas neįgaliųjų asociacijų bei įmonių ir įstaigų nekilnojamasis turtas ta dalimi, kokią dalį akcijų turi neįgaliųjų asociacijos, jeigu nekilnojamasis turtas yra akcionuotas, arba kokią dalį dalininkų įnašų vertės sudaro neįgaliųjų asociacijos įnašas, nes tokią lengvatą būtų labai sudėtinga administruoti, kadangi neįgaliųjų asociacijų įnašus gali sudaryti ne tik nekilnojamasis, bet ir kitoks turtas, o įmonių įstatinis kapitalas ar įstaigų dalininkų kapitalas paprastai nesiejamas su konkrečiais turto objektais. |
Pritarti |
|
|
|
|
|
|
|
2. Kadangi įvairių formų valstybės parama neįgaliesiems, įskaitant šios asmenų grupės interesais veikiančias įmones, turėtų būti teikiama sistemiškai, laikantis bendrų principų, ir tuo tikslu Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatyme (Žin., 2004, Nr. 96-3519) jau išskiriama neįgaliųjų socialinių įmonių grupė, pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui svarstyti galimybę nekilnojamojo turto mokesčiu neapmokestinti tiesiog neįgaliųjų asociacijų ir neįgaliųjų socialinių įmonių nekilnojamojo turto. Įmonės ir įstaigos, kurių nekilnojamasis turtas nebūtų neapmokestinamas pagal Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo (Žin., 2005, Nr. 76-2741) 7 straipsnio 2 dalies 10 punktą, tačiau kurių akcijų turi ar dalininkės yra ir neįgaliųjų asociacijos ir kurių veikla ir tikslai yra analogiški teisę į šią lengvatą turinčių įmonių veiklai ir tikslams, vadovaudamosi nurodytojo įstatymo 7 straipsnio 5 dalimi, ir toliau galėtų kreiptis į atitinkamos savivaldybės tarybą su individualiais prašymais atleisti jas nuo nekilnojamojo turto mokesčio arba jį sumažinti. |
Pritarti |
|
Komiteto pirmininkas Kęstutis Glaveckas