AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINČIOMS ŠEIMOMS IR VIENIEMS GYVENANTIEMS ASMENIMS ĮSTATYMO 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

1) Projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlymai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą:

Projektą parengti paskatino faktas, jog pagal šiuo metu galiojantį įstatymą, žmonės, kurie uždirba mažiau, neturi teisės gauti piniginės socialinės paramos. Pirminis siūlytojas: Seimo narė Virginija Baltraitienė.

2) Parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

Įstatymo projekto tikslas – mažiau uždirbantiems žmonėms numatyti galimybę gauti piniginę socialinę paramą.

3) Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai:

Pagal dabar galiojantį Lietuvos Respublikos Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymą, situacija yra nelogiška – pretenduoti į piniginę socialinę paramą gali tik žmogus, kuris dirba ne mažiau kaip du trečdalius maksimalios darbo laiko trukmės. Tuo tarpu asmuo, kurio atlyginimas sudaro mažiau negu du trečdalius – pavyzdžiui, pusę maksimalios darbo laiko trukmės – negali pretenduoti į piniginę socialinę paramą. Tai sudaro prielaidas, jog žmogui geriau yra nedirbti, nei dirbti puse etato.

4) Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Šis priimtas įstatymas leistų mažiau uždirbantiems žmonėms gauti piniginę socialinę paramą.

5) Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Priėmus šį įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma.

6) Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

Priimtas įstatymas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai.

7) Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

Priimtas įstatymas turės teigiamos įtakos verslui – paslaugų tiekėjams.

8) Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą:

Priėmus šį įstatymo projektą, jokių kitų teisės aktų keisti nereikės.

 9) Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus:

Neprieštarauja

10) Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

Projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų.

11) Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, - kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys:

Priėmus įstatymo projektą, kitų teisės aktų pakeisti ar parengti lydimųjų aktų nereikės.

12) Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas:

Įstatymo projektas pareikalaus papildomų lėšų iš valstybės biudžeto.

13) Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Nėra.

14) Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai:

Įstatymo projektą parengė Seimo narė Virginija Baltraitienė.

15) Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc:

Nėra

 

 

 

Teikia:                                                                                                         Virginija Baltraitienė

Valentinas Bukauskas

Saulius Bucevičius

Jonas Pinskus

Dangutė Mikutienė

Vytautas Gapšys

Mečislovas Zasčiurinskas

Loreta Graužinienė