LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

 

PAPILDOMO KOMITETO

I Š V A D O S

DĖL Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 2, 3, 10, 11, 16, 17, 21, 22, 28, 29, 31, 32, 33, 34, 36, 38, 42, 44, 45, 50, 52, 53, 54, 55, 56, 59, 60, 62, 65, 66, 68, 69, 73 straipsnių pakeitimo

ir 46 straipsnio pripažinimo netekusiu galios ĮSTATYMO PROJEKTO (XIP-36)

 

2009 m. rugsėjo 30 d. Nr. 109-P-109-P-53

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Vitas Matuzas, Juozas Palionis, Algirdas Butkevičius,Remigijus Ačas,Rytas Kupčinskas, Petras Luomanas, Žilvinas Šilgalis,  Pranas Žeimys.

Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėjas Gediminas Morkūnas, patarėjai Janina Baltrušaitienė, Alina Brazdilienė, Jolanta Dzikaitė, Virgaudas Milušauskas, Aleksandras Mikalauskas, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2008-11-28

 

 

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Vertinant projektą pagal jo santykį su Konstitucija, galiojančiais įstatymais bei juridinės technikos taisyklėmis, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 3 straipsnio pavadinimą reikėtų papildyti nurodant keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 9 punktą, nes projekto 3 straipsnio 1 dalyje pastarasis yra keičiamas. Be to, šią dalį reikėtų sunumeruoti skaitmeniu “1”. 

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

 

 

 

 

 

2. Projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo 29 straipsnio 3 dalies 3 punkte siūloma nustatyti, kad kariais savanoriais negali būti asmenys, kurie per paskutinius 5 metus dėl priežasčių, susijusių su priesaikos sulaužymu, buvo pašalinti iš valstybės politiko pareigų, atleisti iš profesinės karo tarnybos, savanorių karo tarnybos ar valstybės tarnybos arba pašalinti iš karo mokymo įstaigos. Atkreiptinas dėmesys, kad ne visiems valstybės tarnautojams yra nustatytas reikalavimas prisiekti prieš pradedant tarnybą. Be to, formuluotė “dėl priežasčių, susijusių su priesaikos sulaužymu” tikslintina, kadangi jos turinys neaiškus, todėl gali iškilti šios nuostatos taikymo problemų. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 38 straipsnyje, kuriame pateikti profesinės karo tarnybos ar kario savanorio tarnybos sutarties nutraukimo pagrindai, tokio pagrindo, kaip sutarties nutraukimas dėl priesaikos sulaužymo, nėra (tokio atleidimo pagrindo nėra ir kituose įstatymuose, pvz., Vidaus tarnybos statute).

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

 

 

 

 

 

3. Įstatymo projekto lyginamojo varianto 29 straipsnio 5 dalies formuluotė neatitinka įstatymo projekto 29 straipsnio 5 dalies formuluotės. 

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

 

 

 

 

4. Projekto 12 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 2 dalyje sąvoką “išleidimo į atsargą metai” reikėtų pakeisti į sąvoką “išleidimo į atsargą amžius”, nes įstatymo 45 straipsnio 4 dalyje, į kurią projekto nuostatoje daroma nuoroda, kalbama apie  profesinės karo tarnybos karių amžių, kurį sukakę jie išleidžiami į atsargą. Tokia pat pastaba darytina ir dėl analogiškų keičiamo 31 straipsnio 3 dalies 1, 2 ir 3 punkto nuostatų.

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Projekto 12 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 3 dalyje pateikti profesinės karo tarnybos sutarties patęsimo terminai ir tvarka. Diskutuotina, ar nereikėtų įstatyme nustatyti ir šių sutarčių pratęsimo pagrindų, kuriais vadovaujantis krašto apsaugos ministras galėtų spręsti dėl sutarties pratęsimo.

Šio straipsnio 6 dalyje vartojama sąvoka “laikydamiesi” keistina į kalbos požiūriu tinkamesnę sąvoką “vadovaudamiesi”. Tokia pati pastaba darytina ir dėl šios sąvokos vartojimo projekto 25 straipsniu keičiamo įstatymo 54 straipsnio 4 ir 5 dalyje, projekto 26 straipsniu keičiamo įstatymo 55 straipsnio 3 dalyje.

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

 

 

 

 

 

6. Projekto 13 straipsniu keičiamo įstatymo 32 straipsnio 1 dalyje įvairiai vartojama sąvoka “Lietuvos Respublikos pilietis” ir “pilietis”. Jas reikėtų suvienodinti. Šio straipsnio 3 dalyje po žodžio “kariui” reikėtų įrašyti žodį “savanoriui”, 4 dalyje – po žodžio “savanorių” – žodį “tarnybos”.

Reikėtų suvienodinti įvairiai vartojamas sąvokas “sutartis” ir “kario savanorio tarnybos sutartis”.

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

 

 

 

 

 

7. Projekto 20 straipsniu keičiamo įstatymo 45 straipsnio 4 dalies 2 punkte reikėtų suvienodinti terminiją: vietoj žodžio “sulaukę” įrašyti žodį “sukakę”, kaip ir šio straipsnio 4 dalyje.

Taip pat pažymėtina, kad šiame punkte vartojama sąvoka “kadencija”, tačiau nei projekte, nei galiojančiose įstatymo normose ši sąvoka neaptarta (reglamentuojant karo tarnybos sutarties dalykus, vartojama sąvoka “laikotarpis”).

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

 

 

 

 

 

8. Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 8 straipsnis nustato, kad įstatymo straipsnį sudaro dalys ir dalių punktai. Įstatymo straipsnių dalys pradedamos rašyti iš naujos eilutės ir žymimos arabiškais skaitmenimis su tašku iš eilės. Straipsnio dalių punktai žymimi arabiškais skaitmenimis su skliausteliu. Atsižvelgiant į šias įstatymo nuostatas, reikėtų suredaguoti projekto 23 straipsniu keičiamo įstatymo 52 straipsnio 3 dalį, kurioje pateikiamos nesužymėtos struktūrinės dalys.

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

 

 

 

 

 

9. Projekto 31 straipsniu keičiamo įstatymo 65 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad “Pradinės privalomosios karo tarnybos, kariūnų, profesinės karo tarnybos karių ir kitų asmenų sveikatos priežiūra ir sveikatinimo veikla <...> finansuojamos iš Krašto apsaugos ministerijai skirtų valstybės biudžeto lėšų. Kitų asmenų, kuriems teikiamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, grupes ir teikiamų paslaugų rūšis nustato krašto apsaugos ministras.” Manytina, kad kitų asmenų, kuriems teikiamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, finansuojamos iš valstybės biudžeto, grupės turėtų būti aiškiai apibrėžtos įstatyme. Be to, atkreiptinas dėmesys, kad kiti asmenys gali būti apdrausti privalomuoju sveikatos draudimu, todėl jiems teikiamos sveikatos priežiūros paslaugos būtų apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto. Todėl, siekiant teisinio aiškumo, teikiamą nuostatą siūlytina tikslinti.

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

10. Projekto 34 straipsniu keičiamo įstatymo 69 straipsnio 2 dalyje formuluotė “karys, garbingai ištarnavęs bent 4 metus, išėjęs į atsargą  gauna papildomų lengvatų <...>” nėra visiškai aiški, nes neaišku ar čia turima omenyje du atskiri atvejai, ar vienas. 

Taip pat šioje dalyje siūloma nustatyti, kad Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytomis sąlygomis ir tvarka gali būti sumokamos įmokos ar jų dalis už ne ilgesnes nei 4 metų trukmės jo aukštojo mokslo studijas, jeigu jis pirmą kartą studijuoja Lietuvos aukštojoje mokykloje pagal pagrindinių arba vientisųjų studijų programą. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal Aukštojo mokslo įstatymo 5 straipsnio 2 dalį aukštosios mokyklos gali būti valstybinės ir nevalstybinės. Svarstytina, ar turėtų būti iš valstybės biudžeto finansuojami kariai, besimokantys nevalstybinėse aukštosiose mokyklose.

Pritarti

 

 

 

 

 

 

12. Vadovaujantis Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 11 straipsnio 4 dalimi, keičiamo Įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašas papildytinas nuoroda “Žin., 2008, Nr. 74-2868”, nuoroda “Žin., 2005, Nr. 143-5183” brauktina kaip perteklinė, o nuoroda “Žin., 2003, Nr. 91-4106” keistina nuoroda “Žin., 2003, Nr. 91(1)-4106”.

 

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

 

 

 

 

 

13. Siekiant išvengti skirtingo įstatymo įsigaliojimo laike interpretavimo, projekto 39 straipsnyje žodį “nuo” reikėtų išbraukti kaip perteklinį

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

2

Europos Teisės departamentas 2008-12-23

 

 

 

Europos teisės departamentas, išanalizavęs Lietuvos Respublikos Seimo pateiktą įstatymo projektą Nr. XP-36 dėl Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 2, 3, 10, 11, 16, 17, 18, 21, 22, 28, 29, 31, 32, 33, 34, 36, 38, 42, 44, 45, 50, 52, 53, 54, 55, 56, 59, 60, 62, 65, 66, 68, 69, 73 straipsnių pakeitimo ir 46 straipsnio pripažinimo netekusiu galios informuoja, kad pastabų dėl projekto atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1

Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnyba 2009-03-09 Nr. 4-01-723

 

 

 

Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 2, 3, 10, 11, 16, 17, 18, 21, 22, 28, 29, 31, 32, 33, 34, 36, 38, 42, 44, 45, 50, 52, 53, 54, 55, 56, 59, 60, 62, 65, 66, 68, 69, 73 straipsnių pakeitimo ir 46 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas Nr. XIP-36 (toliau – Projektas). Įvertinę Projektą antikorupciniu požiūriu atkreipiame dėmesį, kad:

Projekto aiškinamojo rašto pavadinime nėra minimas Projekte siūlomas keisti 18 straipsnis; Projekto aiškinamojo rašto skilties „Dabartinis teisinis projekte aptartų klausimų reglamentavimas, numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos ir laukiami jų teigiami rezultatai“ 15 pastraipoje siūloma pripažinti netekusia galios 26 straipsnio 6 dalį, nors Projekto rengėjų, matyt, ketinta pripažinti netekusia galios 36 straipsnio 6 dalį, kaip ir Projekto 29 straipsnio 5 dalimi siūloma buvusią 60 straipsnio 9 dalį laikyti ne 1, o 10 dalimi.

 

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

 

 

 

 

Projekto aiškinamojo rašto minėtos skilties 11 pastraipoje Projekto rengėjai teigia, kad keičiamo įstatymo „59 str. 15 d. numato galimybę kariams savanoriams, grįžusiems iš tarnybos tarptautinėse operacijose, suteikti mokamas atostogas prevencinei reabilitacijai (nors šioje nuostatoje tai nėra aptariama – mūsų pastaba), tačiau nereglamentuojamas karių savanorių aprūpinimas maistu minėtų atostogų metu. [...] siūloma pakeisti KASOKTĮ 63 str. 13 d. [...]“, tačiau tokį siūlymą įgyvendinančios nuostatos Projekte nėra.

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

Projekto 2 straipsnyje siūloma 3 straipsnio 1 dalies 3 punkte išbraukti žodžius „puskarininkių mokykla ir kitos karo mokymo įstaigos“, tačiau kitose Projekto nuostatose (pavyzdžiui: 3 straipsnio 2 dalyje; 8, 11, 24 ir 26 straipsniuose) vartojama įvairių linksnių formuluotė – karo mokymo įstaiga. STT nuomone, būtų tikslinga pateikti sąvokos apibrėžimą, siekiant išvengti dviprasmiškumų taikant minėtas ar kitas Projektu keičiamo įstatymo nuostatas.

 

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

 

 

 

 

Projekto 11 straipsnyje keičiamo įstatymo 29 straipsnio 3 dalies 3 punkte siūloma nustatyti, kad kariais savanoriais negali būti „asmenys, kurie per paskutinius 5 metus dėl priežasčių, susijusių su priesaikos sulaužymu, buvo [...] atleisti iš profesinės karo tarnybos, savanorių karo tarnybos ar valstybės tarnybos [...]“, tačiau keičiamo įstatymo 38 straipsnyje, nustatančiame profesinės karo tarnybos ar kario savanorio tarnybos sutarties nutraukimo pagrindus, sutarties nutraukimas dėl priesaikos sulaužymo nėra minimas, todėl būtina tikslinti ir šią įstatymo nuostatą.

     Taip pat atkreipiame dėmesį, kad keičiamame įstatyme nėra numatyti profesinės karo tarnybos ar kario savanorio tarnybos sutarties pratęsimo pagrindai.

 

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

 

 

 

 

Projekto 31 straipsnyje keičiamo įstatymo 65 straipsnyje siūloma nustatyti galimybę grupei kitų asmenų sveikatos priežiūrą ir sveikatinimo veiklą finansuoti iš Krašto apsaugos ministerijai skirtų valstybės biudžeto lėšų. STT nuomone, Projektų rengėjų siūloma formuluotė suteikia krašto apsaugos ministrui laisvę veikti savo nuožiūra (diskrecija) nustatant, kokie asmenys bus priskiriami kitų asmenų, kuriems teikiamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, finansuojamos iš valstybės biudžeto, grupei.

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

Iš Projekto 34 straipsnyje keičiamo įstatymo 69 straipsnio 2 dalies nėra aišku, ar:

 papildomas lengvatas karys gali gauti, jei atitinka vieną / dvi sąlygas, t. y. yra garbingai ištarnavęs bent 4 metus ir (ar) išėjęs į atsargą;

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

Iš Projekto 34 straipsnyje keičiamo įstatymo 69 straipsnio 2 dalies nėra aišku, ar:

įmokos arba jų dalys gali būti sumokėtos už kario aukštojo mokslo studijas tiek valstybinėse, tiek ir nevalstybinėse aukštosiose mokyklose.

 

Pritarti

 

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1

LR Vyriausybės

2009-07-15

nutarimas Nr. 748

 

 

23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

14

23

24

25

26

27

29

36

37

38

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2009 m. balandžio 10 d. sprendimo Nr. SV-S-201 1 punkto 3 papunktį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pritarti Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 2, 3, 10, 11, 16, 17, 18, 21, 22, 28, 29, 31, 32, 33, 34, 36, 38, 42, 44, 45, 50, 52, 53, 54, 55, 56, 59, 60, 62, 65, 66, 68, 69, 73 straipsnių pakeitimo ir 46 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui Nr. XIP-36 (toliau vadinama – Įstatymo projektas) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui jį tobulinti atsižvelgiant į šias pastabas ir pasiūlymus:

1. Įstatymo projekto 23 straipsnyje numatyta iš esmės pertvarkyti karių laipsnių sistemą ir jų suteikimo tvarką. Naujų žemutinės grandies (kareivių, jūreivių ir seržantų) laipsnių įvedimas lemtų poreikį peržiūrėti visą karių tarnybinių atlyginimų, kurių dydis priklauso nuo turimo laipsnio (Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 49-1325) (toliau vadinama – Įstatymas) 60 straipsnio 3 dalis), dydį. Tokiai reformai šiuo metu skirti papildomų asignavimų nėra galimybės. Nepriimtinas siūlymas, išdėstytas Įstatymo projekto 23 straipsnyje, apskritai atsisakyti puskarininkių laipsnių, nes tokia karių kategorija yra Lietuvos kariuomenės istorinė tradicija, ji minima ir Lietuvos Respublikos Konstitucijos 141 straipsnyje.

Atsižvelgiant į tai, iš Įstatymo projekto reikėtų išbraukti 3 straipsnio 3 dalį (Įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 12 punkto pakeitimas), 14 straipsnį (Įstatymo 33 straipsnio 1 dalies 1 punkto pakeitimas), 23 straipsnį (Įstatymo 52 straipsnio pakeitimas), 24 straipsnį (Įstatymo 53 straipsnio 1, 3 ir 4 dalių pakeitimas), 25 straipsnį (Įstatymo 54 straipsnio pakeitimas), 26 straipsnį (Įstatymo 55 straipsnio pakeitimas), 27 straipsnį (Įstatymo 56 straipsnio 1 ir 3 dalių pakeitimas), 29 straipsnį (Įstatymo 60 straipsnio 3, 4, 7 ir 9 dalių pakeitimas bei straipsnio papildymas nauja 8 dalimi), 36 straipsnio 3 dalį, 37 ir 38 straipsnius.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

12

20

21

36

 

 

2. Įstatymo projekte numatyta iš esmės pertvarkyti profesinės karo tarnybos sutarčių sudarymo ir karių išleidimo į atsargą tvarką (Įstatymo projekto 12 ir 20 straipsniais) numatant vienodą visiems kariams ir didesnį, nei dabar numatytas daugelio laipsnių kariams, išleidimo į atsargą amžių (55 metus), išskyrus generolus (admirolus), kurių išleidimo į atsargą amžius padidinamas iki 60 metų. Profesinės karo tarnybos sutartis numatoma sudaryti 4 metams su galimybe jas kas 4 metus pratęsti, iki sukaks išleidimo į atsargą amžius. Toks profesinės karo tarnybos sutarčių sudarymo ir išleidimo į atsargą sąlygų pakeitimas galėtų turėti neigiamą įtaką kariuomenės personalo administravimui ir karo tarnybos stabilumui, nes 4 metų tarnybos garantija gali būti per maža pritraukti piliečiams į profesinę karo tarnybą, todėl tai gali lemti personalo trūkumą ir didelę kaitą. Kita vertus, kartu su tokiu profesinės karo tarnybos sutarčių sudarymo tvarkos pakeitimu vienodo išleidimo į atsargą amžiaus nustatymas ir padidinimas galėtų sumažinti karių motyvaciją siekti karjeros ir aukštesnio laipsnio, trukdyti neperspektyvius ir nemotyvuotus karius pakeisti naujais. Todėl šios Įstatymo projekto nuostatos turi būti papildomai įvertintos išnagrinėjus visas galimas alternatyvas. Atsižvelgiant į tai, iš Įstatymo projekto reikėtų išbraukti 12 straipsnį (Įstatymo 31 straipsnio 2, 3 ir 6 dalies pakeitimas), 20 straipsnį (Įstatymo 45 straipsnio 4 dalies pakeitimas ir 6 dalies pripažinimas netekusia galios), 21 straipsnį (Įstatymo 46 straipsnio pripažinimas netekusiu galios), taip pat 36 straipsnio 1 ir 2 dalis.

 

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

 

34

 

 

3. Išbrauktinas Įstatymo projekto 34 straipsnis (Įstatymo 69 straipsnio pavadinimo ir 2 dalies pakeitimas), nes jame numatytos papildomos garantijos kariams apmokėti 4 metų studijas aukštojoje mokykloje

Pritarti

 

 

 

16

3

 

4. Įstatymo projekto 16 straipsnio 3 dalyje siūloma nuostata (Įstatymo 36 straipsnio papildymas 12 dalimi) dėl medicinos gydytojų ar jų padėjėjų nuolatinio praktinio kvalifikacijos tobulinimo prilyginimo darbui išbrauktina, nes neatitinka Lietuvos Respublikos medicinos praktikos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 102-2313; 2004, Nr. 68-2365) 10 straipsnio 1 punkto (gydytojų profesinė kvalifikacija tobulinama sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka) ir Gydytojų profesinės kvalifikacijos tobulinimo reikalavimų aprašo, patvirtinto sveikatos apsaugos ministro 2004 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. V-396 (Žin., 2004, Nr. 90-3316; 2009, Nr. 2-34), nuostatų. Be to, įtvirtinus profesinės karo tarnybos karių medicinos gydytojų ar jų padėjėjų teisę tarnybos metu dirbti viešosiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose gaunant tarnybinį atlyginimą ir kitas Lietuvos Respublikos medicinos praktikos įstatymo nustatytas išmokas, bus sudaryta galimybė iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto tuo pačiu metu gauti dvigubą darbo užmokestį, o tai neatitiktų teisingo darbo apmokėjimo principo. Profesinės karo tarnybos karių, einančių gydytojų ir jų padėjėjų pareigas, tarnybos laiko ypatumai galėtų būti numatyti žemesnio lygio teisės akte – Karo tarnybos statute, patvirtintame krašto apsaugos ministro 2008 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. V-163 (Žin., 2008, Nr. 30-1057). 

Pritarti

 

 

 

31

1

 

5. Įstatymo projekto 31 straipsnio 1 dalyje, keičiančioje Įstatymo 65 straipsnio 1 dalį, tikslintina kitų asmenų, kuriems iš Krašto apsaugos ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų gali būti teikiamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kategorija, kad į ją nepatektų nepagrįstai plati ir su krašto apsaugos sistema nesusijusių asmenų grupė.

Pritarti

 

 

 

32

1

 

6. Įstatymo projekto 32 straipsnio 1 dalyje, keičiančioje Įstatymo 66 straipsnio 1 dalies 3 punkto redakciją, vietoj žodžio „pašaukimo“ įrašytinas žodis „atvykimo“.

Svarstyti pagrindiniame komitete

 

 

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas:  Iš esmės pritarti pateiktam įstatymo projektui XIP-36 ir  siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti šį projektą atsižvelgiant į Biudžeto ir finansų komiteto pastabas ir pasiūlymus.

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu

8. Komiteto  paskirtas pranešėjas: Rytas Kupčinskas.       

 

 

Komiteto pirmininko pavaduotojas                                                                                                                                                    Vitas Matuzas