LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ  komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D O S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NEKILNOJAMOJO TURTO MOKESČIO ĮSTATYMO 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO

 ĮSTATYMO PROJEKTO (XIP-687)

 

 

2009 m. rugsėjo 23 d. Nr.109-P-51

Vilnius

 

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Vitas Matuzas, Juozas Palionis, Remigijus Ačas, Saulius Bucevičius, Rytas Kupčinskas, Petras Luomanas, Pranas Žeimys, Žilvinas Šilgalis.

Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėjas Gediminas Morkūnas, patarėjai Janina Baltrušaitienė, Alina Brazdilienė, Jolanta Dzikaitė, Aleksandras Mikalauskas, Virgaudas Milušauskas, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2009-06-15

 

 

 

Alternatyvių įstatymo projektų Teisės departamente negauta.

Vertinant įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Teikiamu įstatymo projektu siūloma patikslinti nekilnojamojo turto mokesčio lengvatą, kuri yra taikoma neįgaliųjų draugijoms ir jų įmonėms. Pagal pateiktą įstatymo projekto formuluotę siūloma, kad ši lengvata būtų taikoma neįgaliųjų asociacijoms bei įmonėms ir įstaigoms, kurių dalyviais yra tik neįgaliųjų asociacijos. Teikiama įstatymo projekto nuostata diskutuotina. Atkreipiame dėmesį, kad įmonės ar įstaigos dalyviais gali būti ne tik kiti juridiniai asmenys, bet ir fiziniai asmenys. Tuo atveju, kai įmonės ar įstaigos dalyviu būtų neįgalus fizinis asmuo, mokesčio lengvata nebūtų taikoma. Todėl svarstytina, ar mokesčių mokėtojai, kurių dalyviais būtų neįgalūs fiziniai asmenys ar vienas iš dalyvių būtų neįgalus fizinis asmuo, nebūtų diskriminuojami kitų mokesčių mokėtojų, kurių dalyviai būtų tik neįgaliųjų asociacijos, atžvilgiu.

 

 

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekte siūloma formuluotė užtikrina, kad nekilnojamojo turto mokesčiu būtų neapmokestinamas nekilnojamasis turtas, kuris naudojamas veikloje, nukreiptoje tik į viešųjų interesų tenkinimą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Nors įstatymo projekto nuostatos įsigaliotų 2010 metų sausio 1 d., t. y. kitais biudžetiniais metais, tačiau atsižvelgiant į Biudžeto sandaros įstatymo 17 straipsnio 2 dalies nuostatas, jog valstybės biudžeto projektas rengiamas trejiems biudžetiniams metams remiantis Vyriausybės programa, Valstybės ilgalaikės raidos strategija, strateginio planavimo principais, Fiskalinės drausmės įstatymu ir t. t., svarstytina, ar neturėtų būti gauta Vyriausybės kaip biudžeto planuotojos bei vykdytojos nuomonė dėl siūlomo teisinio reguliavimo.

Pritarti.

Vyriausybės išvada gauta

 

 

 

 

 

3. Įstatymo projektu keičiamas įstatymas pastarąjį kartą buvo keistas 2009 m. vasario 19 d. Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymu Nr. XI-177, todėl atkreiptinas dėmesys į Seimo statuto 135 straipsnio 7 dalies nuostatą.

Pritarti.

Prie projekto 2009-06-16 registruotas priedas su 29 Seimo narių parašais

2.

Europos teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos,

2009-06-15

 

 

 

  Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo pateiktą derinti Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-687, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų dėl pateikto projekto nuostatų atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.

    

Pritarti

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: Negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: Negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė,

2009-08-26 nutarimas

Nr. 933

 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2009 m. liepos 8 d. sprendimo Nr. SV-S-322 6 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pritarti Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-687.

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: negauta.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai.

7.1. Sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): Pritarti iniciatorių pateiktam  įstatymo projektui XIP-687.

7.2. Pasiūlymai: nėra.

 

8. Balsavimo rezultatai:  pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: V.Matuzas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

PRIDEDAMA:

Įstatymo projektas ir įstatymo projekto lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininko pavaduotojas                                                                                                                                        Vitas Matuzas