AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2009 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO 1, 2, 3, 4, 7, 8, 10 straipsnių ir 1, 3, 4, 5, 11 priedėlių pakeitimo įstatymo PROJEKTO, patobulinto pagal lietuvos respublikos seimo biudžeto ir finansų komiteto, kitų seimo komitetų ir seimo narių, atskirų valstybės institucijų prašymus ir pasiūlymus

 

1.        Projekto tikslas ir uždaviniai

Patikslinti Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą.

 

2.        Projekte siūlomų nuostatų teisinio reguliavimo būklė šiuo metu

Lietuvos Respublikos Seimas apsvarstė 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 1, 2, 3, 7, 8, 10 straipsnių ir 1, 3, 4, 11 priedėlių pakeitimo įstatymo projektą ir pasiūlė Lietuvos Respublikos Vyriausybei jį patobulinti.

Lietuvos Respublikos Seimo komitetai ir Seimo nariai, atskiros valstybės institucijos pasiūlė padidinti asignavimus 51,4 mln. litų. Biudžeto ir finansų komitetas pasiūlė Vyriausybei padidinti asignavimus 6,9 mln. litų. Taip pat komitetas pasiūlė Vyriausybei apsvarstyti likusią dalį Seimo narių, Seimo komitetų ir atskirų valstybės institucijų prašymų ir pasiūlymų.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė išnagrinėjo visus gautus Seimo komitetų, Seimo narių ir atskirų valstybės institucijų pasiūlymus ir atsižvelgdama į realias finansines galimybes patobulino 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 1, 2, 3, 7, 8, 10 straipsnių ir 1, 3, 4, 11 priedėlių pakeitimo įstatymo projektą. Patobulintame biudžeto projekte Vyriausybė, atsižvelgdama į teisės aktų, reglamentuojančių valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų, valstybės ir statutinių tarnautojų bei biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo užmokestį, pakeitimus, valstybės biudžeto asignavimus (įskaitant įmokas SODRAI) siūlo sumažinti 186,9 mln. litų.

 

3.        Projekte siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, iš naujo sureguliuotų klausimų teisinės savybės

Teisinio reguliavimo nuostatos, išdėstytos įstatymo projekte, nekeičia šiuo metu galiojančių biudžeto tvirtinimo nuostatų.

 

4.        Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad jų būtų išvengta

Neigiamų pasekmių, priėmus šį įstatymo projektą, nenumatoma.

 

5.        Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priėmus įstatymo projektą, įtakos kriminogeninei situacijai, korupcijai nenumatoma.

 

6.        Įstatymo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Priėmus įstatymo projektą, būtų sudarytos palankesnės sąlygos verslui ir jo plėtrai.

 

7.        Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus projektą

Keičiamas Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas (2008 m. gruodžio 22 d. Nr. XI-96).

 

8.        Projekto atitikimas Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos dokumentams

Projekto nuostatos neprieštarauja Europos Sąjungos dokumentams ir Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijai.

 

9.        Poįstatyminiai aktai

Reikės patikslinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą dėl 2009 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto patvirtintų asignavimų paskirstymo pagal programas (2009 m. sausio 21 d. Nr. 32).

 

10.    Projekto autoriai

Projektą parengė Finansų ministerija.

 

11.    Reikšminiai žodžiai

Projekto reikšminiai žodžiai: biudžetas.

 

 

L. e. finansų ministro pareigas                                                                          Ingrida Šimonytė