Išrašas

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                       

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

2009 m. liepos 16 d. Nr. 113-P-42

Vilnius

 

 

 

 

2. SVARSTYTA: Pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai) dėl Valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio, taikomo 2009 metais, įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto XIP-792 (2)

 

2. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo nariai:

V. Bacevičius ir P. Žeimys (2009-07-15)

1

 

 

 

Argumentai: Teikiamu įstatymo projektu (XIP-792(2)) siūloma pakeisti valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinį dydį, jį sumažinant nuo 475 Lt iki 450 Lt.

Be to, kitais įstatymų projektais (XIP-872, 873, 874, 875, 876, 878, 879, 880 ir 881) siūloma atitinkamai mažinti ir dalies kitų valstybės tarnautojų kategorijų pareiginio atlyginimo koeficientus.

Toks reglamentavimas nesukuria valstybės tarnautojų teisingos ir proporcingos darbo apmokėjimo (ir jo sumažinimo) sistemos. Valstybės tarnyboje deklaruojamas karjeros principas yra iš esmės pažeidžiamas, jeigu aukštesnių valstybės tarnybos kategorijų tarnautojų darbo užmokestis mažinamas neproporcingai daugiau.

Iš aiškios hierarchizuotos sistemos, kai piramidės viršūnėje aukščiausias kategorijas turintys tarnautojai, gauna didesnius atlyginimus, konstruojama nauja sistema (labiau plokščia, horizontali), kai skirtumai tarp skirtingas kategorijas turinčių tarnautojų atlyginimų mažėja. Toks ribų suniveliavimas neatitinka proporcingumo ir teisingumo principo.

Kita vertus, mėginimas vienodai proporcingai mažinti tarnautojų BMA dydį būtų suprantamas ir priimtinas, atsižvelgiant į sudėtingą valstybės finansinę padėtį. Todėl reikia neliesti pareiginių atlyginimų koeficientų, bet bendrą biudžeto konsolidavimo efektą (apie 10 proc.) pasiekti per BMA dydžio sumažinimą.

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

"Valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinis dydis nuo 2009 m. sausio 1 d. iki 2009 m. liepos 31 d. yra 475 litai, o nuo 2009 m. rugpjūčio 1 d. iki 2009 m. gruodžio 31 d. – 450 430 litų.“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komitetas pritarė iniciatorių parengtam įstatymo projektui

 

2.

Seimo nariai: A. Matulas, V.V. Margevičienė, J. Dautartas, V. M. Čigrijienė, A. Kazulėnas, E. Jurkevičius

1

 

 

 

Argumentai:

 

Nuo 2009 metų rugpjūčio 1 d. pareiginės algos bazinis dydis nuo 475 litų mažinamas iki 450 litų. Valstybės politikų pareiginės algos mažėja beveik 15 proc. Kadangi valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinis dydis 2009 metais keičiamas trečią kartą, tai iš viso jos sumažėja 50 proc.

 

Pasiūlymas:

 

1 straipsnis. Įstatymo priedėlio pakeitimas

Pakeisti įstatymo priedėlį ir jį išdėstyti taip:

Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo priedėlis

I. VALSTYBĖS POLITIKŲ PAREIGINĖS ALGOS

(Baziniais dydžiais)

Eil. Nr.

Pareigų pavadinimas

Pareiginės algos koeficientas

1.

Seimo Pirmininkas

22,7  20,43 21,5

2.

Seimo pareigūnai:

 

2.1.

Pirmininko pirmasis pavaduotojas

20,42   18,38 19,5

2.2.

Pirmininko pavaduotojai, Seimo opozicijos lyderis

19,71  17,74 18,5

2.3.

Komitetų pirmininkai

19,1  17,19 18

2.4.

Komitetų pirmininkų pavaduotojai

18,04 16,24 17

2.5.

Pakomitečių pirmininkai, nuolatinių komisijų pirmininkai

17,78 16,00 17

2.6.

Nuolatinių komisijų pirmininkų pavaduotojai

17,25  15,53 16

 

 

 

 

 

2.7.

Frakcijų vadovai, kai frakcijos dydis:

Seniūnai

Seniūnų pavaduotojai

2.7.1.

nuo 7 iki 10 narių

17,6  15,84 16,8

17,25 15,53 16

2.7.2.

nuo 11 iki 20 narių

17,78  16,00 17

17,51 15,76 16,5

2.7.3.

nuo 21 iki 30 narių

18,22 16,40 17,5

17,69 15,92 17

2.7.4.

nuo 31 iki 40 narių

18,83 16,95 18

18,22 16,40 17,5

2.7.5.

daugiau kaip 40 narių

19,27 17,34 18,5

18,66 16,79 18

 

3.

Seimo nariai

17,07 15,36 16

4.

Vyriausybė:

 

4.1.

Ministras Pirmininkas

22,7 20,43 21,5

4.2.

Ministrai

20,94 18,85 19,5

 

5.

Savivaldybių merai ir

merų pavaduotojai

Savivaldybės teritorijoje gyvena

per 100 tūkst. gyventojų

iki 100 tūkst. gyventojų

5.1.

Merai

12,2  10,98 11

10,5  9,45 10

5.2.

Merų pavaduotojai

10,5 9,45 10

8,8  7,92 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasiūlymas ne šiam įstatymo projektui

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                             Vytautas Kurpuvesas