PROJEKTAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
nacionalinio saugumo ir komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo 3 ir 4(1) straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto (XIP-763)
2009 m. liepos 15 d. Nr.
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: NSGK pirmininkas Arvydas Anušauskas, komiteto nariai: Virginija Baltraitienė, Rasa Juknevičienė, Kęstutis Masiulis, Juozas Olekas, Saulius Pečeliūnas, Rimantas Smetona; komiteto biuro darbuotojai: vedėjas Vitalij Dmitrijev, patarėjas Darius Valatkevičius, padėjėja Ieva Skaistytė. Kviestieji ir kiti asmenys: Seimo narys Česlovas Stankevičius, Energetikos ministras Arvydas Sekmokas, Ūkio viceministras Arnoldas Burkovskis, Ūkio ministerijos Įmonių teisės ir privatizavimo departamento Valstybės turto privatizavimo ir valdymo skyriaus vedėjo pavaduotoja Vaida Sinušaitė, Valstybės saugumo departamento generalinis direktorius Povilas Malakauskas, Valstybės saugumo departamento pareigūnė Živilė Šatūnienė, PKN Orlen advokatas Paulius Koverovas, PKN Orlen advokatė Renata Beržanskienė, PKN Orlen lobistas Andrius Domanovskis, AB Mažeikių nafta atstovas advokatas Gintautas Bartkus, Energetikos ministerijos advokatė Kristina Alešiūnaitė, advokatas Robert Juodka, Lietuvos laisvosios rinkos instituto analitikas Žilvinas Šilėnas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2009-06-22 |
1 |
2 |
|
Vertindami projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 1 straipsnio 2 dalyje dėstomos keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies paskutiniojo sakinio nuostatos tobulintinos, atsižvelgiant į tai, kad neaišku, kas turėtų nustatyti, kada valstybė turi sprendžiamąją galią atominės elektrinės statytojo ir elektros perdavimo jungčių statytojo bendrovėse, nes Atominės elektrinės įstatyme tai nenustatyta. Seime įregistruotame Atominės elektrinės įstatymo projekto (Nr. XIP- 762) 8 straipsnio 2 dalyje nurodyta, kad valstybei nuosavybės teise visais atvejais turi priklausyti akcijų paketas, sudarantis ne mažiau kaip 34 procentus atominės elektrinės statytojo akcijų ir balsų atominės elektrinės statytojo visuotiniame susirinkime. Jame taip pat nustatoma Vyriausybės teisė spręsti, kada ir kiek elektros perdavimo jungčių statytojo akcijų perleidžiama strateginiam investuotojui ir (arba) strateginiams partneriams, nenurodant, kiek šios bendrovės akcijų turi priklausyti valstybei nuosavybės teise. Be to, neaiškus aptariamų nuostatų santykis su aptariamo projekto 1 straipsnio 3 dalyje dėstomomis keičiamo įstatymo 3 straipsnio 7 dalies nuostatomis, kuriose išvardinti sprendimai, kurie priimami “ne mažesne kaip ½ visų bendrovės akcininkų akcijų suteikiamų balsų dauguma”. |
Pritarti |
Siūloma patobulinta įstatymo 3 straipsnio 3 dalies redakcija. |
|
|
1 |
3 |
|
Projekto 1 straipsnio 3 dalyje dėstomos keičiamo įstatymo 3 straipsnio 7 dalies nuostatos tobulintinos, nes nėra aišku, ar priimant sprendimus dėl nurodytų akcinių bendrovių reorganizavimo ir likvidavimo turės būti taikomos galiojančių įstatymų (Civilinio kodekso 2.96 ir 2.107 straipsniai ir Akcinių bendrovių įstatymo 28 straipsnis) nuostatos, kad sprendimai dėl akcinės bendrovės reorganizavimo ir likvidavimo priimami 2/3 susirinkime dalyvaujančių dalyvių balsais, jei steigimo dokumentai nenustato didesnės balsų daugumos, tuo atveju, kai visuotiniame akcininkų susirinkime dalyvaus daugiau kaip pusė visų akcininkų (projekte nurodoma, kad sprendimai priimami ne mažesne kaip ½ visų bendrovės akcininkų akcijų suteikiamų balsų dauguma, nenurodant jokių reikalavimų susirinkimo kvorumui). |
Pritarti |
Siūloma patobulinta įstatymo 3 straipsnio 7 dalies redakcija. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
|
Ekonomikos komitetas, 2009-07-01 |
|
|
|
|
Pasiūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadą. |
Pritarti |
|
|
Teisės ir teisėtvarkos komitetas, 2009-07-08 |
1 |
2 |
|
|
Argumentai: Siūlytina pagrindiniam komitetui tobulinti projektą nustatant, kada valstybė turi sprendžiamąją galią atominės elektrinės statytojo ir elektros perdavimo jungčių statytojo bendrovėse.
Pasiūlymas: Kaičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip: „3. Šiame Įstatyme valstybės sprendžiamoji galia reiškia, kad šio
straipsnio 1 dalyje nurodytose įmonėse, išskyrus akcinę bendrovę „Lietuvos
energija“, projekto įgyvendinimo
bendrovę, elektros perdavimo jungčių statytoją ir nacionalinį
investuotoją, valstybei turi priklausyti daugiau kaip
1/2 balsų suteikiančių šių įmonių akcijų. Valstybės sprendžiamoji galia
akcinėje bendrovėje „Lietuvos energija“ reiškia, kad valstybei, o įsteigus
nacionalinį investuotoją ir kaip nepiniginį įnašą į jo įstatinį kapitalą
įnešus valstybei nuosavybės teise priklausančias akcinės bendrovės „Lietuvos
energija“ akcijas, nacionaliniam investuotojui priklauso |
Pritarti iš dalies |
Palikti nuostatą, jog valstybei nuosavybės teise turi priklausyti ne mažiau kaip 2/3 nacionalinio investuotojo akcijų. |
|
|
1 |
3 |
|
|
Argumentai: Siūlytina pagrindiniam komitetui tobulinti projektą nustatant, kad netaikomos Civilinio kodekso ir Akcinių bendrovių įstatymo nuostatos dėl kvalifikuotos daugumos reikalavimo.
Pasiūlymas: Keičiamo įstatymo 3 straipsnio 7 dalį išdėstyti taip: „7. Sprendimai dėl šio straipsnio 1 dalyje nurodytų akcinių bendrovių, kuriose valstybei nuosavybės teise priklauso daugiau kaip 50 procentų akcijų, įstatinio kapitalo didinimo, įstatinio kapitalo mažinimo, įstatų keitimo, pelno (nuostolių) paskirstymo, reorganizavimo, atskyrimo, pertvarkymo, restruktūrizavimo, likvidavimo ir sprendimai dėl visų akcininkų pirmumo teisės įsigyti tokių akcinių bendrovių išleidžiamų konkrečios emisijos akcijų ar tokių bendrovių išleidžiamų konkrečios emisijos konvertuojamųjų obligacijų atšaukimo priimami, jei už juos balsuoja akcininkai, kuriems priklausančios akcijos suteikia daugiau kaip 1/2 visų balsų. Priimant sprendimus dėl šioje dalyje nurodytų klausimų netaikomi Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse ir Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme numatyti kvalifikuotos balsų daugumos reikalavimai.“ |
Pritarti |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai.
7.1. Sprendimas:
1. Pritarti komiteto patobulintam Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo 3 ir 4(1) straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui XIP-763 ir Komiteto išvadai dėl šio projekto.
2. Vadovaujantis Seimo statuto 137 str. 4 d. nuostatomis, sujungti įstatymo projektus XIP-763 ir XP-412(2) bei pateikti Seimui svarstyti vieną bendrą komiteto patobulintą įstatymo projektą (naują redakciją).
7.2. Pasiūlymai:
1)
Projekto
1 straipsnio 2 dalimi keičiamo Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 11 punktą
išdėstyti taip: “11) atominės
elektrinės statytojas, nurodytas projekto įgyvendinimo bendrovė, nurodyta
Lietuvos Respublikos atominės elektrinės įstatyme;”
2)
Projekto
1 straipsnio 2 dalimi keičiamo Įstatymo 3 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip: “3. Šiame Įstatyme
valstybės sprendžiamoji galia reiškia, kad šio straipsnio 1 dalyje nurodytose
įmonėse, išskyrus akcinę bendrovę „Lietuvos energija“, projekto įgyvendinimo bendrovę, elektros
perdavimo jungčių statytoją ir nacionalinį investuotoją, valstybei
turi priklausyti daugiau kaip 1/2 balsų suteikiančių šių įmonių akcijų.
Valstybės sprendžiamoji galia akcinėje bendrovėje „Lietuvos energija“ reiškia,
kad valstybei, o įsteigus nacionalinį investuotoją ir kaip nepiniginį įnašą į
jo įstatinį kapitalą įnešus valstybei nuosavybės teise priklausančias akcinės
bendrovės „Lietuvos energija“ akcijas, nacionaliniam investuotojui priklauso daugiau
kaip 2/3 balsų suteikiančių šios įmonės akcijų ne mažiau kaip 2/3 balsų suteikiančių šios įmonės akcijų. Valstybės
sprendžiamoji galia nacionalinio investuotojo bendrovėje, nurodytoje
Lietuvos Respublikos atominės elektrinės įstatymo ketvirtajame skirsnyje, reiškia, kad valstybei nuosavybės teise
turi priklausyti ne mažiau kaip 2/3 balsų nacionalinio investuotojo akcijų,
kurios turi suteikti ne mažiau kaip 2/3 visų balsų nacionalinio investuotojo
visuotiniame akcininkų susirinkime. Valstybės sprendžiamoji galia projekto
įgyvendinimo bendrovėje ir elektros
perdavimo jungčių statytojo bendrovėje nustatoma Lietuvos Respublikos
Vyriausybės nutarimu, priimtu vadovaujantis Lietuvos Respublikos atominės
elektrinės įstatymu.”;
3) Projekto 1 straipsnio 3 dalimi keičiamo Įstatymo 3 straipsnio 7 dalį išdėstyti taip: “7. Sprendimai dėl šio straipsnio 1 dalyje nurodytų akcinių bendrovių, kuriose valstybei nuosavybės teise priklauso daugiau kaip 50 procentų akcijų, įstatinio kapitalo didinimo, įstatinio kapitalo mažinimo, įstatų keitimo, pelno (nuostolių) paskirstymo, reorganizavimo, atskyrimo, pertvarkymo, restruktūrizavimo, likvidavimo ir sprendimai dėl visų akcininkų pirmumo teisės įsigyti tokių akcinių bendrovių išleidžiamų konkrečios emisijos akcijų ar tokių bendrovių išleidžiamų konkrečios emisijos konvertuojamųjų obligacijų atšaukimo priimami, jei už juos balsuoja akcininkai, kuriems priklausančios akcijos suteikia daugiau kaip 1/2 visų balsų. Priimant sprendimus dėl šioje dalyje nurodytų klausimų netaikomi Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse ir Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme numatyti kvalifikuotos balsų daugumos reikalavimai. “
4) Įstatymo 41 straipsnyje vietoj žodžių “atominės elektrinės statytojo” įrašyti žodžius “projekto įgyvendinimo bendrovės”.
8. Balsavimo rezultatai: 5 – “už”, 0 – “prieš”, 2 – “susilaikę”.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Arvydas Anušauskas
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA:
Komiteto siūlomas įstatymo projektas (nauja redakcija).
Komiteto pirmininkas Arvydas Anušauskas