LIETUVOS RESPUBLIKOS
STATYBOS ĮSTATYMO 2, 6, 20, 23, 28, 29, 31, 37 STRAIPSNIŲ,
VIENUOLIKTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO BEI ĮSTATYMO PAPILDYMO 231, 391 STRAIPSNIAIS
ĮSTATYMAS
2009 m. d. Nr.
Vilnius
(Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597; 2002, Nr. 73-3093, Nr. 124-5625; 2003, Nr. 104-4649, Nr. 123-5592; 2004, Nr. 73-2545; 2005, Nr. 43-1355, Nr. 143-5175; 2006, Nr. 116-4402; 2007, Nr. 55-2127)
1 straipsnis. 2 straipsnio 3, 6 dalių pakeitimas ir straipsnio papildymas 89, 90, 91 dalimis
1. Pakeisti 2 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Ypatingas statinys – statinys, kuriame naudojamos ar saugomos
pavojingos medžiagos (pagal nustatytus jų ribinius kiekius); statinys, kuriame
yra potencialiai pavojingų įrenginių ar atliekami potencialiai pavojingi
darbai; sudėtingos konstrukcijos ir sudėtingų technologijų statinys (pagal
normatyviniais statybos techniniais dokumentais nustatytus sudėtingumo požymius
bei ir techninius parametrus); visuomenės poreikiams naudojamas
pastatas, kuriame vienu metu būna daugiau kaip 100 žmonių; daugiabutis namas (gyvenamosios paskirties (daugiabutis) pastatas; kultūros paveldo statinys. Ypatingų statinių kategorijai
priskiriamų statinių sąrašą tvirtina Vyriausybės įgaliota institucija.“
2. Pakeisti 2 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Nesudėtingas statinys – paprastų
konstrukcijų pastatas, kurio visų aukštų, rūsio (pusrūsio),
antstatų, pastogės patalpų ir naudojimo paskirtimi susietų priestatų plotų,
apskaičiuotų tarp išorinių sienų išorinių paviršių, suma yra ne didesnė
kaip 80 kvadratinių metrų, kurio rūsys (pusrūsis) yra ne didesnis kaip vieno
aukšto ir kurio didžiausias aukštis 8,5 metro; paprastų konstrukcijų
inžinerinis statinys. Pastato ir inžinerinio statinio paprastų konstrukcijų
požymius ir techninius parametrus nustato normatyviniai statybos techniniai
dokumentai.“
3. Papildyti 2 straipsnį 89 dalimi:
“89. Pastato atnaujinimas (modernizavimas) – rekonstravimas ar remontas, kuriais atkuriamos ar pagerinamos pastato ir(ar) jo inžinerinių sistemų fizinės ir energinės savybės ir/ar kuriais užtikrinamas iš atsinaujinančių energijos šaltinių gaunamos energijos naudojimas.”
4. Papildyti 2 straipsnį 90 dalimi:
“90. Tipinis konstrukcinis elementas – statiniuose pasikartojantis konstrukcinis statybos produktų ir technologinių sprendinių derinys (sienų ir stogų detalės, kampai, parapetai ir kiti elementai).“
5. Papildyti 2 straipsnį 91 dalimi:
“91. Tipinis statinio projektas – statybos techninių reglamentų nustatytos sudėties dokumentų, kuriuose pateikiami kartotinių (pasikartojančių) statinių sprendiniai (aiškinamoji dalis, projekto dalys, techninės specifikacijos, skaičiavimai, brėžiniai), visuma.“
2 straipsnis. 6 straipsnio 3 dalies pakeitimas
Pakeisti 6 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
“3. Projektuojant, statant, rekonstruojant ar kapitališkai remontuojant pastatus (išskyrus atnaujinamus (modernizuojamus) daugiabučius namus) ir inžinerinius statinius, būtina juos pritaikyti specifiniams neįgaliųjų poreikiams, vadovaujantis Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu.”
3 straipsnis. 20 straipsnio 2 dalies 5 punkto ir 3, 5, 15 dalių pakeitimas
1. Pakeisti 20 straipsnio 2 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) projektinius pasiūlymus (jeigu jie buvo rengiami), o pastatų atnaujinimo (modernizavimo) pagal Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius statinių projektus, pritaikytus konkretiems atnaujinamiems (modernizuojamiems) pastatams, ar projektus, parengtus naudojant Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius konstrukcinius elementus, atvejais nurodoma, pagal kuriuos dokumentus numatoma rengti (pritaikyti) statinio projektą.“
2. Pakeisti 20 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Savivaldybės administracijos direktorius (jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas), gavęs šio straipsnio 2 dalyje išvardytus dokumentus, per 3 dienas pateikia paraišką statinio projektavimo sąlygoms, nurodytoms šio Įstatymo 2 straipsnio 32 dalyje, parengti (pagal kompetenciją):
1)
inžinerinių tinklų bei ir susisiekimo komunikacijų savininkams ar
naudotojams (kai projektavimo sąlygose nustatoma tiesti komunalinius ir vietinius inžinerinius tinklus, prie jų
prijungti statinio ir technologines inžinerines sistemas, taip pat statybos
sklypo inžinerinius tinklus; nutiesti susisiekimo komunikacijas, prie jų
statybos sklypo prijungti susisiekimo komunikacijas);
2) aplinkos apsaugos institucijai (išskyrus atvejus, kai pastatai atnaujinami (modernizuojami) pagal Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius statinių projektus, pritaikytus konkretiems atnaujinamiems (modernizuojamiems) pastatams, ar projektus, parengtus naudojant Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius konstrukcinius elementus);
3)
už nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugą atsakingai institucijai (kai
projektavimo sąlygos nustatomos kultūros paveldo statinio objekto
tvarkomųjų statybos darbų projektui rengti, statinio kultūros paveldo
objekto teritorijoje ar apsaugos zonoje – statinio projektui rengti);
4) už saugomos teritorijos apsaugą atsakingai institucijai (kai projektavimo sąlygos nustatomos statinio, statomo saugomoje teritorijoje, projektui rengti);
5) kitoms institucijoms, jei tai nustatyta įstatymų (išskyrus atvejus, kai pastatai atnaujinami (modernizuojami) pagal Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius statinių projektus, pritaikytus konkretiems atnaujinamiems (modernizuojamiems) pastatams, ar projektus, parengtus naudojant Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius konstrukcinius elementus).“
3. Papildyti 20 straipsnio 5
dalį ketvirtu sakiniu ir ją šią dalį išdėstyti taip:
„5. Projektavimo sąlygas nagrinėja, derina, jeigu reikia, siūlo pakeisti (siekdamas rasti sprendimą, tenkinantį statytojo (užsakovo), trečiųjų asmenų, visuomenės, savivaldybės ir valstybės interesus) ir joms pritaria savivaldybės administracijos direktorius (jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas). Projektavimo sąlygos įrašomos į statinio projektavimo sąlygų sąvadą. Savivaldybės administracijos direktorius (jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas), suderinęs su statinio projektavimo sąlygas rengusiais inžinerinių tinklų ir susisiekimo komunikacijų savininkais (naudotojais) ir institucijomis bei subjektais, šį sąvadą patvirtina ir išduoda statytojui (užsakovui) ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo prašymo gavimo (įskaitant į šį laiką 5 darbo dienas, skirtas suderinti su statinio projektavimo sąlygas parengusiais inžinerinių tinklų ir susisiekimo komunikacijų savininkais (naudotojais) bei institucijomis) arba per 15 darbo dienų praneša statytojui (užsakovui) motyvus, dėl kurių projektavimo sąlygų sąvadas neišduodamas. Pastatų atnaujinimo (modernizavimo) pagal Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius statinių projektus, pritaikytus konkretiems atnaujinamiems (modernizuojamiems) pastatams, ar projektus, parengtus naudojant Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius konstrukcinius elementus, atvejais, kai statinio projektavimo sąlygų sąvadą sudarys tik savivaldybės administracijos direktoriaus (jo įgalioto savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo) nustatyti statinio architektūros ir statybos sklypo tvarkymo urbanistiniai reikalavimai, savivaldybės administracijos direktorius (jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas) šį sąvadą patvirtina ir išduoda statytojui (užsakovui) ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jo prašymo gavimo dienos arba per 10 darbo dienų praneša statytojui (užsakovui) motyvus, dėl kurių projektavimo sąlygų sąvadas neišduodamas.“
4.
20 straipsnio 15 dalį papildyti antru ir trečiu sakiniais ir ją šią
dalį išdėstyti taip:
„15. Privalomųjų statinio projekto rengimo dokumentų ir statinio projekto rengimo tvarką bei sudėtį nustato Vyriausybės įgaliota institucija, o kai vyksta kultūros paveldo statinių tvarkomieji statybos darbai ar statinių statyba kultūros paveldo objektų teritorijose, – ši institucija kartu su Kultūros ministerija. Statiniams, kurių projektavimą, statybą, rekonstravimą ar remontą numatoma įrašyti į Valstybės investicijų programą arba visiškai ar iš dalies finansuojamiems iš valstybės ir (ar) savivaldybių biudžetų ar kitų fondų, taip pat statiniams, kurių statybos darbų pirkimams taikomas Viešųjų pirkimų įstatymas, privalomas statybos sąnaudų ir statinio naudojimo įvertinimas investicijų efektyvumo požiūriu Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.“
4 straipsnis. 23 straipsnio 5 dalies papildymas ir 6 dalies 4 punkto pakeitimas
1. Papildyti 23 straipsnio 5 dalį nauju 2 punktu ir jį išdėstyti taip:
„2) pastatui atnaujinti (modernizuoti) 231 straipsnyje nustatyta statybos leidimo išdavimo supaprastinta tvarka – savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas savivaldybės vyriausiasis architektas ar kitas savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas (išskyrus šio straipsnio 5 dalies 1 punkte nurodytus atvejus);“.
2. Buvusį 23 straipsnio 5 dalies 2 punktą laikyti atitinkamai 3 punktu.
„2 3) kitam bet kuriam statiniui – savivaldybės
administracijos direktorius (jo įgaliotas savivaldybės administracijos
valstybės tarnautojas).“
3. Pakeisti 23 straipsnio 6 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) statinio projektą ir kompiuterinę laikmeną su statinio projekto įrašu;“.
5 straipsnis. Įstatymo papildymas 231 straipsniu
Papildyti Įstatymą 231 straipsniu:
„231 straipsnis. Statybos leidimo išdavimas supaprastinta tvarka
1. Statybos leidimai atnaujinti (modernizuoti) pastatus pagal Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius statinių projektus, pritaikytus konkretiems atnaujinamiems (modernizuojamiems) pastatams, ar projektus, parengtus naudojant Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius konstrukcinius elementus, išduodami šiame straipsnyje nustatyta supaprastinta tvarka.
2. Kad gautų statybos leidimą atnaujinti (modernizuoti) pastatą supaprastinta tvarka, statytojas (užsakovas) savivaldybės administracijos direktoriui (jo įgaliotam savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui) net ir tuo atveju, kai šį leidimą išduoda apskrities viršininko administracija (išskyrus statinio, skirto krašto apsaugos reikmėms, statybos leidimą), turi pateikti:
1) prašymą;
2) sutartį su žemės savininku dėl sklypo laikino naudojimo statybos metu tais atvejais, jei tokio sklypo dalį numatoma panaudoti statybvietei įrengti statytojui (užsakovui) nuosavybės teise nepriklausančiame ar nuomos pagrindais nevaldomame žemės sklype. Tokią sutartį dėl valstybinės žemės laikino naudojimo Apskrities viršininko administracija parengia per 10 darbo dienų nuo statytojo (užsakovo) kreipimosi dienos;
3) Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą tipinį statinio projektą, pritaikytą konkrečiam atnaujinamam (modernizuojamam) pastatui, ar projektą, parengtą naudojant Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius konstrukcinius elementus su pastato techninės būklės įvertinimo išvadomis ir (ar) kompiuterinę laikmeną su statinio projekto įrašu;
4) statinio kadastrinių matavimų ir teisinės registracijos pažymėjimą. Šio pažymėjimo nereikia dėl statinių, kurie negali būti atskiri nekilnojamojo turto kadastro objektai, – tokiais atvejais pateikiami statinio nuosavybės teisę arba kitą valdymo ir naudojimo teisę patvirtinantys dokumentai, taip pat turimi kadastriniai matavimai, statinio planai, brėžiniai, schemos ir pan.
3. Savivaldybės administracijos direktorius (jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas), gavęs statytojo (užsakovo) dokumentus nurodytus šio straipsnio 2 dalyje, perduoda juos savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui savivaldybės vyriausiajam architektui ar kitam savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui. Šis patikrinęs ir nustatęs, ar tipinis statinio projektas ar projektas, parengtas naudojant tipinius konstrukcinius elementus, pritaikytas konkrečiam atnaujinamam (modernizuojamam) pastatui, atitinka projektavimo sąlygų sąvado reikalavimus ir ar jis pritaikytas numatomam atnaujinti (modernizuoti) pastatui, priima sprendimą išduoti ar neišduoti statybos leidimą supaprastinta tvarka. Sprendimas neišduoti statybos leidimą supaprastinta tvarka turi būti motyvuotas ir gali būti skundžiamas Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
4. Kai statybos leidimą atnaujinti (modernizuoti) pastatą supaprastinta tvarka išduoda apskrities viršininko administracija, jai savivaldybės administracijos direktorius (jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas) privalo per 5 darbo dienas nuo dokumentų, nurodytų šio straipsnio 2 dalyje, gavimo perduoti savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo savivaldybės vyriausiojo architekto ar kito administracijos direktoriaus įgalioto savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo atnaujinamo (modernizuojamo) pastato projekto patikrinimo išvadas. Šios patikrinimo išvados įforminamos ir patvirtinamos savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, kurios pavyzdinį aprašą tvirtina Aplinkos ministerija.
5. Statybos leidimą atnaujinti (modernizuoti) pastatą supaprastinta tvarka savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas savivaldybės vyriausiasis architektas ar kitas administracijos direktoriaus įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas išduoda ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų, nurodytų šio straipsnio 2 dalyje, pateikimo, o apskrities viršininko administracija – per 5 darbo dienas nuo savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo savivaldybės vyriausiojo architekto ar kito administracijos direktoriaus įgalioto savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo atnaujinamo (modernizuojamo) pastato projekto patikrinimo išvadų gavimo.
6. Jei statybos leidimą atnaujinti (modernizuoti) pastatą supaprastinta tvarka išduoda savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas savivaldybės vyriausiasis architektas ar kitas administracijos direktoriaus įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas, jis per 3 darbo dienas nuo šio leidimo išdavimo leidimo kopiją pateikia apskrities viršininko administracijai. Kai statybos leidimas atnaujinti (modernizuoti) pastatą supaprastinta tvarka išduodamas dėl statinio saugomoje teritorijoje, leidimo kopija perduodama saugomos teritorijos administracijai. Visais atvejais leidimo kopija nustatyta tvarka perduodama Nekilnojamojo turto kadastro tvarkytojui.
7. Jei statybos leidimas supaprastinta tvarka neišduodamas, valstybinio administravimo subjektas, kuriam pavesta išduoti šį leidimą, per 10 darbo dienų nuo statytojo (užsakovo) dokumentų, nurodytų šio straipsnio 2 dalyje, pateikimo dienos praneša apie tai raštu statytojui (užsakovui), nurodydamas konkrečias leidimo neišdavimo priežastis.
8. Išduodant statybos leidimą supaprastinta tvarka, be šiame straipsnyje nustatytų reikalavimų, taikomi 23 straipsnio 1, 2, 4, 5, 15, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24 dalių reikalavimai.“
6 straipsnis. 28 straipsnio papildymas
Papildyti 28 straipsnį 5 dalimi:
“5. Iki 2006 m. spalio 31 d. baigtiems savavališkiems statiniams šio straipsnio nuostatos gali būti netaikomos ir šie statiniai gali būti pripažinti tinkamais naudoti Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka”.
6 7 straipsnis. 29 straipsnio 1 dalies pakeitimas
Pakeisti 29 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Ypatingo statinio ir statinio, įrašyto į valstybės investicijų programą, projektų ekspertizė yra privaloma, išskyrus atvejus, kai pastatai atnaujinami (modernizuojami) pagal Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius statinių projektus, pritaikytus konkretiems atnaujinamiems (modernizuojamiems) pastatams, ar projektus, parengtus naudojant Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius konstrukcinius elementus. Ar kultūros paveldo statinių tvarkomųjų statybos darbų projektų ekspertizė yra privaloma, nustato Vyriausybės įgaliota institucija kartu su Kultūros ministerija. Kitus statinio projekto ar atskirų statinio projekto dalių ekspertizės privalomumo atvejus nustato Vyriausybės įgaliota institucija.“
7 8 straipsnis. 31 straipsnio 1 dalies pakeitimas
Pakeisti 31 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Statant, rekonstruojant, kapitališkai remontuojant ypatingą statinį ar statinį saugomoje teritorijoje, jo projekto vykdymo priežiūra yra privaloma, išskyrus atvejus, kai pastatai atnaujinami (modernizuojami) pagal Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius statinių projektus, pritaikytus konkretiems atnaujinamiems (modernizuojamiems) pastatams, ar projektus, parengtus naudojant Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius konstrukcinius elementus.“
8 9 straipsnis. Vienuoliktojo
skirsnio pavadinimo pakeitimas
Pakeisti vienuoliktojo skirsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„STATINIO PROJEKTUOTOJO, statinio statybos techninio prižiūrėtojo IR RANGOVO CIVILINĖS ATSAKOMYBĖS DRAUDIMAS“.
8 10. straipsnis. 37
straipsnio pakeitimas
Pakeisti 37 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„37 straipsnis. Draudimo objektas ir draudimo sutartys
1.
Statinio projektuotojo, statinio statybos
techninio prižiūrėtojo ir rangovo civilinė atsakomybė
draudžiama privalomuoju draudimu, neatsižvelgiant į projektavimo ir statybos
finansavimo šaltinius, statinio nuosavybės formą bei ir statinio
projektuotojo, statinio statybos techninio
prižiūrėtojo, rangovo ir statytojo (užsakovo) juridinį statusą.
2.
Draudimo objektas yra statinio projektuotojo, statinio statybos techninio prižiūrėtojo
ir rangovo civilinė atsakomybė už jų padarytą žalą statytojui (užsakovui) ir
tretiesiems asmenims. Statinio projektuotojo, statinio statybos techninio prižiūrėtojo
ir rangovo civilinės atsakomybės draudimas apima taip pat ir jų
subrangovų civilinės atsakomybės draudimą.
3.
Tuo atveju, kai statytojas (užsakovas) nesudaro su projektuotoju projektavimo
sutarties dėl visamo statinio projektuio
parengtiimo, bet sudaro sutartis su skirtingais projektuotojais dėl
statinio projekto atskiromsų dalimsių parengtiimo,
kiekvieno projektuotojo civilinė atsakomybė draudžiama atskirai.
4. Tuo atveju, kai statytojas (užsakovas) nesudaro su statinio statybos techniniu prižiūrėtoju sutarties dėl viso statinio statybos techninės priežiūros vykdymo, bet sudaro sutartis su skirtingais statinio statybos techniniais prižiūrėtojais dėl atskirų statybos darbų ar dalių statybos techninės priežiūros vykdymo, kiekvieno statinio statybos techninio prižiūrėtojo civilinė atsakomybė draudžiama atskirai.
4 5.
Tuo atveju, kai statytojas (užsakovas) nesudaro su rangovu rangos sutarties dėl
visiemsų statinio statybos darbamsų vykdytimo,
bet sudaro sutartis su skirtingais rangovais dėl atskiriemsų
statybos darbamsų vykdytimo, kiekvieno rangovo
civilinė atsakomybė draudžiama atskirai.
5 6. Draudimo sutarties šalys yra
draudėjas (statinio projektuotojas, statinio statybos techninis prižiūrėtojas ar
rangovas) ir draudikas (draudimo įmonė, turinti Valstybinės draudimo
priežiūros tarnybos prie Finansų ministerijos valdybos Lietuvos
Respublikos draudimo priežiūros komisijos leidimą vykdyti statinio
projektuotojo, statinio statybos techninio prižiūrėtojo ir
rangovo civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą. Šis leidimas išduodamas
pagal Valstybinės draudimo priežiūros tarnybos prie Finansų ministerijos
valdybos Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijos
patvirtintą tvarką).
6 7. Projektuojant ir statant nesudėtingus
statinius ir atliekant statinio paprastąjį remontą, draustis privalomuoju
statinio projektuotojo, statinio statybos techninio prižiūrėtojo ir
rangovo civilinės atsakomybės draudimu nebūtina. Taip pat neprivaloma draustis
juridiniams ir fiziniams asmenims, atliekantiems statybos darbus ūkio būdu.
7 8. Draudimo galiojimo terminai
nustatomi Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijos patvirtintose
statinio projektuotojo
civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisyklėse, statinio statybos techninio prižiūrėtojo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisyklėse ir rangovo privalomojo civilinės atsakomybės privalomojo
draudimo taisyklėse.
8 9.
Statinio projektuotojo, statinio statybos
techninio prižiūrėtojo ir rangovo civilinės atsakomybės
privalomojo draudimo sutartys sudaromos pagal statinio projektuotojo civilinės
atsakomybės privalomojo draudimo taisykles, statinio statybos techninio prižiūrėtojo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisykles
ir rangovo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisykles.
9 10.
Jei draudimo sutartis buvo nutraukta ar pasibaigė
anksčiau, negu nurodyta draudimo liudijime (polise), draudėjas privalo sudaryti
naują draudimo sutartį.
10 11.
Statinio projektuotojo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo, statinio statybos techninio prižiūrėtojo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo
ir rangovo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įmokų dydžiai nustatomi
draudimo sutartyse.“
9 11 straipsnis. Įstatymo papildymas 391
straipsniu
Papildyti Įstatymą 391 straipsniu:
„391 straipsnis. Statinio statybos techninio prižiūrėtojo civilinės atsakomybės privalomasis draudimas
1. Kai draudėjas yra statinio statybos techninis prižiūrėtojas, draudikas pagal civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą atlygina draudimo išmokomis statytojui (užsakovui) ir tretiesiems asmenims draudėjo padarytą žalą asmens sveikatai arba žalą, atsiradusią dėl gyvybės atėmimo, ir žalą turtui. Tuo atveju, kai draudėjas pats atlygina padarytą žalą, draudikas išmoka draudimo išmokas draudėjui.
2. Draudimo išmokos mokamos tik atsitikus draudžiamajam įvykiui, remiantis šį įvykį patvirtinančiais oficialiais dokumentais.
3. Draudžiamuosius ir nedraudžiamuosius įvykius nustato statinio statybos techninio prižiūrėtojo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisyklės.
4. Statytojui pageidaujant draudėjas civilinę atsakomybę turi atskirai apdrausti dėl kiekvieno statinio, kurio statinio statybos techninę priežiūrą atlieka.
5. Draudėjo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo minimalios sumos nustatomos statinio statybos techninio prižiūrėtojo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisyklėse.“
10 12. straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2009 m. rugsėjo 1 d.
2. Aplinkos ministerija ir Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisija iki 2009 m. rugsėjo 1 d. parengia ir patvirtinta šiam įstatymui įgyvendinti reikalingus teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
RESPUBLIKOS PREZIDENTAS
Teikia:
Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas Jonas Šimėnas