LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO

I Š V A D O S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2009 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO 1, 2, 3, 7, 8, 10 STRAIPSNIŲ IR 1, 3, 4, 11 PRIEDĖLIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO (XIP-781)

 

 

2009 m. liepos 8 d. Nr. 280-P-33

 

Vilnius

 

 

 

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo (vardas, pavardė, institucija):

Komiteto nariai: Vytautas Grubliauskas, Egidijus Klumbys, Mindaugas Bastys, Antanas Nedzinskas, Paulius Saudargas, Gintaras Songaila, Irena Šiaulienė, Komiteto biuro vedėjas Ramūnas Čepaitis, biuro patarėjos Irina Jurkšuvienė, Ieva Kuodienė, biuro padėjėja Lina Giriūnienė.

Ryšių reguliavimo tarnybos Strategijos departamento direktoriaus pavaduotoja Inga Žilienė, Asmens dokumentų išrašymo centro prie VRM direktorius Ramūnas Žičkis.

 

 

 


2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo Kanceliarijos Teisės departamentas

2009-06-23

 

 

 

Alternatyvių įstatymo projektų Teisės departamente negauta.

Įvertinus įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams bei juridinės technikos taisyklėms pastabų neturime.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Ryšių reguliavimo tarnyba

2009-06-30

 

 

N

(...) Projekte nėra sprendžiama Tarnybos pajamų ir išlaidų nesubalansavimo problema (Tarnybos 2009-04-17 raštas Nr. (31.15) 1B-2378), užprogramuota Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatyme Nr. XI-247 (Žin., 2008, Nr. 149-6020), kuris numato dalį Tarnybos pajamų (t.y. 3 mln. litų) skirti bendroms biudžeto reikmėms (šio įstatymo 10 straipsnio 2 priedėlis), kas akivaizdžiai prieštarauja Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 6 straipsnio 4 dalimi bei 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/20/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų leidimo (Leidimų direktyvos) Preambulės 30 ir 32 punktais bei 12 ir 13 straipsniais nustatytiems reikalavimams dėl nacionalinės reguliavimo institucijos tikslinio finansavimo iš rinkos.

Pritarti

 

2.

Vidaus reikalų ministerija

2009-06-30

 

 

 

Investicijų projekto pavadinimasBiometrinių kelionės dokumentų išrašymo ir patikros sistemų įsigijimas

Finansavimo trūkumas (tūkst. Lt)-2500

Sumažinus finansavimą, nebus užtikrinta galimybė nuskaityti dokumentų biometrinius duomenis Lietuvos Respublikos konsulinėse įstaigose. Nevykdant anksčiau sudarytų sutarčių, bus skaičiuojami delspinigiai.

Pagal ET reglamentą 2252/2004 pirštų atspaudai pasuose ir kituose kelionės dokumentuose, kurių galiojimo laikas ilgesnis nei 1 metai, turi būti įrašomi nuo 2009 m. birželio 28 d.

 

Investicijų projekto pavadinimasAsmens dokumentų išrašymo įrangos atnaujinimas

Finansavimo trūkumas (tūkst. Lt)-400

Sumažinus finansavimą, liks kreditorinis įsiskolinimas 2010 metams.

Pagal ET reglamentą 2252/2004 pirštų atspaudai pasuose ir kituose kelionės dokumentuose, kurių galiojimo laikas ilgesnis nei 1 metai, turi būti įrašomi nuo 2009 m. birželio 28 d.  Asmens tapatybės kortelės įstatymas, nustatantis, kad į nekontaktinę laikmeną būtų įrašomi biometriniai duomenys (veido atvaizdas ir pirštų atspaudai, o į kontaktinę elektroninę laikmeną būtų įrašomi asmens atpažinimo ir kvalifikuotas el. parašo sertifikatai) įsigaliojo 2009 m. sausio 1 d.

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Komiteto (komisijos) sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas:

1. Iš esmės pritarti Įstatymo projektui Nr. XIP-781,

2. Siūlyti Pagrindiniam komitetui patobulinti Įstatymo projektą XIP-781, atsižvelgiant į Seimo Informacinės visuomenės plėtros komiteto pasiūlymus.

6.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo Informacinės visuomenės plėtros komitetas

2009-07-07

71

 

N

Argumentai:

Dalies Ryšių reguliavimo tarnybos pajamų skyrimas bendroms biudžeto reikmėms, kaip yra numatyta galiojančio 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo ir papildymo Įstatymo 2 priedėlyje, prieštarauja ES reguliavimo sistemai (konkrečiai - 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/20/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų leidimo (Leidimų direktyvos) Preambulės 30 ir 32 punktais bei 12 ir 13 straipsniais nustatytiems reikalavimams dėl nacionalinės reguliavimo institucijos tikslinio finansavimo iš rinkos), kurią į Lietuvos nacionalinę teisę perkelia Elektroninių ryšių įstatymas, ir užprogramuoja Tarnybos sąmatos disbalansą bei ERĮ 6 str. 4 d. pažeidimą. Taip pat dalies Tarnybos pajamų skyrimas bendroms biudžeto reikmėms prieštarauja Europos Parlamento ir Tarybos 2002 m. kovo 7 d. direktyvos 2002/21/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų bendrosios reguliavimo sistemos (Pagrindų direktyva) preambulės 11 pastraipai, 3 str. 1 d. ir 2 d. bei pažeidžia  reguliavimo institucijos nepriklausomumo principą.

Atkreiptinas dėmesys, kad šiuo metu jau vyksta viena pažeidimo procedūra (II etapas) dėl nacionalinės reguliavimo institucijos nepriklausomumo neužtikrinimo (pažeidimo procedūros, jei pažeidimai neištaisomi, gali turėti apčiuopiamų nuostolių valstybei, įvertinant pažeidimo trukmę dienomis). Svarbus yra ir rinkos ne kartą raštais pareikštas neigiamas požiūris į reguliavimo sistemos principų nesilaikymą bei iš to išplaukiantį dvigubą elektroninių ryšių rinkos dalyvių apmokestinimą.

Svarbu įvertinti potencialią riziką, jog pažeidimo procedūros dėl nacionalinės reguliavimo institucijos nepriklausomumo neužtikrinimo išdavoje Lietuvos Respublikai gresiančios finansinės sankcijos bus neadekvačiai didesnės už naudą, kurią dabar gaus valstybės biudžetas.

Todėl reikalinga Biudžeto pakeitimo įstatymo projektą tobulinti, atsižvelgiant  aukščiau išdėstytus  argumentus, ir atitinkamai pakeisti 2 priedėlį.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Projektą nauju straipsniu ir jį išdėstyti taip (lyginamasis variantas):

71 straipsnis. Įstatymo 2 priedėlio pakeitimas

1. Įstatymo 2 priedėlio eilutėje „Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba“ po skaičiaus „19 000“ išbraukti žvaigždutę ir šią eilutę išdėstyti taip:

„Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba      19 000*

2. Įstatymo 2 priedėlio žvaigždute pažymėtoje išnašoje išbraukti žodžius „Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos – 3 000 tūkst. Lt.“ ir šią išnašą išdėstyti taip:

„* Iš šių lėšų skirti bendroms biudžeto reikmėms:

Aplinkos ministerijos – 28 000 tūkst. Lt (iš jų: 7 000 tūkst. Lt – iš Specialiosios Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos; 17 000 tūkst. Lt – iš Specialiosios gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos; 4 000 tūkst. Lt – iš Specialiosios bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos);

Finansų ministerijos – 8 750 tūkst. Lt (iš Specialiosios nuompinigių už valstybės materialųjį turtą, pervestų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, kompensavimo programos);

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos – 589 900 tūkst. Lt (iš Specialiosios kelių priežiūros ir plėtros programos);.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos – 3 000 tūkst. Lt.

Pritarti

 

2.

Seimo Informacinės visuomenės plėtros komitetas

2009-07-07

VIP

 

 

Argumentai:

Sumažinus finansavimą, nebus užtikrinta galimybė nuskaityti dokumentų biometrinius duomenis Lietuvos Respublikos konsulinėse įstaigose. Nevykdant anksčiau sudarytų sutarčių, bus skaičiuojami delspinigiai.

Pagal EK reglamentą 2252/2004 pirštų atspaudai pasuose ir kituose kelionės dokumentuose, kurių galiojimo laikas ilgesnis nei 1 metai, turi būti įrašomi nuo 2009 m. birželio 28 d.

Pasiūlymas:

1. Vidaus reikalų ministerijai papildomai skirti asignavimus:

2500000 Lt – investiciniam projektui „Biometrinių kelionės dokumentų išrašymo ir patikros sistemų įsigijimas“.

2. Lėšų šaltinisvalstybės rinkliava. Pvz., 2008 m. buvo išduota 556550 asmens dokumentų ir surinkta 32751 tūkst. Lt dydžio valstybės rinkliavos suma.

Vertinant formaliai, bendra 2008 metais už asmens dokumento pagaminimą ir išrašymą surinktos valstybės rinkliavos suma (32751 tūkst. Lt) iš esmės tenkina asignavimų biometrinių kelionės dokumentų išrašymo ir patikros sistemų  įsigijimui 2009 metais poreikį. Atkreiptinas dėmesys, 2008 metais valstybės rinkliavos už asmens tapatybės kortelės pagaminimą ir išdavimą dydis buvo 10 Lt, šiuo metu – 80 Lt. Šis faktas leidžia prognozuoti, kad 2009 metais už asmens dokumento pagaminimą ir išrašymą surinktos valstybės rinkliavos suma nebus mažesnė nei 2008 metais.

Pritarti

 

3.

Seimo Informacinės visuomenės plėtros komitetas

2009-07-07

VIP

 

 

Argumentai:

Sumažinus finansavimą, liks kreditorinis įsiskolinimas 2010 metams.

Pagal EK reglamentą 2252/2004 pirštų atspaudai pasuose ir kituose kelionės dokumentuose, kurių galiojimo laikas ilgesnis nei 1 metai, turi būti įrašomi nuo 2009 m. birželio 28 d.  Asmens tapatybės kortelės įstatymas, nustatantis, kad į nekontaktinę laikmeną būtų įrašomi biometriniai duomenys (veido atvaizdas ir pirštų atspaudai, o į kontaktinę elektroninę laikmeną būtų įrašomi asmens atpažinimo ir kvalifikuotas el. parašo sertifikatai) įsigaliojo 2009 m. sausio 1 d.

Pasiūlymas:

1. Vidaus reikalų ministerijai papildomai skirti asignavimus:

400000 Lt – investiciniam projektui „Asmens dokumentų išrašymo įrangos atnaujinimas“.

2. Lėšų šaltinis – valstybės rinkliava. Pvz., 2008 m. buvo išduota 556550 asmens dokumentų ir surinkta 32751 tūkst. Lt dydžio valstybės rinkliavos suma.

Vertinant formaliai, bendra 2008 metais už asmens dokumento pagaminimą ir išrašymą surinktos valstybės rinkliavos suma (32751 tūkst. Lt) iš esmės tenkina asignavimų asmens dokumentų išrašymo įrangos atnaujinimui 2009 metais poreikį. Atkreiptinas dėmesys, 2008 metais valstybės rinkliavos už asmens tapatybės kortelės pagaminimą ir išdavimą dydis buvo 10 Lt, šiuo metu – 80 Lt. Šis faktas leidžia prognozuoti, kad 2009 metais už asmens dokumento pagaminimą ir išrašymą surinktos valstybės rinkliavos suma nebus mažesnė nei 2008 metais.

Pritarti

 

 

7. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

           

8. Komiteto (komisijos) paskirti pranešėjai: Vytautas Grubliauskas.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                         Vytautas Grubliauskas