AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TARNYBOS KALĖJIMŲ DEPARTAMENTE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS STATUTO 42 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys

Lietuvos Respublikos tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto 42 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau – įstatymo projektas) parengtas atsižvelgiant į susidariusią sunkią valstybės biudžeto padėtį bei įgyvendinant Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programoje nustatytą Krizės įveikimo planą, kuriuo siekiama sumažinti valstybės biudžeto asignavimus darbo užmokesčiui ir stabilizuoti valstybės finansų sistemą, racionaliau naudoti valstybės lėšas.

                2. Projekto tikslai ir uždaviniai

Įstatymo projekto tikslas – ekonominės krizės laikotarpiu, siekiant sutaupyti valstybės lėšas, Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų pareigūnams sumažinti pareiginės algos priedus už kvalifikacines kategorijas.

 

3. Projekte siūlomų nuostatų teisinio reguliavimo būklė šiuo metu

Lietuvos Respublikos Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto 42 straipsnyje nustatyta, kad pareigūnams už trečia kvalifikacinę kategoriją mokamas 15 procentų pareiginės algos priedas, už antrą – 30 procentų, už trečią – 50 procentų.

 

4. Projekte siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir laukimai rezultatai

Įstatymo projektu siūlome ekonominės krizės laikotarpiu nustatyti pareigūnams pareiginės algos priedus už kvalifikacines kategorijas atitinkamai: už trečią – 10 procentų, už antrą – 20 procentų, už pirmą – 30 procentų. Pažymėtina, kad per metus tokiu būdu bus sutaupyta apie 4 mln. litų valstybės biudžeto lėšų.

 

5. Galimi neigiami priimto įstatymo padariniai ir priemonės, kurių reikėtų imtis jiems išvengti

Priėmus įstatymo projektą, galimas pareigūnų nepasitenkinimas.

 

6. Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

Kriminogeninei situacijai, korupcijai įstatymo projektas įtakos neturės.

 

7. Ar įstatymų projektai atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymo projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams. Projektas atitinka Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos Krizės įveikimo plane numatytą tikslą taupyti ir efektyviai panaudoti mokesčių mokėtojų lėšas.

 

9. Projekto įgyvendinimo išlaidos

Teikiamo įstatymo projekto įgyvendinimas papildomų valstybės biudžeto lėšų nepareikalaus.

 

10. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys, ar piliečių įgalioti atstovai

Teisingumo ministerija (Administracinės ir baudžiamosios justicijos departamento direktoriaus pavaduotoja Simona Mesonienė, tel. (8 5) 266 2873, Administracinės ir baudžiamosios justicijos departamento Baudžiamosios justicijos skyriaus vedėjas Marius Rakštelis, tel. (8 5) 219 2874).

 

11. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam Įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc:

Kalėjimų departamentas, pareigūnas.

 

 

 

 Vidaus reikalų ministras, pavaduojantis teisingumo ministrą               Raimundas Palaitis